www.taxidiarides.gr
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4
από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42

» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43

» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22

» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15

» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50

» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11

» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04

» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47

» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32

» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07

» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16

» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59

» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33

» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44

» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35

» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24

» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17

» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37

» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05

» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
About Us

Welcome to the forum www.taxidiarides.gr

Welcome to the forum  www.taxidiarides.gr

Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...


Πολωνία 2013

2 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Τετ 11 Δεκ 2013 - 19:28

Γιατί πήγαμε στην Πολωνία
 
--Για να δούμε μία χώρα με μακραίωνη ιστορία και περιόδους ακμής, που την έλιωσαν από τη μια οι Γερμανοί  και από την άλλη οι Ρώσοι θέτοντάς την υπό την επικυριαρχία τους, καταστέλωντας βάναυσα κάθε εξέγερση και αντίδραση. Τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η Πολωνία είχε το υψηλότερο ποσοστό ανθρώπινων απωλειών:  έξι εκατομμύρια σχεδόν, τρία εκ των οποίων ήσαν Εβραίοι, το σύνολο σχεδόν του  Εβραϊκού πληθυσμού στην Πολωνία. Επέζησαν λιγότεροι από 100.000. 
 
-- Γιατί η Πολωνία είναι μία χώρα με βαθιά κουλτούρα και πολιτισμό.  Ενδεικτικά, ο  Σοπέν αν και έζησε στη Γαλλία γεννήθηκε στην Πολωνία, ο Λουντβιχ Ζάμενχοφ, ιδρυτής της γλώσσας εσπεράντο (αν την θυμάται κανείς), η Μαρία Κιουρί,  οι διάσημοι σκηνοθέτες Αντρέι Βαϊντα, ο Ρομάν Πολάνσκι, ο Κισλόφσκι, κατάγονται από την Πολωνία.
 
-- Γιατί είχαμε την περιέργεια να δούμε γιατί οι Πολωνοί που κατέκλυζαν την Ελλάδα στο παρελθόν, έχουν γίνει σχεδόν άφαντοι τα τελευταία χρόνια.  Η Κοινότητά τους στην Αθήνα που στην ακμή της είχε 120.000 μέλη, τώρα έχει λιγότερα από 40.000, κατά δήλωση της Καθολικής εκκλησίας.   
 
Ευτυχείς που πήγαμε μαζί με τον Βασίλη και την Ελένη και μοιραστήκαμε μαζί τους την εμπειρία αυτού του καταπληκτικού ταξιδιού.
 
Προσωπικές εντυπώσεις
 
Η Πολωνία είναι μία πεδινή χώρα στο σύνολό της, με εξαίρεση λίγα βουνά στα νότια, τα Δυτικά Καρπάθια. Διασχίζει κανείς απέραντες εκτάσεις με καλαμπόκια, στάρι και ηλίανθους.  Την φύση της δεν θα την περιέγραφα ως ενδιαφέρουσα.
 
Η νότια Πολωνία είναι πιο πυκνοκατοικημένη από την Βόρεια.  Στα νότια τα χωριά είναι το ένα δίπλα στο άλλο, ενώ όσο κανείς ανεβαίνει από την κεντρική Πολωνία προς τα βόρεια, οι πόλεις και τα χωριά είναι λιγότερα.    
 
Η χώρα είναι πανέμορφη.  Με παλιές συνοικίες σε όλες τις πόλεις και τα χωριά, καλά φροντισμένες και διατηρημένες, πολλά πάμπολλα κάστρα, βασιλικά παλάτια, πανέμορφες εκκλησίες και εκκλησιαστικά κέντρα.   Πολλά υπαίθρια καφέ και φυσικά μπυραρίες με πολύ καλές τιμές.  Το κόστος ζωής είναι χαμηλότερο από το δικό μας γενικά,  εκτός από τα Μουσεία που το γδάρσιμο είναι ανενδοίαστο (π.χ. 20 ευρώ το άτομο το αλατωρυχείο στη Βελίσκα, 12 ευρώ η συναγωγή στην Κρακοβία, κλπ.)  
 
Μας έκαναν μεγάλη εντύπωση τα σπίτια εκτός κέντρου, που ήταν όλα μονοκατοικίες με κήπο περιμετρικά, και το ένα δεν ακούμπαγε στο άλλο.  Τα περισσότερα καλοσυντηρημένα, καινούργια, άλλα αφημένα στο έλεος του χρόνου.  Βέβαια υπήρχαν και οι παλιές πολυκατοικίες σοβιετικού τύπου, τα τεράστια πανύψηλα κουτιά μπλοκ. 
 
Οι Πολωνοί μιλάνε Πολωνικά, μία γλώσσα παντελώς ακατανόητη, και ως δεύτερη γλώσσα Γερμανικά.  Πέραν αυτών ουδέν.  Αυτοί που μιλάνε Αγγλικά είναι πολύ λίγοι και δυσεύρετοι.   Δεν κάνουν καμία προσπάθεια να επικοινωνήσουν ακόμη και αν προκληθούν ή παρακληθούν.  Απλώς, απλούστατα ή σηκώνουν τους ώμους ή ακόμη γαιδουρινώτερα γυρίζουν την πλάτη.  (Μας συνέβη αρκετές φορές με άτομα που ήρθαμε σε αναγκαστική επαφή: βενζινάδικα, πωλητές σε καταστήματα, υπάλληλοι πάρκινγκ, μουσείων, κλπ) .
 
Η Πολωνία δεν είναι τουριστικός προορισμός  και έχει πολύ λίγες σχετικές υποδομές. Λίγα κάμπινγκ και μόνο σε τουριστικούς προορισμούς, ακριβά πάρκινγκ σε τουριστικές περιοχές, καθόλου κάμπερ-στοπ.  Νερό βρίσκει κανείς σχετικά εύκολα. Οι περισσότεροι ταξιδιώτες της είναι  Πολωνοί, ελάχιστοι Γερμανοί αν και γείτονες, και από εκεί και μετά ελάχιστοι από όλες τις υπόλοιπες φυλές. 
 
Οι δρόμοι της Πολωνίας είναι γενικά καλοί, πολλοί επιπέδου autostrada με διόδια, οι επαρχιακοί μερικοί καλοί, άλλοι χιλιομπαλωμένοι. Πληρώνει κανείς διόδια δύο λογιών, μέσω του viatoll (30 ευρώ η αξία του μηχανήματος που όμως επιστρέφονται στην έξοδο από τη χώρα, συν 30 ευρώ η αξία των διοδίων) και ξεχωριστά επιπρόσθετα διόδια στους λίγους αυτοκινητόδρομους.  Τα πάρκινγκ στους λίγους αυτοκινητόδρομους είναι εξαιρετικά, στους λοιπούς ανύπαρκτα. Σε πολλούς εθνικούς δρόμους βλέπει κανείς γυναίκες που ασκούν το αρχαιότερο επάγγελμα μέσα στο δάσος.  Δρυίδες δηλαδή.  
 
Η βότκα τρέχει σαν νερό.  Η μπύρα έχει υποκαταστήσει το νερό.  Οι βότκες στο σούπερ μάρκετ είναι κλειδωμένες και τις ξεκλειδώνουν στο ταμείο, μάλλον για να μην τις ρουφήξουν μέσα στο κατάστημα.  Το πρόβλημα του αλκοολισμού είναι εμφανές.
 
Η  Πολωνική κουζίνα ενδιαφέρουσα αλλά βαριά γιατί όλα είναι φτιαγμένα με πολύ βούτυρο. Βασικά πιάτα τα πιερότζι (πολωνικά ραβιόλια που τα σερβίρουν με σάλτσες), πολλά λουκάνικα, και απόλυτη κυριαρχία του χοιρινού.  
 
Οι  Πολωνοί είναι καθολικοί στο μέγιστο μέρος τους, και πολύ πιστοί από ότι φαίνεται από την μεγάλη προσέλευση στις εκκλησίες και την δύναμη της καθολικής εκκλησίας.  Περιέργως πως, εκτός από τις λοιπές εκκλησίες και θρησκείες στην Πολωνία υπάρχει μία μειονοτική εκκλησία, η των Ελληνόρρυθμων Καθολικών ή Ουνιτών.  Οι  Ουνίτες τηρούν τις λειτουργικές παραδόσεις και το εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας εκτός από τους άγιους που αναγνωρίστηκαν από τους ορθοδόξους μετά τη Σύνοδο της Φερράρας-Φλωρεντίας, αλλά έχουν πλήρη κοινωνία με την Εκκλησία της Ρώμης.  Οι κληρικοί τους φέρουν άμφια βυζαντινού τύπου, και οι ναοί τους είναι επιπλωμένοι και διακοσμημένοι όπως και οι λοιπές ορθόδοξες εκκλησίες.  Οι Ελληνόρρυθμοι γεωγραφικά βρίσκονται στην νότια περιοχή της Πολωνίας και οι περίφημες ξύλινες εκκλησίες της Πολωνίας και της Σλοβακίας, στο τρίγωνο των συνόρων Πολωνίας-Σλοβακίας-Ουκρανίας, κάποιες στη λίστα της UNESCO, είναι ουνιτικές.  Δυστυχώς οι περισσότερες είναι σε απομακρυσμένα σημεία και πρέπει να κάνει κανείς πολλά χιλιόμετρα σε αντίξοες συνθήκες για να τις βρει.  Μία πάντως την πετύχαμε. 
 
Η εβραϊκή παρουσία στην χώρα είναι πολύ σημαντική.  Για αιώνες μέχρι τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο η Πολωνία είχε τον μεγαλύτερο Εβραϊκό πληθυσμό, με την Βαρσοβία να είναι η δεύτερη μεγαλύτερη Εβραϊκή πόλη στον κόσμο μετά την Νέα Υόρκη.  Η μέγιστη ακμή της Εβραϊκής κοινότητας ήταν τον 16ο αιώνα όταν Πολωνία δέχθηκε Εβραίους από τις γειτονικές της χώρες που τους εξεδίωκαν.  Πολλοί ήταν Σεφαραδίτες που είχαν εκδιωχθεί από την Ισαβέλλα της Ισπανίας το 1492. Οι Πολωνοί τιμούν βαθύτατα την Εβραϊκή πολιτιστική κληρονομία τους και έχουν αναδείξει με πολύ σεβασμό τα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης ως παγκόσμια μνημεία 
 
Η σφαγή από τους Ρώσους στο Κατίν, κοντά στο Σμόλενσκ της σημερινής Ρωσίας, το 1943, 21.8000 Πολωνών στρατιωτικών, επιστημόνων, καλλιτεχνών, δικαστών, αναγνωρίζεται ευρέως πλέον.  Δίπλα σε μνημεία για τους πεσόντες στον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο, αναφύονται και σταυροί με αναφορά στο Κατίν.  Η σφαγή, που αναγνωρίστηκε επισήμως από τους Ρώσους το 1990, έγινε ευρύτερα γνωστή με την ομώνυμη ταινία του Αντρέι Βάιντα, η οποία πήρε και Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2008.
 
Στατιστικά
 

Κάναμε συνολικά 5.5000 χλμ, για τα οποία ξοδέψαμε 600 ευρώ σε πετρέλαιο,  270 ευρώ σε εισιτήρια καραβιού για την επιστροφή μέσω Τεργέστης προς Πάτρα,  147 ευρώ για διόδια, και 70 ευρώ για διανυκτερεύσεις.  Το ταξίδι διήρκεσε πεντέμισυ  εβδομάδες.  Η διαδρομή ήταν Αθήνα-Πολύκαστρο-Σκόπια-Νις-Aleksar-Βελιγράδι-Kesckemet-Βουδαπέστη-Kocise-Zakopane-Wieliczka-Κρακοβία-Αουσβιτς-Czestochowa-Βαρσοβία-Malbork-Gdansk-Torun-Ποζναν-Furstenwalde-Βερολίνο-Meissen-Δρέσδη-Πράγα-Cesky Budovice-Cesky Krumlov-Βιέννη-Γκράτζ-Τεργέστη-Πάτρα-Αθήνα.


Συνεχίζεται με περιγραφές, προσωπικές εντυπώσεις, και φωτογραφίες     
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Πεμ 12 Δεκ 2013 - 11:19

Αθήνα – Πολύκαστρο, 529 χλμ,  διανυκτέρευση στο Πολύκαστρο  
Πολύκαστρο – Σκόπια, 179 χλμ,
Διανυκτέρευση στα Σκόπια στην αυλή του Ξενοδοχείου Alexander Palace,  Bul. Oktomvriska Revolucija br.15, κοντά στο κέντρο δίπλα από ένα μεγάλο αθλητικό πάρκο.  Ακρως ασφαλές και άνετο, με κήπο. 
Στα Σκόπια αξίζει η βόλτα στην κεντρική πλατεία με τα θηριώδη αγάλματα και το καρακιτσάτο σιντριβάνι που βγάζει ατμούς, μουσικές, ήχους και χρώματα. Ακριβώς απέναντι το καλλίτερο καφέ εστιατόριο της πόλης με θέα στο τοπικό νυφοπάζαρο.  Καλές φωτογραφίες στον σύνδεσμο  [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Σκόπια –Aleksinac, 231 χλμ
Το Aleksinac επελέγη τυχαία γιατί το μοναδικό camper stop στην προγραμματισμένη Νις δεν λειτουργούσε ( Hotel Nais, camper stop Ν 43.38265 Ε 21.80857).  Μαζί με μας στο κλειστό camper stop και κάποιοι επίσης έκπληκτοι Γερμανοί, έχοντας προφανώς την ίδια πληροφορία.  Διανυκτέρευση κοντά στην πλατεία του χωριού Aleksinac, βόλτα στο νυφοπάζαρο, καμιά ταβέρνα- φαγοποτείο στο χωριό, μόνο καφέ στον κεντρικό δρόμο και παγωτό.  
Ανεπανάληπτη εμπειρία για μας ήταν  η παρακολούθηση εξάσκησης στον χορό από σύλλογο συνταξιούχων τέταρτης ηλικίας.  Είδαμε φως και μπήκαμε, χωρίς πρόσκληση αλλά μας καλοδεχτήκανε οι Αλεξινιάτες με χαιρετισμούς και φιλιά.    
 
Aleksinac – Βελιγράδι, 203 χλμ :  
Μία διανυκτέρευση στο κάμπινγκ  Dunav, Zemum Beograd N 44°52’39.45" Ν, 20°21΄22.80",  15 ευρώ, 10 χλμ από το κέντρο.  Τίποτα το σπουδαίο το εν λόγω κάμπινγκ, με μόνο 3-4 θέσεις κάτω από σκιά και ένα εικοσάλεπτο περπάτημα στο ξέφωτο για την κοντινότερη στάση λεωφορείου.  Αν είναι κατακαλόκαιρο, το περπάτημα  κάτω από τον καυτό ήλιο είναι μαρτυρικό.  Γι΄αυτό το εγκαταλείψαμε, και για δεύτερη διανυκτέρευση μείναμε σε πάρκινγκ ελεύθερο στο δρόμο  Bulevar Mihajla Pupina, αφού προηγουμένως και με μεγάλη άνεση πήγαμε να παρκάρουμε στο πάρκο του  Palace of Serbia, Bulevar Nikole Tesle,  δηλαδή στο προεδρικό Μέγαρο της Σερβίας.  (Ένας έκπληκτος αστυνομικός ήρθε και μας είπε κουνώντας τα χέρια “no parking, no parking”).  Πληροφορίες λένε ότι άνετο ελεύθερο πάρκινγκ βρίσκει κανείς στον προαύλιο χώρο του  Συνεδριακού Κέντρου Σάββα.  Στα υπόψιν για την προσεχή διέλευση από Βελιγράδι. 
 
Γενικά δεν ενθουσιαστήκαμε ούτε από την Σερβία ούτε από το Βελιγράδι.  Πήγαμε όλες τις κλασσικές βόλτες στα αξιοθέατα της πόλης, στον πεζόδρομο, στο κάστρο, στις εκκλησίες, εκτός από την βόλτα με το καραβάκι που άξιζε από ότι κατάλαβα  από περιγραφές άλλων.  Η μεγαλύτερη εκκλησία του Αγίου  Σάββα, εξωτερικά πολύ ωραία αλλά μέσα ένα τσιμεντένιο καραγιαπί.  Τις λοιπές εκκλησίες που φιγουράριζαν ως αξιοθέατα, τις βρήκαμε μέτριες λίαν επιεικώς. Η βόλτα στον πεζόδρομο της παλιάς πόλης ήταν πολύ ωραία, έσφυζε από ζωή με πάμπολλα καφέ και μασουλιστήρια, είχε πολύ ωραία κτήρια, υπαίθριες εκθέσεις, και κατέληγε στο ωραιότερο σημείο της πόλης, το κάστρο. Ομως, σε απόσταση αναπνοής από το ιστορικό κέντρο η Βαλκανική φτώχεια και μιζέρια ήταν πανταχού παρούσες. 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Υπαίθρια έκθεση γλυπτικής στον κεντρικό πεζόδρομο του Βελιγραδίου 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο ωραίος εξωτερικά Αγιος Σάββας


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Τα παλικάρια της εκδρομής 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Την πετύχαμε την εκκλησία μετά από πολύ ξεποδάριασμα στο κέντρο


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κεντρικό Βελιγράδι 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Τετ 18 Δεκ 2013 - 15:51

Βελιγράδι - Kecskemet 290 χλμ
Το Kecskment στην Νοτιο-Ανατολική Ουγγαρία είναι ένα διαμάντι της περιοχής, με καταπληκτικά αρτ-νουβώ κτήρια και αλλεπάλληλες πλατείες.  Διανυκτέρευση δωρεάν δίπλα στην κεντρική πλατεία του χωριού, ξεκούραση, βόλτες,  εξαιρετική μουσική του δρόμου, υπέροχες καθολικές εκκλησίες.  Μπήκαμε στην Ευρώπη πια, άλλη ατμόσφαιρα, άλλος αέρας.





[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Εδώ οι Καθολικοί που θέλουν να ευχαριστήσουν τον θεό για κάτι καλό, βάζουν πινακιδάκι με τα ονόματά τους.  Αλλα ήθη, άλλα αναθήματα 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



Kecskemet- Βουδαπέστη, 86 χλμ
Διανυκτέρευση δωρεάν στη Βουδαπέστη, στο πάρκινγκ στους απέραντους κήπους των παλαιότερων λουτρών της πόλης, των λουτρών Szechenyi, στον κεντρικό δρόμο Dozsa Gyorgy st, στο τέλος του δρόμου Fasor Varosigleti.  Σε απόσταση αναπνοής από σταθμό του μετρό.  Πολύ βολικό, δωρεάν, μέσα στο πράσινο, τραπεζάκια έξω σεμνά στην πίσω πλευρά των οχημάτων. Βρήκαμε και άλλους εκεί, και την δεύτερη-τρίτη μέρα γίναμε παροικία με πολλούς Γάλλους, Ιταλούς και Γερμανούς.

Κανένα σχόλιο για την Βουδαπέστη, υπέροχη, εύκολη, άνετο μετρό και λεωφορεία, βόλτες με το μηχανάκι.  Την καταευχαριστηθήκαμε.  Καταπληκτική εμπειρία  πέραν πάσης περιγραφής η νυχτερινή βόλτα με το καραβάκι στο ποτάμι.  Όπως στην Ιταλία με τα παμπάλαια πεντακοσαράκια Fiat, είδαμε πολλά Trabant αλλά και πάμπολλα μεγάλα καινούργια αυτοκίνητα.



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ελληνες εκ Λουξεμβούργου που συναντήσαμε στη Βουδαπέστη 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Δροσιστικό συντριβάνι 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Συνάντησα και τον Ρήγκαν 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Το Κοινοβούλιο μέσα στα πανιά 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ωραία παλαιακά τραμ που πάνε παντού στην πόλη 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Και ο απαραίτητος μασαμπουκισμός 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Fiatακι 126 που έχει μετατραπεί σε ριξώ 

Συνεχίζεται
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Δευ 13 Ιαν 2014 - 16:56

Βουδαπέστη- Kosice, 258χλμ.
Διανυκτέρευση στο Κόσιτσε δίπλα από το κτήριο της αστυνομίας με κέρματα στο παρκόμετρο στο δρόμο (Moyzesova στο ύψος της Alzbetina) . 
Το πάρκινγκ το πλήρωνε κανείς και με SMS στην τοπική εταιρεία!!!!. Το Κόσιτσε αποκάλυψη.  Εξαιρετική πόλη στην Σλοβακία, η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, πολύ ζωντανή, με πολλά αξιοθέατα (γοτθικούς ναούς και κάστρα, ένα καταπληκτικό πάρκο με μουσικά συντριβάνια και καμπάνες), πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2013, καταπληκτικές μπυραρίες, πολυκαταστήματα, υπαίθριες αγορές, μουσικές συναυλίες τα βράδια στον κεντρικό πεζόδρομο. 



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Kosice – Zakopane.= 187 χλμ
Μπήκαμε στην Πολωνία.  Το Ζακόπανι είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Πολωνία, το μοναδικό πραγματικά ορεινό μέρος της Πολωνίας, κάτι σαν την Αράχωβα αλλά 200 φορές μεγαλύτερο, στα βουνά Τάτρα.  Η πόλη είναι όλη φτιαγμένη από ξύλινα σπίτια, ξύλινα ξενοδοχεία, ξύλινα μαγαζιά. Πάμπολλα συμπαθέστατα τουριστικοειδή μαγαζιά στον κεντρικό δρόμο, ταβέρνες με τεράστιες γάστρες και ψητά, πάγκοι που πουλάνε ένα εξαιρετικό τοπικό καπνιστό τυρί.  Διανυκτέρευση σε ένα από τα υπεράφθονα πάρκινγκ κοντά στον κεντρικό πεζόδρομο  (8 ευρώ).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Καπνιστό τυρί στο δρόμο 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η τυρού τον συμπάθησε .....

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Πατάτες τηγανητές 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Και κότσια 

Συνεχίζεται 
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Κυρ 19 Ιαν 2014 - 19:04

Zakopane-Wieliczka 96 χλμ
H Wielicza είναι από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στην Πολωνία λόγω του αλατωρυχείου.  Λόγω των πολλών επισκεπτών η πόλη διαθέτει άφθονα πάρκινγκ. Διαλέξαμε να διανυκτερεύσουμε στον κήπο-πάρκινγκ του σιδηροδρομικού σταθμού γιατί ήταν ήσυχα και είχε νερό και τουαλέτες, με κόστος 5 ευρώ την ημέρα.  Άλλη εξαιρετική επιλογή είναι το πάρκινγκ του αλατωρυχείου, που είναι ένας καταπράσινος κήπος.  Από την Βελίσκα επισκεφθήκαμε και την Κρακοβία γιατί ήταν 15-20 λεπτά με το τραίνο και η διαδρομή κόστιζε μόνο δύο ευρώ.
Το αλατωρυχείο στην Βελίσκα εξαιρετικά εντυπωσιακό, με τούνελ 300 χιλιομέτρων, από τα οποία μόνο 22 είναι επισκέψιμα.  Η επίσκεψη διαρκεί 2 ώρες, γίνεται με ξεναγό σε πολλές γλώσσες αλλά όχι στα Ελληνικά.  Κατεβαίνει κανείς σε βάθος 135 μέτρων με το ορίτζιναλ κλειστοφοβικό αναβατόριο.  Αλλά αποζημιώνει τα μέγιστα η επίσκεψη στα αξιοθέατα των στοών, όπως η ωραιότατη τεράστια εκκλησία του τοπικού Αγίου Κίνγκα και η βόλτα στις στοές.
Στην Βελίσκα υπήρχε και μνημείο για τα θύματα της σφαγής στο Κατύν.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η εκκλησία στο αλατωρυχείο 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][/url]

Το πωλητήριο του αλατωρυχείου 


 [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Το σεμνό μνημείο για την σφαγή των Πολωνών από τους Ρώσους στο Κατύν
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Η Κρακοβία είναι μία πανέμορφη πόλη με μακραίωνη ιστορία, πάμπολλα αξιοθέατα, μουσεία, κάστρα,  ένα από τα μεγαλύτερα εβραϊκά γκέτο, πανέμορφες γοτθικές εκκλησίες, μεγάλη παλιά πόλη, ωραία καφέ.  Όλως αξιοσημείωτο το εκπληκτικό , μουσείο της ζωής και της ιστορίας της πόλης που στεγάζεται στα γραφεία του παλιού εργοστασίου του Σίντλερ.  Υπενθυμίζω την εξαιρετικότατη ταινία -ιστορικό δράμα “Η Λίστα του Σίντλερ”, του Steven Spielberg, που πήρε επτά βραβεία Οσκαρ το 1993.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[font=Times New Roman, serif][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το γκέτο της Κρακοβίας


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[img[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.][/url]

Μουσείο Σίντλερ 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Πινακίδα του 1930 Απαγορεύεται η είσοδος Εβραίων στο τραμ

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Το τραμ

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Συνεχίζεται
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Georgedim Κυρ 19 Ιαν 2014 - 19:20

Η Κρακοβία και τα αλατωρυχεία Βιελίτσκα είναι από τους ....στοχοποιημένους αλλά ....ανεκπλήρωτους  Sad  Sad  προορισμούς.

Να προσθέσω ένα video (....από αυτά που παρακολουθούμε, ....για να διατηρούμε την ταξιδιωτική μας ανησυχία ....ενεργή & αισιόδοξη  Very Happy  Very Happy )


Σίσσυ  thk 

και μια ερώτηση :  αληθεύει ότι ακόμα και οι πολυέλαιοι στο ναό του Αγίου Kinga (...μάλλον αυτοί που φαίνονται στην πρώτη φωτογραφία σου  Question )  είναι από αλάτι ;
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Πεμ 6 Φεβ 2014 - 19:01

Η Κρακοβία είναι μία πανέμορφη πόλη με μακραίωνη ιστορία, πάμπολλα αξιοθέατα, μουσεία, κάστρα,  ένα από τα μεγαλύτερα εβραϊκά γκέτο, πανέμορφες γοτθικές εκκλησίες, μεγάλη παλιά πόλη, ωραία καφέ.  Όλως αξιοσημείωτο το εκπληκτικό multimedia μουσείο της ζωής και της ιστορίας της πόλης που στεγάζεται στα γραφεία του παλιού εργοστασίου του Σίντλερ.  Υπενθυμίζω την εξαιρετικότατη ταινία -ιστορικό δράμα “Η Λίστα του Σίντλερ”, του Steven Spielberg, που πήρε επτά βραβεία Οσκαρ το 1993.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Στο εκπληκτικό κάστρο της Κρακοβίας 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αγιοι, πολλοί άγιοι μαζεμένοι


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η κεντρική πλατεία 


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



Oswiecim, Auschwitz Birkenau   Δεν έχω να προσθέσω τίποτα γι΄αυτό το τεράστιο μνημείο της ανθρώπινης θηριωδίας. Βαθειά καταθλιπτικό, αλλά πρέπει να το επισκέπτεται κανείς για να μην ξεχνάει τα μαζικά βιομηχανικά εγκλήματα του φασισμού και του ναζισμού, για να γνωρίζουμε και να μην επιτρέψουμε ποτέ να ξαναζήσουμε τέτοιες εποχές.

Ταξιδιωτικά, το στρατόπεδο συγκέντρωσης διαθέτει δικό του πάρκινγκ πληρωτικό, αλλά υπάρχει δυνατότητα για ελεύθερο πάρκινγκ σε πολλά σημεία στην πόλη που φιλοξενεί το στρατόπεδο, την  Oswiecim, 60 χλμ από την Κρακοβία, 80 χλμ από την Βελίσκα


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


 
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πολωνία 2013  Empty Απ: Πολωνία 2013

Δημοσίευση από Cissy 242 Πεμ 6 Φεβ 2014 - 19:22

Ξανάβαλα την Κρακοβία... (Ου γαρ έρχεται μόνον.)
Προχωράω στην Τσεστόχοβα 

Oswiecim- Czestochowa, 102 χλμ. 
Ελεύθερο πάρκινγκ στο  δρόμο.  Η Czestochowa είναι το θεολογικό κέντρο της Πολωνίας, ότι η Παναγία της Λούρδης στην Γαλλία, ή ο Αγιος Φραγκίσκος της Ασίζης στην Ιταλία, ένα προσκυνηματικό  κέντρο του Πολωνικού καθολικισμού, ένα συγκρότημα με πάμπολλες εκκλησίες παρεκκλήσια και μοναστήρια.  Μεγαλύτερη είναι η εκκλησία  που φιλοξενεί την Μαύρη Μαντόνα η οποία δέχεται τέσσερα με πέντε εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο που συρρέουν για να την δουν και να την προσκυνήσουν.  Ένα πολύχρωμο πλήθος από καθολικούς καλόγηρους και καλόγριες από όλον τον κόσμο, και επισκέπτες οργανωμένους σε γκρουπάκια- ομάδες που φόραγαν τα ίδια μακώ μπλουζάκια, ήταν εκεί όταν πήγαμε.  Πολλοί προσκυνητές κυριολεκτικά στρατοπεδευμένοι μέσα στην εκκλησία με υπνόσακους και καρέκλες, περιμένοντας  κατανυκτικά να έρθει η σειρά τους μετά από μέρες και ώρες να προσκυνήσουν την Παναγία.  Το εκκλησιαστικό-μοναστικό συγκρότημα ανάγεται στον 11ο αιώνα. Ενας τοίχος της βασιλικής της Μαύρης Μαντόνας φιλοξενεί αφιερώματα των πιστών, ήτοι ομοιώματα μελών,  προσθετικά μέλη, πατερίτσες κ.α. Η Μαύρη Μαντόνα κατά μία θεωρία έχει ζωγραφιστεί από τον Ευαγγελιστή Λουκά και μεταφέρθηκε στην Τσεστόχοβα από την Ιερουσαλήμ μέσω Κωνσταντινούπολης το 1382.

 [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Μία από τις εισόδους στα μοναστήρια 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Πατερίτσες και άλλα αφιερώματα των πιστών 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Οι πιστοί στρατοπεδευμένοι μέσα στην εκκλησία 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ενα κλίτος της εκκλησίας (από τα πολλά) 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Οι αφεντιές μας 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Τώρα αυτή καλόγρια ήταν, επισκέπτρια ντυμένη κουλέρ λοκάλ, θα σας γελάσω

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Καλόγερος 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η κεντρική είσοδος του συγκροτήματος 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η πιο εντυπωσιακή είσοδος με τις σημαίες των κρατών διαφόρων πιστών καθολικών - επισκεπτών. Υπήρχε και Ελληνική 

 [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Δεν σας το ΄πα ότι είχε και Ελληνική ? Για μας 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ευτυχισμένες καλόγριες 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο πορτοκαλής κύριος δεν κατάλαβα τι μέρος του λόγου ήταν. Καλόγερος, πιστός, επισκέπτης με άποψη, ποιος ξέρει ?

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Τα υπαρκτού σοσιαλιστικού ρυθμού κτήρια παντού


Το θέμα, που μόλις διαβάσατε, είναι κλειδωμένο.

Αν έχετε κάποιες απορίες, ή θέλετε περισσότερες διευκρινήσεις, σχετικά με αυτό το ταξίδι …
... μπορείτε να τις γράψετε εδώ ... [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

... και θα υπάρξει ανταπόκριση, το ταχύτερο δυνατόν.

Σας ευχαριστούμε.
Cissy 242
Cissy 242


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης