Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Ηλεκτρονικά...μαραφέτια....
από Georgedim Σήμερα στις 20:30

» Ενα διαφορετικό ταξίδι
από Νικόλας Μητσόπουλος Σήμερα στις 18:39

» Stopovers Greece
από askvrilissia Σήμερα στις 8:41

» Χάρτης σημείων "Στάσης & Διανυκτέρευσης"
από alfa romeo Πεμ 5 Δεκ 2019 - 14:08

» Iran 2019
από caminador Τετ 4 Δεκ 2019 - 20:41

» Ανανέωση στεγανοποίησης ....παραθύρων, πορτών και καταπακτών οροφής αυτοκινούμενου.
από lander474 Τετ 4 Δεκ 2019 - 14:15

» Ο εορταστικός Δεκέμβριος στη λαογραφία μας.
από Georgedim Τρι 3 Δεκ 2019 - 11:08

» Παλιά !
από traveller Τρι 26 Νοε 2019 - 21:48

» Sygic γι αυτούς που ακόμη το σκέφτονται
από friar Τρι 26 Νοε 2019 - 12:09

» Transport-to-Greece μια υπηρεσία προώθησης πακέτων
από Νικόλας Μητσόπουλος Δευ 25 Νοε 2019 - 15:23

» Οι 10 πιο επικίνδυνες χώρες για ταξίδι το 2020
από Νικόλας Μητσόπουλος Πεμ 21 Νοε 2019 - 21:49

» Τροχόσπιτα & τροχοσκηνές που δεν έχουμε δει ξανά
από caminador Πεμ 21 Νοε 2019 - 19:57

» STOPOVER ΔΟΜΝΙΣΤΑ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
από Νικόλας Μητσόπουλος Πεμ 21 Νοε 2019 - 17:06

» STOPOVER ΜΟΝΗ ΠΡΟΥΣΟΥ
από Νικόλας Μητσόπουλος Πεμ 21 Νοε 2019 - 17:00

» trigano service
από ladakias Τρι 19 Νοε 2019 - 8:10

» Αξεσουάρ οχημάτων περιοδεύοντος τουρισμού
από Georgedim Δευ 18 Νοε 2019 - 22:14

» Η ρύθμιση για την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων
από tabbert Πεμ 14 Νοε 2019 - 20:35

» Editorial : «Ανόητοι λεονταρισμοί ….και κακά δαιμόνια»
από caminador Τετ 13 Νοε 2019 - 20:16

» ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ
από antonis Z Τετ 13 Νοε 2019 - 14:34

» Surprise.!!!!!
από tabbert Τετ 13 Νοε 2019 - 2:07

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Πάνελ

Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Πάνελ

Δημοσίευση από Nef Την / Το Τρι 17 Δεκ 2013 - 22:28

ΤΑ ΦΩΤΑ ΣΑΣ ΚΥΡΙΟΙ...
ΓΙΑ 2 ΠΑΝΕΛ 75 ΑΡΙΑ...
Nef
Nef


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Τρι 17 Δεκ 2013 - 22:39

Μετέφερα εδώ την ερώτηση σου και σίγουρα θα σε ενημερώσουν όσοι έχουν ασχοληθεί με πάνελ.

Εγώ όπως σου έγραψα και σε Π.Μ. δεν ξέρω απο πάνελ γιατί πηγαίνω σε οργανωμένο camping.
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Nef Την / Το Τρι 17 Δεκ 2013 - 22:46

Γιωργάκος έγραψε:Μετέφερα εδώ την ερώτηση σου και σίγουρα θα σε ενημερώσουν όσοι έχουν ασχοληθεί με πάνελ.

Εγώ όπως σου έγραψα και σε Π.Μ. δεν ξέρω απο πάνελ γιατί πηγαίνω σε οργανωμένο camping.  

ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΦΩΤΑ ΟΣΩΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ....ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΛΗ ΜΕ ΤΟΝ ΤΑΣΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ...
Nef
Nef


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 17 Δεκ 2013 - 23:33

π. Νεκτάριε, σαν ονομαστική ισχύς (2x75W) ακούγεται πολύ καλή.

Σαν γενικός κανόνας ισχύει ότι επιφάνεια 1m² φωτοβολταϊκού πλαισίου παράγει : περίπου 35 Ah/ημέρα το καλοκαίρι και 10 Ah/ημέρα τον χειμώνα.

Επομένως θα πρέπει να υπολογίσεις :
- την καθημερινή κατανάλωση σου, ....ένας καλός τρόπος υπολογισμού [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

- το μέγεθος της μπαταρίας σου, τα Ah δηλαδή, (καλό θα είναι να αγοράσεις μια Gel, κοστίζει παραπάνω αλλά αξίζει). Και εδώ υπάρχει ο εμπειρικός κανόνας για το μέγεθος της μπαταρίας :  "οι ανάγκες μας σε Ah x 1,3", δηλαδή αν υπολογίζουμε ότι θα καταναλώνουμε π.χ. 45Ah/ημέρα, η μπαταρία μας θα πρέπει να είναι τουλάχιστον : 1,3 x 45 = 58,5Ah.

- την ποιότητα του φωτοβολταϊκού.

Προσωπικά έχω ένα πολυκρυσταλλικού πυριτίου, ονομαστικής ισχύος 85WP, με μπαταρία θαλάμου 105Ah, και το καλοκαίρι δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα (με λογική χρήση), το χειμώνα όμως (λιγότερες ώρες ηλιοφάνειας, μέρες με αρκετή συννεφία, περισσότερες ανάγκες σε φως, θέρμανση κλπ) δεν είναι ικανό να φορτίσει επαρκώς τη μπαταρία και καταφεύγουμε σε άλλες λύσεις.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Kostas & Alyona Την / Το Δευ 9 Σεπ 2019 - 22:48

Καλησπέρα σε όλους!

Ξέθαψα το θέμα γιατί θέλω, πριν απευθυνθώ σε επαγγελματίες, ηλεκτρολόγους κτλ, να έχω μια ιδέα από ανθρώπους που πιθανόν τα χρησιμοποιούν. Smile

Λοιπόν, θέλω να έχω τη δυνατότητα να φορτίζω το ψυγειάκι στο αυτοκίνητό μας (Mobicool fr40), και τις νυχτερινές ώρες, κυρίως όταν ταξιδεύουμε εδώ στην Ελλάδα. Ο μικρός θέλει γάλα και γιαούρτι συνεχώς, χαχα!
Σκέφτηκα να βάλω ηλιακό πάνελ πάνω στην οροφοσκηνή, και μια μπαταρία στο πορτ μπαγκάζ, όπου είναι και το ψυγείο έτσι κι αλλιώς.

Το εν λόγω ψυγείο λέει ότι θέλει 4Α ρεύμα στα 12V, άρα 48 Watt, αν δεν έκανα λάθος, σωστά;
--Πρώτον, αυτό σημαίνει ότι το πάνελ θα πρέπει να είναι στα 100 W;
-- Δεύτερον, τι μεγέθους μπαταρία να προτιμήσω, με δεδομένο ότι το ψυγείο θα παίρνει ρεύμα από εκεί για 10-12 ώρες;
-- Τρίτον, αν η μπαταρία εκφορτιστεί εντελώς στη διάρκεια της νύχτας πχ, ή αν έχει συννεφιά και δεν κινούμαι για να έχω το ψυγείο στου αυτοκινήτου το κύκλωμα, είναι πρόβλημα; Ή απλά ξαναφορτίζει με το πάνελ όταν δούμε φως;
-- Άρα, προτιμώ μπαταρία βαθιάς εκφόρτισης;

Ουφ, ελπίζω να μη φαίνονται πολύ χαζές οι ερωτήσεις αυτές, απλά τώρα στην Κρήτη κατάλαβα ότι έχω ανάγκη να δουλεύει πιο συχνά το ψυγείο. Καλά ήταν στη βόρεια Ευρώπη, κρατούσε άνετα θερμοκρασία Laughing Laughing
Kostas & Alyona
Kostas & Alyona


http://www.aktravelife.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Τρι 10 Σεπ 2019 - 16:50

Ξεκινάω από την μπαταρία. Σίγουρα χρειάζεσαι βαθιάς εκφόρτισης Υπάρχουν 4-5 κατηγορίες. Ο κανόνας λέει ότι όσο πιο μεγάλη εκφόρτωση γίνεται, τόσο μειώνεται ο χρόνος διάρκειας της ζωής της. Μια εκφόρτωση περίπου στο 50% έχει σαν αποτέλεσμα μεγάλη διάρκεια ζωής της μπαταρίας. Άρα χρειαζόμαστε μπαταρία με περίπου διπλάσια δυνατότητα από τη ημερήσια κατανάλωση. Στην περίπτωσή σου έχουμε 48w X 12 ώρες = 576 watt. Χρειάζεσαι μπαταρία περίπου 100 ah. Για να φορτίζεις καθημερινά την μπαταρία χρειάζεσαι φωτοβολταϊκό πάνελ 100 αρι για 6 ώρες ηλιοφάνειας. Αν αυξάνονται οι ώρες ηλιοφάνειας χρειάζεσαι μικρότερο πάνελ και σε λιγότερες ώρες ηλιοφάνειας τότε μεγαλύτερο πάνελ. Χρειάζεται και ένας ρυθμιστής θα έλεγα ότι τα 20 A είναι καλά. Αυτά σε γενικές γραμμές.
Υ.Γ. Με το ψυγείο σου Mobicool fr40 είσαι ευχαριστημένος? Δώσε μας κάποια πραγματικά στοιχεία.
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Kostas & Alyona Την / Το Τρι 10 Σεπ 2019 - 22:24

Ευχαριστώ πάρα πολύ! Ειλικρινά.

Με το συγκεκριμένο ψυγείο είμαι μέχρι στιγμής απόλυτα ικανοποιημένος. Μάιο και Ιούνιο βέβαια η εξωτερική θερμοκρασία δεν ήταν υψηλή, οπότε και τη νύχτα ποτέ δεν ανέβασε τη θερμοκρασία πάνω από τους 6-7 βαθμούς. (Δε μιλάω για κρύες νύχτες στην Ισλανδία, εκεί το άφηνα το βράδυ στους 3 βαθμούς και το πρωί το έβρισκα στους 2 όταν άναβε, χαχα). Τον Ιούλιο που ήμασταν και πάλι στην ηπειρωτική Ευρώπη και είχε ζέστη, δούλευε άκοπα και άνετα στους 3 βαθμούς, ενώ από πάνω ο ήλιος έκαιγε.
Απλά όταν έσβηνε το αυτοκίνητο τη μέρα, λογικό ήταν να ανεβάζει. Και πάλι δεν είχα ποτέ θέμα με τα φαγητά μέσα.
Θυμάμαι χαρακτηριστικά, με θερμοκρασία περιβάλλοντος 32 βαθμούς, το αφήσαμε περίπου ένα τρίωρο το αυτοκίνητο κατά το ήμισυ σε σκιά, και όταν επιστρέψαμε και βάλαμε μπρος, το ψυγείο έγραφε θερμοκρασία 12 ή 13 βαθμούς. Αλλά ο ήλιος για καμιά ώρα τουλάχιστον χτυπούσε κατακέφαλα.

Α, τελευταίο παράδειγμα, ελπίζω να μην κουράζω.
Στο πλοίο της επιστροφής για Κρήτη, το αμάξι μπήκε στο γκαράζ στις 10 το πρωί, και βγήκε στις 7 το απόγευμα. Είχε 8 βαθμούς το ψυγείο, ενώ το είχα αφήσει στους 3. Δεν είναι κι άσχημα.

Αυτά. Τώρα πιστεύω με το πάνελ να λυθούν αυτά τα ζητήματα, όχι τίποτα άλλο, να απολαμβάνουμε τη νότια Κρήτη χωρίς σκοτούρες. Laughing

Οτιδήποτε άλλο θέλεις να ρωτήσεις, με χαρά να απαντήσω.

A, για μπαταρία μιλώντας, κάτι τέτοιο κοιτάω;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Kostas & Alyona
Kostas & Alyona


http://www.aktravelife.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Τετ 11 Σεπ 2019 - 14:07

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες. Προφανώς αν το ψυγείο λειτουργεί την ημέρα και κλείνει το βράδυ μάλλον θα κρατάει την ψύξη του. Η μπαταρία που ενδιαφέρεσαι κάνει για την δουλειά που θέλεις αλλά μακροπρόθεσμα όπως αναφέρει και ο Georgedim, η τεχνολογίας gel αν και ακριβότερη είναι προτιμότερη. Καλή συνέχεια.
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Kostas & Alyona Την / Το Τετ 11 Σεπ 2019 - 14:32

Ωραία, τότε θα δώσω ό,τι χρειαστεί από τώρα, για να είμαι ήσυχος αργότερα. Να είσαι καλά.
Kostas & Alyona
Kostas & Alyona


http://www.aktravelife.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 11 Σεπ 2019 - 15:51

Κώστα, συμπληρωματικά και πιο αναλυτικά, σε αυτά που ήδη έγραψε ο Γιώργος (gsalonica) με την επιφύλαξη ότι δεν είμαι «ειδικός» ηλεκτρολόγος Very Happy , ….αλλά έχοντας ψάξει αρκετά το θέμα και χρησιμοποιώντας Φ/Β πάνελ πάνω από 11 χρόνια, ....θα προσπαθήσω να μεταφέρω, όσο πιο απλά γίνεται, ….αυτά τα ολίγα που γνωρίζω επί του θέματος. Embarassed
 
Θα ξεκινήσω από την μπαταρία (την αποθήκη ρεύματος).

Για να μπορέσουμε να υπολογίσουμε το μέγεθος της μπαταρίας που χρειαζόμαστε για τις ανάγκες μας (πόσα Αμπερώρια δηλαδή), ....θα πρέπει να γνωρίζουμε δύο πράγματα :

- Το πρώτο είναι ένα μέγεθος που ονομάζεται «βατώρα», ....ενθυμούμενοι πως μία «βατώρα» (Wh) είναι η ποσότητα ενέργειας που καταναλώνει μία συσκευή ισχύος ενός βατ σε μία ώρα.
 
Εν προκειμένω για να λειτουργήσει το ψυγείο σας όλο το 24/ώρο, οι βατώρες που θα καταναλώσει είναι 48w x 24h = 1152 Wh ή για τις ώρες που αναφέρεις πως την χρειάζεσαι : 48w x 12h = 576 Wh.
Εφόσον ισχύει πως Watts = Volts X Amperes
Τότε η διαίρεση των βατωρών(Wh) με την τάση(V), θα μας δώσει την απαιτούμενη χωρητικότητα της μπαταρίας, δηλαδή :
Watt-hours / V = Ah
1152 / 12 = 96 Ah ( αντίστοιχα στο 12/ωρο = 48 Ah ).

- Το δεύτερο πράγμα που θα πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως για την μακροζωϊα της μπαταρίας μας, ανεξαρτήτως του τύπου της (δηλαδή αν είναι GelAGM, ναυτικού τύπου κλπ) , δεν είναι σωστό να την αποφορτίζουμε πλήρως.

Σε γενικές γραμμές υπάρχει ο εξής εμπειρικός κανόνας για να υπολογίσουμε σωστά το μέγεθος της μπαταρίας :
"οι ανάγκες μας σε Ah x 1,3", δηλαδή αφού θα χρειάζεσαι 96Ah/ημέρα, η μπαταρία θα πρέπει να είναι τουλάχιστον : 1,3 x 96Ah = 124,8 Ah ή στο 12/ωρο 62,4 Ah.
Κρατάμε στα υπ’ όψιν αυτά τα τελευταία νούμερα.
 
Πάμε τώρα στο Φ/Β πάνελ (την πηγή παροχής ενέργειας).

Στην αγορά κυκλοφορούν διάφοροι τύποι ανάλογα με τον τρόπο κατασκευής (πολυκρυσταλλικά, μονοκρυσταλλικά, άμορφου πυριτίου, λεπτών υμενίων, κλπ, κλπ) και διαφορετικής ονομαστικής ισχύος.

Τα «ονομαστικά» ηλεκτρικά χαρακτηριστικά των Φ/Β πλαισίων δίνονται για συνθήκες λειτουργίας που περιγράφονται υπό τον όρο S.T.C. (Standard Test Conditions = Τυπικές Συνθήκες Δοκιμής), οι οποίες είναι:
- προσπίπτουσα ηλιακή ακτινοβολία : 1000 W/m²
- ηλιακό φάσμα AM 1.5
- θερμοκρασία περιβάλλοντος 25°C

Ανεξάρτητα όμως από την ονομαστική ισχύ κάθε Φ/Β πλαισίου (που όπως είπαμε μετριέται σε ιδανικές εργαστηριακές συνθήκες), ….η τελική απόδοση του επηρεάζεται από το γεωγραφικό πλάτος, την ηλιοφάνεια της περιοχής, την θερμοκρασία, την ατμ. πίεση, την σκίαση, τον ελεγκτή φόρτισης που χρησιμοποιούμε κλπ, κλπ.

Σαν γενικός κανόνας στο γεωγραφικό πλάτος που ζούμε, ισχύει ότι μια επιφάνεια 1m² φωτοβολταϊκού πλαισίου (μήκος πλάτος) παράγει : περίπου 35-40 Ah/ημέρα το καλοκαίρι και 10-12 Ah/ημέρα τον χειμώνα.

Επομένως για την περίπτωση σου, πιστεύω πως μια καλή μπαταρία βαθείας εκφόρτισης 100Ah, λογικά σε καλύπτει πλήρως, αρκεί το Φ/Β να έχει επιφάνεια τουλάχιστον 0,8-1m² ή με βάσει τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού ισχύος ενός Φ/Β πλαισίου :
Ισχύς (Wp) = Επιφάνεια Φ/Β (m²)  ×  Συντελεστής Μετατροπής Ενέργειας × Ονομαστική Ισχύς Ηλιακής ακτινοβολίας (τα 1000 W/m² που είδαμε στις "STC", παραπάνω),
Αυτό μεταφράζεται σε :
0,8 εως 1 m² × 0.15 × 1000 W/m ² = 120-150 Wp (για τα πολυκρυσταλλικά, που έχουν συντελεστή μετατροπής 15%) ή
0,8 εως 1 m² × 0.12 × 1000 W/m ² =   96-120 Wp (για μονοκρυσταλλικά, που έχουν συντελεστή μετατροπής 12%).

Προσωπικά έχω ένα Φ/Β πολυκρυσταλλικού πυριτίου, ονομαστικής ισχύος 85Wp, με μπαταρία θαλάμου 105Ah, και το καλοκαίρι δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα (με καταναλώσεις max. 600-650 Wh/ημέρα), το χειμώνα όμως (λιγότερες ώρες ηλιοφάνειας, μέρες με αρκετή συννεφία, περισσότερες ανάγκες σε φως, θέρμανση κλπ) δεν είναι ικανό να φορτίσει επαρκώς τη μπαταρία και καταφεύγουμε σε άλλες λύσεις.


Συμβουλή : προτίμησε ένα καλό Φ/Β πλαίσιο, από εγκεκριμένη εταιρεία κατασκευής και ας είναι λίγο ακριβότερο, όπως και έναν επώνυμο "ελεγκτή φόρτισης", ....ώστε να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πολλά χρόνια και τα γάλατα του μικρού σας, πάντοτε κρύα.  Very Happy
Ακόμα και στα ιδίου τύπου και ισχύος Φ/Β, η ποιότητα κατασκευής τους παίζει σημαντικότατο ρόλο στην πραγματική απόδοση τους.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Kostas & Alyona Την / Το Τετ 11 Σεπ 2019 - 22:00

Δεν έχω λόγια, ευχαριστώ πάρα πολύ!

Ξεκινώ άμεσα διαδικασίες, γιατί ο ήλιος καίει ακόμα Very Happy
Kostas & Alyona
Kostas & Alyona


http://www.aktravelife.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από antreas hobby Την / Το Παρ 13 Σεπ 2019 - 10:28

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Δείτε  αυτό  το αρθρο ειναι αρκετά  ενημερωτικο
antreas hobby
antreas hobby


http://www.netcomms.eu

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Batfalcon Την / Το Παρ 13 Σεπ 2019 - 22:44

Ειμαι στην διαδικασια αγορας νεου Φ/Β πανελ, οχι επειδη κατι μου χαλασε, απλως οι αναγκες πληθυναν.
Αντιγραφω λοιπον την ιδεα απο ενα τυπο στο Youtube και σας την μεταφερω, διοτι την βρηκα εξυπνη και ευκολα εφαρμοσιμη.
Αντι να αγορασεις 1 πανελ των 100 W, προμηθευσου 2 των 50. Συνδεοντας τα παραλληλα, εχεις 2πλασιο ρευμα σε Α, η εν σειρα εχεις 2παλσια ταση σε V.
Τοποθετωντας στο αλουμινενιο πλαισιο 2 μεντεσεδες, inox κατα προτιμηση, το συνολο των δυο, διπλωνει σαν βιβλιο και καταλαμβανει τον μισο χωρο μεσα στο αυτοκινητο.
Και λεω μεσα, διοτι ετσι μπορεις να εχεις το αυτοκινητο στον ισκιο και το πανελ στον ηλιο,.χρησιμοποιωντας ενα καλωδιο 2,5 mm2 και μηκους μεχρι 5 η 6 m.
Επιπροσθετως με δυο ποδαρακια, (παλι αλουμινενια),τα πανελ στεκονται επικλινως, κοιταζοντας τον ηλιο κατα το δυνατον καθετα.
Batfalcon
Batfalcon


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 14 Σεπ 2019 - 0:14

Batfalcon έγραψε:....Αντιγραφω λοιπον την ιδεα απο ενα τυπο στο Youtube και σας την μεταφερω, διοτι την βρηκα εξυπνη και ευκολα εφαρμοσιμη.
Αντι να αγορασεις 1 πανελ των 100 W, προμηθευσου 2 των 50. Συνδεοντας τα παραλληλα, εχεις 2πλασιο ρευμα σε Α, η εν σειρα εχεις 2παλσια ταση σε V....

Μιχάλη συγγνώμη, αλλά κάτι δεν καταλαβαίνω στο συλλογισμό σου.
Πέραν του λιγότερου χώρου που θα καταλαμβάνει το αναδιπλούμενο Φ/Β, ....σε τί άλλο μας εξυπηρετεί το διπλάσιο ρεύμα σε Α ή η διπλάσια τάση σε V ???

Και στις δύο διατάξεις σύνδεσης, των 2 Φ/Β πλαισίων, η συνολική παραγόμενη ισχύς (....αυτό δηλαδή που αποζητούμε από τα Φ/Β), ....είναι η ίδια.   
(....είτε σε παράλληλη σύνδεση είτε σε σειρά, η παραγόμενη Ισχύς (W) είναι Τάση (V) x Ένταση (Ι))

Σκοπεύεις δηλαδή να χρησιμοποιήσεις την παραγόμενη από το Φ/Β ηλεκτρική ενέργεια απευθείας, για τροφοδότηση κάποιας ηλεκτρικής συσκευής, χωρίς να μεσολαβήσει ο ελεγκτής και η μπαταρία ???
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Batfalcon Την / Το Σαβ 14 Σεπ 2019 - 12:57

Η παραγομενη ισχυς ουτως η αλλως ειναι η ιδια (100W) εν προκειμενω. Η σκεψη μου εχει να κανει με το μελλον. Εαν χρησιμοποιηθει ενας ρυθμιστης mppt αντι του φθηνου pwm, τοτε εξυπηρετει να τα εχεις συνδεδεμενα παραλληλα, διοτι ετσι θα δωσεις περισσοτερο ρευμα στις μπαταριες σου. Αν ομως στο μελλον θελησεις να προσθεσεις κι αλλο πανελ, που πιθανοτατα δεν θα βρεις ακριβως το ιδιο, αλλα κατι ισως μεγαλυτερο (σε ισχυ), τοτε, εξυπηρετει να τα συνδεσεις εν σειρα και ο mppt διαβαζοντας την μεγαλυτερη ταση, θα την μειωσει και αντιστοιχα θα αυξησει το ρευμα, με αποτελεσμα να εχεις καλυτερη αποδοση του συνολου.

Αναλυτικη ερμηνεια εδω:

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κι εδω μια  συγγριση μεταξυ μονο και πολυ κρυσταλλικων

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Batfalcon
Batfalcon


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πάνελ Empty Απ: Πάνελ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 15 Σεπ 2019 - 12:28

Πολύ ωραίο και παραστατικό videothk


Με αφορμή το video αυτό, ....θα σας ζαλίσω λίγο  Razz , ....καταθέτοντας ότι γνωρίζω  Embarassed (…διαβάζοντας, …ρωτώντας, … & ψάχνοντας το θέμα), ….ώστε κατά το δυνατόν,  να προσπαθήσουμε να ξεδιαλύνουμε τις διαφορές μεταξύ των δύο αυτών τύπων ελεγκτών φόρτισης, ....γνωρίζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά λειτουργίας τους.

Σημειωτέον ότι δεν θα κάνουμε σύγκριση καλύτερου ή χειρότερου ελεγκτή, ....μιας και θεωρώ πως δεν μπορούν «ευθέως» να συγκριθούν, ....αφού αποτελούν δύο διαφορετικά πράγματα για την ίδια χρήση.

Θα προσπαθήσουμε όμως να ξεκαθαρίσουμε ....τι εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες μας και ....ποιος είναι ο καταλληλότερος για εμάς.

Όπως έχουμε ξαναπεί, σκοπός κάθε συζήτησης στο forum μας, είναι μέσα από τις διάφορες απόψεις και θέσεις που θα καταθέσουμε, ….στο τέλος να ξεδιαλύνουμε τις όποιες απορίες μας και να καταλήγουμε σε ασφαλή και έγκυρα συμπεράσματα, ....προς αποφυγή πλανών και ιδεοληψιών, ....που κατα κόρον κυκλοφορούν.

Επ' ευκαιρία απευθύνω παράκληση προς όλα τα μέλη μας να συμμετέχουν χωρίς ενδοιασμούς, στις διάφορες συζητήσεις μας. Μας συμφέρει και προάγει τις γνώσεις όλων μας. "Η ισχύς εν τη ενώσει", διδάσκουν οι Αρχαίοι μας πρόγονοι, μέσω του Αισώπου.  Very Happy

Επιθυμητό, σκόπιμο και ωφέλιμο θα ήταν στην συζήτηση αυτή να συμμετάσχει όποιος φίλος γνωρίζει κάτι παραπάνω ....ή και δεν γνωρίζει, αλλά του δημιουργήθηκαν απορίες, ....ώστε να υπάρξει μια πιο πλουραλιστική και εποικοδομητική συζήτηση. cheers

Για να μην πελαγοδρομούμε και μπερδευόμαστε, θα ξεκινήσουμε από την παραδοχή ότι μιλάμε για Φ/Β συστήματα που εξυπηρετούν τις ενεργειακές ανάγκες στα οχήματα αναψυχής που διαθέτει ο καθένας μας στις διακοπές και όχι για Φ/Β συστήματα που εξυπηρετούν κτίρια ή εγκαταστάσεις.

Επομένως εξ ορισμού, έχουμε κάποιους περιορισμούς στο βάρος και τις διαστάσεις αυτών των συστημάτων.
Ένα τέτοιο αυτόνομο Φ/Β σύστημα, αποτελείται από το πάνελ (συνήθως 36 κυψελών), τον ελεγκτή και την μπαταρία (στην πλειονότητα 12V).

Για τα πάνελ είδαμε κάποια στοιχεία παραπάνω, για τις μπαταρίες έχουμε μιλήσει σε άλλο topic, ας δούμε τι ισχύει με τους ελεγκτές φόρτισης.

Η εργασία του κάθε ελεγκτή ηλιακής φόρτισης, ....ανεξαρτήτως τύπου, ....είναι να ρυθμίζει την ισχύ που πηγαίνει από τα πάνελ (τους συλλέκτες ενέργειας), στις μπαταρίες (τις αποθήκες ενέργειας).
Αυτοί οι ελεγκτές έχουν διττή λειτουργία.
Αφ’ ενός «παρακολουθούν» την τάση της μπαταρίας και ανοίγουν το κύκλωμα (διακόπτουν), σταματώντας τη φόρτιση, όταν η τάση της μπαταρίας ανεβαίνει σε ένα ορισμένο επίπεδο. 
Αφ’ ετέρου εμποδίζουν την αντίστροφη ροή ρεύματος από την μπαταρία προς το πάνελ, όταν το πάνελ δεν παράγει ενέργεια όπως συμβαίνει κατά την νύκτα. Έτσι έχουμε πάντοτε γεμάτες και «υγιείς» μπαταρίες. Very Happy

Όπως γνωρίζουμε στην αγορά υπάρχουν δύο βασικοί τύποι ελεγκτών φόρτισης.

Ο πιο διαδεδομένος και οικονομικότερος τύπος είναι ο PWM (Pulse Width Modulation), που όπως λέει και το όνομα του χρησιμοποιεί τη «διαμόρφωση εύρους παλμού», ώστε να μειώνει αργά την ποσότητα ισχύος που φθάνει στις μπαταρίες, καθώς αυτές πλησιάζουν προς την πλήρη φόρτιση τους. 

Βασίζονται σε τεχνολογία που ελέγχεται με τον χρόνο. Αυτός ο τύπος ελεγκτή επιτρέπει την πλήρη φόρτιση των μπαταριών, με λιγότερη «πίεση» στην μπαταρία. Επίσης μπορεί να διατηρεί τις μπαταρίες σε πλήρως φορτισμένη κατάσταση (αυτό ονομάζεται «στάδιο float»), επ' αόριστον, επεκτείνοντας έτσι τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας μας. 

Οι ελεγκτές αυτοί υπάρχουν σε μεγέθη μέχρι 60 Α, υπερκαλύπτοντας έτσι κάθε δυνατή απαίτηση για τις διακοπές μας Very Happy . Ο περιορισμός που υπάρχει στην χρήση τους είναι πως η «ονομαστική τάση εξόδου» του πάνελ (nominal DC συνήθως στα 18V), πρέπει να ταιριάζει με την ονομαστική τάση της μπαταρίας μας.
 
Ο πιο σύγχρονος και ακριβότερος (μέχρι και διπλάσια/τριπλάσια τιμή) τύπος ελεγκτή ηλιακής φόρτισης ονομάζεται MPPT (Maximum Power Point Tracking). 
To βασικότερο πλεονέκτημα αυτών των ελεγκτών, ….όπως είδαμε και στο video, ….είναι πως μπορούν να μετατρέψουν την περίσσεια τάσης σε ένταση, περιορίζοντας με αυτόν τον τρόπο τις ενεργειακές απώλειες έως και 30% (την απώλεια ισχύος στην μονάδα του χρόνου) και επιταχύνοντας τον απαιτούμενο χρόνο φόρτισης των μπαταριών. 

Επίσης οι ελεγκτές αυτοί υπάρχουν σε μεγέθη πολύ μεγαλύτερα από τα 60 Α, αφού η χρήση τους απευθύνεται για μεγάλες κυρίως εγκαταστάσεις και επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία συνδυασμών στα Φ/Β συστήματα, μιας και δεν έχουν τον περιορισμό παραπλήσιας ονομαστικής τάσης πάνελ και μπαταρίας, που ισχύει όπως είπαμε για τους ελεγκτές PWM.

Όπως ήδη είπαμε, κάνουν την ίδια δουλειά, ....αλλά με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Ας δούμε λίγο αναλυτικότερα μερικά ακόμη χαρακτηριστικά τους.

Στα Φ/Β συστήματα που μας αφορούν,  χρησιμοποιούμε κυρίως μπαταρίες 12V. Οι ηλιακοί συλλέκτες (τα πάνελ), όσο μεγαλύτερη ισχύ (μέγεθος) έχουν, τόσο μεγαλύτερη τάση μπορούν να παράγουν, ....από ότι απαιτείται για τη φόρτιση των μπαταριών. 

Οι ελεγκτές ΜΡΡΤ με την ουσιαστική μετατροπή της πλεονάζουσας τάσης σε ένταση, ο ρυθμός φόρτισης μπορεί να διατηρηθεί σε βέλτιστο επίπεδο, ενώ όπως είπαμε μειώνεται ο χρόνος που απαιτείται για την πλήρη φόρτιση των μπαταριών. Αυτό επιτρέπει στο Φ/Β μας σύστημα να λειτουργεί με τον καλύτερο τρόπο ανά πάσα στιγμή.

Σε γενικές γραμμές σε Φ/Β συστήματα μέχρι 200Wp, το πλεονέκτημα αυτό των ελεγκτών MPPT έναντι των PWM, δεν παρουσιάζει τόσο σημαντικές αποκλίσεις (διαφορές απόδοσης μικρότερες από 10-12%), ώστε να δικαιολογεί τα πολλά επιπλέον χρήματα που κοστίζουν οι πρώτοι.

Αν όμως χρησιμοποιούμε (σπάνια περίπτωση) συστοιχία μεγάλων Φ/Β πάνελ (60 κυψελών) ή πάνελ "λεπτού υμενίου" (Thin film), που παράγουν τάσεις Voc (Voltage open circuit = τάση ανοικτού κυκλώματος) πάνω από 35V, τότε για να φορτίσουμε μπαταρίες 12V, η μόνη επιλογή είναι o ελεγκτής φόρτισης MPPT. 
Αυτό βεβαίως περισσότερο ισχύει στα διασυνδεδεμένα (με σύνδεση δικτύου πόλης) Φ/Β συστήματα, που εμάς δεν μας αφορά, αλλά ας το έχουμε υπ' όψιν μας.

Ένα ακόμη μάλλον άγνωστο στοιχείο που πρέπει να έχουμε κατά νου, είναι ο τρόπος διαχείρισης ενέργειας εκ μέρους των MPPT.

Οι ελεγκτές ΜΡΡΤ επειδή αξιοποιούν το Vmp (Voltage maximum point = σημείο μέγιστης τάσης) ενός Φ/Β πάνελ, αποδίδουν καλύτερα σε περιβάλλον με χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι καθώς η θερμοκρασία λειτουργίας του πάνελ μειώνεται, η μέγιστη τάση αυξάνεται. 
Έτσι μπορούν να μετατρέπουν την περίσσεια τάσης σε ένταση.

Εκτός από την θερμοκρασία και η απόσταση από το πάνελ μέχρι τον ελεγκτή φόρτισης επηρεάζει την μέγιστη τάση. Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η απόσταση, τόσο μειώνεται η μέγιστη τάση.
 
Ο ελεγκτής PWM, από την άλλη πλευρά, εκ κατασκευής δεν είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί την «μέγιστη τάση» (Vmp), καθώς φορτίζει τις μπαταρίες σε συγκεκριμένη τάση με την τεχνολογία διαμόρφωσης εύρους παλμού.
 
Αυτό σημαίνει ότι όταν τα Φ/Β πάνελ (με τον περιορισμό μεγέθους που ήδη αναφέραμε), τοποθετούνται σε χώρους με πολύ υψηλές θερμοκρασίες (όπως το καλοκαίρι στην χώρα μας) ή μακριά από τον ελεγκτή, ....το Vmp τους θα μειωθεί και το μέγιστο σημείο ισχύος θα λειτουργεί με τάση πιο κοντά σε εκείνη της μπαταρίας 12V. 
Καθώς δεν θα υπάρχει πλεονάζουσα τάση προς μετατροπή, σε αυτή την περίπτωση, η χρησιμότητα του MPPT θα καταστεί περιττή. 

Οι υψηλές θερμοκρασίες λοιπόν και τα μεγάλου μήκους καλώδια, ακυρώνουν το σημαντικό πλεονέκτημα των MPPT έναντι των PWM (για "μικρά" Φ/Β συστήματα).

Κλείνοντας λοιπόν την μακροσκελή αυτή τοποθέτηση και ανακεφαλαιώνοντας τα ανωτέρω, μπορούμε να πούμε πως οι ελεγκτές PWM ταιριάζουν καλύτερα με συστήματα χαμηλής ισχύος λόγω τριών κυρίως λόγων :
- Πρώτον, ο ελεγκτής PWM λειτουργεί με μια σταθερή απόδοση τάσης, ανεξάρτητα από το μέγεθος της συστοιχίας Φ/Β και την θερμοκρασία. 
- Δεύτερον, ένας ελεγκτής MPPT είναι λιγότερο αποδοτικός σε εφαρμογές χαμηλής ισχύος. 
- Τρίτον, το PWM είναι λιγότερο δαπανηρό από έναν ελεγκτή MPPT, καθιστώντας την πιο οικονομική επιλογή για τα μικρά Φ/Β συστήματα, που συνήθως χρησιμοποιούμε.

Για τους ελεγκτές MPPT, αποτελεί αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι είναι πιο αποτελεσματικοί, ….αλλά ....υπό συγκεκριμένες συνθήκες.

Εάν λοιπόν πρόκειται να επενδύσουμε σε έναν MPPT, ....θα πρέπει να έχουμε υπ’ όψιν μας ότι αναφέραμε παραπάνω, ....ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν οι πιο εξειδικευμένες λειτουργίες του, για την χρήση που θα κάνουμε. 
Διαφορετικά θα έχουμε δώσει επιπλέον χρήματα χωρίς να έχουμε κάποια ουσιαστική παραπάνω απόδοση στο σύστημα μας.

Αυτό το οποίο πρέπει να θυμόμαστε, ....για να μην ξοδεύουμε άδικα χρήματα, .....είναι πως :
1) υπολογίζουμε, σχεδιάζουμε & υλοποιούμε το σύστημα μας, ώστε να παράγει την απαιτούμενη ενέργεια η οποία θα καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες των διακοπών μας,
2) οι διαστάσεις των Φ/Β πάνελ να ταιριάζουν με τον χώρο που διαθέτουμε και 
3) υπολογίζοντας το αξιοσημείωτο βάρος της/των μπαταριών μας, που θα χρησιμοποιήσουμε, ....ώστε να μην υπερβούμε το ωφέλιμο φορτίο του οχήματος μας.
Όλα τα υπόλοιπα θεωρώ πως εμπίπτουν στη σφαίρα του καταναλωτισμού και της υπερβολής.

Περισσότερες πληροφορίες : [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ελπίζω να βοήθησα.  Very Happy Very Happy Very Happy
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης