www.taxidiarides.gr
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4
από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42

» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43

» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22

» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15

» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50

» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11

» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04

» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47

» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32

» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07

» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16

» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59

» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33

» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44

» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35

» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24

» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17

» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37

» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05

» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
About Us

Welcome to the forum www.taxidiarides.gr

Welcome to the forum  www.taxidiarides.gr

Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...


Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

+6
friar
gsalonica
Aigagros
Patrinos
traveller
caminador
10 απαντήσεις

Σελίδα 1 από 3 1, 2, 3  Επόμενο

Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Κυρ 15 Δεκ 2019 - 18:37

Για όγδοη συνεχή χρονιά αξιοθήκαμε να επισκεφθούμε και πάλι τον ιερό & ξεχωριστό αυτό τόπο, σε μια προσπάθεια αποφόρτισης από την κοσμική καθημερινότητα μας, σε μια ανάγκη αλλαγής του εφήμερου τρόπου σκέψης μας, ....που μάλλον Rolling Eyes αδίκως ταλαιπωρεί και ταλανίζει την φθαρτή υπόσταση μας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όπως έχω ξαναγράψει, ....μπορεί σε αυτές τις διαδοχικές επισκέψεις μου να κατάφερα να γνωρίσω το μεγαλύτερο "εδαφικό" τμήμα του, ....μπορεί να είμαι σίγουρος ότι δεν αντέχω να ζήσω αυτόν τον «ασκητικό» τρόπο ζωής, ....αλλά το βέβαιο είναι πως η ανάγκη μου να τον κατανοήσω και να τον γνωρίσω σε βάθος, ....συνεχώς μεγαλώνει.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για το φετινό οδοιπορικό μας δανείστηκα τον τίτλο του, από το ομώνυμο βιβλίο του αείμνηστου Ακαδημαϊκού & καθηγητή του Α.Π.Θ., κ. Αντώνιου-Αιμίλιου Ταχιάου.
Στο βιβλίο αυτό λοιπόν, ο αείμνηστος καθηγητής και ερευνητής της Βυζαντινής ιστορίας και των επιδράσεων της στο χώρο της Βαλκανικής χαρακτηρίζει το Άγιο Όρος ως ένα χιλιόχρονο και απέραντο θρησκευτικό, καλλιτεχνικό, αρχιτεκτονικό και πολιτισμικό μουσείο.

Επισημαίνει μάλιστα πως η κύρια διαφορά του από τα υπόλοιπα μουσεία του κόσμου βρίσκεται στο γεγονός πως πρόκειται για ένα «ζωντανό» μουσείο, το οποίο συνεχίζει να λειτουργεί, να αναπνέει και να σκέπτεται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, την ίδια ακριβώς πίστη, την ίδια φλόγα και έμπνευση που είχαν εκείνοι οι οποίοι άρχισαν να δημιουργούν τα εκθέματα του, προτού δέκα και πλέον αιώνες.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]  

Ίσως αυτή η διαχρονικότητα, η διαφορετικότητα στον τρόπο ζωής και σκέψης, ο διάχυτος μυστικισμός  και η απορρέουσα μαγεία του, είναι αυτά που συνεπαίρνουν όποιον επισκέπτεται τούτο τον τόπο ....χωρίς προκαταλήψεις και ιδεασμούς, ....δημιουργώντας του την ανάγκη να τον επισκεφθεί ξανά & ξανά, να τον γνωρίσει πιο βαθειά, ....όσο μπορεί το σώμα του και ....όσο αντέχει η ψυχή του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σε ένα από τα παλαιότερα οδοιπορικά μου στο Όρος, είχα γράψει πως το Άγιο Όρος ζει στην δική του διάσταση, στον δικό του χώρο-χρόνο.

Μπορεί βεβαίως οι αιώνες να έχουν προσθέσει το κοσμικό τους αποτύπωμα πάνω στο σώμα του, ...μπορεί όπως είναι φυσικό οι άνθρωποι να εκφράζουν και εδώ τα ελαττώματα και τα πάθη τους, ...μπορεί ο σημερινός πολιτισμός μας να έχει κάνει την ζημιά του, ...όμως το Άγιο Όρος, κατά έναν μυστηριακά ανεξήγητο τρόπο, ...διατηρεί το ήθος του και μια σπάνια και ιδιότυπη πνευματική δύναμη.

Τελικά ίσως αυτή η ολοζώντανη σχέση του με την αέναη αναζήτηση της πραγματικής ουσίας της ανθρώπινης ύπαρξης, να είναι αυτή που σε προσκαλεί και σε προκαλεί να το γνωρίσεις ουσιαστικότερα και βαθύτερα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όπως και να έχει, ....ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές ή ιδεολογικές πεποιθήσεις μας, ....το αν πιστεύουμε ή όχι στο Θεό, ....θεωρώ πως το συγκεκριμένο μέρος έχει αυτό το «κάτι» που μπορεί να αγγίξει τον οποιοδήποτε, ίσως διαφορετικά και σίγουρα ποικιλοτρόπως.

Αυτό άλλωστε δεν αποτελεί μοναχά προσωπική μου άποψη, αλλά γεγονός που έχει πολλάκις αποτυπωθεί στις μαρτυρίες των χιλιάδων επισκεπτών και προσκυνητών του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η φετινή μας επίσκεψη περιελάμβανε μονές της δύσκολης και βραχώδους νοτιότερης δυτικής πλευράς του, εκεί απ’ όπου αρχίζει η λεγόμενη Έρημος του Όρους, μια απόκρημνη, τραχιά και άνυδρη περιοχή, που αποτελεί την σύγχρονη πνευματική Κιβωτό του σκληρού «αναχωρητικού» μοναχισμού, που γνωρίσαμε σε παλαιότερο οδοιπορικό ([Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]).

Στo φετινό πρόγραμμα μας, πέραν από το καθιερωμένο προσκύνημα στις ιερές μονές ήταν να ανεβούμε και να διανυκτερεύσουμε στην κορυφή του Άθωνα, στα 2033m., την «ψηλή πέτρινη λόγχη, που φρουρεί τον μυστικισμό», όπως την περιέγραψε εκατό χρόνια πριν, στο βιβλίο του «Άγιον Όρος», ο λόγιος Καρπενησιώτης Ζαχαρίας Παπαντωνίου.

Σύμφωνα με τους μοναχούς του Όρους, το κωνικό σχήμα της κορυφής είναι επίτηδες φτιαγμένο έτσι ώστε να «δείχνει προς το Θεό».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η ανάβαση αυτή θα αποτελούσε για εμάς όχι μόνο μια κοπιαστική σωματική προσπάθεια αλλά ταυτόχρονα και μια προσπάθεια "πνευματικής" ανάτασης, αγγίζοντας το υψηλότερο σημείο του Όρους.

Προσωπικά, έχοντας μελετήσει και ακούσει πολλά, ήθελα να αντικρίσω «ιδίοις όμμασι», αυτό που είχα διαβάσει κάποτε, πως αν βρίσκεσαι στην κορυφή την ώρα που ανατέλλει ο ήλιος, με καθαρό καιρό και ορίζοντα, μπορείς να δεις την σταδιακή επέκταση της τριγωνικής σκιάς του κώνου του Άθωνα στη θάλασσα, που κάποιες φορές λέγεται πως φθάνει μέχρι τη νήσο Σκιάθο (= στη σκιά του Άθω).

Ήταν η δική μου απάντηση στην άποψη του πολύπλευρου και πνευματώδη συγγραφέα Τίμου Μωραϊτίνη, που είχε γράψει πως «αν δεν ανεβείς στην κορυφή του Άθωνα θα διερωτάσαι γιατί δεν ανέβηκες, ...αν πάλι αποφασίσεις να ανεβείς θα απορείς για πιο λόγο ανέβηκες».


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Συνεχίζεται ......
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από gsalonica Δευ 16 Δεκ 2019 - 9:32

Ένα διαφορετικό ταξίδι με πολλαπλές και προσωπικές διαστάσεις. Ευχαριστούμε για το ταξίδι, ανυπομονούμε για την συνέχεια.
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Τρι 17 Δεκ 2019 - 15:11

hand
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Τρι 17 Δεκ 2019 - 18:44

Όγδοη φορά!!!!  Shocked Shocked Shocked
Πήγα μόνον τρεις.
Πρώτη φορά τουρίστας
Δεύτερη προσκυνητής
Τρίτη για να μείνω

Βαρειά η καλογερική, πολύ βαρειά να υπακούς αγόγγυστα.
Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν....
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Τρι 17 Δεκ 2019 - 23:20

Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ Του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν....


Τα ποιο....σημαντικα λογια που μπορει να ...αρθρωσει ο ανθρωπος....
Και να τα εννοει....βεβαια...
Δεν θα το μετανοιωσει ποτε....Σταθη !!!!.... cheers
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Τετ 18 Δεκ 2019 - 10:10

Ονειρικές, συναρπαστικές εικόνες από εξαιρετικές οπτικές γωνίες το υλικό αποτύπωμα....
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Τετ 18 Δεκ 2019 - 14:07

vzol48 έγραψε:Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ Του Θεού, ελέησόν με τον αμαρτωλόν....


Τα ποιο....σημαντικα λογια που μπορει να ...αρθρωσει ο ανθρωπος....
Και να τα εννοει....βεβαια...
Δεν θα το μετανοιωσει ποτε....Σταθη !!!!.... cheers
Και επιδείξει μοναστική κλήση πειθαρχίας, ταπείνωσης και αφοσίωσης έως τη µετάβασή του στην αγήρω µακαριότητα...

Συνιστώμενο ανάγνωσμα:   [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Τετ 18 Δεκ 2019 - 23:29

Β’ ΜΕΡΟΣ
 
Οι πιο πάνω ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις των φίλων, κατά ένα συγκυριακό τρόπο ήρθαν σαν πρόλογος στα σχόλια και τις σκέψεις που θα ακολουθήσουν.

Σε αυτό το οδοιπορικό, σκέφτομαι να σας κουράσω λίγο (....με τις συνέχειες Embarassed ) και ίσως να σας προβληματίσω (....με τα γραφόμενα Rolling Eyes ), ....προσπαθώντας να κάνουμε ένα κάπως διαφορετικό ταξίδι, ....αυτή την φορά στα μονοπάτια της ψυχής μας, ....όπου η εικόνα και η αφήγηση, θα τροφοδοτούνται από σκέψεις, προβληματισμούς και εντυπώσεις που δημιουργούνται στην προσπάθεια προσέγγισης και κατανόησης, αυτού του ιδιαίτερου φαινομένου που ονομάζεται Άγιον Όρος.

Ι.Μ. Δοχειαρίου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ι.Μ. Ξενοφώντος :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ι.Μ. Αγ. Παντελεήμονος (Ρώσικο) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ούτως ή άλλως την τυπική «ξενάγηση» σε πολλές από τις ιερές Μονές, όπως και τι ισχύει στο Όρος, καθώς και το Τυπικό που ακολουθείται από τους μοναχούς και τους προσκυνητές, το έχουμε γνωρίσει και αναλύσει διεξοδικά στα προηγούμενα οδοιπορικά.

Εκ προοιμίου δηλώνω ότι δεν σκοπεύω να κάνουμε μια «στενή» και με παρωπίδες θρησκευτική προσέγγιση, δεν θα προσπαθήσω να εκθειάσω την ανωτερότητα της δικής μας θρησκείας έναντι άλλων, ούτε να υποστηρίξω συνήθη και εν πολλοίς αστήρικτα γλαφυρά φληναφήματα, όπως ότι ο Θεός αγαπά περισσότερο την Ελλάδα, θα ξαναπάρουμε πίσω την Πόλη, κλπ, κλπ.

Η πολύβουη Δάφνη, το επίνειο του Αγ. Όρους :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Θα είναι μια ίσως λίγο ανατρεπτική προσπάθεια ...προσέγγισης, ...ανάλυσης και ...κατανόησης των βαθύτερων και μάλλον ξεχασμένων Rolling Eyes εννοιών που πρεσβεύει κατά κύριο λόγο ο Χριστιανισμός, αλλά και πολλές άλλες θρησκείες, ...σαν ουσιώδες περιεχόμενο της λέξης «Πίστη».

Η ακούραστη παρέα μας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι διαδοχικές επισκέψεις σε ένα χώρο «εκκωφαντικής» ηρεμίας και περισυλλογής όπως το Άγιο Όρος, ....τα εκεί ακούσματα και συζητήσεις με κάποιους (λίγους) φωτισμένους γέροντες, ....η ανάγνωση διαφόρων συγγραμμάτων που αναφέρονται στις πραγματικές αξίες και το αληθινό νόημα της εφήμερης ζωής μας, ....τα προσωπικά βιώματα της «απρόσωπης» καθημερινότητας που έχει δημιουργήσει ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας, ....οι ευμετάβλητες και επιφανειακές ανθρώπινες σχέσεις που έχουμε υιοθετήσει, απορροφημένοι από τη ρηχή πραγματικότητα των υλικών ανέσεων μας, ....δημιουργούν σε κάποιους την ανάγκη μιας βαθύτερης αναψηλάφησης και αναθεώρησης αρχικά του εαυτού μας αλλά και του κόσμου γύρω μας.

Η θαυματουργή εικόνα "Αξιον Εστί", ...εφέστειος εικόνα του Αγ. Όρους και ...πηγή έμπνευσης για το ομώνυμο ποίημα του νομπελίστα Οδυσσέα Ελύτη :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ι.Μ. Σίμωνος Πέτρας, κτισμένη στην κυριολεξία πάνω σε βράχο, ....αγναντεύει από ψηλά τον Σιγγιτικό κόλπο :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου, ....εδώ σώζεται ένα από τα απόκρυφα βιβλία του Ευαγγελίου, το χειρόγραφο "ο Ποιμένας του Ερμά", το οποίο συνδυάζει «προφητείαν και αποκάλυψιν, διαφέρον όμως των συνήθων προφητικών κειμένων κατά το ότι εμφανίζει ουράνια πρόσωπα αποκαλύπτοντα μυστικά περί μέλλοντος» :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Έγραψε πρωτύτερα ο Στάθης (friar) τους λόγους για τους οποίους επισκέφθηκε τρείς φορές το Άγιο Όρος. Θα συμφωνήσω μαζί του, ότι και για εμένα η πρώτη επίσκεψη ήταν από καθαρή περιέργεια, θα τολμούσα να πω αναγνωριστική και με κύριο σκοπό την επιτόπια επιβεβαίωση των όσων είχα πληροφορηθεί, ακούσει, διαβάσει, χωρίς όμως να κουβαλώ προκαταλήψεις και ιδεολογικές αγκυλώσεις.
 
Σε εκείνες τις πρώτες 4 ημέρες διαμονής, το γεγονός που με συγκλόνισε ήταν μια συζήτηση με κάποιους γέροντες, οι οποίοι είχαν αναφερθεί στη δική μας «κοσμική» καθημερινότητα με ένα τρόπο που με έβαλε σε σκέψη και προβληματισμό κατά πόσο η αναζητούμενη «επιτυχία» στο σύγχρονο πολιτισμό μας, είναι και η πραγματική «ευτυχία», αυτή που απεγνωσμένα αποζητάμε και θεωρούμε ότι απαλύνει τη ψυχή μας.

Φθάνοντας στην Ι.Μ. Οσίου Διονυσίου, ....από εδώ ξεκίνησε εφέτος το ταξίδι μας στα "άδυτα" του Όρους και της ψυχής μας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ήταν αυτά τα λιτά και ήρεμα λόγια τους που μας έκαναν όλους τους (λιγοστούς) τότε παρευρισκόμενους σε εκείνη την χαλαρή μάζωξη υπό το φως των κεριών, να προσπαθήσουμε μόνοι μας, να διακρίνουμε τα όρια και τις προτεραιότητες που υπάρχουν μεταξύ της υλιστικής φθαρτής, ανθρώπινης φύσης μας από την αϋλη υπόσταση της ψυχής μας.

Αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με το σαγηνευτικό και ήρεμο περιβάλλον, μου δημιούργησε την εσωτερική ανάγκη να επισκεφθώ ξανά αυτό το μέρος, ως ανήσυχος περιηγητής και ίσως ερευνητής (ζητώ την επιείκεια σας για αυτόν τον αδόκιμο όρο), όλες τις επόμενες φορές, σε μια προσπάθεια κατανόησης των όσων πρεσβεύει & διακονεί αυτός ο λιτός και σκληρός τρόπος ζωής.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο αρχονταρίκι της Ι.Μ. Διονυσίου, ....φίλεμα κατά το Αγιορείτικο τυπικό με νερό, τσίπουρο και λουκούμι :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αν και υπηρέτησα 32 συναπτά έτη τις Ένοπλες Δυνάμεις, παρότι από μικρός γαλουχήθηκα στο νόημα της πειθαρχίας και του καθήκοντος, εν τούτοις θα συμφωνήσω απολύτως με τον Στάθη, ότι ....η αυστηρή καλογερική πειθαρχία, ....η άοκνη & ανομολόγητη υποταγή, ....η διαρκής εναλλαγή προσευχής και εργασίας, ....ξεφεύγουν κατά πολύ από τα όσα είμαστε (-μαι) συνηθισμένοι (-ος), από όσα μπορούμε (-ω) να υπομείνουμε (-ω).
 
Παρά ταύτα η κοσμική και εκ του «ασφαλούς» Very Happy προσέγγιση του θέματος, ....η ψηλάφηση των υπαρξιακών ερωτημάτων, ....η προσπάθεια κατάδυσης στα άδυτα του «Εγώ» μας, ....στο βάθος ασφαλώς που αντέχουμε και μπορούμε, ....η εξερεύνηση της ουσίας των ανθρωπίνων σχέσεων, ....θεωρώ πως είναι κάτι που πυροδοτείται και ευνοείται μέσα από τις επισκέψεις στο Άγιο Όρος, ....αρκεί να το νοιώσουμε, αρκεί να το θελήσουμε πραγματικά.

Τα ηλιοβασιλέματα στο Όρος, σηματοδοτούν την απαρχή συζητήσεων αναζητήσεων και περισυλλογής ....υπό το φώς των κεριών και την ησυχία της νύκτας.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Συνεχίζεται …..
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Πεμ 19 Δεκ 2019 - 6:04

Κούρασε μας.....  Very Happy...
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Πεμ 19 Δεκ 2019 - 9:14

Ευχαριστώ πολύ Γιώργο μου για τις υπέροχες εικόνες από έναν πανέμορφο τόπο που είναι απίθανο να επισκεφτώ!
 όσο και για τα αναμφισβήτητα- προσωπικά- υποκειμενικά αλλά και "χωρίς όμως προκαταλήψεις και ιδεολογικές αγκυλώσεις." κείμενα- σκέψεις που μας εμπιστεύεσαι-  που τις συνοδεύουν!
yes2
Νικόλας Μητσόπουλος
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Πεμ 19 Δεκ 2019 - 9:31

Εικόνες που σε κάνουν "πλούσιο" και θα σε ακολουθούν στο υπόλοιπο της ζωής...
Εμείς οι έχοντες το προνόμιο να είμαστε μέλη αυτής της παρέας των ταξιδιάρηδων  μας αρέσει να βλέπουμε, να συγκλονιζόμαστε, και να  μαθαίνουμε...
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Σαβ 21 Δεκ 2019 - 12:14

Γ’ ΜΕΡΟΣ (...τροφή για σκέψη & προβληματισμό Very Happy ).

Διαβάζοντας την Βίβλο και τα Ευαγγέλια, διαπιστώνουμε ότι το κυρίαρχο μήνυμα του Χριστιανισμού είναι η αγάπη για τον συνάνθρωπο, η αγάπη προς το Θεό και η συγχώρεση.

Κοιτώντας όμως γύρω μας, διαπιστώνουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει, ούτε εφαρμόζεται μεταξύ των ανθρώπων, ....πλην ίσως ολίγων φωτεινών εξαιρέσεων Rolling Eyes .
Γιατί άραγε ;

Όταν η κατάνυξη, αποκτά αληθινό νόημα :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αξιοσημείωτο όμως είναι το γεγονός ότι στα ιερά βιβλία και των υπολοίπων μεγάλων θρησκειών ....ή ακόμη και στα επιχειρήματα της αθεϊας αν θέλετε, μιας και οι ίδιοι οι θεωρητικοί του αθεϊσμού εφευρίσκουν υποκατάστατα του Θεού (όπως το χρήμα, η επιστήμη, η τεχνολογία κλπ), ....προσπαθούν όλες ανεξαιρέτως, ...η κάθε μια με τον δικό της τρόπο & μέθοδο βεβαίως, ...να δώσουν ένα νόημα στη κάθε κοινωνία, ....να προστατεύσουν την απειλούμενη από καταδουλώσεις ανθρώπινη ύπαρξη, ....να την οδηγήσουν στην μορφή σωτηρίας που πρεσβεύει η κάθε μια, ...μέσα από διάφορες μορφές πνευματικής ολοκλήρωσης της ανθρώπινης ύπαρξης.
Γιατί άραγε ;

Η Τράπεζα (=κοινή συνεστίαση μοναχών & προσκυνητών), που έπεται του εκκλησιασμού, έχει και αυτή τους δικούς της συμβολισμούς, το δικό της τελετουργικό :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στα καθ’ ημάς και στο 13ο κεφάλαιο της «προς Κορινθίους Επιστολής» του Αποστόλου Παύλου, υπάρχει ο γλυκύτατος «Ύμνος της Αγάπης», όπου σε κάποιο σημείο του αναφέρει :
« …όλα τα ανέχεται, όλα τα πιστεύει, όλα τα ελπίζει, όλα τα υπομένει. 
Η αγάπη ποτέ δεν ξεπέφτει …».

Πόσο μας αγγίζουν αυτά τα λόγια σήμερα ;
Γιατί άραγε ;

Χαλαρές αυζητήσεις και ξενάγηση στους θησαυρούς και τα κειμήλια της μονής :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στον Χριστιανισμό, οι γραφές και το πνεύμα του Ευαγγελίου (όπου ειρήσθω εν παρόδω εκφράζει το νόημα της διδασκαλίας του Χριστού μας), μας διδάσκουν πως ο Θεός ΜΟΝΟΝ αγαπά και συγχωρεί όταν μετανοούμε πραγματικά.

Αυτό όμως διαστρέφεται από μεγάλη μερίδα των καθ’ ύλην «επί γης αρμοδίων» για την διατήρηση & διάδοση του Χριστιανισμού, ...οι οποίοι μετατρέπουν αυτές τις Ευαγγελικές νουθεσίες από ψυχοφέλιμα μέτρα, σε αυστηρούς νόμους και τιμωρίες, ...απαξιώνοντας τελικά το πραγματικό νόημα και την ουσία του Ευαγγελίου.
Γιατί άραγε ;

Η γαλήνη και η ηρεμία του τοπίου, προάγουν την επιθυμία προσωπικών σκέψεων & περισυλλογής :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο Χριστός (...πάντα σύμφωνα με το Ευαγγέλιο), ήρθε επί γης και προσπάθησε να αλλάξει την φαρισαϊκή και ιουδαϊκή αντίληψη που επικρατούσε (…ή και ίσως να επικρατεί ; Rolling Eyes ), ...παραδειγματίζοντας και διδάσκοντας την  προαγωγή της «εσωτερικής-ψυχικής» ανάπτυξης του ανθρώπου.

Αντιμετώπιζε το «κακό», την «αμαρτία» και την «διαφορετικότητα» με αγάπη και κατανόηση, όχι με αστυνομική αντίληψη, με καταδίκες και αφορισμούς.

Η εκκλησία μας στο σύνολό της, πλην ολίγων φωτεινών εξαιρέσεων (....σ.σ. προς αποφυγήν παρεξηγήσεων χρησιμοποιώ την λέξη «εκκλησία», με την καθαρά ετυμολογική - οντολογική σημασία του όρου «εκ-καλέω» = προσκαλώ κάποιον σε μια ομάδα, μια συνέλευση και αναφέρομαι στο σύνολο λαού και κληρικών), ....πόσο κοντά είναι σε αυτό το πνεύμα ;
Γιατί άραγε ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Τα Ευαγγέλιο διδάσκει «μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε, εν ω γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ω μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν …».
Όταν κάποιοι χωρίζουν τον κόσμο σε πιστούς και αμαρτωλούς, σε ενάρετους και ανήθικους, σε καλούς και κακούς, δεν ασκούν κριτική ;
Γιατί άραγε ;

Με αυτή την υποκειμενική κριτική δεν καταπατάται το Θεόδοτο δικαίωμα του ανθρώπου να ζήσει και να πεθάνει όπως αυτός θέλει ;
 
Το πνεύμα της Χριστιανικής θρησκείας είναι ή σωτηρία της ψυχής του ανθρώπου μέσα από τη διδαχή, το παράδειγμα, την συμβουλή, τη συμπαράσταση, την υποστήριξη (ανεξαρτήτως ηλικίας, φυλής, χρώματος, επαγγέλματος, κοινωνικής θέσης, ιδεολογικών αντιλήψεων κλπ, κλπ).
Η εκκλησία μας μέχρις ποίου βαθμού συμβαδίζει με αυτό το πνεύμα ;

Ακόμη ένα δειλινό :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σύμφωνα πάντα με τις Γραφές, ο απλοϊκός και λιτός στη ζωή του Χριστός μας, στηλίτευσε τους Φαρισαίους και τους Γραμματείς, οι οποίοι αν και ζούσαν μέσα στη χλιδή, τα πλούτη, τις περίλαμπρες ενδυμασίες, την υπερβάλλουσα κοσμικότητα, την επίδειξη, παράλληλα καταδίκαζαν και αφόριζαν ότι δεν τους βόλευε, ότι δεν τους εξυπηρετούσε.
Η σημερινή εκκλησία μας αλήθεια, ποια μορφή ζωής έχει επιλέξει και ακολουθεί ;
Γιατί άραγε ;
 
«γ δ λέγω μν τι πς ργιζόμενος τ δελφ ατο εκ νοχος σται τ κρίσει· ς δ᾿ ν επ τ δελφ ατο ρακά, νοχος σται τ συνεδρί· ς δ᾿ ν επ μωρέ, νοχος σται ες την γέεναν το πυρός…»
Η παραπάνω απόστροφος του κατά Ματθαίον Ευαγγελίου (...από την επί του Όρους ομιλία του Ιησού), παρομοιάζει και κατατάσσει την ανθρώπινη οργή, την κακία, το μίσος, τις ύβρεις στην ίδια μοίρα και στην ίδια βαρύτητα με τον ανθρώπινο φόνο.
Η εκκλησία μας σε ποιό βαθμό ακολουθεί και ενστερνίζεται το κείμενο αυτό ;
Γιατί άραγε ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

«Ἐὰν γρ φτε τος νθρώποις τα παραπτώματα ατν, φήσει κα μν Πατρ μν οράνιος, ἐὰν δ μ φτε τος νθρώποις τα παραπτώματα ατν, οδ Πατρ μν φήσει τα παραπτώματα μν.…»
Τα αρνητικά συναισθήματα και η μνησικακία που λειτουργούν φθοροποιά στην ψυχή μας γιατί επιτρέπουμε να υπερτερούν από την ψυχικά ωφέλιμη και ευεργετική άφεση, που προσφέρει μόνο γαλήνη ;
Γιατί άραγε ;
 
Η απόρριψη του διπλανού μας, οι διακρίσεις, ο κοινωνικός αποκλεισμός, οι συγκρίσεις & κατακρίσεις, που συνηθίζουμε κατά κόρον και ελαφρά τη καρδία στην καθημερινότητα μας, πόσο ανακόλουθα είναι με τις Γραφές και τον Χριστιανισμό ;
Γιατί άραγε ;

Αρκούν οι εξωτερικές, εμφανείς, σωματικές εκδηλώσεις θεοσέβειας (νηστεία, σεμνοτυφία, μεγάλοι σταυροί, προσκυνήματα) ....ή μήπως η αληθινή ουσία βρίσκεται σε αυτά που δεν φαίνονται, σε αυτά που δεν ακούγονται, ....αλλά ακτινοβολούν μόνα τους μέσα από την συμπεριφορά και τον τρόπο σκέψης για τους συνανθρώπους μας ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Έχουμε διδαχθεί πως ο Ιησούς έλαβε σάρκα & οστά, για να προσφέρει τη δυνατότητα πνευματικής ολοκλήρωσης και πληρότητας στον άνθρωπο.

Όμως η μεγαλομανία, η αλαζονεία, η επίδειξη, η επιβολή-προβολή της οικονομικής μας κατάστασης, το πολυτελές σπίτι ή αυτοκίνητό μας, αποτελούν προτεραιότητες. 
Είναι  άραγε αυτά που μας προσδίδουν το κύρος που μας λείπει, αυτά που μας ολοκληρώνουν ως ανθρώπους, αυτά που μας γεμίζουν ;
 
Τι είναι αυτό που τελικά μας κάνει πραγματικά ευτυχισμένους και πλήρεις ;

Τα υλικά αγαθά και η ευμάρεια μπορούν άραγε να προσφέρουν συναισθηματική πληρότητα ;

Μήπως άραγε το άκριτο κυνήγι των υλικών αγαθών και οι λάθος προτεραιότητες, μας κάνουν δυστυχισμένους και ανικανοποίητους ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μήπως τελικά η εσωτερική μας ανασφάλεια, η συναισθηματική μας ρηχότητα και η πνευματική κατάπτωση, μας κάνουν να φερόμαστε επιπόλαια  ;

Είναι όμως η πνευματική μας κατάπτωση & η παρακμή που μας κάνει να φερόμαστε ανώριμα & ανεύθυνα ή μήπως η ανωριμότητα & ανευθυνότητα είναι αυτές που προκαλούν την παρακμή και πνευματική μας κατάπτωση ;
 
Τι σημαίνει «Πίστη» (....με την ευρύτερη σημασία του όρου και όχι αποκλειστικά τη στενή θρησκευτική της διάσταση Cool ) και ποια η αξία της στη ζωή μας ;
 
Είναι άραγε η «Πίστη», ένα ακόμη καταναλωτικό αγαθό ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Συνεχίζεται ….


Υ.Γ. : όλες οι παραπάνω φωτογραφίες είναι από την Ι.Μ. Οσίου Διονυσίου.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Σαβ 21 Δεκ 2019 - 21:15

Συνέχισε αγαπητέ Γεωργιε... 
Το έχουμε ανάγκη....
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Σαβ 21 Δεκ 2019 - 22:30

Ένα ταξίδι σ`ένα περιβάλλον που θεωρείται το θαύμα της φύσης, από την άλλη τα θαύματα των ανθρώπων και τα θαύματα της Πίστης, ένας συνδυασμός που σε κάνει  ευτυχισμένο και πλήρη...
Επιπλέον  χαίρομαι όπου τα ταξίδια είναι σημαντικός συντελεστής του να είσαι ευτυχισμένος  και  πλήρης  και  σαν Ταξιδιάρης σου αρέσει να μοιράζεσαι τις εικόνες σου  με τους φίλους σου... Θερμές ευχαριστίες!
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Κυρ 22 Δεκ 2019 - 6:14

Ερωτήσεις, ερωτήσεις, ερωτήσεις, πλημμύρες στο μυαλό του ενδιαφερόμενου νέου σήμερα.
Αχ, αλλά είναι πολύ ωραίο να είμαστε ζωντανοί, κυρίες και κύριοι, και αυτό είναι το θέμα του προγράμματος μας για απόψε.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η καλύτερη ερμηνεία για αυτό το τραγούδι μπορεί να έγκειται στο γεγονός ότι οι άνθρωποι που είναι ανενεργοί σε μια κοινωνία ... οι άνθρωποι που δεν ανταποκρίνονται στις ευθύνες τους είναι τα λαχανικά. Αισθάνομαι ότι αυτοί οι άνθρωποι, ακόμα κι αν είναι αδρανείς, απαθείς ή αδιάφοροι σε αυτό το σημείο, μπορούν να κινητοποιηθούν προς ένα πιο χρήσιμο είδος ύπαρξης. Πιστεύω ότι αν καλέσετε κάποιο λαχανικό, θα σας απαντήσει.
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Κυρ 22 Δεκ 2019 - 11:29

Στάθη, συμφωνούμε. Βασική προϋπόθεση ώστε να προκύψει προσπάθεια απάντησης ....είναι να γεννηθεί μια ερώτηση (….θεμελιώδης αρχή της Φιλοσοφίας). Very Happy
 
Όπως όλα τα πράγματα στη ζωή έχουν τουλάχιστον δύο όψεις, έτσι και οι άνθρωποι μπορούν να είναι είτε αδρανείς, είτε δραστήριοι, ....ηθικοί ή ανήθικοι, ....καλοί ή κακοί.

Υπό αυτή την έννοια η «θετική» πλευρά της φύσης μας, για να επικρατήσει και να λειτουργήσει θα πρέπει να ενεργοποιηθεί, να καλλιεργηθεί.
 
Το σημαντικό επομένως δεν είναι να κάνουμε αφορισμούς και διακρίσεις, ....όσο το να προσπαθήσουμε να αποδεσμεύσουμε, να ελευθερώσουμε τη σκέψη μας από τις «ξύλινες» θεωρίες που υποστηρίζουν το κυρίαρχο, το αμετάβλητο των καταστάσεων και ....οι οποίες τελικά μας απογοητεύουν και μας αδρανοποιούν.
 
Το πρόβλημα της σύγχρονης κοινωνίας μας δεν είναι «ότι συμβαίνει», ....αλλά πώς διαχειριζόμαστε αυτό που συμβαίνει.

Ο άνθρωπος έχει την δυνατότητα : 
- είτε  να αρνηθεί  την πραγματικότητα (....το ψυχικά επικίνδυνο pale ),
- είτε να συμβιβαστεί με την πραγματικότητα (....το σύνηθες Sad ),  
- είτε δεχόμενοι αξιωματικά ότι «το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω», ....να μην επιτρέψει να τον παραμορφώσει (....το αντικειμενικά δύσκολο Cool ).

Οι επιλογές επαφίενται στην θέληση του καθενός μας. 
Όπως έλεγε και ο Αϊνστάϊν : ....τίποτε δεν είναι απόλυτο, τα πάντα είναι σχετικά. eye

Συνιστώμενο ανάγνωσμα : «Αλληλοβοήθεια. Ένας παράγοντας της εξέλιξης», του αναρχικού Ρώσου πρίγκιπα Πιότρ Αλεξέγιεβιτς Κροπότκιν.
χρησιμοποιώντας μια δική σου έκφραση, που μου αρέσει πολύ cheers και ακολουθώντας τη ρήση "χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις", που άρεσε στο Νικόλα.  Very Happy
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Κυρ 5 Ιαν 2020 - 21:54

Δ’ ΜΕΡΟΣ
 
Προτού προσπαθήσουμε να δώσουμε κάποιες απαντήσεις στα προηγούμενα ερωτήματα, θα συνεχίσουμε για λίγο ακόμη τους προβληματισμούς, Very Happy ....αυτή τη φορά προσπαθώντας να γνωρίσουμε και να κατανοήσουμε την ευρέως χρησιμοποιούμενη λέξη «Θεός», ....όπου μέσα της ενσαρκώνεται  όλο το περιεχόμενο της κάθε «Θρησκείας».
(Η όλη αφήγηση θα γίνεται παράλληλα με την περιγραφή των εικόνων, από το τελευταίο οδοιπορικό στο Άγιο Όρος).

Την επόμενη το πρωϊ ξεκινήσαμε από την Ι.Μ. Διονυσίου με κατεύθυνση την Ι.Μ. Αγίου Παύλου. Πρόκειται για ένα πανοραμικό αλλά και επικίνδυνο μονοπάτι, όπου στο μεγαλύτερο τμήμα του κινείται στην κόψη του βράχου, πολλές δεκάδες μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και τις τραχιές, βραχώδεις απολήξεις του Άθωνα σε αυτήν.
Σίγουρα δεν ενδείκνυται για όσους έχουν υψοφοβία και προτείνετε η πρόσβαση μέσω του πορθμείου της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Φεύγοντας από την Ι.Μ. Διονυσίου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αλήθεια έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι σημαίνει η λέξη «Θεός» ;
Από πού να προκύπτει άραγε αυτή η λέξη ;
Πώς να προήλθε ;
 
Σύμφωνα με τον καθηγητή γλωσσολογίας Γ. Μπαμπινιώτη  στο «Λεξικό της νέας Ελληνικής γλώσσας», υπογραμμίζεται ότι η λέξη «Θεός» είναι με βεβαιότητα αρχαία, παράλληλα όμως επισημαίνεται ότι είναι λέξη αγνώστου ετυμολογίας, ενώ αναφέρονται ως «παρετυμολογίες» η συσχέτιση της με άλλες συνώνυμες λέξεις.
 
Στο εν λόγω λεξικό αναφέρεται επίσης, ότι όλες οι προσπάθειες για ετυμολογική τεκμηρίωση και ακριβή απόδοση της λέξης δεν έχουν δώσει καρπούς μέχρι σήμερα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Περνάμε στο άλλο μεγάλο «Λεξικό της Ελληνικής Γλώσσας, των Liddell-Scott», ....όπου αποτελεί το λεξικό αναφοράς σχετικά με την αρχαία Ελληνική γλώσσα και την ετυμολογία των σύγχρονων Ελληνικών λέξεων.
Και εδώ διαπιστώνουμε πως οι περισσότεροι φιλόλογοι και γλωσσολόγοι συμφωνούν πως η ετυμολογία της λέξης «Θεός» είναι άγνωστη, αμφίβολη και ότι δεν είναι με βεβαιότητα ετυμολογημένη.
 
Βλέπουμε λοιπόν από όλες τις επίσημες & έγκριτες πηγές, που διαθέτει η σύγχρονη επιστημονική φαρέτρα μας, πως η λέξη «Θεός» είναι μεν αρχαία, αλλά είναι και αγνώστου ετυμολογίας και προελεύσεως.

Όπως λοιπόν το Υπέρτατο ον, ο επονομαζόμενος Θεός είναι σύμφωνα με τις Γραφές : «...Απερίγραπτος και Ακατάληπτος...», το ίδιο από ότι φαίνεται είναι και η προέλευση του ονόματος του. 
Εκπληκτικό ;

Πλησιάζοντας προς την Ι.Μ. Αγ. Παύλου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σημειωτέον πως στην δική μας Εκκλησιαστική παράδοση, η λέξη αυτή πέρασε από την πρώτη γραπτή μετάφραση, στα Ελληνικά, της Παλαιάς Διαθήκης, την λεγόμενη «Μετάφραση των Εβδομήκοντα», λόγιων Ιουδαίων της Αλεξάνδρειας, όπου έτσι απέδωσαν στην Ελληνική γλώσσα, τις εβραϊκές λέξεις «El», «Εloah» (=Θεός) ή «Elohim» (=Θεοί), της Παλαιάς Διαθήκης.
 
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το στοιχείο πως η πλειοψηφία των γλωσσολόγων και φιλολόγων, θεωρεί πως η λέξη ίσως να προέρχεται από την Ινδοευρωπαϊκή ομογλωσσία και έχει σχέση προς την σανσκριτική λέξη «deva» ή «dyaus», το λατινικό «deus» ή ακόμα και το Ελληνικό «Δεύς ή Ζεύς», οπότε κατ' αυτήν την διασύνδεση η έννοια του Θεού, ....σχετίζεται άμεσα με την έννοια του εξ ουρανού φωτός.
Εντυπωσιακό ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Διαπιστώνουμε επίσης πως ιστορικά, από υπάρξεως του ανθρώπου πάνω στη γη, υπήρξε έμφυτη η ανάγκη του να πιστέψει σε κάτι ανώτερο, ισχυρότερο, πολλές φορές όμως ιδεατό και ιδανικό.
 
Έτσι ο άνθρωπος αρχικά απέδωσε υπερφυσικές και θεϊκές δυνάμεις σε καταστάσεις του περιβάλλοντος στο οποίο ζούσε (φυσικά φαινόμενα, άστρα, ουρανό, ζώα, κλπ), προσπαθώντας μέσα από διάφορες τελετουργίες να εξευμενίσει όσα τον ταλαιπωρούσαν.
 
Οι διάφοροι ερευνητές αποδίδουν αυτή την έμφυτη ανθρώπινη ανάγκη στο γεγονός πως ....η υποσυνείδητη αντίληψη το πόσο λίγα πράγματα εξαρτώνται από εμάς, πόσο απροστάτευτοι είμαστε στο σύμπαν και ταυτόχρονα πως όλα αυτά που θεωρούμε δεδομένα, μπορούν οποιαδήποτε στιγμή και απροειδοποίητα να σταματήσουν να υπάρχουν, ....δημιουργούν τον φόβο και την ανάγκη να στηριχθούμε από κάπου, να ελπίζουμε, να εμπιστευτούμε, να νοιώσουμε μια ασπίδα προστασίας.

Ξεδίψασμα και ανάπαυση, στο "Αρχονταρίκι" της μονής :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αργότερα όταν ο άνθρωπος οργανώθηκε σε κοινωνίες, δημιουργήθηκαν σταδιακά οι διάφορες θρησκείες (...πολυθεϊκές ή μονοθεϊκές), ...στην προσπάθεια του να δώσει απαντήσεις στις υπαρξιακές του αναζητήσεις, να εκφράσει θεμελιώδεις ηθικές αξίες, να αντιμετωπίσει τα έσχατα προβλήματα της ανθρώπινης ζωής.
 
Όλα αυτά βεβαίως συνέβαιναν πάντοτε σε άμεση σχέση & συνάρτηση με το πολιτισμικό και πνευματικό επίπεδο που αντιπροσώπευε η κάθε κοινωνία, ο κάθε λαός.

Τακτοποίηση στο δωμάτιο :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Λεπτομέρειες από τα σκαλίσματα στις οροφές :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Παρατηρούμε επομένως πως η έννοια της λέξης «Θεός», ....μπορεί να είναι άγνωστη ετυμολογικά, αλλά παρόλα αυτά ....εμφανίζει μια σαφή και σταθερή ιστορική εξέλιξη.
 
Οι αρχικές αντιλήψεις περί «Θεού ή Θεών», που άρχισαν να διαμορφώνονται από τους πρώϊμους, μυθικούς ακόμη χρόνους, στην πάροδο των αιώνων εξελίσσονται σε διάφορα θρησκευτικά δόγματα, ....διατηρώντας όμως την ίδια λέξη «Θεός», ....προκειμένου να περιγράψουν την ύψιστη θεολογική οντότητα των δογμάτων τους, ....αδυνατώντας να βρούν άλλη καλύτερη ή ανώτερη από αυτήν εννοία, ....έστω και εν γνώση τους ότι μπορεί οι λέξεις να είναι μεν ίδιες, ....αλλά με βασικές όμως διαφορές της έννοιας «Θεός», ....τόσο κατά χρόνο, όσο και κατά ερμηνεία.
 
Άξιον λόγου και εξ ίσου εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως ακόμη και αυτοί που αρνούνται την ύπαρξη του Θεού, δεν χρησιμοποιούν κάποια άλλη λέξη για να περιγράψουν αυτό που πιστεύουν, άλλα την ίδια λέξη, με τα στερητικό «α-» όμως μπροστά.

Παρακολουθώντας τον "Εσπερινό" :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Τι είναι όμως η λέξη «Θρησκεία», που δημιούργησαν οι ανθρώπινες κοινωνίες, ως ενσάρκωση της έννοιας του Θεού ;

Ανατρέχοντας και πάλι ετυμολογικά στον Ελληνικό όρο «Θρησκεία», παρατηρούμε πως ως λέξη πρωτοπαρουσιάζεται τον 5ο αιώνα π.Χ..
 
Στο ετυμολογικό λεξικό του καθηγητού Γεωργίου Μπαμπινιώτη διαβάζουμε πως η ετυμολογία της ανάγεται σε δύο πιθανότατα Ιωνικές λέξεις, τις λέξεις «θρήσκω» = νοώ, καταλαβαίνω, & «θράσκειν» ενθυμούμαι, ανακαλώ στο νου, όπως και στην ομόρριζη «ν-θρεν» = φυλάσσω, τηρώ.
 
Παρατηρούμε επομένως πως η ευρέως χρησιμοποιούμενη λέξη «Θρησκεία», ετυμολογικά σημαίνει «τη νοητική σύλληψη και ανάκληση στον νου, την ανάμνηση του θείου», κάτι που θυμίζει την «Περί Ιδεών» θεωρία του Πλάτωνα και κατ’ επέκταση, την τήρηση αυτής της νοητικής σχέσης προς το θείο και όσων φυσικά εκδηλώσεων συνδέονται με αυτήν (ευσέβεια, διαφύλαξη, λατρεία κλπ).

Το "Καθολικό" (=ο κύριος ναός) της Μονής :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η "Τράπεζα" (=το εστιατόριο) της Μονής :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αντίστοιχα η μεταγενέστερη λατινική λέξη «Religio» (= θρησκεία), έχει επίσης διττή ερμηνεία ως προς την προέλευσή της.
Ετυμολογικά συνδέεται είτε με το ρήμα «relegere» = συλλέγω  – περισυλλέγω, οπότε το «religio» σημαίνει «μια νοητική σύλληψη και σχέση με το θείο, μια περισυλλογή», είτε με το ρήμα «religare» = συνδέω, οπότε το «religio» σημαίνει «δεσμός, σύνδεση με το θείο».
 
Επομένως ετυμολογικά και οι δύο λέξεις μπορεί να υποστηριχθεί ότι σήμαιναν αρχικά : «τον στοχασμό και τον αναστοχασμό, μέσα από την ανάμνηση του θείου».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Θα μπορούσαμε επομένως να διακινδυνεύσουμε την άποψη, πως η θρησκεία αποτελεί μια πρόδρομη μορφή εσωτερικής φιλοσοφικής έκφρασης.

Πρώτη αυτή ασχολήθηκε και προσπάθησε να ερμηνεύσει ερωτήματα που αφορούσαν την αρχή του κόσμου, την ουσία της ύπαρξης, το σκοπό και την αξία της ανθρώπινης ζωής.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Με τα ίδια ερωτήματα ασχολήθηκε πολύ αργότερα και η φιλοσοφία.
Οι διαφορές τους βρίσκονται κυρίως στον τρόπο έρευνας, στην ακολουθούμενη μέθοδο και τα συμπεράσματα.


Πολλά που η φιλοσοφία αναρωτάται, η θρησκεία τα θεωρεί δεδομένα (π.χ. ο Θεός σαν αρχή του κόσμου), ....και αντιστρόφως πολλά που η θρησκεία αφορίζει, η φιλοσοφία χρησιμοποιεί τη λογική να τα εξηγήσει (π.χ. η έννοια της υπερβατικότητας και των θαυμάτων).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ακόμη πιο ενδιαφέρον και αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως αυτή η διαχρονική σχέση «ανθρώπου–θρησκείας» (....ή και «αθεϊας» αν θέλετε), ....ακολούθησε και αυτή το δρόμο της ιστορικής εξέλιξης και της προσαρμογής στα δεδομένα της κάθε εποχής, ....κάποιες φορές μάλιστα εξυπηρετώντας και τα συμφέροντα των εκάστοτε ερμηνευτών της.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αναζητώντας όμως το "ηθικό-κοινωνικό" περιεχόμενο κάθε θρησκείας ....ή και αθεϊας, παρατηρούμε πως όλες ανεξαιρέτως, ....η κάθε μια με τον δικό της τρόπο βεβαίως, ....αναφέρονται στην πνευματική ολοκλήρωση της ανθρώπινης ύπαρξης, ....στο να δώσουν ένα πνευματικό νόημα στη κάθε κοινωνία, ....να προστατεύσουν την απειλούμενη από καταδουλώσεις ανθρώπινη ύπαρξη, ....να την οδηγήσουν στην μορφή σωτηρίας που πρεσβεύει η κάθε μια.
 
Στην ψυχολογία αυτή η ορμέμφυτη τάση, ερμηνεύεται ως μια άρνηση του ανθρώπου να συνθηκολογήσει με το θάνατο, να παραδοθεί στην απογοήτευση και να αφήσει την αβεβαιότητα να κυριεύσει τη ζωή του και να καταστρέψει τις σχέσεις του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Να με συγχωράτε για την πολυλογία μου Embarassed , ...με όλη αυτή την μακροσκελή και ίσως κουραστική ανάλυση, ...αλλά το έκανα για δύο λόγους :
 
Πρώτον γιατί πολλές φορές, από ταχύτητα & συνήθεια, ....παραβλέπουμε την πραγματική ουσία μερικών καθημερινών λέξεων και εννοιών, ....τις προσπερνούμε και ....δεν τους δίνουμε την σημασία που πρέπει.
Οι λεπτομέρειες όμως κάνουν την διαφορά και ....δίνουν την αξία και σημασία που πραγματικά έχουν κάποιες έννοιες.
 
Δεύτερον για να δούμε πως μέσα από τις έννοιες του «Θεού» και της «Θρησκείας», ....το τελικό ζητούμενο είναι η «Πίστη» κάπου, η «Πίστη» σε κάτι.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είναι αυτή η έμφυτη, ....αλλά λόγω των ρυθμών της σύγχρονης ζωής μας, παραγνωρισμένη και ίσως υποτιμημένη ανάγκη μας ....να γνωρίσουμε, να κατανοήσουμε, να αγαπήσουμε πρώτα τον εαυτό μας (....όχι το «Εγώ» μας), ....να ερμηνεύσουμε τα κίνητρα μας και ....μέσα από αυτή τη διαδικασία να πλησιάσουμε πραγματικά και ουσιαστικά τον συνάνθρωπο μας, ....να προσπαθήσουμε να ολοκληρωθούμε ως νοήμονες υπάρξεις.
 
Γιατί πιστεύω πως κυρίαρχη σημασία δεν έχει τόσο το τι κάνουμε ή το τι λέμε, ....αλλά γιατί το κάνουμε και γιατί το λέμε.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζεται ….
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Δευ 6 Ιαν 2020 - 6:55

Ευχαριστούμε πολύ Γεωργιε.... Το να διαβάζει κανείς τέτοια.... κείμενα.... μόνο κούραση Δεν προκαλεί.... 
Λεγε..... (γράφε....)  Very Happy
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από traveller Δευ 6 Ιαν 2020 - 9:59

Πανεμορφες οι εικονες !!!
Υπεροχος τοπος περισυλλογης σκεψης δεησης και ηρεμιας ...


Σε ευχαρισουμε Γιωργο ....



....................... Συνεχισε !!!!
traveller
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Δευ 6 Ιαν 2020 - 19:29

Ένας κορυφαίος προορισμός μια 4η διάσταση ένα όνειρο για περιπατητές πιστούς και α Θεους...
Δεν υπάρχουν λόγια να εκφράσουμε  τις ευχαριστίες μας.
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 1 από 3 1, 2, 3  Επόμενο

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης