www.taxidiarides.gr
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4
από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42

» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43

» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22

» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15

» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50

» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11

» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04

» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47

» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32

» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07

» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16

» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59

» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33

» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44

» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35

» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24

» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17

» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37

» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05

» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
About Us

Welcome to the forum www.taxidiarides.gr

Welcome to the forum  www.taxidiarides.gr

Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...


Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

+9
Athanatos
Aggeliki
Νικόλας Μητσόπουλος
caminador
gsalonica
jimasimak
Patrinos
traveller
Γιώργος Επιτρόπου
13 απαντήσεις

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από friar Δευ 15 Οκτ 2018 - 20:41

Χωράει πάρα πολύ περισσότερους.
Apropos: Πόσο κόστισαν οι φωτό;
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Τρι 16 Οκτ 2018 - 8:04

Στάθη, δεν πλήρωσα για τη φωτογράφηση εντός του ναού Embarassed , ....αν και επισήμως προβλέπεται η καταβολή αντιτίμου με κόστος 10 λέβα.

Εκμεταλλεύτηκα το μέγεθος του χώρου.  Very Happy

Για φωτογραφήσεις σε "απαγορευμένα" μέρη (με χαμηλό φωτισμό),  ....συνήθως χρησιμοποιώ ασύρματο ντεκλανσέρ και "παίζω" λίγο με το διάφραγμα και το ISO (αν προσέξεις η πρώτη φωτογραφία είναι λίγο πιο σκοτεινή), ....τραβώντας αρκετές φωτογραφίες και επιλέγοντας μετά τις καθαρότερες και πιό κεντραρισμένες.

Όσο για την χωρητικότητα του ναού, λέγεται πως χωράει περί τα 5.000 άτομα (έχει έκταση κοντά στα 3 στρέμματα).
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Παρ 19 Οκτ 2018 - 23:52

Ε’ ΜΕΡΟΣ :

Με αφορμή την παρατήρηση του αγαπητού μας Κωνσταντίνου (caminador), ....για τη «βάσανο» της ορθοστασίας στους Ορθόδοξους ναούς, να θυμίσω πως ο ναός αυτός χτίστηκε προς τιμήν του Ρώσου τσάρου Αλεξάνδρου Β’, του επονομαζόμενου «Απελευθερωτή», του οποίου τα στρατεύματα απελευθέρωσαν τη Βουλγαρία μετά από σχεδόν πέντε αιώνες Οθωμανικής κυριαρχίας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ως εκ τούτου ακολουθεί το «αυστηρό» Ρωσικό Ορθόδοξο Τυπικό, που με τη σειρά του ακολουθεί αυτό των «Ιεροσολύμων», ....σύμφωνα με το οποίο στην Θεία λειτουργία δεν επιτρέπεται να κάθονται οι πιστοί, παρά μόνον να γονατίζουν (...για προσευχή).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στη Ρωσική θρησκευτική παράδοση θεωρείται ασέβεια το να είσαι καθιστός κατά την διάρκεια της Θ. λειτουργίας. Έτσι εντός του ναού αυτού δεν υπάρχουν καθίσματα, παρά μόνο δυο-τρία ξύλινα παγκάκια.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο δικό μας Ελληνόφωνο Τυπικό (το λεγόμενο και «Βυζαντινό», επειδή ακολουθεί το Τυπικό της Ι.Μ. Στουδίου της Πόλης), επιτρέπεται κάποιες στιγμές να κάθονται οι πιστοί, κυρίως στην διάρκεια των δεήσεων, της Θείας λειτουργίας, ....αλλά και πάλι σε πολλούς ναούς τα καθίσματα είναι λιγοστά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Και μιας και υπάρχει ενδιαφέρον για το μεγαλόπρεπο καθεδρικό ναό του Αλεξάντερ Νιέφσκι, να αναφέρω πώς ο ναός κτίστηκε πάνω σε εθελοντική βάση, με εράνους και δωρεές, στους οποίους συμμετείχε σχεδόν σύσσωμος ο Βουλγαρικός λαός και με μια μικρή συμμετοχή κρατικών κονδυλίων.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μια άλλη ιδιαιτερότητα του είναι ότι στον ναό αυτό δεν εκτελούνται μυστήρια (γάμοι, βαπτίσεις κλπ), παρά μόνο θείες λειτουργίες.
Τα μόνα μυστήρια που τελέστηκαν στον ναό αυτό, σύμφωνα με την Βουλγαρική παράδοση, είναι ο γάμος του Βούλγαρου βασιλέα Μπόρις του Γ’ (1930) και οι εξόδιες ακολουθίες του ίδιου του Μπόρις Γ’ (1943), της συζύγου του καθώς και του πατριάρχη Βουλγαρίας Κύριλλου (1971).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επίσης ο ναός γιορτάζει δύο φορές τον χρόνο. Μία στις 12 Σεπτεμβρίου που έγιναν τα θυρανοίξια (1924) και η μεταφορά των λειψάνων του Αγίου Αλεξάνδρου Νιέφσκι από την Αγία Πετρούπολη και μια δεύτερη στις 23 Νοεμβρίου, που είναι η επέτειος κοίμησης του Αγίου Αλεξ. Νιέφσκι.

Συνεχίζουμε το «θρησκευτικό» οδοιπορικό μας κατευθυνόμενοι προς την κοντινή εκκλησία της Αγίας Σοφίας, από την οποία πήρε το όνομά της η πόλη της Σόφιας, τον 14ο αιώνα (θυμηθείτε τον θρύλο, στο ξεκίνημα του τρίτου μέρους του οδοιπορικού μας).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η Αγία Σοφία βρίσκεται στην δυτική πλευρά της πλατείας του ναού «Alexander Nevsky», και πρόκειται για την παλαιότερη Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία στη Σόφια και μια από τις παλαιότερες βυζαντινές εκκλησίες των Βαλκανίων.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Χτίστηκε επί βασιλείας του βυζαντινού αυτοκράτορα Ιουστινιανού τον 6ο αιώνα μ.Χ., βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο της Σόφιας και ακολουθώντας το Βυζαντινό πρότυπο κατασκευής ναών είναι κτισμένη εξ ολοκλήρου από κόκκινο τούβλο.
Θυμίζω πως κατά τη Βυζαντινή σημειολογική παράδοση, το ερυθρό είναι το «ζωοποιό χρώμα» και συγχρόνως το χρώμα του αίματος, προπάντων του αίματος του Χριστού, όπου σύμφωνα με τη θεολογική διδασκαλία συμβολίζει την αλήθεια της ενσάρκωσης Του για την σωτηρία του ανθρώπινου γένους.

Σύμφωνα με τον θρύλο, κάποτε η κόρη του Ιουστινιανού αρρώστησε σοβαρά και κινδύνευε η ζωή της. Ο αυτοκράτορας αναστατωμένος προσπαθούσε να βρει γιατρειά για την κόρη του, αλλά κανείς δεν κατάφερνε να τον βοηθήσει. Ώσπου άκουσε ότι στην Σερδίκη, υπάρχουν ιαματικές πηγές που μπορούν να την θεραπεύσουν. Έρχεται λοιπόν στην πόλη, η κόρη του Σοφία θεραπεύεται και για να ευχαριστήσει τον Θεό, κτίζει στην πόλη εκκλησία και της δίνει το όνομα της κόρης του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είναι χτισμένη στην περιοχή της νεκρόπολης της Σερντίκας. Κάτω από το ναό βρίσκονται αρκετές προγενέστερες εκκλησίες που χρονολογούνται από τις αρχές του 4ου αιώνα.
Κατά τη διάρκεια του οθωμανικού ζυγού μετατράπηκε σε τζαμί, αλλά μετά από ένα ισχυρό σεισμό καταστράφηκε ο μιναρές και εγκαταλείφθηκε γιατί οι Οθωμανοί θεώρησαν την καταστροφή του μιναρέ κακό σημάδι. Ακολούθως χρησιμοποιήθηκε ως αποθήκη φωταερίου, ως παρατηρητήριο πυροσβεστών (όπως είπαμε είναι στο ψηλότερο σημείο της πόλης) και μόλις το 1900 αρχίζει η αποκατάσταση του και πάλι ως εκκλησία.
Οι ανασκαφές για το μουσείο της νεκρόπολης άρχισαν την δεκαετία του 1990 και το μουσείο άρχισε να λειτουργεί στις αρχές του 21ου αιώνα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Λόγω της ιδιαιτερότητας του καθεδρικού ναού της πόλης, όσον αφορά την τέλεση μυστηρίων, η κοντινή αυτή εκκλησία είναι πολύ δημοφιλής για γάμους και βαφτίσια.

Το εσωτερικό του ναού είναι πολύ ενδιαφέρον, καθώς είναι από τα λίγα κτήρια που έχουν διασωθεί από την Βυζαντινή εποχή, ενώ κάποια κομμάτια της παλιάς εκκλησίας μπορείς να τα δεις στους τοίχους και στο δάπεδο. Μάλιστα δίπλα στον επισκοπικό θρόνο υπάρχει γυάλινη επιφάνεια στο πάτωμα όπου μπορείς να δείς τον υπόγειο χώρο του μουσείου της νεκρόπολης (αν προσέξετε το πάτωμα, διακρίνεται στην προηγούμενη φωτογραφία).
Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του μουσείου, από το σημείο αυτό προσπάθησαν παλαιότερα να μπούν αρχαιοκάπηλοι στον υπόγειο χώρο, σκάβωντας το πάτωμα του ναού.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κάτω από την εκκλησία βρίσκεται το μουσείο Νεκρόπολης, όπου βρίσκονται ερείπια αρχαίων κτιρίων και τάφων και σε κάποια σημεία είναι ορατά τα ερείπια των προγενέστερων εκκλησιών που υπήρχαν εδώ. Υπάρχει η δυνατότητα επίσκεψης της αρχαίας νεκρόπολης με εισιτήριο εισόδου στα 6 λέβα για τους ενήλικες και στα 2 λέβα για τα παιδιά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό αυτού του λιτού ναού είναι ότι η καμπάνα δεν βρίσκεται στο κυρίως κτίριο του ναού αλλά δίπλα, στερεωμένη πάνω σε ένα δέντρο. 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Δίπλα από τον ναό, στην νότια πλευρά του, βρίσκεται το μνημείου "Άγνωστου Στρατιώτη", που κοσμείται από ένα μεγαλοπρεπές χάλκινο λιοντάρι σύμβολο του Βουλγαρικού κράτους και των θαρραλέων στρατιωτών που έπεσαν στους απελευθερωτικούς αγώνες (θυμηθείτε πως το λιοντάρι στη γη και ο αετός στους αιθέρες αποτελούν διαχρονικά σύμβολα δύναμης & ισχύος).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Υπάρχει ένα κενοτάφιο από γρανίτη, που περιέχει τα οστά των στρατιωτών που πέθαναν για την πατρίδα τους. Η επιτύμβια στήλη, πίσω από την αιώνια φλόγα λέγεται ότι έχει μεταφερθεί από την κορυφή της Σίπκα (στην περιοχή της Στάρα Ζαγόρα του Αίμου, όπου έγιναν οι νικηφόρες μάχες κατά των Οθωμανών) και φέρει μια επιγραφή από ένα ποίημα του Ιβάν Βάζοφ, που υμνεί την πίστη και την αυτοθυσία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πίσω από την εκκλησία, βρίσκεται ο τάφος του Ivan Vazov, ενός μεγάλου Βούλγαρου ποιητή, που θεωρείται ο «πατριάρχης» της Βουλγαρικής λογοτεχνίας. Έχοντας ο ίδιος εκφράσει, όσο ήταν εν ζωή, την επιθυμία ο τάφος του να είναι μέρος της φύσης, έχει μεταφερθεί από το όρος Βίτοσα ένας βράχος που αποτελεί την επιτύμβια στήλη του τάφου του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται το κτίριο της Ιεράς Συνόδου της Βουλγαρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Πάνω από την είσοδο του κτιρίου απεικονίζονται οι τρείς αρχιερείς που συνέβαλαν στον αγώνα για την ανεξαρτησία της Βουλγαρικής εκκλησίας, ενώ στον περιβάλλοντα χώρο υπάρχει μια ιδιαίτερη υπαίθρια αγορά, που μου θύμισε έντονα την πλατεία Αβησσυνίας στο Μοναστηράκι.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εδώ είναι στημένοι πάγκοι όπου πωλούνται ένα σωρό παλαιά αντικείμενα όπως νομίσματα, μετάλλια, φωτογραφικές μηχανές μιας άλλης εποχής, ρολόγια και άλλα ρετρό αντικείμενα από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου πολέμου μέχρι και τη σοσιαλιστική περίοδο της χώρας, που πραγματικά δεν ξέρεις τι να πρωτοκοιτάξεις.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

To σκηνικό συμπληρώνουν πλανόδιοι μουσικοί, σκακιστές και μερικά αγάλματα, όπως το ηρώο «Shipka Monument», αφιερωμένο σε όσους πολέμησαν και σκοτώθηκαν μαζί με τους Ρώσους στρατιώτες εναντίον των Οθωμανών στον πόλεμο του 1877-78 και το ιδιαίτερο άγαλμα της απελευθέρωσης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Έχουμε ήδη φθάσει στο νεοκλασικό κτίριο της Λέσχης Αξιωματικών και σε μια πολύ όμορφη εκκλησία, τον Ρωσικό ναό του Αγ. Νικολάου του Θαυματουργού, με τους χαρακτηριστικούς τρούλους του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η εκκλησία αυτή έχει χαρακτηριστεί πολιτιστικό μνημείο, ενώ έχει μια μακρά και ενδιαφέρουσα ιστορία.
Στη θέση αυτή υπήρχε χριστιανικός ναός από την περίοδο της βασιλείας του Μεγάλου Κωνσταντίνου και βρισκόταν στα όρια ενός ανακτορικού συγκροτήματος, το οποίο χρησιμοποιούσε ο αυτοκράτορας κατά την παραμονή του στην επονομαζόμενη τότε Σερδική. Οι κατακτητές Οθωμανοί, κατά πάγια τακτική τους, τον κατέστρεψαν μετατρέποντας τον σε τζαμί όπου και αυτό με την σειρά του καταστράφηκε από σεισμό.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Ο σημερινός ναός χτίστηκε μεταξύ του 1912 και του 1914, από εργάτες που έχτισαν και τον γειτονικό καθεδρικό ναό του αγίου Αλεξ. Νιέφσκι. Οι πέντε επίχρυσοι τρούλλοι έχουν τη μορφή βολβού. Ο καθένας έχει και το χαρακτηριστικό ρώσικο οκταμελή Σταυρό. Ο κεντρικός τρούλλος έχει ύψος 19 μέτρα. Οι οκτώ καμπάνες είναι δώρο του τελευταίου Ρώσου αυτοκράτορα Νικόλαου Β’.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η εκκλησία λέγεται πως αποτελούσε την επίσημη εκκλησία της Ρωσικής πρεσβείας, που ήταν ακριβώς δίπλα και η παράδοση θέλει η σημερινή εκκλησία να έχει χτιστεί για να μπορούν να εκκλησιάζονται οι Ρώσοι διπλωμάτες, οι οποίοι δεν ήθελαν να πηγαίνουν σε Βουλγάρικες εκκλησίες, καθώς θεωρούσαν την Βουλγάρικη Ορθόδοξη Εκκλησία σχισματική.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζοντας στη λεωφόρο του Βασιλιά Απελευθερωτή με κατεύθυνση προς το κέντρο, φθάνουμε στην Εθνική Πινακοθήκη και το Εθνικό Λαογραφικό Ινστιτούτο. Το κτίριο αυτό ήταν στο παρελθόν Τούρκικο κονάκι (κατοικία του Τούρκου διοικητή της περιοχής) το οποίο αναδιαμορφώθηκε και επεκτάθηκε ώστε να γίνει τελικά παλάτι, έδρα των Βουλγάρων βασιλέων. Σήμερα σε αυτό το πρώην παλάτι στεγάζονται τα δύο αυτά μουσεία με πλούσιες συλλογές από τη Βουλγάρικη ζωγραφική και λαογραφία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στο σημείο αυτό μια ακόμη σύντονη διακοπή (...για διαφημίσεις  Very Happy Very Happy Very Happy ) και οσονούπω η συνέχεια .....
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από caminador Κυρ 21 Οκτ 2018 - 19:40

Εξαιρετικά λεπτομερής και επί τόπου ξενάγηση, γινόμαστε πλουσιότεροι σε γνώσεις και εικόνες.
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από traveller Δευ 22 Οκτ 2018 - 5:33

Κυριε διαχειριστα !!!!

...........Μου αρεσουν οι φωτο και η ξεναγηση ..
Συνεχισε το .. yes
traveller
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Patrinos Πεμ 25 Οκτ 2018 - 11:12


Γιώργο, σε ευχαριστούμε!  cheers
Patrinos
Patrinos


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Κυρ 28 Οκτ 2018 - 0:44

ΣΤ ΜΕΡΟΣ (τελευταίο) :
Πολύ κοντά στον καθεδρικό ναό της πόλης, βρίσκεται ο οβελίσκος Βασίλι Λέφσκι, στην διασταυρώση την ομώνυμης λεωφόρου με τη λεωφόρο Γιάνκο Σακάζοφ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ανεγέρθηκε το 1895 προς τιμήν του σημαντικού Βούλγαρου εθνικού ήρωα Vasil Levski, ο οποίος απαγχονίστηκε από τους Οθωμανούς στο σημείο αυτό στις 18 Φεβρουαρίου του 1873 (6 Φεβρουαρίου με το παλιό ημερολόγιο).
Ο Λέφσκι ήταν αυτός που ξεσήκωσε τους Βούλγαρους κατά των Οθωμανών και προετοίμασε το έδαφος για την ανεξαρτησία της χώρας του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όλα αυτά τα αξιοθέατα που γνωρίσαμε βρίσκονται σε κοντινή σχετικά απόσταση το ένα από το άλλο, με εξαίρεση το Μουσείο Σοσιαλιστικής Τέχνης.
Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα ήταν ότι πρόκειται για μια πολύ ευχάριστη πόλη, όπου όλο σχεδόν το ιστορικό κέντρο της είναι ένας μεγάλος πεζόδρομος, σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί κάποιος να επισκεφθεί όλα τα αξιοθέατα της περπατώντας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η Σόφια σε προ(-σ)καλεί να την περπατήσεις και να την γνωρίσεις.
Τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία και μουσεία βρίσκονται ανάμεσα στις πλατείες Sveta Nedelya, Largo , Aleksander Battenberg, στην πλατεία του NDK, καθώς και κατά μήκος της λεωφόρου Tsar Osvoboditel.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για φαγητό αυτό που συνήθως κάνουμε είναι να αναζητήσουμε τα ταβερνάκια των φοιτητικών περιοχών της κάθε πόλης, αποφεύγοντας τα πολυδιαφημισμένα εστιατόρια των τουριστικών οδηγών. Στις περιοχές αυτές μπορεί να μην βρίσκεις gourmet εστιατόρια με παράξενα πιάτα, αλλά τρως καλά και φθηνά. Σας συστήνουμε αυτή την πρακτική ανεπιφύλακτα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ρωτώντας μάθαμε πως στην Σόφια, η περιοχή αυτή είναι η περιοχή «Sredets», κοντά στην εκκλησία «Sveti Sedmochislenitsi» (Ι.Ν. Επτά Αγίων). Εδώ ανακαλύψαμε πολλά γραφικά ταβερνάκια, café-bar και όμορφα bistro. Είναι περίπου σαν την περιοχή του Ψυρρή, αλλά όχι τόσο τουριστική.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αν εξαιρέσει κανείς τα καταστήματα στην τουριστική λεωφόρο Vitosha, όπου οι τιμές σε φαγητό και ποτό είναι σχεδόν ίδιες με την Ελλάδα (σε κάποια ίσως και ακριβότερες), οι τιμές είναι γενικά πιο φθηνές.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εντύπωση μας έκανε και μια πρωτότυπη καντίνα-εστιατόριο , που έχει στηθεί σε ένα γωνιακό οικόπεδο στην διασταύρωση των οδών Petar Parchevich  & Angel Kunchev, το «Street Chefs» με νόστιμες δημιουργίες, που άρεσαν πολύ στα παιδιά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στην περιοχή κυκλοφορούν πιο ψαγμένοι τουρίστες και εδώ βρίσκονται μερικά από τα πιο ωραία graffiti της πόλης αλλά και τα πιο ψαγμένα μαγαζάκια καλλιτεχνών.
Παρεμπιπτόντως, οι παραδοσιακές ταβέρνες λέγονται «Mehana».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πρόκειται για μια πολύ γραφική γειτονιά, δίπλα σχεδόν στο κέντρο της πόλης χωρίς όμως την πολυκοσμία του.
Εντύπωση μας έκανε πως το graffiti μοιάζει να αποτελεί κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, με εντυπωσιακά δείγματα street art να χρωματίζουν και να δίνουν «ζωή» στα απρόσωπα και μουντά κτίρια της πόλης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Προσωπικά μου θύμισε πολύ έντονα (όσoν αφορά το graffiti) μια άλλη αγαπημένη μου πόλη, όπου πέρασα δύο χρόνια της ζωής μου, την συνοικία Μίζιον («Mission District»), στο [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η βόλτα μας συνεχίζεται βόρεια της πλατείας Ανεξαρτησίας («Nezavisimost»), όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης, όπως το οθωμανικό τζαμί Banya Bashi (1576), τα Ιαματικά Λουτρά (Sofiiska Banya), η Εβραϊκή Συναγωγή (1909) κ.λ.π..

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το οθωμανικό τζαμί «Banya Bashi» (που σημαίνει «πολλά λουτρά» ), βρίσκεται δίπλα ακριβώς από το πολυκατάστημα Tzum και είναι χτίσμα του 14ου αιώνα. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του τζαμιού είναι ότι είναι χτισμένο πάνω σε φυσικά ιαματικά λουτρά και λένε πως ακόμη και σήμερα μπορεί κανείς να δει τον ατμό που ανεβαίνει από τα ανοίγματα στο έδαφος κοντά στα τείχη του τζαμιού. Εμείς πάντως δεν καταφέραμε να δούμε ατμό.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το Μουσείο Ιστορίας της Σόφιας, στεγάζεται σε ένα υπέροχο κτήριο που στο παρελθόν στέγαζε τα δημόσια λουτρά της πόλης. Βρίσκεται πίσω από το τζαμί «Banya Bashi». Περιδιαβαίνοντας τις οκτώ αίθουσες του μουσείου αυτού, αποκτάς μια συνοπτική αλλά ευχάριστη γνωριμία με την ιστορία και τη λαογραφία της πόλης, καθώς τα εκθέματα χρονολογούνται από τη πρώϊμη Ρωμαϊκή περίοδο μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ανάμεσα στα πολλά αντικείμενα που είδαμε, υπάρχει ανακατασκευασμένο ένα νεολιθικό σπίτι, ένα παλιό περίπτερο, έντυπα υλικά, άμαξες, κοστούμια και χρυσά ρολόγια από την εποχή του πρίγκιπα Φερδινάνδου.  Εκτός από τα μόνιμα εκθέματα, στο χώρο του μουσείου γίνονται και προσωρινές εκθέσεις, ενώ  υπάρχει ένα ειδικό δωμάτιο για τα παιδιά, όπου μπορούν να παρακολουθήσουν διαδραστικά την ιστορία της Σόφιας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για την επίσκεψη στο μουσείο συμφέρει το οικογενειακό εισιτήριο με κόστος μόλις 10 leva, ενώ το ατομικό εισιτήριο για ενήλικες είναι 6 leva και για τα παιδιά 2 leva. Κάθε δεύτερη Πέμπτη υπάρχει δωρεάν είσοδος στο μουσείο.

Προσωπικά θεωρώ ότι είναι από τα σημεία που πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να επισκεφθεί στη Σόφια.
Στην πλατεία εμπρός από το μουσείο, υπάρχουν κρήνες από τις οποίες αναβλύζει ιαματικό νερό, το οποίο οι ντόπιοι συλλέγουν σε μπουκάλια και μπιτόνια, προφανώς για οικιακή χρήση.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η πρόσφατα αναπαλαιωμένη διώροφη αγορά Halite, κτίσμα των αρχών του 20ού αιώνα, που ξεχωρίζει για τη γυάλινη οροφή της, βρίσκεται στην άλλη πλευρά του «Banya Bashi».
Γραφική, αλλά με τουριστικό κυρίως προσανατολισμό και ακριβή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η «Συναγωγή της Σόφιας», βρίσκεται δίπλα ακριβώς και είναι η μεγαλύτερη συναγωγή των Βαλκανίων, μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης και η μια από τις δύο που λειτουργούν σήμερα στη Βουλγαρία  (η άλλη είναι στη Φιλιππούπολη (Πλόβντιβ).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από εδώ και μέχρι την περιβόητη αγορά «Zhenski Pazar», το σκηνικό στην πόλη αλλάζει, διατηρώντας χαρακτηριστικά από την σοσιαλιστική περίοδο της πόλης. Την αίγλη και την αρχοντιά του ιστορικού κέντρου διαδέχεται η εγκατάλειψη και το γκρίζο αστικό τοπίο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

H αγορά «Zhenski Pazar»(= Αγορά των Γυναικών), αποτελεί την κεντρική και πιο μεγάλη αγορά της πόλης, με φρέσκα φρούτα, λαχανικά και τρόφιμα, αλλά και οικονομικά ρούχα και παπούτσια. Είναι ένας μεγάλος υπαίθριος χώρος γεμάτος κάθε λογής μαγαζάκια. Είναι η παλαιότερη υπαίθρια αγορά στη Σόφια και βρίσκεται σε μια γειτονιά που κατοικείται κυρίως από πρόσφυγες Τούρκους και από τις αραβικές χώρες, οπότε η περιοχή διατηρεί μια πολύ «ανατολίτικη» αίσθηση και μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα. 
Η αλήθεια είναι πως περπατώντας τα σοκάκια πέριξ της αγοράς αυτής, δεν νοιώθεις το ίδιο «άνετα», όπως στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Περιδιαβαίνοντας τα σοκάκια αυτά φθάσαμε στη λεωφόρο Knyaginya Maria Luiza, που οδηγεί βόρεια στην πόλη, προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό (μισή ώρα περπάτημα).
Στη διαδρομή συναντήσαμε την «Γέφυρα των Λεόντων» (Lion's Bridge), ακόμη ένα επιβλητικό έργο, αφιερωμένο σε όσους θυσιάστηκαν στο Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο. Για κάποιο λόγο πού δεν διευκρινήσαμε την αποκαλούν και «παρδαλή γέφυρα».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επιστρέφουμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στο ξενοδοχείο «Balkan» (νυν «Sheraton»). Είναι το εμβληματικότερο ξενοδοχείο της Σόφιας, χτισμένο τη δεκαετία του 1950 και συνδυάζει το κλασσικό στυλ με την πολυτελή διακόσμηση. Χαρακτηριστικό δείγμα σοβιετικής αρχιτεκτονικής, είναι κτισμένο πάνω στα ερείπια αρχαίου Ρωμαϊκού φρουρίου και αποτελεί μέρος ενός μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος  στο οποίο (αντιδιαμετρικά) βρίσκεται και το Προεδρικό μέγαρο της Βουλγαρίας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στον εσωτερικό προαύλιο χώρο που δημιουργείται μεταξύ του ξενοδοχείου «Sheraton» και του Προεδρικού μεγάρου, βρίσκεται η ροτόντα του Αγ. Γεωργίου.
Το κτίσμα αυτό χρονολογείται από τον 4ο αιώνα, αν και μέχρι τον 6ο αιώνα δεν ήταν εκκλησία. Είναι το παλαιότερο διατηρητέο ​​κτίριο της Σόφιας. Οι εργασίες αναστήλωσης αποκάλυψαν μεσαιωνικές τοιχογραφίες που χρονολογούνται από τις αρχές του 10ου αιώνα αλλά ήταν καλυμμένες με γύψο που είχαν απλώσει οι Οθωμανοί στους τοίχους του ναού. Σήμερα πέρα από τη θρησκευτική σημασία του, φιλοξενεί συχνά και μικρές εκθέσεις τέχνης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στη πλατεία εμπρός από το Προεδρικό μέγαρο βρίσκεται το Αρχαιολογικό μουσείο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που αποτελεί ταυτόχρονα και ερευνητικό κέντρο αρχαιολογίας.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στεγάζεται στο κτίριο του μεγαλύτερου και παλαιότερου τζαμιού της πόλης, στο «Μπουγιούκ Τζαμί» που έχτισε γύρω στο 1474 ο Μοχάμεντ Β’. Στην τεράστια συλλογή του υπάρχουν ευρήματα από την παλαιολιθική εποχή, την εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου, γλυπτά και χρυσά σκεύη της κλασσικής εποχής της βουλγαρικής αρχαιότητας, επιγραφές και αγάλματα της ρωμαϊκής εποχής, έργα μεσαιωνικής τέχνης κ.α.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πολύ κοντά είναι και το κτίριο του Εθνικού Θεάτρου «Ivan Vazov», μέσα σε μια μεγάλη πλατεία με περιποιημένους ανθισμένους κήπους, Το θέατρο Ivan Vazov είναι ένα από τα παλιότερα θέατρα στη χώρα ενώ αποτελεί και σημαντικό μνημείο-αξιοθέατο της πόλης. Χτίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, αλλά το εσωτερικό της καταστράφηκε από φωτιά λίγα χρόνια μετά και ανακατασκευάστηκε έξι χρόνια αργότερα. Η πρόσοψη του θεάτρου θυμίζει αρχαιοελληνικό κτίριο, με της έξι άσπρες μαρμάρινες κολώνες να στηρίζουν το αέτωμα με τον Απόλλωνα και τις μούσες. Η περίτεχνη κύρια αίθουσα του έχει χωρητικότητα 850 θεατών.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το κατ’ ευφημισμόν "πολυκατάστημα Tzum", δεν έχει να προσφέρει κάτι τι ιδιαίτερο πέραν του ότι αποτελεί ένα κτίριο σύμβολο της σοβιετικής περιόδου.
Απ’ έξω δείχνει εντυπωσιακά μεγάλο και σου δίνει την εντύπωση ότι θα δεις πολλά καταστήματα. Το φουαγιέ πολυτελές θυμίζει ξενοδοχείο πέντε αστέρων του μεσοπολέμου, με γιγαντιαίους πολυελαίους και παχιά χαλιά. Ωστόσο ο χαρακτηρισμός του ως εμπορικό κέντρο δεν στέκει αφού στο εσωτερικό του λειτουργεί μόνο το ισόγειο και ο 1ος όροφος, με πολύ λίγα καταστήματα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για το τέλος αφήσαμε τον καθολικό ναό του Αγίου Ιωσήφ. Είναι o μεγαλύτερος καθολικός ναός της Βουλγαρίας.
Αποτελούσε τμήμα μοναστηριού, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά ολοκληρώθηκε λίγο πριν τον Β’ Π.Π. Όμως καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων τον Μάρτιο του 1944. Το μοναδικό κτίσμα που σώθηκε από τους βομβαρδισμούς ήταν η αίθουσα για τις συναυλίες. Το 2002 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο 2ος, παρέστη στην ίδρυση του καινούργιου ναού. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν με δωρεές από Καθολικούς από όλο τον κόσμο. Ο νέος ναός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον παλιό και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι χίλιους πιστούς.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις και τα καταστήματα δέχονται πληρωμή με ευρώ, αλλά οι στρογγυλοποιήσεις είναι πάντα υπέρ του καταστήματος.
Ανταλλακτήρια συναλλάγματος υπάρχουν πάρα πολλά στο κέντρο και με μια μικρή έρευνα αγοράς θα βρείτε αυτό που σας συμφέρει καλύτερα.
Οι χρεωστικές κάρτες είναι μια εναλλακτική λύση για αγορές, αλλά πιστεύω πως δεν συμφέρουν για χρεώσεις μικροποσών, μιας και οι αγαπητές μας Τράπεζες χρεώνουν μια καθόλου ευκαταφρόνητη προμήθεια για την νομισματική μετατροπή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Τα καύσιμα όπως και οι τιμές στα S/M στη Βουλγαρία, είναι σαφώς φθηνότερα από την πατρίδα μας.
Εμείς κάναμε συνάλλαγμα για τις ανάγκες των μικροεξόδων και των μετακινήσεων μας στην πόλη και όλες οι υπόλοιπες αγορές έγιναν με χρήση χρεωστικής κάρτας.
Στην πόλη μείναμε συνολικά 3 ημέρες και η βάση μας όπως είπαμε ήταν το φιλόξενο camper-stop του Ιβάν. 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κάνοντας τον απολογισμό της επίσκεψης μας στην πόλη αυτή, οφείλω να ομολογήσω πως μας εξέπληξε ευχάριστα και θα θέλαμε με την πρώτη ευκαιρία να την ξαναεπισκεφθούμε, ώστε να γνωρίσουμε και μέρη που δεν προλάβαμε να δούμε με αυτή μας την επίσκεψη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μπορεί τα 45 χρόνια συνεχούς κομμουνιστικής κυριαρχίας να έχουν αφήσει βαθιά τα σημάδια τους στη φυσιογνωμία της πόλης μπορεί η φτώχεια, 28 χρόνια μετά την πτώση του Ανατολικού μπλοκ, να είναι ακόμη ορατή σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας τους, όμως οι Βούλγαροι δείχνουν να θέλουν να ξεπεράσουν το παρελθόν τους και προσπαθούν να εναρμονιστούν με τα νέα πρότυπα, που επιβάλλει ο δυτικός τρόπος ζωής, φιλτράροντας τα όμως με τις συνήθειες και τις παραδόσεις τους.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι όποιες αντιθέσεις στα οπτικά και συναισθηματικά ερεθίσματα, που δέχεται ο επισκέπτης αυτής της πόλης, δρουν συνεργικά ώστε τελικά να του μένει η εικόνα μιας σύγχρονης κεντρο-Ευρωπαϊκής πόλης με παραδοσιακό Βαλκανικό χρώμα, κάτι που πιστεύω λειτουργεί θετικά και προσθετικά στην αναπτυσσόμενη τουριστική της αξία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

ΤΕΛΟΣ.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από friar Κυρ 28 Οκτ 2018 - 5:14

U r the something else.........


clap1 clap1 clap1
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Κυρ 28 Οκτ 2018 - 9:13


Έξοχα ! περιμένουμε τη συνέχεια του ταξιδιού σας .
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από traveller Κυρ 28 Οκτ 2018 - 12:33

Μεχρι εδω ...............τελεια  !!!
.............. Περιμενοντας την συνεχεια παραμενω εδω , [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] μπροστα στο lap-top μου ..
Σε ευχαριστουμε Γιωργο ................Συνεχισε το  ..
traveller
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από jimasimak Κυρ 28 Οκτ 2018 - 16:43

ευχαριστουμε οπως παντα κατατοπιστικος
jimasimak
jimasimak


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Aigagros Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:20

Γιώργο χόρτασα με το ταξίδι σου. Σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που μας παρέθεσες έχουμε έναν μπούσουλα για την περιοχή, για να την επισκεφθεί όποιος επιθυμεί ακούραστα και στοχευμένα!
Με το καλό και στην επόμενη!
Aigagros
Aigagros


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από caminador Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:34

Σ`ευχαριστούμε πολύ Γεώργιε, συμφωνώ και με τον αγαπητό μας συνταξιδιάρη από τη Κούμανη.
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από friar Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:47

με το Diesel ακριβότερο από την μπενζίνα..

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση. - Σελίδα 2 Empty Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Τετ 31 Οκτ 2018 - 20:16

Στάθη σε όλες τις χώρες που επισκεφθήκαμε οι τιμές πετρελαίου-βενζίνης ήταν σχεδόν ισότιμες (με διαφορές μόλις λίγων λεπτών του ευρώ) και ....ελαφρώς έως αρκετά φθηνότερες από τις τιμές στην πατρίδα μας.

Η Βουλγαρία είχε τις πιο φθηνές τιμές στα καύσιμα και ακολουθούσαν Αυστρία, Σερβία, Σλοβακία, Ουγγαρία κατά αύξουσα σειρά τιμής (Αύγουστος 2018).

Στην πατρίδα μας  Sad, από την τελική τιμή που πληρώνουμε στα καύσιμα, το 67% είναι φόροι και το 33% αφορά το κόστος των καυσίμων.
Βλέπετε λίγο ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης καυσίμων, λίγο ο ΦΠΑ, λίγο ο τρόπος τιμολόγησης από τα Ελληνικά διυλιστήρια, που επίσης τιμολογούν στην υψηλότερη τιμή από τον μ.ο. των διεθνών τιμών Platt’s (σ.σ.  όλες οι χώρες της Μεσογείου η τιμολόγηση των καυσίμων γίνεται βάσει των τιμών Platt's και όχι με αυτή του Rotterdam που τιμολογούν οι χώρες της Κεντρικής & Βόρειας Ευρώπης) ....το αποτέλεσμα για την "τσέπη" μας είναι η τελική τιμή να "τσιμπάει". 
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης