Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42
» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43
» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22
» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15
» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50
» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11
» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04
» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47
» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32
» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07
» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16
» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59
» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33
» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44
» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35
» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24
» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17
» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37
» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05
» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Like/Tweet/+1
About Us
Welcome to the forum www.taxidiarides.gr
Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...
Μπαταριες AGM
+10
ladakias
micand
pilot
ilektronikos
Νικόλας Μητσόπουλος
antreas hobby
zandesiro
vzol48
Georgedim
Aigagros
14 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 3
Σελίδα 1 από 3 • 1, 2, 3
Μπαταριες AGM
3 μερονυχτα ημουν....βουτιγμενος αναμεσα στους ειδημονες και...δεν μ'εκοψε να τους ρωτησω...
Μια μπαταρια AGM...ενω ειναι συνδεδεμενη με φωτοβολταικο και ψιλοφορτιζει...(πολυ συνεφια,νυχτα κλπ.)μπορω να τη φορτιζω ταυτοχρονα και με καταληλλο για τετοιου ειδους μπαταριας φορτιστη?
Μια μπαταρια AGM...ενω ειναι συνδεδεμενη με φωτοβολταικο και ψιλοφορτιζει...(πολυ συνεφια,νυχτα κλπ.)μπορω να τη φορτιζω ταυτοχρονα και με καταληλλο για τετοιου ειδους μπαταριας φορτιστη?
vzol48
Απ: Μπαταριες AGM
Χωρίς να είμαι ειδήμονας, γιατί δεν κόβεις τη φόρτιση από πάνω και να τη φορτίσεις καθαρά με το φορτιστή εφόσον έχεις παροχή 220;
Aigagros
Απ: Μπαταριες AGM
Βασίλη, επίσης χωρίς να είμαι ειδικός , ....να μεταφέρω αυτά τα ολίγα που γνωρίζω επί του θέματος.
Οι ρυθμιστές φόρτισης των Φ/Β είναι αυτοματοποιημένοι και έχουν ρόλο να φροντίζουν για την έναρξη της διαδικασίας φόρτισης της μπαταρίας, όταν διαπιστώσουν ότι η τάση της έπεσε κάτω από το επίπεδο της επιτρεπτής φόρτισης.
Όταν ανιχνεύσουν ότι οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες ή ότι η τάση τους είναι πάνω από το όριο που έχουν ρυθμιστεί για να αρχίζουν να λειτουργούν, διακόπτουν την παροχή ρεύματος φόρτισης από τα φωτοβολταϊκά πάνελ προς την μπαταρία και μπαίνουν σε κατάσταση συντήρησης (trickle charging).
Επομένως ως προς το ερώτημα σου, ....όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την πλήρη φόρτιση μόνο με το Φ/Β, μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία σου χρησιμοποιώντας παράλληλα και άλλη ισχυρότερη πηγή.
(π.χ. όταν το αυτοκίνητο κινείται, η μπαταρία του "θαλάμου" δεν φορτίζεται και από το δυναμό του αυτοκινήτου; )
Οι ρυθμιστές φόρτισης των Φ/Β είναι αυτοματοποιημένοι και έχουν ρόλο να φροντίζουν για την έναρξη της διαδικασίας φόρτισης της μπαταρίας, όταν διαπιστώσουν ότι η τάση της έπεσε κάτω από το επίπεδο της επιτρεπτής φόρτισης.
Όταν ανιχνεύσουν ότι οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες ή ότι η τάση τους είναι πάνω από το όριο που έχουν ρυθμιστεί για να αρχίζουν να λειτουργούν, διακόπτουν την παροχή ρεύματος φόρτισης από τα φωτοβολταϊκά πάνελ προς την μπαταρία και μπαίνουν σε κατάσταση συντήρησης (trickle charging).
Επομένως ως προς το ερώτημα σου, ....όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την πλήρη φόρτιση μόνο με το Φ/Β, μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία σου χρησιμοποιώντας παράλληλα και άλλη ισχυρότερη πηγή.
(π.χ. όταν το αυτοκίνητο κινείται, η μπαταρία του "θαλάμου" δεν φορτίζεται και από το δυναμό του αυτοκινήτου; )
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταριες AGM
Αν βάλουμε ταυτόχρονα φωτοβολταϊκό και φορτιστή Τότε θα έχουμε πολύ πιο γρήγορη φόρτιση μιας μπαταρία Αρκεί να έχουμε τη σωστή πολικότητα Όμως δεν είναι το σωστό Καλό είναι να αφαιρέσουμε το φωτοβολταϊκό και μετά να βάλουμε το φορτιστή από τα 220v
Απ: Μπαταριες AGM
Ευχαριστω πολυ...μαστορια....
Μπορω να κοψω μονο το + απο το φωτοβολταικο,η θελει αποσυνδεση και το -
Μπορω να κοψω μονο το + απο το φωτοβολταικο,η θελει αποσυνδεση και το -
vzol48
Απ: Μπαταριες AGM
Ανδρέα για ποιό λόγο να αποσυνδέεται το Φ/Β, όταν συνδέεις φορτιστή από το ρεύμα δικτύου (220V) ή και οποιοδήποτε άλλο φορτιστή (φορητό, γεννήτρια κλπ) ;
Δηλαδή όσοι έχουν Φ/Β στα τροχόσπιτα τους και πηγαίνουν σε camping, θα πρέπει να αποσυνδέουν το Φ/Β για να συνδεθούν στην παροχή του camping ;
Κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι δεν διατυπώθηκε σωστά ;
Δηλαδή όσοι έχουν Φ/Β στα τροχόσπιτα τους και πηγαίνουν σε camping, θα πρέπει να αποσυνδέουν το Φ/Β για να συνδεθούν στην παροχή του camping ;
Κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι δεν διατυπώθηκε σωστά ;
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταριες AGM
Νομιζω ...τα 220V εχουν ξεχωριστο κυκλωμα.....δεν εχουν σχεση με την μπαταρια του σπιτιου....
Τουλαχιστον ετσι ειναι η...Κουλα....
Τουλαχιστον ετσι ειναι η...Κουλα....
vzol48
Απ: Μπαταριες AGM
Βασίλη, δηλαδή όταν συνδέεις την ...."Κούλα" στο ρεύμα δικτύου (220V), ....δεν φορτίζεται η μπαταρία θαλάμου (σπιτιού) ;
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταριες AGM
Οχι Γεωργιε....
Πριν απο 20 χρονια που ..".δημιουργηθηκε"...μαλλον δεν ...ειχε "ανακαλυφθει" η εν λογω λειτουργία... ....
Ειναι μοντελο ...οικονομικο,μα γεματη ορεξη,για...φευγιο....
Πριν απο 20 χρονια που ..".δημιουργηθηκε"...μαλλον δεν ...ειχε "ανακαλυφθει" η εν λογω λειτουργία... ....
Ειναι μοντελο ...οικονομικο,μα γεματη ορεξη,για...φευγιο....
vzol48
Απ: Μπαταριες AGM
Κανονικα πριν παει το + στο ρυθμιστη απο το πανελ βαζεις μια ασφαλεια....
Αν θες να βαλεις φορτιστη απλα κατεβαζεις την ασφαλεια και μετα φορτιζεις!
Αν θες να βαλεις φορτιστη απλα κατεβαζεις την ασφαλεια και μετα φορτιζεις!
Απ: Μπαταριες AGM
Georgedim έγραψε:Ανδρέα για ποιό λόγο να αποσυνδέεται το Φ/Β, όταν συνδέεις φορτιστή από το ρεύμα δικτύου (220V) ή και οποιοδήποτε άλλο φορτιστή (φορητό, γεννήτρια κλπ) ;
Δηλαδή όσοι έχουν Φ/Β στα τροχόσπιτα τους και πηγαίνουν σε camping, θα πρέπει να αποσυνδέουν το Φ/Β για να συνδεθούν στην παροχή του camping ;
Κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι δεν διατυπώθηκε σωστά ;
Όταν ενώσεις το φωτοβολταϊκό και ένα φορτιστή γενικά οτιδήποτε φορτιστή Τότε έχεις ταυτόχρονα δύο διαφορετικές τάσεις που δεν μπορούν να συμπέσουν . ..κ λ π.,.(ηλεκτρικα προβλήματα)......Αν γίνει αυτό και αν συμπέσει η τάση τότε θα φορτίζεις με πολύ περισσότερα μιλιαμπέρ την μπαταρία σου απ' όσο χρειάζεται
Αποτέλεσμα είναι αντί να κάνεις μία αργή φόρτιση θα κάνει μια γρήγορη και απότομη.... και όχι σωστή
Όσον αφορά τη φόρτιση από το 220v σε ένα αυτοκινούμενο υπάρχει ρελέ που βλέπει ποια είναι η ψηλότερη τάση στιγμιαία και φορτίζει από αυτό διακόπτοντας το άλλο κύκλωμα (Ρελέ πτώσεις τάσεως)
Απ: Μπαταριες AGM
το Φ/Β, στο TEC, eίναι μόνιμα συνδεδεμένα μέσω του ρυθμιστή και στις δύο μπαταρίες (δύο έξοδοι) σπιτιού και εκκίνησης.
Δεν διακόπτω τίποτα όταν κινῆτε το αυτοκίνητο- η όταν συνδέω σε 220v- φορτίζει και του “σπιτιού” και την εκκινησης...
Δεν διακόπτω τίποτα όταν κινῆτε το αυτοκίνητο- η όταν συνδέω σε 220v- φορτίζει και του “σπιτιού” και την εκκινησης...
Νικόλας Μητσόπουλος
Απ: Μπαταριες AGM
Αντρέα, χωρίς να κάνω τον ειδικό, ....φροντίζω πάντοτε όταν τοποθετούμαι δημόσια, να έχω ψάξει το θέμα για το οποίο συζητούμε.
Επέτρεψε μου λοιπόν μια διαφορετική προσέγγιση, ....που εν πολλοίς αποτελεί την άποψη των ειδικών στο θέμα.
Αν κάτι έχω καταλάβει ή διατυπώνω λάθος , ....παρακαλώ να το συζητήσουμε, καταθέτοντας την άποψη τους οι ειδικότεροι.
Επειδή μας διαβάζουν πάρα πολλοί φίλοι (γνώστες και μη), καλό θα είναι όπως έχουμε ξαναγράψει, για κάθε απορία που κατατίθεται να καταλήγουμε τελικά, μέσα από ανταλλαγές γνώσεων, εμπειριών και απόψεων, σε κάποια έγκυρα, ασφαλή, σωστά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα.
Σκοπός πάντα είναι να γινόμαστε όλοι μας σοφότεροι και εμπειρότεροι, ....αποφεύγοντας και ξεδιαλύνοντας τις λανθασμένες αντιλήψεις, ώστε να μην δημιουργούνται παρερμηνείες .
Κατ’ αρχάς για την σωστή φόρτιση μιας μπαταρίας σημαντικό ρόλο παίζουν : ο τύπος του φορτιστή, η ένταση του ρεύματος φόρτισης και ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται.
Ανεξάρτητα από την τεχνολογία - ηλεκτρική συνδεσμολογία που είναι κατασκευασμένο το αυτοκινούμενο ή συρόμενο τροχόσπιτο μας, όλα τα σύγχρονα Φ/Β συστήματα, ακολουθούνται από μια συσκευή που ονομάζεται «ελεγκτής-φορτιστής».
Αυτός ο ελεγκτής-φορτιστής φροντίζει να έχει τον συνεχή έλεγχο της κατάστασης φόρτισης της συνδεδεμένης μπαταρίας (-ων), είτε αυτές τροφοδοτούν συσκευές, είτε είναι σε αναμονή.
Ο ελεγκτής-φορτιστής για να λειτουργεί σωστά (εφ’ όσον τον έχουμε αγοράσει ανεξάρτητα), θα πρέπει να υπερκαλύπτει την συνολική ένταση σε Ampere των φωτοβολταϊκών στοιχείων.
Αν δηλαδή η ονομαστική ένταση σε Ampere των φωτοβολταικων είναι 10Α, τότε πρέπει να επιλέξουμε ένα ρυθμιστή φόρτισης τουλάχιστον 12Α.
Όλοι αυτοί οι φορτιστές συνήθως είναι τύπου PWM (Pulse Width Modulation = Διαμόρφωσης εύρους παλμών) και σε κάποιες περιπτώσεις τύπου MPPT (= Μaximum Power Point Tracking, οι οποίοι είναι ακριβότεροι και εκμεταλλεύονται καλύτερα την ηλιακή ακτινοβολία καθώς ανιχνεύουν το βέλτιστο σημείο λειτουργίας του Φ/Β πλαισίου).
Ανεξάρτητα από το τύπο τους (RWM ή MPPT), που έχει να κάνει κυρίως με το πώς διαχειρίζονται την παραγόμενη από το Φ/Β ηλεκτρική ενέργεια, ....όλοι ανεξαιρέτως περιέχουν έναν μικροεπεξεργαστή (ηλεκτρονικό κύκλωμα), ....ο οποίος ελέγχει το ρυθμό, το στάδιο φόρτισης και συμβάλλει στην σωστή συντήρηση της μπαταρίας.
Αυτοί λοιπόν οι ελεγκτές φόρτισης διαχειρίζονται με ασφάλεια πολλά και διαφορετικά προφίλ φόρτισης, καλύπτοντας μεγάλη γκάμα μπαταριών και προστατεύοντας τις μπαταρίες μας από ανάστροφη πολικότητα, βραχυκύκλωμα, υπερτάσεις ή σφάλματα στην παροχή του ρεύματος.
Συνήθως οι περισσότεροι από αυτούς τους ελεγκτές-φορτιστές μπαταριών φορτίζουν όλων των τύπων τις μπαταρίες, αλλά όχι όλοι (το εγχειρίδιο χρήσης τους μας πληροφορεί γι' αυτό).
Επομένως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας ή ανάγκη αποσύνδεσης του Φ/Β όταν χρησιμοποιούμε άλλη πηγή φόρτισης.
Αντιθέτως οι ειδικοί προτείνουν είτε όταν οι καιρικές συνθήκες δεν έχουν την αναμενόμενη ηλιοφάνεια, είτε όταν οι καταναλώσεις ξεπερνούν την απόδοση του Φ/Β, να υπάρχει διασυνδεδεμένη παράλληλα και μια άλλη πηγή ενέργειας, ....ώστε να αποφεύγεται η αποφόρτιση της μπαταρίας.
Όπως έγραψε ήδη και ο Νικόλας Μητσόπουλος, στο δικό μου αυτοκινούμενο χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια το Φ/Β (80Wp), παράλληλα με την γεννήτρια EFOY και συνδέοντας το σε παροχή 220V, όποτε είναι δυνατόν (σε εμένα φορτίζεται η μπαταρία θαλάμου, όταν συνδέεται στο ρεύμα δικτύου πόλης), χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα.
Ήταν κάτι που το είχα συζητήσει διεξοδικά με ειδικούς του χώρου, τόσο εδώ όσο και στην έκθεση αυτοκινούμενων του Dusseldorf.
Επέτρεψε μου λοιπόν μια διαφορετική προσέγγιση, ....που εν πολλοίς αποτελεί την άποψη των ειδικών στο θέμα.
Αν κάτι έχω καταλάβει ή διατυπώνω λάθος , ....παρακαλώ να το συζητήσουμε, καταθέτοντας την άποψη τους οι ειδικότεροι.
Επειδή μας διαβάζουν πάρα πολλοί φίλοι (γνώστες και μη), καλό θα είναι όπως έχουμε ξαναγράψει, για κάθε απορία που κατατίθεται να καταλήγουμε τελικά, μέσα από ανταλλαγές γνώσεων, εμπειριών και απόψεων, σε κάποια έγκυρα, ασφαλή, σωστά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα.
Σκοπός πάντα είναι να γινόμαστε όλοι μας σοφότεροι και εμπειρότεροι, ....αποφεύγοντας και ξεδιαλύνοντας τις λανθασμένες αντιλήψεις, ώστε να μην δημιουργούνται παρερμηνείες .
Κατ’ αρχάς για την σωστή φόρτιση μιας μπαταρίας σημαντικό ρόλο παίζουν : ο τύπος του φορτιστή, η ένταση του ρεύματος φόρτισης και ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται.
Ανεξάρτητα από την τεχνολογία - ηλεκτρική συνδεσμολογία που είναι κατασκευασμένο το αυτοκινούμενο ή συρόμενο τροχόσπιτο μας, όλα τα σύγχρονα Φ/Β συστήματα, ακολουθούνται από μια συσκευή που ονομάζεται «ελεγκτής-φορτιστής».
Αυτός ο ελεγκτής-φορτιστής φροντίζει να έχει τον συνεχή έλεγχο της κατάστασης φόρτισης της συνδεδεμένης μπαταρίας (-ων), είτε αυτές τροφοδοτούν συσκευές, είτε είναι σε αναμονή.
Ο ελεγκτής-φορτιστής για να λειτουργεί σωστά (εφ’ όσον τον έχουμε αγοράσει ανεξάρτητα), θα πρέπει να υπερκαλύπτει την συνολική ένταση σε Ampere των φωτοβολταϊκών στοιχείων.
Αν δηλαδή η ονομαστική ένταση σε Ampere των φωτοβολταικων είναι 10Α, τότε πρέπει να επιλέξουμε ένα ρυθμιστή φόρτισης τουλάχιστον 12Α.
Όλοι αυτοί οι φορτιστές συνήθως είναι τύπου PWM (Pulse Width Modulation = Διαμόρφωσης εύρους παλμών) και σε κάποιες περιπτώσεις τύπου MPPT (= Μaximum Power Point Tracking, οι οποίοι είναι ακριβότεροι και εκμεταλλεύονται καλύτερα την ηλιακή ακτινοβολία καθώς ανιχνεύουν το βέλτιστο σημείο λειτουργίας του Φ/Β πλαισίου).
Ανεξάρτητα από το τύπο τους (RWM ή MPPT), που έχει να κάνει κυρίως με το πώς διαχειρίζονται την παραγόμενη από το Φ/Β ηλεκτρική ενέργεια, ....όλοι ανεξαιρέτως περιέχουν έναν μικροεπεξεργαστή (ηλεκτρονικό κύκλωμα), ....ο οποίος ελέγχει το ρυθμό, το στάδιο φόρτισης και συμβάλλει στην σωστή συντήρηση της μπαταρίας.
Αυτοί λοιπόν οι ελεγκτές φόρτισης διαχειρίζονται με ασφάλεια πολλά και διαφορετικά προφίλ φόρτισης, καλύπτοντας μεγάλη γκάμα μπαταριών και προστατεύοντας τις μπαταρίες μας από ανάστροφη πολικότητα, βραχυκύκλωμα, υπερτάσεις ή σφάλματα στην παροχή του ρεύματος.
Συνήθως οι περισσότεροι από αυτούς τους ελεγκτές-φορτιστές μπαταριών φορτίζουν όλων των τύπων τις μπαταρίες, αλλά όχι όλοι (το εγχειρίδιο χρήσης τους μας πληροφορεί γι' αυτό).
Επομένως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας ή ανάγκη αποσύνδεσης του Φ/Β όταν χρησιμοποιούμε άλλη πηγή φόρτισης.
Αντιθέτως οι ειδικοί προτείνουν είτε όταν οι καιρικές συνθήκες δεν έχουν την αναμενόμενη ηλιοφάνεια, είτε όταν οι καταναλώσεις ξεπερνούν την απόδοση του Φ/Β, να υπάρχει διασυνδεδεμένη παράλληλα και μια άλλη πηγή ενέργειας, ....ώστε να αποφεύγεται η αποφόρτιση της μπαταρίας.
Όπως έγραψε ήδη και ο Νικόλας Μητσόπουλος, στο δικό μου αυτοκινούμενο χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια το Φ/Β (80Wp), παράλληλα με την γεννήτρια EFOY και συνδέοντας το σε παροχή 220V, όποτε είναι δυνατόν (σε εμένα φορτίζεται η μπαταρία θαλάμου, όταν συνδέεται στο ρεύμα δικτύου πόλης), χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα.
Ήταν κάτι που το είχα συζητήσει διεξοδικά με ειδικούς του χώρου, τόσο εδώ όσο και στην έκθεση αυτοκινούμενων του Dusseldorf.
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταριες AGM
Δεν διαφωνώ καθόλου με τα παραπάνω όμως
Ξεφεύγουν από αυτά που γράφεις τα τεχνικά μέρη που δεν βλέπετε ποτέ και αυτά λειτουργούν μονά τους χωρίς να εμφανίζονται Ο κατασκευαστής λέει όταν έχει μικρή ηλιοφάνεια άρα λιγότερα βολτ τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις φόρτιση από άλλη πηγή
Ξεφεύγουν από αυτά που γράφεις τα τεχνικά μέρη που δεν βλέπετε ποτέ και αυτά λειτουργούν μονά τους χωρίς να εμφανίζονται Ο κατασκευαστής λέει όταν έχει μικρή ηλιοφάνεια άρα λιγότερα βολτ τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις φόρτιση από άλλη πηγή
Απ: Μπαταριες AGM
Τι ακριβώς εννοείς τεχνικά μέρη που δεν βλέπουμε ;
Όπως ήδη ανέφερα ο κάθε "ελεγκτής-φορτιστής" του Φ/Β είναι έτσι ρυθμισμένος, ώστε αφενός να προστατεύει από υπερτάσεις, αντίστροφη πολικότητα ή βραχυκυκλώματα, αφετέρου όταν ανιχνεύσει μέσω μιας διόδου προστασίας που διαθέτει, διαφορετική τάση στην μπαταρία από αυτή που είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί ανάλογα με το στάδιο φόρτισης της μπαταρίας, να διακόπτει την παροχή ρεύματος ή να τροποποιεί την ένταση του ρεύματος από το Φ/Β προς την μπαταρία, με σκοπό να την προστατέψει.
Αυτό που έγραψες αρχικά :
είναι εντελώς διαφορετικό, από αυτό που έγραψα εγώ και δηλώνεις ότι συμφωνείς.
Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε, τι είναι το σωστό, τι όχι και τι τελικά πρέπει να κάνουμε.
Επαναλαμβάνω ....στο μέτρο του δυνατού , ....ότι έχω ρωτήσει και συζητήσει με πάρα πολλούς που ασχολούνται με Φ/Β, για το συγκεκριμένο θέμα και οι θέσεις τους είναι αυτές που ήδη ανέφερα.
Με έχουν ενημερώσει λάθος ;
Όπως ήδη ανέφερα ο κάθε "ελεγκτής-φορτιστής" του Φ/Β είναι έτσι ρυθμισμένος, ώστε αφενός να προστατεύει από υπερτάσεις, αντίστροφη πολικότητα ή βραχυκυκλώματα, αφετέρου όταν ανιχνεύσει μέσω μιας διόδου προστασίας που διαθέτει, διαφορετική τάση στην μπαταρία από αυτή που είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί ανάλογα με το στάδιο φόρτισης της μπαταρίας, να διακόπτει την παροχή ρεύματος ή να τροποποιεί την ένταση του ρεύματος από το Φ/Β προς την μπαταρία, με σκοπό να την προστατέψει.
Αυτό που έγραψες αρχικά :
antreas hobby έγραψε:" Αν βάλουμε ταυτόχρονα φωτοβολταϊκό και φορτιστή Τότε θα έχουμε πολύ πιο γρήγορη φόρτιση μιας μπαταρία Αρκεί να έχουμε τη σωστή πολικότητα Όμως δεν είναι το σωστό Καλό είναι να αφαιρέσουμε το φωτοβολταϊκό και μετά να βάλουμε το φορτιστή από τα 220v
είναι εντελώς διαφορετικό, από αυτό που έγραψα εγώ και δηλώνεις ότι συμφωνείς.
Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε, τι είναι το σωστό, τι όχι και τι τελικά πρέπει να κάνουμε.
Επαναλαμβάνω ....στο μέτρο του δυνατού , ....ότι έχω ρωτήσει και συζητήσει με πάρα πολλούς που ασχολούνται με Φ/Β, για το συγκεκριμένο θέμα και οι θέσεις τους είναι αυτές που ήδη ανέφερα.
Με έχουν ενημερώσει λάθος ;
Georgedim- Admin
Απ: Μπαταριες AGM
Αγαπητε vzol οπως ακριβώς τα είπε ο georgedim.
Μπράβο georgedim! Μην σε προβληματίζει λοιπόν η δεύτερη πηγή ενέργειας, Το θέμα ειναι οι φορτιστές να αντιλαμβάνονται ποτέ η μπαταρία ειναι φορτισμένη. Αυτό λοιπόν που θα πετύχεις θα είναι απλός πιο γρήγορη φόρτιση. Αυτο που θα συμπληρώσω είναι να προσέχεις οι μπαταρίες σου να ειναι ίδιες. Ειναι το πιο σημαντικο για μια ομαλη και ομοιογενη φορτιση.
Μπράβο georgedim! Μην σε προβληματίζει λοιπόν η δεύτερη πηγή ενέργειας, Το θέμα ειναι οι φορτιστές να αντιλαμβάνονται ποτέ η μπαταρία ειναι φορτισμένη. Αυτό λοιπόν που θα πετύχεις θα είναι απλός πιο γρήγορη φόρτιση. Αυτο που θα συμπληρώσω είναι να προσέχεις οι μπαταρίες σου να ειναι ίδιες. Ειναι το πιο σημαντικο για μια ομαλη και ομοιογενη φορτιση.
ilektronikos
Απ: Μπαταριες AGM
Georgedim βλέπω πας να μας πάρεις το επάγγελμα!
Ε, λοιπόν θα πάρω κι εγώ το δικό σου! "ευκολάκι" (Λέξεις να μαθαίνει κι ο Vzol48 ...ξέρει αυτός!)
Ε, λοιπόν θα πάρω κι εγώ το δικό σου! "ευκολάκι" (Λέξεις να μαθαίνει κι ο Vzol48 ...ξέρει αυτός!)
pilot
Απ: Μπαταριες AGM
Τα φ/β...φορτιζουν απλες μπαταριες;;;;
(οχι AGM)
Τι συμβαινει αν η μια του μοτερ δεν ειναι AGM και του σπιτιου ειναι;
(οχι AGM)
Τι συμβαινει αν η μια του μοτερ δεν ειναι AGM και του σπιτιου ειναι;
vzol48
Απ: Μπαταριες AGM
τίποτα δεν συμβαίνει!!! Όλα καλά!Νικόλας Μητσόπουλος έγραψε:το Φ/Β, στο TEC, eίναι μόνιμα συνδεδεμένα μέσω του ρυθμιστή και στις δύο μπαταρίες (δύο έξοδοι) σπιτιού και εκκίνησης.
Δεν διακόπτω τίποτα όταν κινῆτε το αυτοκίνητο- η όταν συνδέω σε 220v- φορτίζει και του “σπιτιού” και την εκκινησης...
Νικόλας Μητσόπουλος
Απ: Μπαταριες AGM
vzol48 έγραψε:Τα φ/β...φορτιζουν απλες μπαταριες;;;;
(οχι AGM)
Τι συμβαινει αν η μια του μοτερ δεν ειναι AGM και του σπιτιου ειναι;
Βασίλη, για να συνδέσεις δύο μπαταρίες διαφορετικού τύπου στον ίδιο ελεγκτή φόρτισης, .....κατ' αρχάς θα πρέπει να το υποστηρίζει ο ελεγκτής (να έχει δύο διαφορετικές εξόδους).
Συνήθως οι ελεγκτές που έχουν δύο εξόδους, όπως ο δικός μου (Morning Star, μοντέλο : SunSaver Duo SSD-25), σου δίνουν την δυνατότητα να επιλέξεις την κατανομή φόρτισης (90-10, 50-50, 70-30).
Κάποιοι ελεγκτές φόρτισης (οι πιο ακριβοί), αναγνωρίζουν μόνοι τους τον τύπο μπαταρίας,
....σε κάποιους άλλους , αυτό γίνεται χειροκίνητα με κάποια διακοπτάκια που έχει (διαβάζοντας στο εγχειρίδιο χρήσης, για την θέση που πρέπει να είναι (up-down).
Ο διαφορετικός τύπος μπαταρίας έχει να κάνει κυρίως με τον διαφορετικό κύκλο φόρτισης που ακολουθεί ο ελεγκτής για την κάθε μπαταρία (άλλος στις μπαταρίες ανοικτού τύπου, άλλος σε κλειστού τύπου, AGM, VLRA κλπ.)
Άν πάλι ο ελεγκτής φόρτισης δεν υποστηρίζει εξόδους για δύο μπαταρίες, ....τότε αφενός θα πρέπει οπωσδήποτε οι μπαταρίες να είναι ολόϊδιες (σε τύπο, χωρητικότητα, ηλικία) και αφετέρου το Φ/Β ικανού μεγέθους ώστε να μπορούν να φορτίζονται σωστά και οι δύο.
Διαφορετικά η φόρτιση τους θα είναι ατελής, πράγμα που θα επιβαρύνει δραματικά την διάρκεια ζωής τους.
Αυτά είναι το πρέποντα. ....Πάντοτε βεβαίως υπάρχουν και οι μεσοβέζικες λύσεις, ....που αν και λειτουργούν θεωρητικά, ....πρακτικά λειτουργούν εις βάρος της μιας από τις δύο μπαταρίες ή σε κάποιες περιπτώσεις με αρνητικά αποτελέσματα και για τις δύο.
Προσοχή επίσης χρειάζεται στην διατομή και τον τύπο των καλωδίων απο το φορτιστή προς τις μπαταρίες, ώστε να υπάρχουν οι λιγότερες δυνατές απώλειες, ....με δεδομένο οτι οι συνήθεις ελεγκτές φόρτισης των Φ/Β είναι τύπου PWM, .....που σημαίνει οτι πρακτικά αποδίδουν το 80% της ονομαστικής τιμής (μεγέθους) του Φ/Β.
Georgedim- Admin
Σελίδα 1 από 3 • 1, 2, 3
Σελίδα 1 από 3
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|