www.taxidiarides.gr
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.
Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4
από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42

» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43

» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22

» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15

» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50

» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11

» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04

» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47

» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32

» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07

» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16

» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59

» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33

» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44

» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35

» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24

» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17

» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37

» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05

» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
About Us

Welcome to the forum www.taxidiarides.gr

Welcome to the forum  www.taxidiarides.gr

Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...


Αεροφουσκες

+3
pilot
tabbert
vzol48
7 απαντήσεις

Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Αεροφουσκες

Δημοσίευση από vzol48 Τρι 31 Οκτ 2017 - 17:48

Στη διαμαχη....
1) Οι αεροφουσκες πρεπει να ειναι φουσκωμενες συνεχως....εστω και σε μακροχρονια σταθμευση
2) Πρεπει να ειναι φουσκωμενες μονο στο ταξιδι.
Ακομη και για μια μερα σταθμευση...τις ξεφουσκωνουμε.
Ποιο ειναι το σωστο και γιατι,κατα την αποψη σας; No
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από tabbert Τρι 31 Οκτ 2017 - 22:08

καλο θα ειναι βασιλη να ρωτησεις καποιον μηχανικο κατα προτιμηση mercedes εχουν σχετικη εμπειρια και θα παρεις σωστη και τεκμηριωμενη απαντηση....

tabbert


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από pilot Τετ 1 Νοε 2017 - 13:04

Η απάντηση Βασίλη είναι το 2. Οι λόγοι είναι οι εξής:
1. Δεν υπάρχει λόγος να μένουν τεντωμένα τα αμορτισέρ...
2. Ένα κύκλωμα (αυτού του είδους) διαρκώς σε πίεση γίνεται πιο ευπαθή σε διαρροές από συνδέσεις και τσιμουχάκια.
3. Επειδή πολλοί πιστεύουν οτι φθείρονται ξεφούσκωτες, ο μόνος λόγος που υπάρχει φθορά, είναι όταν μετά το καλοκαίρι δεν καθαρίζουμε με πιεστικό τις εσοχές στις φούσκες (ακορντεόν) που παραμένει άμμος ή μικρά πετραδάκια και με το βάρος δημιουργούνται εσοχές που αργότερα γίνονται τρυπίτσες με αποτέλεσμα τη διαρροή. 
Γι αυτό και στη διαδρομή ένα απαλό "φούσκωμα" εκτός από την άνεση που μας δίνει, αφήνει και κενό για να πέφτουν τα πετραδάκια κλπ
pilot
pilot


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από Georgedim Τετ 1 Νοε 2017 - 17:09

Βασίλη, ....εγώ θα σε ζαλίσω λίγο με την πολυλογία μου  Razz, ....ακολουθώντας την μέθοδο της "εις άτοπον απαγωγής", ....καταθέτοντας προσωπικές εμπειρίες Embarassed  και δηλώνοντας εξ αρχής ότι δεν είμαι επαγγελματίας μηχανικός αυτοκινήτων, ....αλλά ασχολούμαι ενθέρμως "ερασιτεχνικά", ….στο μέτρο που μπορώ να γνωρίζω κάποια πράγματα Cool .

Στο αυτοκινούμενο μου τοποθέτησα αερόφουσκες διπλής σπείρας και διπλού κυκλώματος στον πίσω άξονα, το 2009 (ένα χρόνο μετά την αγορά του). 

Λεπτομέρειες για τους τύπους [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] .

Έκτοτε δεν τις έχω ξεφουσκώσει ποτέ (ούτε και σε μακροχρόνιες στάσεις, …που συμβαίνουν κατά κόρον τα τελευταία χρόνια Sad ).

Βεβαίως μετά κάθε χειμερινή κυρίως εξόρμηση, ακολουθεί επιμελής καθαρισμός τους, όπως ήδη έγραψε και ο Άκης (pilot).

Μέχρι στιγμής δεν έχουν παρουσιάσει διαρροές, φθορά ή κάποιο άλλο πρόβλημα λειτουργίας.

Αναλόγως με το φορτίο (στην πορεία) ρυθμίζω την πίεση τους, ώστε το ταξίδι να είναι κατά το δυνατόν άνετο, χωρίς πολλές ταλαντώσεις και άγριες αναπηδήσεις του πίσω άξονα σε  τυχόν ανωμαλίες του δρόμου, ούτε ανεπιθύμητες παρεκκλίσεις από την πορεία (virage) σε προσπεράσματα ογκωδών ή γρήγορων αυτοκινήτων.

Επιτρέψτε μου λίγα λόγια τώρα για τις αερόφουσκες, ….που θα βοηθήσουν στην κατανόηση της λειτουργίας τους και ….ίσως να δικαιολογήσουν Rolling Eyes την σκέψη μου, να μην τις ξεφουσκώνω ποτέ.

Η απόφαση για την τοποθέτηση τους βασίστηκε στην «ευαίσθητη» οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου (Ford Transit 350L 2.4 Tdci, με διπλούς πίσω τροχούς), τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, όπου σε κάποιες καταστάσεις με ξάφνιαζε απροσδόκητα.

Το συγκεκριμένο όχημα (….αλλά νομίζω και τα περισσότερα ελαφρά φορτηγά) για πίσω ανάρτηση έχει άκαμπτο άξονα με ημιελλειπτικά φύλλα σούστας (σε ρόλο των συμβατικών ελατηρίων) και αμορτισέρ με αντιστρεπτική δοκό.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ως γνωστόν ο άκαμπτος άξονας παρέχει απλότητα κατασκευής και χαμηλό κόστος, είναι ανθεκτικός στη σκληρή χρήση και τα φορτία, εξασφαλίζοντας σταθερό μετατρόχιο ( την απόσταση μεταξύ των δύο πίσω τροχών) και αμετάβλητη «γωνία κάμπερ» (τη γωνία του τροχού σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα), ….αλλά το μεγάλο του μειονέκτημα είναι η άνεση.

Σύμφωνα με τη μηχανολογία ανήκει στο τύπο ανάρτησης που λέγεται «μη ανεξάρτητη ανάρτηση», ....δηλαδή όπως προδίδει και το όνομά της, δεν επιτρέπει την ανεξαρτησία κίνησης των τροχών του ίδιου άξονα, με αποτέλεσμα τη δυσκολία ελέγχου σε κακό οδόστρωμα και την ταλαιπωρία των επιβατών & της υπερκατασκευής, από τις μεγάλες κλίσεις & αναπηδήσεις του αμαξώματος.
 
Όλα αυτά τα μειονεκτήματα, ....αυτού του τύπου ανάρτησης, έρχονται να τα βελτιώσουν ή και να τα διορθώσουν οι αερόφουσκες.

Οι αερόφουσκες τοποθετούνται μεταξύ του πίσω άξονα και του σασί του αυτοκινήτου, βοηθώντας τις σούστες του αυτοκινήτου στο σκοπό τους και βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά, την σταθερότητα του αυτοκινουμένου,  την απορρόφηση των κραδασμών, την καλύτερη κατανομή του βάρους του φορτίου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εξ όσων γνωρίζω, κάθε σύστημα ανάρτησης το χαρακτηρίζουν : ο τύπος-γεωμετρία του (εν προκειμένω άκαμπτος άξονας), τα ελαστικά στοιχεία του (στην περίπτωση μας τα ημιελλειπτικά φύλλα σούστας και η ράβδος στρέψης) και οι αποσβεστήρες (αμορτισέρ).

Ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα ....το καθένα ξεχωριστά Very Happy .

Για τον άκαμπτο άξονα ήδη μιλήσαμε και είναι το βασικό σύστημα το οποίο συνδέει τους τροχούς με το αμάξωμα και καθορίζει την συμπεριφορά τους και κατ’ ακολουθίαν την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
 
Δεύτερο στοιχείο της ανάρτησης αναφέραμε τα «ελαστικά» στοιχεία, στην περίπτωση μας τα ημιελλειπτικά φύλλα σούστας και η ράβδος στρέψης (αντιστρεπτική δοκός).

Όμως ποια είναι η αποστολή τους ;
Όταν λοιπόν ο τροχός συναντήσει μια ανωμαλία που θα τον αναγκάσει να κινηθεί προς τα επάνω, θα πρέπει να υπάρχει κάποιο σύστημα που αφ' ενός θα απορροφήσει την ενέργεια (μετατρέποντάς την από κινητική σε δυναμική) ώστε να μην τη δεχτούν οι επιβάτες και το αμάξωμα και αφ' ετέρου να πιέσει γρήγορα τον τροχό προς τα κάτω, ώστε να μην μείνει, λόγω αδράνειας, ούτε για κλάσματα του δευτερολέπτου στον αέρα.
 
Την ενέργεια αυτή την απορροφούν και την μετατρέπουν τα σουστόφυλλα, ....τα οποία όμως εκ κατασκευής δεν έχουν μεγάλη ικανότητα αποταμίευσης ενέργειας και έχουν περιορισμένη προοδευτικότητα επαναφοράς.
 
Εδώ λοιπόν έρχονται να επέμβουν οι αερόφουσκες και να εξομαλύνουν την κατάσταση, βοηθώντας στην άνεση και αυξάνοντας την ασφάλεια, δρώντας επικουρικά και ενισχυτικά στα φύλλα σούστας και τα αμορτισέρ.

Ο πίνακας ελέγχου τους, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το όλο σύστημα συνεπικουρεί το άλλο «ελαστικό» στοιχείο, η αντιστρεπτική δοκός, που με την συστροφή που παράγεται, όταν ο ένας τροχός από τους δύο τροχούς συμπιέζεται, αποθηκεύει ενέργεια και τείνει να επανέλθει στην αρχική της θέση, προκειμένου να εκτονωθεί, ανασηκώνοντας όμως το άκρο που συνδέεται με τον απέναντι τροχό του άξονα. Το βάρος του αυτοκινήτου φροντίζει να διατηρηθεί η επαφή του ανασηκωμένου τροχού με το έδαφος και έτσι συμβάλλει στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος.

Και περνάμε στο τρίτο δομικό στοιχείο μιας ανάρτησης, τους λεγόμενους αποσβεστήρες (....αμορτισέρ ελληνιστί Razz ).
 
Όπως δηλώνει και το όνομα τους, ρόλος τους είναι να αποσβένουν (καταλαγιάζουν) τις ανεπιθύμητες ταλαντώσεις που μπορεί να παραχθούν από την συμπίεση-αποσυμπίεση των ελαστικών στοιχείων της ανάρτησης.
 
Η λειτουργία των αποσβεστήρων βασίζεται σε αρχές της υδραυλικής ροής των υγρών, επιτρέποντας στα αμορτισέρ να έχουν διαφορετική σκληρότητα στη φάση της συμπίεσης από αυτήν της αποσυμπίεσης (έκτασης).
 
Η βασική ιδέα της λειτουργίας τους, είναι να τίθεται το υγρό σε κίνηση και να αναγκάζεται να περάσει μέσα από μικρές οπές, δημιουργώντας τριβή.

Όταν το αυτοκίνητο κινείται αργά και ο τροχός συναντήσει μια ανωμαλία το αμορτισέρ κινείται σχετικά αργά προς τα πάνω.
Έτσι έχουμε μικρή παροχή υγρού (όγκος υγρού ανά μονάδα χρόνου), συνεπώς και μειωμένες τριβές άρα και μειωμένη αντίσταση. 
Όσο η ταχύτητα μεγαλώνει, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα υγρού μετακινείται με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι τριβές και οι αντιστάσεις.

Η τριβή του υγρού κατά τη δίοδο, είναι αυτή παρέχει την απαραίτητη απόσβεση, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε θερμική.
 
Στο συγκεκριμένο σύστημα ανάρτησης τα αμορτισέρ είναι τοποθετημένα έκκεντρα, ως προς τα φύλλα σούστας (που έχουν το ρόλο των ελατηρίων στα κανονικά αυτοκίνητα), με αποτέλεσμα οι αντιδράσεις όλου του συστήματος να μην είναι ομαλές και προοδευτικές αλλά τραχείες και απότομες.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι αερόφουσκες λοιπόν παρέχουν το πλεονέκτημα ότι επιτρέπουν προοδευτική και ελεγχόμενη μεταβολή της πίεσης στο εσωτερικό τους, ….όπου στην μεν πορεία του οχήματος ενισχύουν την απορρόφηση της ενέργειας στα φύλλα σούστας και ….βοηθούν την απόσβεση των αμορτισέρ, ….ώστε να εξασφαλίζεται ένα υψηλότερο επίπεδο άνεσης και ασφαλείας, ….αλλά και στην στάση όμως προσφέρουν μια  «σκληρότερη» συμπεριφορά, ….ανακουφίζοντας από το επιπλέον βάρος αμορτισέρ και σουστόφυλλα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επομένως θεωρώ Rolling Eyes  πως δεν υφίσταται λόγος να ξεφουσκώνουν σε μακροχρόνια στάση.
Η κατασκευή τους είναι στιβαρή και ανθεκτική, ώστε να τους επιτρέπει την συνεχή πίεση στο εσωτερικό τους.

Θα ήταν πολύ χρήσιμες, ευπρόσδεκτες και εποικοδομητικές, οι απόψεις και άλλων μελών μας, επί του θέματος.




Υ.Γ. : Άκη (pilot) πιστεύω πως από τα γραφόμενα φαίνεται ότι οι αερόφουσκες δεν τεντώνουν τα αμορτισέρ, αλλά τα βοηθούν στην λειτουργία τους. 
Η μόνη περίπτωση να "τεντωθούν" τα αμορτισέρ ...είναι εμείς να θελήσουμε αύξηση της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος, υπερφουσκώνοντας τις "φούσκες".
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από vzol48 Τετ 1 Νοε 2017 - 20:33

Ευχαριστω εκ καρδιας .....αδερφια....(αν μου επιτρεπετε....)Ακη και Γεωργιε....
Οι δικες μου "φουσκες" ειναι γεροντισες...18 ετων...δεν χανουν αερα....αλλα στις εποχες που ζουμε...μετραμε και το...διφραγκο....και προσπαθω να τις....διατηρησω....ζωντανες,λειτουργικες,....Δεν ξερω αν υπαρχουν και ανταλακτικα....μουσειακο κοματι σας λεω....
Μεχρι τωρα....δουλευτουν....
Σας αποθυμησα..... cheers
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από ladakias Τετ 1 Νοε 2017 - 21:27

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

δειτε στο τελος για το τι γινετε οταν αλαξουμε κατι  Shocked
ladakias
ladakias


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από gsalonica Πεμ 2 Νοε 2017 - 13:16

Εγώ δεν έχω αερόφουσκες, όμως για άλλη μια φορά το φόρουμ (οι άνθρωποι του)  μου προσέφερε γρήγορη, σωστή και εμπεριστατωμένη ενημέρωση (φωτό, links,  κλπ). 
per2
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Αεροφουσκες Empty Απ: Αεροφουσκες

Δημοσίευση από caminador Πεμ 2 Νοε 2017 - 19:23

Γεώργιε μπορεί να μην είσαι επαγγελματίας αλλά σίγουρα εκτός των άλλων είσαι θεωρητικός και πρακτικός μηχανικός αυτοκινήτων.                         

                                                             hi7
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης