Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Παρουσίαση του ηλεκτρικού campervan της Nissan στην Ισπανία
από gsalonica Σήμερα στις 10:38

» Ανταλλαγή τροχοσπιτο-πραγμάτων!
από spyrosbhta Σήμερα στις 1:54

» Πωληση σκηνής τροχοσπιτου
από caravanaris Σαβ 16 Ιουν 2018 - 19:28

» Συγκέντρωση Ταξιδιάρηδων στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας
από jimasimak Σαβ 16 Ιουν 2018 - 17:46

» niva αυτοκινουμενο
από ladakias Σαβ 16 Ιουν 2018 - 15:41

» Όταν οι taxidiarides συναντιούνται!
από traveller Παρ 15 Ιουν 2018 - 17:22

» Περι κόστους για την εγκριση τυπου στα ρυμολκούμενα .
από Batfalcon Παρ 15 Ιουν 2018 - 13:59

» Android Auto
από Batfalcon Παρ 15 Ιουν 2018 - 13:16

» Φωτογραφίες άσχετες αλλά ωραίες
από Batfalcon Πεμ 14 Ιουν 2018 - 21:05

» ΚΛΟΠΗ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟΥ
από pilot Τρι 12 Ιουν 2018 - 14:10

» Κάμπινγκ "ΒΡΑΧΟΣ-ΚΑΣΤΡΑΚΙ"
από zandesiro Παρ 8 Ιουν 2018 - 18:19

» Επισκευές burstner
από Georgedim Πεμ 7 Ιουν 2018 - 19:12

» Καλυμα παραθυρων τροχοσπιτου
από triptec Πεμ 7 Ιουν 2018 - 18:36

» ΖΗΤΕΙΤΑΙ Τεντα τροχόσπιτου
από micand Τρι 5 Ιουν 2018 - 20:44

» Καλησπερα σας
από zandesiro Δευ 4 Ιουν 2018 - 22:20

» τροχοσκηνη απο κερι
από gsalonica Δευ 4 Ιουν 2018 - 10:23

» Διακοπές Πάσχα 2018 στη Σερβία, με τη ματιά του caminador.
από Γιωργάκος Σαβ 2 Ιουν 2018 - 12:12

» Εκτός των τοίχων του Αγ. Πνεύματος
από Νικόλας Μητσόπουλος Παρ 1 Ιουν 2018 - 17:17

» Νυμφαίο Φλώρινας
από caminador Τρι 29 Μαϊος 2018 - 22:29

» Τρίξιμο...
από ladakias Τρι 29 Μαϊος 2018 - 18:10

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Μπαταριες AGM

Πήγαινε κάτω

Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 6:37

3 μερονυχτα ημουν....βουτιγμενος αναμεσα στους ειδημονες και...δεν μ'εκοψε να τους ρωτησω... Embarassed
Μια μπαταρια AGM...ενω ειναι συνδεδεμενη με φωτοβολταικο και ψιλοφορτιζει...(πολυ συνεφια,νυχτα κλπ.)μπορω να τη φορτιζω ταυτοχρονα και με καταληλλο για τετοιου ειδους μπαταριας φορτιστη?  confused
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Aigagros Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 9:50

Χωρίς να είμαι ειδήμονας, γιατί δεν κόβεις τη φόρτιση από πάνω και να τη φορτίσεις καθαρά με το φορτιστή εφόσον έχεις παροχή 220;
avatar
Aigagros


http://www.taxidiarides.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 10:54

Βασίλη, επίσης χωρίς να είμαι ειδικός Embarassed , ....να μεταφέρω αυτά τα ολίγα που γνωρίζω επί του θέματος.

Οι ρυθμιστές φόρτισης των Φ/Β είναι αυτοματοποιημένοι και έχουν ρόλο να φροντίζουν για την έναρξη της διαδικασίας φόρτισης της μπαταρίας, όταν διαπιστώσουν ότι η τάση της έπεσε κάτω από το επίπεδο της επιτρεπτής φόρτισης.

Όταν ανιχνεύσουν ότι οι μπαταρίες είναι πλήρως φορτισμένες ή ότι η τάση τους είναι πάνω από το όριο που έχουν ρυθμιστεί για να αρχίζουν να λειτουργούν, διακόπτουν την παροχή ρεύματος φόρτισης από τα φωτοβολταϊκά πάνελ προς την μπαταρία και μπαίνουν σε κατάσταση συντήρησης (trickle charging).

Επομένως ως προς το ερώτημα σου, ....όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν την πλήρη φόρτιση μόνο με το Φ/Β, μπορείς να φορτίσεις την μπαταρία σου χρησιμοποιώντας παράλληλα και άλλη ισχυρότερη πηγή.
(π.χ. όταν το αυτοκίνητο κινείται, η μπαταρία του "θαλάμου" δεν φορτίζεται και από το δυναμό του αυτοκινήτου; )
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από antreas hobby Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 13:24

Αν βάλουμε ταυτόχρονα φωτοβολταϊκό και φορτιστή Τότε θα έχουμε πολύ πιο γρήγορη φόρτιση μιας μπαταρία Αρκεί να έχουμε τη σωστή πολικότητα Όμως δεν είναι το σωστό Καλό είναι να αφαιρέσουμε το φωτοβολταϊκό και μετά να βάλουμε το φορτιστή από τα 220v
avatar
antreas hobby


http://www.netcomms.eu

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 14:33

Ευχαριστω πολυ...μαστορια.... Very Happy
Μπορω να κοψω μονο το + απο το φωτοβολταικο,η θελει αποσυνδεση και το - Embarassed
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 15:14

Ανδρέα για ποιό λόγο να αποσυνδέεται το Φ/Β, όταν συνδέεις φορτιστή από το ρεύμα δικτύου (220V) ή και οποιοδήποτε άλλο φορτιστή (φορητό, γεννήτρια κλπ) ;

Δηλαδή όσοι έχουν Φ/Β στα τροχόσπιτα τους και πηγαίνουν σε camping, θα πρέπει να αποσυνδέουν το Φ/Β για να συνδεθούν στην παροχή του camping ;

Κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι δεν διατυπώθηκε σωστά ;  scratch
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 16:16

Νομιζω ...τα 220V εχουν ξεχωριστο κυκλωμα.....δεν εχουν σχεση με την μπαταρια του σπιτιου....
Τουλαχιστον ετσι ειναι η...Κουλα.... Very Happy
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 16:23

Βασίλη, δηλαδή όταν συνδέεις την ...."Κούλα" στο ρεύμα δικτύου (220V), ....δεν φορτίζεται η μπαταρία θαλάμου (σπιτιού) ;
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 17:17

Οχι Γεωργιε....
Πριν απο 20 χρονια που ..".δημιουργηθηκε"...μαλλον δεν ...ειχε "ανακαλυφθει" η εν λογω λειτουργία... Very Happy....
Ειναι μοντελο ...οικονομικο,μα γεματη ορεξη,για...φευγιο....
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από zandesiro Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 17:47

Κανονικα πριν παει το + στο ρυθμιστη απο το πανελ βαζεις μια ασφαλεια....
Αν θες να βαλεις φορτιστη απλα κατεβαζεις την ασφαλεια και μετα φορτιζεις!
avatar
zandesiro


http://3mountainsadventure.blogspot.gr/

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από antreas hobby Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 18:38

Georgedim έγραψε:Ανδρέα για ποιό λόγο να αποσυνδέεται το Φ/Β, όταν συνδέεις φορτιστή από το ρεύμα δικτύου (220V) ή και οποιοδήποτε άλλο φορτιστή (φορητό, γεννήτρια κλπ) ;

Δηλαδή όσοι έχουν Φ/Β στα τροχόσπιτα τους και πηγαίνουν σε camping, θα πρέπει να αποσυνδέουν το Φ/Β για να συνδεθούν στην παροχή του camping ;

Κάτι δεν καταλαβαίνω ή κάτι δεν διατυπώθηκε σωστά ;  scratch


Όταν ενώσεις το φωτοβολταϊκό και ένα φορτιστή γενικά οτιδήποτε φορτιστή Τότε έχεις ταυτόχρονα δύο διαφορετικές τάσεις  που δεν μπορούν να συμπέσουν . ..κ λ π.,.(ηλεκτρικα προβλήματα)......Αν γίνει αυτό και αν συμπέσει η τάση τότε θα φορτίζεις με πολύ περισσότερα μιλιαμπέρ την μπαταρία σου απ' όσο χρειάζεται
Αποτέλεσμα είναι αντί να κάνεις μία αργή φόρτιση θα κάνει μια γρήγορη και απότομη.... και όχι σωστή

Όσον αφορά τη φόρτιση από το 220v σε ένα αυτοκινούμενο υπάρχει ρελέ που βλέπει ποια είναι η ψηλότερη τάση στιγμιαία και φορτίζει από αυτό διακόπτοντας το άλλο κύκλωμα  (Ρελέ πτώσεις τάσεως)
avatar
antreas hobby


http://www.netcomms.eu

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 18:47

το Φ/Β, στο TEC, eίναι μόνιμα συνδεδεμένα μέσω του ρυθμιστή και στις δύο μπαταρίες (δύο έξοδοι) σπιτιού και εκκίνησης.
Δεν διακόπτω τίποτα όταν κινῆτε το αυτοκίνητο- η όταν συνδέω σε 220v- φορτίζει και του “σπιτιού” και την εκκινησης...
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 20:13

Αντρέα, χωρίς να κάνω τον ειδικό, ....φροντίζω πάντοτε όταν τοποθετούμαι δημόσια, να έχω ψάξει το θέμα για το οποίο συζητούμε.

Επέτρεψε μου λοιπόν μια διαφορετική προσέγγιση, ....που εν πολλοίς αποτελεί την άποψη των ειδικών στο θέμα.
Αν κάτι έχω καταλάβει ή διατυπώνω λάθος Embarassed , ....παρακαλώ να το συζητήσουμε, καταθέτοντας την άποψη τους οι ειδικότεροι.
 
Επειδή μας διαβάζουν πάρα πολλοί φίλοι (γνώστες και μη), καλό θα είναι όπως έχουμε ξαναγράψει, για κάθε απορία που κατατίθεται να καταλήγουμε τελικά, μέσα από ανταλλαγές γνώσεων, εμπειριών και απόψεων, σε κάποια έγκυρα, ασφαλή, σωστά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα.
 
Σκοπός πάντα είναι να γινόμαστε όλοι μας σοφότεροι και εμπειρότεροι, ....αποφεύγοντας και ξεδιαλύνοντας τις λανθασμένες αντιλήψεις, ώστε να μην δημιουργούνται παρερμηνείες .
 
Κατ’ αρχάς για την σωστή φόρτιση μιας μπαταρίας σημαντικό ρόλο παίζουν : ο τύπος του φορτιστή, η ένταση του ρεύματος φόρτισης και ο χρόνος φόρτισης που απαιτείται.
 
Ανεξάρτητα από την τεχνολογία - ηλεκτρική συνδεσμολογία που είναι κατασκευασμένο το αυτοκινούμενο ή συρόμενο τροχόσπιτο μας, όλα τα σύγχρονα Φ/Β συστήματα, ακολουθούνται από μια συσκευή που ονομάζεται «ελεγκτής-φορτιστής».
 
Αυτός ο ελεγκτής-φορτιστής  φροντίζει να έχει τον συνεχή έλεγχο της κατάστασης φόρτισης της συνδεδεμένης μπαταρίας (-ων), είτε αυτές τροφοδοτούν συσκευές, είτε είναι σε αναμονή.
 
Ο ελεγκτής-φορτιστής για να λειτουργεί σωστά (εφ’ όσον τον έχουμε αγοράσει ανεξάρτητα), θα πρέπει να υπερκαλύπτει την συνολική ένταση σε Ampere των φωτοβολταϊκών στοιχείων.
Αν δηλαδή η ονομαστική ένταση σε Ampere των φωτοβολταικων είναι 10Α, τότε πρέπει να επιλέξουμε ένα ρυθμιστή φόρτισης τουλάχιστον 12Α.
 
Όλοι αυτοί οι φορτιστές συνήθως είναι τύπου PWM (Pulse Width Modulation = Διαμόρφωσης εύρους παλμών) και σε κάποιες περιπτώσεις τύπου MPPT (= Μaximum Power Point Tracking, οι οποίοι είναι ακριβότεροι και εκμεταλλεύονται καλύτερα την ηλιακή ακτινοβολία καθώς ανιχνεύουν το βέλτιστο σημείο λειτουργίας του Φ/Β πλαισίου).
 
Ανεξάρτητα από το τύπο τους (RWM ή MPPT), που έχει να κάνει κυρίως με το πώς διαχειρίζονται την παραγόμενη από το Φ/Β ηλεκτρική ενέργεια, ....όλοι ανεξαιρέτως περιέχουν έναν μικροεπεξεργαστή (ηλεκτρονικό κύκλωμα), ....ο οποίος ελέγχει το ρυθμό, το στάδιο φόρτισης και συμβάλλει στην σωστή συντήρηση της μπαταρίας.

Αυτοί λοιπόν οι ελεγκτές φόρτισης διαχειρίζονται με ασφάλεια πολλά και διαφορετικά προφίλ φόρτισης, καλύπτοντας μεγάλη γκάμα μπαταριών και προστατεύοντας τις μπαταρίες μας από ανάστροφη πολικότητα, βραχυκύκλωμα, υπερτάσεις ή σφάλματα στην παροχή του ρεύματος.
Συνήθως οι περισσότεροι από αυτούς τους ελεγκτές-φορτιστές μπαταριών φορτίζουν όλων των τύπων τις μπαταρίες, αλλά όχι όλοι (το εγχειρίδιο χρήσης τους μας πληροφορεί γι' αυτό).
 
Επομένως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας ή ανάγκη αποσύνδεσης του Φ/Β όταν χρησιμοποιούμε άλλη πηγή φόρτισης.
Αντιθέτως οι ειδικοί προτείνουν είτε όταν οι καιρικές συνθήκες δεν έχουν την αναμενόμενη ηλιοφάνεια, είτε όταν οι καταναλώσεις ξεπερνούν την απόδοση του Φ/Β, να υπάρχει διασυνδεδεμένη παράλληλα και μια άλλη πηγή ενέργειας, ....ώστε να αποφεύγεται η αποφόρτιση της μπαταρίας.
 
Όπως έγραψε ήδη και ο Νικόλας Μητσόπουλος, στο δικό μου αυτοκινούμενο χρησιμοποιώ εδώ και 10 χρόνια το Φ/Β (80Wp), παράλληλα με την γεννήτρια EFOY και συνδέοντας το σε παροχή 220V, όποτε είναι δυνατόν (σε εμένα φορτίζεται η μπαταρία θαλάμου, όταν συνδέεται στο ρεύμα δικτύου πόλης), χωρίς απολύτως κανένα πρόβλημα.
Ήταν κάτι που το είχα συζητήσει διεξοδικά με ειδικούς του χώρου, τόσο εδώ όσο και στην έκθεση αυτοκινούμενων του Dusseldorf.  
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από antreas hobby Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 21:14

Δεν διαφωνώ καθόλου με τα παραπάνω όμως
Ξεφεύγουν από αυτά που γράφεις τα τεχνικά μέρη που δεν βλέπετε ποτέ και αυτά λειτουργούν μονά τους χωρίς να εμφανίζονται Ο κατασκευαστής λέει όταν έχει μικρή ηλιοφάνεια άρα λιγότερα βολτ τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις φόρτιση από άλλη πηγή
avatar
antreas hobby


http://www.netcomms.eu

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 21:58

Τι ακριβώς εννοείς τεχνικά μέρη που δεν βλέπουμε ;

Όπως ήδη ανέφερα ο κάθε "ελεγκτής-φορτιστής" του Φ/Β είναι έτσι ρυθμισμένος, ώστε αφενός να προστατεύει από υπερτάσεις, αντίστροφη πολικότητα ή βραχυκυκλώματα, αφετέρου όταν ανιχνεύσει μέσω μιας διόδου προστασίας που διαθέτει, διαφορετική τάση στην μπαταρία από αυτή που είναι προγραμματισμένος να λειτουργεί ανάλογα με το στάδιο φόρτισης της μπαταρίας, να διακόπτει την παροχή ρεύματος ή να τροποποιεί την ένταση του ρεύματος από το Φ/Β προς την μπαταρία, με σκοπό να την προστατέψει.

Αυτό που έγραψες αρχικά :
antreas hobby έγραψε:Αν βάλουμε ταυτόχρονα φωτοβολταϊκό και φορτιστή Τότε θα έχουμε πολύ πιο γρήγορη φόρτιση μιας μπαταρία Αρκεί να έχουμε τη σωστή πολικότητα Όμως δεν είναι το σωστό Καλό είναι να αφαιρέσουμε το φωτοβολταϊκό και μετά να βάλουμε το φορτιστή από τα 220v

είναι εντελώς διαφορετικό, από αυτό που έγραψα εγώ και δηλώνεις ότι συμφωνείς.

Το ζητούμενο είναι να καταλήξουμε, τι είναι το σωστό, τι όχι και τι τελικά πρέπει να κάνουμε.

Επαναλαμβάνω ....στο μέτρο του δυνατού Rolling Eyes , ....ότι έχω ρωτήσει και συζητήσει με πάρα πολλούς που ασχολούνται με Φ/Β, για το συγκεκριμένο θέμα και οι θέσεις τους είναι αυτές που ήδη ανέφερα.
Με έχουν ενημερώσει λάθος ;  scratch
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από ilektronikos Την / Το Τετ 21 Φεβ 2018 - 22:07

Αγαπητε vzol οπως ακριβώς τα είπε ο georgedim.
Μπράβο georgedim! Μην σε προβληματίζει λοιπόν η δεύτερη πηγή ενέργειας, Το θέμα ειναι οι φορτιστές να αντιλαμβάνονται ποτέ η μπαταρία ειναι φορτισμένη. Αυτό λοιπόν που θα πετύχεις θα είναι απλός πιο γρήγορη φόρτιση. Αυτο που θα συμπληρώσω είναι να προσέχεις οι μπαταρίες σου να ειναι ίδιες. Ειναι το πιο σημαντικο για μια ομαλη και ομοιογενη φορτιση.
avatar
ilektronikos


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από pilot Την / Το Πεμ 22 Φεβ 2018 - 11:21

Georgedim βλέπω πας να μας πάρεις το επάγγελμα!  Shocked
Ε, λοιπόν θα πάρω κι εγώ το δικό σου! "ευκολάκι" (Λέξεις να μαθαίνει κι ο Vzol48 ...ξέρει αυτός!)  Laughing
avatar
pilot


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Πεμ 22 Φεβ 2018 - 14:40

Τα φ/β...φορτιζουν απλες μπαταριες;;;;
(οχι AGM)
Τι συμβαινει αν η μια του μοτερ δεν ειναι AGM και του σπιτιου ειναι;
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Πεμ 22 Φεβ 2018 - 14:52

Νικόλας Μητσόπουλος έγραψε:το Φ/Β, στο TEC, eίναι μόνιμα συνδεδεμένα μέσω του ρυθμιστή και στις δύο μπαταρίες (δύο έξοδοι) σπιτιού και εκκίνησης.
Δεν διακόπτω τίποτα όταν κινῆτε το αυτοκίνητο- η όταν συνδέω σε 220v- φορτίζει και του “σπιτιού” και την εκκινησης...
τίποτα δεν συμβαίνει!!! Όλα καλά! smile1
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 22 Φεβ 2018 - 16:03

vzol48 έγραψε:Τα φ/β...φορτιζουν απλες μπαταριες;;;;
(οχι AGM)
Τι συμβαινει αν η μια του μοτερ δεν ειναι AGM και του σπιτιου ειναι;

Βασίλη, για να συνδέσεις δύο μπαταρίες διαφορετικού τύπου στον ίδιο ελεγκτή φόρτισης, .....κατ' αρχάς θα πρέπει να το υποστηρίζει ο ελεγκτής (να έχει δύο διαφορετικές εξόδους).

Συνήθως οι ελεγκτές που έχουν δύο εξόδους, όπως ο δικός μου (Morning Star, μοντέλο : SunSaver Duo SSD-25), σου δίνουν την δυνατότητα να επιλέξεις την κατανομή φόρτισης (90-10, 50-50, 70-30).

Κάποιοι ελεγκτές φόρτισης (οι πιο ακριβοί), αναγνωρίζουν μόνοι τους τον τύπο μπαταρίας,
....σε κάποιους άλλους , αυτό γίνεται χειροκίνητα με κάποια διακοπτάκια που έχει (διαβάζοντας στο εγχειρίδιο χρήσης, για την θέση που πρέπει να είναι (up-down).

Ο διαφορετικός τύπος μπαταρίας έχει να κάνει κυρίως με τον διαφορετικό κύκλο φόρτισης που ακολουθεί ο ελεγκτής για την κάθε μπαταρία (άλλος στις μπαταρίες ανοικτού τύπου, άλλος σε κλειστού τύπου, AGM, VLRA κλπ.)

Άν πάλι ο ελεγκτής φόρτισης δεν υποστηρίζει εξόδους για δύο μπαταρίες, ....τότε αφενός θα πρέπει οπωσδήποτε οι μπαταρίες να είναι ολόϊδιες (σε τύπο, χωρητικότητα, ηλικία) και αφετέρου το Φ/Β ικανού μεγέθους ώστε να μπορούν να φορτίζονται σωστά και οι δύο.
Διαφορετικά η φόρτιση τους θα είναι ατελής, πράγμα που θα επιβαρύνει δραματικά την διάρκεια ζωής τους.

Αυτά είναι το πρέποντα. ....Πάντοτε βεβαίως υπάρχουν και οι μεσοβέζικες λύσεις, ....που αν και λειτουργούν θεωρητικά, ....πρακτικά λειτουργούν εις βάρος της μιας από τις δύο μπαταρίες ή σε κάποιες περιπτώσεις με αρνητικά αποτελέσματα και για τις δύο.

Προσοχή επίσης χρειάζεται στην διατομή και τον τύπο των καλωδίων απο το φορτιστή προς τις μπαταρίες, ώστε να υπάρχουν οι λιγότερες δυνατές απώλειες, ....με δεδομένο οτι οι συνήθεις ελεγκτές φόρτισης των Φ/Β είναι τύπου PWM, .....που σημαίνει οτι πρακτικά αποδίδουν το 80% της ονομαστικής τιμής (μεγέθους) του Φ/Β.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 22 Φεβ 2018 - 17:25

pilot έγραψε:
Georgedim βλέπω πας να μας πάρεις το επάγγελμα!  Shocked
Ε, λοιπόν θα πάρω κι εγώ το δικό σου! "ευκολάκι" (Λέξεις να μαθαίνει κι ο Vzol48 ...ξέρει αυτός!)  Laughing

off off off

Άκη μου, ....όταν υπάρχει μεράκι, διάθεση, επιμονή και υπομονή όλα γίνονται. "Ουδέν ακατόρθωτον" ....για όποιον προσπαθεί με πρόγραμμα, στόχους και μεθοδικότητα.

Η γνώση είναι σαν το νερό. ....Όσο "κυλάει" είναι ζωοδότρα, δημιουργική, προάγει την σκέψη και την παιδεία μας. ....Όταν "τελματώνει" γίνεται δυσώδης, δογματική, φυλακίζει την σκέψη, περιορίζει τους πνευματικούς ορίζοντες μας.

Όπως έλεγε και ο στοχαστής-φιλόσοφος Βιβεκανάντα : ".....οτιδήποτε είμαστε τώρα, είναι το αποτέλεσμα των πράξεων και των σκέψεων του παρελθόντος μας και οτιδήποτε θα είμαστε στο μέλλον θα είναι το αποτέλεσμα  εκείνων που σκεφτόμαστε και πράττουμε σήμερα ....."


eye
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από micand Την / Το Δευ 26 Φεβ 2018 - 15:48

Η παράλληλη φόρτιση δεν ειναι προβλημα. Πόλλα πλεον συστηματα υβριδικα εχουν διπλους τροπους φορτισης των μπαταριων.
Καλό ειναι όμως ο 220v φορτιστης σου να ειναι ηλεκτρονικος με στάδια φόρτισης και οχι συμβατικός .
Οι ηλεκτρονικοί φορτιστες ελέγχουν την μπαταρία συνεχώς και προσαρμόζουν την φορτίση.
Ετσι δουλευουν και οι ρυθμιστες φορτισης των φ/π. Οι ηλεκτρονικοί φορτιστές εχουν τη δυνατότητα να ειναι μόνιμα συνδεμένοι με τη μπαταρία . Ετσι δουλευουν και τα UPS τύπου on-line. Δλδ εγω που εχω κάνει τα πάντα στο τροχοσπιτο 12v (για να μην δουλευω inverters σε ελευθερο) οταν ειμαι σε καμπινγκ οργανωμένο με σκια και δεν αποδιδουν τα πανελ, τοτε ο 220v ηλεκ. φορτιστης ειναι μονιμα σε λειτουργια. Προσοχη απλα να ειναι καλη ποιότητα και καλο θα ειναι να ειναι 5 με 7 σταδιων.

Η μπαταρία που έχεις απο τη στιγμή που είναι AGM εχεις ενα πολυ βασικό πλεονέκτιμα σε σχέση με τις GEL. Οι AGM είναι σχεδιασμένες να μπορούν να δεχτούν πολλα amber φορτισης και δινουν πολλα amber αποφορτισης (δες το στα specs) χωρις να μειωνεται η ζωή της. Η ζωη στις μπαταρίες πέφτει όταν τις αποφορτίζεις πολύ αλλα και οταν τις φορτιζεις και αποφορτιζεις με υψηλο ρυθμο.
Για παράδειγμα εαν εχει ρυμολκουμενο τροχόσπιτο και εχει φτιαξει φορτισει απο το αμαξι τοτε ειναι πολυ καλύτερα να εχει AGM γιατι αν για καποιο λόγω η GEL την αδειασεις αρκετα τότε θα τραβηξει και πολλα αμβερ απο το δυναμο  και καπου εκει ειναι που ξεκιναει θεαματικα η πτωση της.
avatar
micand


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Μπαταριες AGM

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 28 Φεβ 2018 - 15:10

Ευχαριστω Μικε.... Shocked
Για σενα ολα.....ειναι απλα... Shocked
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης