Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μπαταρία LiFePO4από gsalonica Παρ 22 Μαρ 2024 - 7:42
» παροχη ρευματος τροχοσπιτου
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:43
» Τροχόσπιτα KABE
από ladakias Πεμ 29 Φεβ 2024 - 16:22
» Κόψιμο βασιλόπιτας 2024
από Ddimi Κυρ 25 Φεβ 2024 - 17:15
» Έγκριση τύπου - Άδεια Έλξης - Η νέα νομοθεσία για τα ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα
από Batfalcon Πεμ 25 Ιαν 2024 - 12:50
» «Conte de Noël» ….μια νοσταλγική Χριστουγεννιάτικη ιστορία.
από Georgedim Κυρ 24 Δεκ 2023 - 9:11
» Πωλείται τροχοσκηνή Alpen Kreuzer Allure
από Antonioz Πεμ 27 Ιουλ 2023 - 9:04
» PDF ΜΕ ΤΑ CAMPING ΕΛΛΑΔΟΣ 2023
από Georgedim Τετ 26 Ιουλ 2023 - 9:47
» Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα
από ktRinity Πεμ 20 Ιουλ 2023 - 14:32
» Σύνορα....
από Georgedim Τετ 19 Ιουλ 2023 - 19:07
» Πρόβλημα στη σίτα
από spyrosbhta Δευ 17 Ιουλ 2023 - 17:16
» Καλοκαίρι 2022 : οδοιπορικό σε Φρανκονία, ....Ρηνανία, ....Λουξεμβούργο, ....Αλσατία ....και Μέλανα Δρυμό.
από diamantino Τρι 4 Ιουλ 2023 - 19:59
» Επιτρέπεται η διανυκτέρευση μέσα σε οποιαδήποτε όχημα σε χώρους μη οργανωμενους ;
από Νικόλας Παρ 23 Ιουν 2023 - 13:33
» Αναζήτηση-αγορά αυτοκινούμενου
από yamaren Σαβ 17 Ιουν 2023 - 10:44
» Καλώς σας βρήκα
από Georgedim Σαβ 10 Ιουν 2023 - 23:35
» Καλό μήνα
από diamantino Δευ 5 Ιουν 2023 - 21:24
» Η ζωγραφιά μας...
από Georgedim Κυρ 4 Ιουν 2023 - 2:17
» Επιλογή ταξιδιάρικου τροχόσπιτου
από Georgedim Τετ 24 Μάης 2023 - 9:37
» Sygic πρόγραμμα πλοήγησης
από packman Δευ 22 Μάης 2023 - 19:05
» Ταχυθερμοσίφωνας υγραερίου στο τροχόσπιτο
από Georgedim Τετ 26 Απρ 2023 - 21:56
Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Like/Tweet/+1
About Us
Welcome to the forum www.taxidiarides.gr
Για το camping ... τα ταξίδια ... και την καλή παρέα ...
Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
+6
friar
gsalonica
Aigagros
Patrinos
traveller
caminador
10 απαντήσεις
www.taxidiarides.gr :: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ... ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ... ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΜΑΣ :: Στην Ελλάδα ...
Σελίδα 3 από 3
Σελίδα 3 από 3 • 1, 2, 3
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Η’ ΜΕΡΟΣ :
«...Μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος...», λέει το Ευαγγέλιο, αποτυπώνοντας το νόημα της αληθινής αγάπης.
Δεν σκέφτομαι πρώτα τον εαυτό μου και προσπαθώ να αποφύγω την όποια δυσκολία, αλλά σκέφτομαι τον άλλο, συμμετέχω στη δυσκολία του, τον στηρίζω, τον βοηθώ.
Οποιαδήποτε πικρία, στεναχώρια, αδικία, απογοήτευση, πόνος, φιλτράρονται και απαλύνονται μέσα στον ηθμό αυτής της αληθινής αγάπης.
Αλήθεια στην "θλιβερή" καθημερινότητα μας, ....πόσο μας αγγίζει & εφαρμόζουμε το παραπάνω ;
Γιατί άραγε ;
Ο καιρός όσο πήγαινε και χειροτέρευε :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αγαπώντας τους ανθρώπους, αγαπούμε τον ίδιο τον Θεό, ...καθώς θεολογικά αποτελούμε όλοι το Σώμα Του.
Με την αληθινή αγάπη που δίδαξε μέσω της θυσίας του μονογενούς Υιού του, οικοδομείται αυτό που ονομάζουμε «Εκκλησία» (= με την ετυμολογική-οντολογική σημασία της λέξης, ...από το αρχαίο ρήμα «εκ-καλώ», που σημαίνει προσκαλώ άτομα να σχηματίσουν μια ομάδα, μια σύναξη, μια συνέλευση, μια κοινή πορεία).
Ετυμολογικά με τη λέξη αυτή περιγράφεται τόσο η διαδικασία της συνέλευσης, όσο και το αποτέλεσμα της.
Η «Αγάπη» ζωοποιεί όλα τα υπόλοιπα χαρίσματα και τις ανθρώπινες αρετές, σύμφωνα με τον περίφημο «Ύμνο της αγάπης».
Μάλιστα, ως αιώνια και ατελεύτητη κατάσταση, υπερτερεί πάντων στο γνωστό αδιάσπαστο τρίπτυχο, του Αποστόλου των εθνών Παύλου, που αποτελεί και την κατακλείδα του ύμνου της Αγάπης :
«...Νυν δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα μείζων δε τούτων η αγάπη...».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος μας πληροφορεί πως στην ερώτηση του νομομαθούς και πονηρού Φαρισαίου, για το ποια είναι η μεγαλύτερη εντολή της Χριστιανοσύνης, ο Ιησούς του απαντά λέγοντας πως η αγάπη για τον Θεό και τον πλησίον είναι η σπουδαιότερη εντολή :
«...Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εν όλη τη καρδία σου και εν όλη τη ψυχή σου και εν όλη τη διανοία σου. Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν...».
Αλήθεια η δική μας καρδιά & ψυχή, τι νοιώθουν για τον διπλανό μας ;
Γιατί άραγε ;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Θα μπορούσαμε να ορίσουμε την αγάπη σαν ένα τρίπτυχο που έχει σχέση με :
- το πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα (= την σκέψη, την διάνοια),
- την ψυχή μας (= την πίστη),
- τις πράξεις και τη συμπεριφορά μας (= την βούληση).
Αγάπη σημαίνει το να αναγνωρίζω μέσα σε όλους και σε όλα, την κοινή μας προέλευση και την κοινή βαθύτερη συμπαντική ουσία, η οποία ενυπάρχει μέσα σε όλους και σε όλα.
Η Αγάπη συνδέει και συνλειτουργεί όλες τις υπόλοιπες δυνάμεις τις ψυχής μας, νοηματοδοτεί την ζωή μας.
Αγάπη, συγχώρεση και απλότητα αποτελούν τα κλειδιά της πραγματικής ευτυχίας μας, αρκεί να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε ότι ....το παρόν, η στιγμή που ζούμε δηλαδή, ....είναι ο μόνος πραγματικός χρόνος που υπάρχει στη ζωή μας.
Καθ΄οδόν προς το σπήλαιο του Αγ. Γερασίμου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
«...Ο Θεός αγάπη εστίν...» (κατά Ιωάννην δ’16).
Ο Θεός δεν κάνει διακρίσεις στους ανθρώπους, δεν κρίνει, ούτε κατακρίνει. Δεν στερεί τα αγαθά Του από τους «αμαρτωλούς» για να τα προσφέρει στους «πιστούς».
Στα Ευαγγέλια η αγάπη και η εμπιστοσύνη προς το Θεό, ....κρίνεται ΕΠΙΛΟΓΗ και ....ΟΧΙ υποχρέωση.
Η Πίστη και η Αγάπη θεωρούνται αποφασιστικότερης σημασίας από την «τυφλή» τήρηση των εντολών. Ο Χριστός ΔΕΝ ήρθε στον κόσμο ως κοινωνικός αναμορφωτής.
Ο Χριστός διδάσκει άφεση αμαρτιών και μας προσκαλεί όλους να καθίσουμε μαζί Του στη τράπεζα, ....αρκεί ασφαλώς να το θέλουμε :
«...Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθήτω μοι...» (κατά Μάρκον η΄34).
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Στην Αποκάλυψη του Ιωάννου (3:20), διαβάζουμε : «...Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω· εάν τις ακούση της φωνής μου και ανοίξη την θύραν, εισελεύσομαι προς αυτόν και δειπνήσω μετ’ αυτού και αυτός μετ’ εμού...».
Ο αείμνηστος Αγιορείτης γέροντας Πορφύριος έλεγε : «...να πλησιάζουμε τον Χριστό όχι από φόβο μην πεθάνουμε και τι θα γίνουμε, αλλά να του ανοίγουμε την καρδιά μας, όπως τραβάμε την κουρτίνα του παραθύρου μας για να μπει μέσα ο ήλιος. Έτσι έρχεται και ο Χριστός σε εμάς...».
Η Χριστιανική πίστη θεωρεί πως όλες αυτές οι αρετές είναι έμφυτες στη ψυχή του κάθε ανθρώπου :
«...κατά φύσιν ημίν έστιν η αρετή και παρά φύσιν η πονηρία...».
Η εφαρμογή τους όμως εξαρτάται άμεσα από την ελεύθερη προαίρεση και το λογισμό του ανθρώπου.
Αυτό προσπαθεί να μας μεταφέρει με την φράση : «...όσα αν θέλητε, ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς...».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός κάνοντας υπέρβαση του νόμου της ανταποδόσεως, ....προτείνει την αρχή της αγάπης προς τον πλησίον, ....της αμνησικακίας και της προσφοράς του καλού έναντι του κακού, ....της συγχώρεσης έναντι της ανταπόδοσης, ....της άφεσης έναντι της τιμωρίας.
Όποιος δεν μπορεί να αγαπήσει αληθινά, ...όσο και αν γίνει σκελετός από τις νηστείες και τις στερήσεις, ...όσο και αν κάνει όλη μέρα μετάνοιες και σταυρούς, ...όσο και αν μαρτυρήσει ή βασανιστεί, ...δεν πρόκειται να βιώσει το αληθινό νόημα της Χριστιανικής πίστης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο αληθινός Χριστιανικός αγώνας δεν γίνεται μόνον με το σώμα, αλλά κυρίως με την ψυχή και το πνεύμα.
Για τον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο ο άνθρωπος αποτελεί ένα ενδιάμεσο όν μεταξύ του Δημιουργού και των δημιουργημάτων :
«...εκ δύο συγκείμενος ουσιών, της μεν αισθητής (σ.σ. το σώμα), της δε νοητής (σ.σ. το πνεύμα) και εν ουρανώ και εν γη συγγένειαν έχων...».
Το σώμα λοιπόν είναι το εργαλείο και ...η ψυχή ο σκοπός.
Η αντίληψη περί αγάπης, ταπεινοφροσύνης και δικαιοσύνης στο Χριστιανισμό χαρακτηρίζεται από πράξεις που συνδέονται με την ευσπλαχνία, την ταπεινότητα και το έλεος (= την ανιδιοτελή προσφορά) : «...διότι έλεος θέλω και ου θυσίαν...».
Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος έλεγε : «...τίποτε δεν δίνει φτερά και τίποτε δεν κάνει την ψυχή μας ανάλαφρη, όσο η απόκτηση αρετής και η συναίσθηση της δικαιοσύνης...».
Συνεπώς η Χριστιανική δικαιοσύνη δεν βασίζεται στους ανθρώπινους νόμους, αλλά στην ανθρώπινη ψυχή (= την πίστη).
Η καλλιέργεια των ανθρώπινων αρετών υπερτερεί της τυφλής υπακοής στους νόμους.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Έτσι εξηγείται και η διαρκής αναφορά στην υποκρισία των Φαρισαίων. Αυτοί από θέσεως ισχύος φρόντιζαν για την τήρηση των νόμων από τους υπόλοιπους χωρίς όμως να ισχύει το ίδιο για αυτούς και χωρίς την εφαρμογή πράξεων ελέους στην καθημερινότητα τους.
Σας θυμίζει άραγε κάτι σύγχρονο, αυτό ;
Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο διαβάζουμε : «...Προσέχετε δε την δικαιοσύνην υμών μη ποιείν έμπροσθεν των ανθρώπων προς το θεαθήναι αυτοίς...».
Αποζητείται λοιπόν η ουσία και όχι το εμφανές, ....ο σκοπός και όχι το αποτέλεσμα.
Πιστεύω (προσωπική άποψη ), πως η δύσκολη και «περίεργη» εποχή μας έχει επιτακτική ανάγκη από ενσυνείδητη καλοσύνη, στοργή και ευσπλαχνία.
Η κακώς νοούμενη «μαγκιά» (= η παντελής έλλειψη Παιδείας, που οδηγεί στην έπαρση και την αλαζονεία), η κακία, ο φθόνος για τον πλησίον μας και η αναίτια σκληρότητα, το μόνο που αποδεικνύουν είναι ...την πνευματική μας μικρότητα και ...την συναισθηματική μας ρηχότητα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Πλάτωνας έλεγε :
«....Το νικάν εαυτόν πασών νικών πρώτη και αρίστη. Το δε ηττάσθαι αυτόν υφ’ εαυτού, αίσχιστον και κάκιστον....»,
που σημαίνει «...το να νικάς τον εαυτό σου, είναι η πρώτη και η πιο λαμπρή από όλες τις νίκες. Το να νικιέσαι από τα πάθη σου (=τον εαυτό σου), είναι το χειρότερο και το αισχρότερο απ’ όλα...».
Εξ όλων των ανωτέρω αντιλαμβανόμαστε τη στενή σχέση της διδασκαλίας του Χριστιανισμού με την ηθική και τις ανθρώπινες αρετές.
Στο σημείο αυτό όμως χρειάζεται προσοχή και σύνεση, ....γιατί ακριβώς εδώ δημιουργούνται οι περισσότερες παρανοήσεις και παρεξηγήσεις στην ερμηνεία.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε προς αποφυγήν λάθος εντυπώσεων ότι μπορεί η ηθική να εκφράζεται μέσα από την θρησκεία, ....επ’ ουδενί όμως ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι όποιος δεν είναι θρησκευόμενος είναι ανήθικος.
Λίγο παρακάτω στο γλυστερό από την βροχή μονοπάτι, το ιερό προσκύνημα Αγίων Λουκά και Ιλαρίωνος (....το ψιλόβροχο δυνάμωνε) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η "ηθική" είναι προφανές ότι προϋπήρχε της εμφάνισης του Ιησού και της εξάπλωσης του Χριστιανισμού και όπως είδαμε, είχε αναλυθεί σε βάθος από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους.
Η ηθική και οι αρετές όμως, μέσω της Χριστιανικής θρησκείας, απέκτησαν ένα διαφορετικό ήθος (=ποιότητα) και ....υπερέβησαν την αρχαιοελληνική φιλοσοφική άποψη του Αριστοτέλη ότι : «...η ηθική είναι αποτέλεσμα του έθους (= τις συνήθειας)...».
Το «έθος» κατά τον Χριστιανισμό δεν καθορίζει το «ήθος», ....αλλά το ήθος καθορίζει το έθος.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Για να καταλάβουμε την διαφορά, ας θυμηθούμε το πολύ γνωστό και συνηθισμένο «είθισται» (=έτσι συνηθίζεται), ως απάντηση σε περιπτώσεις αδικίας και καταπάτησης των στοιχειωδών δικαιωμάτων μας.
Η συνήθεια λοιπόν (=το «έθος»), ...είναι η καθιερωμένη έκφραση, ...η συνισταμένη των ισχυρών, που την επιβάλλουν κατά κάποιο τρόπο στο σύνολο της υπόλοιπης κοινωνίας.
Από την εποχή ακόμη του Θουκιδίδη, που πρώτος διατύπωσε την άποψη πως :
«...οι δυνατοί επιβάλλουν τη θέλησή τους σε αυτούς που είναι εκ των πραγμάτων ασθενέστεροι...», κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μια δραματική αλήθεια ή καλύτερα για μια δραματική «εφαρμογή» του «έθους» και του «είθισται».
Το παρακείμενο (στο προσκύνημα) εκκλησάκι :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός αυτό ακριβώς το «έθος» προσπάθησε να στηλιτεύσει, να νοηματοδοτήσει, να αλλάξει.
Δεν σημαίνει ότι επειδή κάτι συμβαίνει μέχρι τώρα, αξίζει να εξακολουθεί να συμβαίνει και στο μέλλον. Η «αλήθεια» των πραγμάτων δεν εδράζεται ...με κριτήριο μονάχα το χρόνο, ...δεν καταξιώνεται μόνον από το ιστορικό παρελθόν.
Ο Χριστιανισμός απέδειξε πως το «είθισται» αποκτά νόημα και έχει σημασία, ....ΜΟΝΟΝ αν αυτό το παρελθόν σέβεται τις αξίες του ανθρώπου, ....ΜΟΝΟΝ όταν υπηρετεί τις ουμανιστικές αρχές, ....που ξεχωρίζουν τον άνθρωπο από τα υπόλοιπα όντα.
Κατέδειξε πως η άκριτη προσαρμογή του ανθρώπου στις απαιτήσεις και την συμπεριφορά της κοινωνίας στην οποία ζει, ....άθελα του τον οδηγεί σε μια κοινωνία σήψης, παραποίησης και αποδιοργάνωσης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Επίσης η χριστιανική θρησκεία, έδωσε στην λέξη «Ευαγγέλιο» (....μια από τις πολλές λέξεις του αρχαίου Ελληνικού κόσμου που χρησιμοποίησε η Αγία Γραφή), ....ένα εντελώς νέο νοηματικό περιεχόμενο.
Ενώ η λέξη αυτή στην αρχαία Ελληνική γραμματεία έχει απλά την έννοια της χαρμόσυνης αγγελίας (= ευ + αγγέλλω), ....στη Χριστιανική θρησκεία αποκτά και το νόημα της νίκης του Χριστού επί των δυνάμεων του κακού, που θεολογικά καθιστούν δέσμιους τους ανθρώπους.
Στα βιβλία της Καινής Διαθήκης και ιδιαίτερα στις επιστολές του Απ. Παύλου, «Ευαγγέλιο» είναι το λυτρωτικό μήνυμα που έχει αντικείμενο και περιεχόμενο τα νοήματα της διδασκαλίας του Χριστού και στόχο τη μετάνοια των ανθρώπων που δέχονται οικειοθελώς αυτό το μήνυμα και τοποθετούν υπαρξιακά τον εαυτό τους ενώπιον του σταυρού του Χριστού.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Διαπιστώνουμε λοιπόν πως η κυριότερη διαφορά της αυθεντικής Χριστιανικής Πίστεως από τα υπόλοιπα θρησκευτικά δόγματα, αλλά και την αθεϊα, ....βρίσκεται στον τρόπο που αυτή προσεγγίζει τον άνθρωπο ως άτομο.
Όλα τα υπόλοιπα δόγματα χρησιμοποιούν τον άνθρωπο ως μέσον για την επιτυχία του ιδεολογήματος τους ή ως τρόπο για την επιβεβαίωση της θεωρίας τους.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα δόγματα, ο Χριστιανισμός προάγει την Πίστη στο Υπέρτατο όν, τον Θεό, μέσα από την αγάπη για τον συνάνθρωπο μας. Δεν νοείται να πιστεύεις στον Θεό χωρίς να αγαπάς και να σκέφτεσαι τους ανθρώπους γύρω σου.
Επομένως ο άνθρωπος για τον Χριστιανισμό είναι ο σκοπός που υπηρετείται και όχι το μέσον που εξυπηρετείται.
Για τον Χριστιανισμό ο άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο κάθε δραστηριότητας και ταυτόχρονα είναι και ο κεντρικός άξονας κάθε απόφασης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός, ...στο μέτρο πάντα που μπορούμε να γνωρίζουμε τις υπόλοιπες θρησκείες, ...είναι μία από τις αρτιότερες θρησκείες, που διδάσκει μόνο την αγάπη και την αλληλεγγύη, όσο καμία άλλη θρησκεία.
Τα όποια προβλήματα, αμφιβολίες και ερωτήματα δημιουργούνται γύρω από τα νοήματα του Χριστιανισμού, οφείλονται σε κάποιες ιδεοληψίες, την ελλιπή ενημέρωση ή και μερικές φορές την άγνοια.
Αφενός κάποιοι από τους λειτουργούς του, οι οποίοι βαυκαλίζονται ότι είναι οι μόνοι που εκπροσωπούν τον Χριστό, ....αφετέρου ο κακός τρόπος ερμηνείας και εφαρμογής των νοημάτων του Χριστιανισμού που οι ίδιοι επιβάλλουν, κάνουν πολύ μεγάλη ζημιά, ....διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά νοήματα της Χριστιανοσύνης.
Αντίστοιχα το επόμενο μεγάλο λάθος βρίσκεται σε εμάς, ....τους αποδέκτες αυτών των νοημάτων.
Αυτό συμβαίνει όταν συγχέουμε αυτά «τα ανθρώπινα λάθη» των εκπροσώπων της θρησκείας, ....με «τα ιδεώδη και τις αξίες» που υπηρετεί η ίδια η θρησκεία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Τα ατυχή και κάποιες φορές προκλητικά γεγονότα που δημιούργησαν ή και δημιουργούν αυτοί οι "εκφραστές" της θρησκείας, ....επ’ ουδενί δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τις θεμελιώδεις πανανθρώπινες αξίες που υπηρετεί στον πυρήνα του κατά βάση ο Χριστιανισμός, αλλά και οι άλλες θρησκείες.
Ο φανατισμός, ...η θρησκοληψία, ...οι αφορισμοί και ...οι όποιες ιδεοληψίες, απ’ όπου και αν προέρχονται, ....ΔΕΝ εκφράζουν τον Χριστιανισμό, ....ΟΥΤΕ εμπεριέχονται στο νόημα της διδασκαλίας του.
Αυτές οι στενόμυαλες και κάθετες αντιλήψεις συνήθως έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο, ....μετατρέποντας την πίστη από «ανθρώπινη αξία», ....σε απλή «εθιμική μνήμη».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η "Πίστη" είναι μια μορφή υψίστης «πνευματικής» ελευθερίας, ....είναι η απόρριψη του στείρου ανθρωποκεντρισμού, ....είναι η προσπάθεια αναζήτησης της αλήθειας και των αξιών που αυτή αντιπροσωπεύει, ....είναι αυτό το είδος της αμφιβολίας που σε κάνει να θέλεις να ρωτάς, ....να ανακαλύπτεις όλο και περισσότερο, ....να θέλεις διαρκώς να ερευνάς.
Η πίστη είναι το θεμέλιο που πάνω του θα στηριχθεί κάθε μας προσπάθεια, για κάθε τι ψυχοφέλιμο και παραγωγικό.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Βλέπετε από την μια ....η εκκωφαντική σιωπή του Αγίου Όρους, ....η μοναδική ηρεμία και γαλήνη του τοπίου, ....οι συζητήσεις με κάποιους φωτισμένους γέροντες, ....η εσωτερική ανάγκη μου να απαντήσω στα αναπάντητα, ....τα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα ενός χώρου που καταφέρνει να ξεπερνά τον χρόνο και ....από την άλλη οι χαοτικές διαφορές και ....η αντίθεση όλων των παραπάνω, ....με τα σύγχρονα και ίσως αποπροσανατολιστικά πρότυπα που ακολουθούμε στην κοσμική μας ζωή, ....λειτούργησαν δραστικά και καταλυτικά στη διάθεση μου να ψάξω, να ερευνήσω, να προβληματιστώ, να αναρωτηθώ.
Όλα αυτά που διαβάσατε παραπάνω ΜΟΝΑΔΙΚΟ σκοπό έχουν να σας προβληματίσουν ....και ΟΧΙ να σας πείσουν για κάτι ή να το εκθειάσουν.
Σκοπό έχουν να σας δώσουν μια διαφορετική οπτική προσέγγισης εννοιών, που ενώ είναι πολύ σημαντικές, παράλληλα είναι παρεξηγημένες ή και υποτιμημένες.
Σκοπό έχουν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον σας, για μια δική σας, πιο ενδελεχή έρευνα πάνω σε θέματα που πολλές φορές θεωρούμε γνωστά & αυτονόητα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Είναι ερωτήματα που πολλές φορές μπορεί να μην έχουν μια και μόνη σωστή απάντηση, μιας και ....η αλήθεια μας αποκαλύπτεται ανάλογα με το πόση διάθεση & αντοχή έχουμε στο να την ψάξουμε, να την φωτίσουμε.
Η «Πίστη» και η «Ηθική», ....ΔΕΝ είναι απλά ένα σύνολο κανόνων συμπεριφοράς, ....ΔΕΝ είναι ένας αποστειρωμένος κώδικας αξιών, ....ΔΕΝ είναι μια τυφλή προσήλωση αποκλειστικά στα δικά μας πιστεύω, ....ΔΕΝ είναι μια άρνηση της αποδοχής του διαφορετικού & των άλλων απόψεων.
Η «Πίστη» και η «Ηθική», ....ΕΙΝΑΙ μια ζωτική λειτουργία της ανθρώπινης ψυχής, ....ΕΙΝΑΙ ένας δρόμος για την συνεχή προσπάθεια προς την αριστεία.
Αυτό το πνεύμα της αριστείας, ....υπό την έννοια της συνεχούς προσπάθειας προς την αρετή, ....αποτυπώνεται στη Χριστιανική ηθική με το γνωστό μας : «...Κατ΄ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν...» (Γένεσις Α΄26).
Ξημέρωμα στη σκήτη Αγ. Άννας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Όπως δίδασκε και ο ιδρυτής του Νεοπλατωνισμού, ο φιλόσοφος Πλωτίνος, στις «Εννεάδες» του : «...βλέπουμε τον ήλιο διότι τα μάτια μας είναι φτιαγμένα από φως. Επομένως αγαπάμε το ιδανικό, το άριστο γιατί φτιαχτήκαμε από το Τέλειο Ον, με σκοπό την πορεία μας προς έναν καλύτερο κόσμο...».
Εδώ θα κλείσουμε αυτό το διαφορετικό & ίσως «κουραστικό» ταξίδι μας ...στα μονοπάτια της ψυχής, ...ενθυμούμενοι μια σοφή ρήση του Πλάτωνα :
«....είναι αδύνατο να βελτιωθεί ο κόσμος, εάν πρώτα δεν βελτιωθεί ο άνθρωπος....»
Η δυνατή βροχή που δεν έλεγε να κοπάσει, η χαμηλή νέφωση και οι ριπές ανέμων που έφθαναν τα 60Km/h, ....μας έκαναν να αναβάλουμε το ταξίδι μας προς την κορυφή, για την επόμενη επίσκεψή μας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΤΕΛΟΣ.
Υ.Γ. : ...μέσα στη ανάλυση, ερμηνεία κατανόηση και εφαρμογή όλων αυτών των "ρομαντικών" , ....αλλά και "δύσκολων" νοημάτων , ....ίσως να κρύβετε η απάντηση στην απορία του φίλου Βασίλη (vzol48), από άλλο topic : " ...Αυτή τη.... διαχρονική... διχόνοια.... που την.... μνημονεύει και ο εθνικός μας ύμνος.... δεν την κατάλαβα πότε...".
«...Μηδείς το εαυτού ζητείτω, αλλά το του ετέρου έκαστος...», λέει το Ευαγγέλιο, αποτυπώνοντας το νόημα της αληθινής αγάπης.
Δεν σκέφτομαι πρώτα τον εαυτό μου και προσπαθώ να αποφύγω την όποια δυσκολία, αλλά σκέφτομαι τον άλλο, συμμετέχω στη δυσκολία του, τον στηρίζω, τον βοηθώ.
Οποιαδήποτε πικρία, στεναχώρια, αδικία, απογοήτευση, πόνος, φιλτράρονται και απαλύνονται μέσα στον ηθμό αυτής της αληθινής αγάπης.
Αλήθεια στην "θλιβερή" καθημερινότητα μας, ....πόσο μας αγγίζει & εφαρμόζουμε το παραπάνω ;
Γιατί άραγε ;
Ο καιρός όσο πήγαινε και χειροτέρευε :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Αγαπώντας τους ανθρώπους, αγαπούμε τον ίδιο τον Θεό, ...καθώς θεολογικά αποτελούμε όλοι το Σώμα Του.
Με την αληθινή αγάπη που δίδαξε μέσω της θυσίας του μονογενούς Υιού του, οικοδομείται αυτό που ονομάζουμε «Εκκλησία» (= με την ετυμολογική-οντολογική σημασία της λέξης, ...από το αρχαίο ρήμα «εκ-καλώ», που σημαίνει προσκαλώ άτομα να σχηματίσουν μια ομάδα, μια σύναξη, μια συνέλευση, μια κοινή πορεία).
Ετυμολογικά με τη λέξη αυτή περιγράφεται τόσο η διαδικασία της συνέλευσης, όσο και το αποτέλεσμα της.
Η «Αγάπη» ζωοποιεί όλα τα υπόλοιπα χαρίσματα και τις ανθρώπινες αρετές, σύμφωνα με τον περίφημο «Ύμνο της αγάπης».
Μάλιστα, ως αιώνια και ατελεύτητη κατάσταση, υπερτερεί πάντων στο γνωστό αδιάσπαστο τρίπτυχο, του Αποστόλου των εθνών Παύλου, που αποτελεί και την κατακλείδα του ύμνου της Αγάπης :
«...Νυν δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα μείζων δε τούτων η αγάπη...».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος μας πληροφορεί πως στην ερώτηση του νομομαθούς και πονηρού Φαρισαίου, για το ποια είναι η μεγαλύτερη εντολή της Χριστιανοσύνης, ο Ιησούς του απαντά λέγοντας πως η αγάπη για τον Θεό και τον πλησίον είναι η σπουδαιότερη εντολή :
«...Αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εν όλη τη καρδία σου και εν όλη τη ψυχή σου και εν όλη τη διανοία σου. Αγαπήσεις τον πλησίον σου ως σεαυτόν...».
Αλήθεια η δική μας καρδιά & ψυχή, τι νοιώθουν για τον διπλανό μας ;
Γιατί άραγε ;
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Θα μπορούσαμε να ορίσουμε την αγάπη σαν ένα τρίπτυχο που έχει σχέση με :
- το πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα (= την σκέψη, την διάνοια),
- την ψυχή μας (= την πίστη),
- τις πράξεις και τη συμπεριφορά μας (= την βούληση).
Αγάπη σημαίνει το να αναγνωρίζω μέσα σε όλους και σε όλα, την κοινή μας προέλευση και την κοινή βαθύτερη συμπαντική ουσία, η οποία ενυπάρχει μέσα σε όλους και σε όλα.
Η Αγάπη συνδέει και συνλειτουργεί όλες τις υπόλοιπες δυνάμεις τις ψυχής μας, νοηματοδοτεί την ζωή μας.
Αγάπη, συγχώρεση και απλότητα αποτελούν τα κλειδιά της πραγματικής ευτυχίας μας, αρκεί να μπορέσουμε να αναγνωρίσουμε ότι ....το παρόν, η στιγμή που ζούμε δηλαδή, ....είναι ο μόνος πραγματικός χρόνος που υπάρχει στη ζωή μας.
Καθ΄οδόν προς το σπήλαιο του Αγ. Γερασίμου :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
«...Ο Θεός αγάπη εστίν...» (κατά Ιωάννην δ’16).
Ο Θεός δεν κάνει διακρίσεις στους ανθρώπους, δεν κρίνει, ούτε κατακρίνει. Δεν στερεί τα αγαθά Του από τους «αμαρτωλούς» για να τα προσφέρει στους «πιστούς».
Στα Ευαγγέλια η αγάπη και η εμπιστοσύνη προς το Θεό, ....κρίνεται ΕΠΙΛΟΓΗ και ....ΟΧΙ υποχρέωση.
Η Πίστη και η Αγάπη θεωρούνται αποφασιστικότερης σημασίας από την «τυφλή» τήρηση των εντολών. Ο Χριστός ΔΕΝ ήρθε στον κόσμο ως κοινωνικός αναμορφωτής.
Ο Χριστός διδάσκει άφεση αμαρτιών και μας προσκαλεί όλους να καθίσουμε μαζί Του στη τράπεζα, ....αρκεί ασφαλώς να το θέλουμε :
«...Ὅστις θέλει ὀπίσω μου ἐλθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθήτω μοι...» (κατά Μάρκον η΄34).
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Στην Αποκάλυψη του Ιωάννου (3:20), διαβάζουμε : «...Ιδού έστηκα επί την θύραν και κρούω· εάν τις ακούση της φωνής μου και ανοίξη την θύραν, εισελεύσομαι προς αυτόν και δειπνήσω μετ’ αυτού και αυτός μετ’ εμού...».
Ο αείμνηστος Αγιορείτης γέροντας Πορφύριος έλεγε : «...να πλησιάζουμε τον Χριστό όχι από φόβο μην πεθάνουμε και τι θα γίνουμε, αλλά να του ανοίγουμε την καρδιά μας, όπως τραβάμε την κουρτίνα του παραθύρου μας για να μπει μέσα ο ήλιος. Έτσι έρχεται και ο Χριστός σε εμάς...».
Η Χριστιανική πίστη θεωρεί πως όλες αυτές οι αρετές είναι έμφυτες στη ψυχή του κάθε ανθρώπου :
«...κατά φύσιν ημίν έστιν η αρετή και παρά φύσιν η πονηρία...».
Η εφαρμογή τους όμως εξαρτάται άμεσα από την ελεύθερη προαίρεση και το λογισμό του ανθρώπου.
Αυτό προσπαθεί να μας μεταφέρει με την φράση : «...όσα αν θέλητε, ίνα ποιώσιν υμίν οι άνθρωποι, ούτω και υμείς ποιείτε αυτοίς...».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός κάνοντας υπέρβαση του νόμου της ανταποδόσεως, ....προτείνει την αρχή της αγάπης προς τον πλησίον, ....της αμνησικακίας και της προσφοράς του καλού έναντι του κακού, ....της συγχώρεσης έναντι της ανταπόδοσης, ....της άφεσης έναντι της τιμωρίας.
Όποιος δεν μπορεί να αγαπήσει αληθινά, ...όσο και αν γίνει σκελετός από τις νηστείες και τις στερήσεις, ...όσο και αν κάνει όλη μέρα μετάνοιες και σταυρούς, ...όσο και αν μαρτυρήσει ή βασανιστεί, ...δεν πρόκειται να βιώσει το αληθινό νόημα της Χριστιανικής πίστης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο αληθινός Χριστιανικός αγώνας δεν γίνεται μόνον με το σώμα, αλλά κυρίως με την ψυχή και το πνεύμα.
Για τον Άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο ο άνθρωπος αποτελεί ένα ενδιάμεσο όν μεταξύ του Δημιουργού και των δημιουργημάτων :
«...εκ δύο συγκείμενος ουσιών, της μεν αισθητής (σ.σ. το σώμα), της δε νοητής (σ.σ. το πνεύμα) και εν ουρανώ και εν γη συγγένειαν έχων...».
Το σώμα λοιπόν είναι το εργαλείο και ...η ψυχή ο σκοπός.
Η αντίληψη περί αγάπης, ταπεινοφροσύνης και δικαιοσύνης στο Χριστιανισμό χαρακτηρίζεται από πράξεις που συνδέονται με την ευσπλαχνία, την ταπεινότητα και το έλεος (= την ανιδιοτελή προσφορά) : «...διότι έλεος θέλω και ου θυσίαν...».
Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος έλεγε : «...τίποτε δεν δίνει φτερά και τίποτε δεν κάνει την ψυχή μας ανάλαφρη, όσο η απόκτηση αρετής και η συναίσθηση της δικαιοσύνης...».
Συνεπώς η Χριστιανική δικαιοσύνη δεν βασίζεται στους ανθρώπινους νόμους, αλλά στην ανθρώπινη ψυχή (= την πίστη).
Η καλλιέργεια των ανθρώπινων αρετών υπερτερεί της τυφλής υπακοής στους νόμους.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Έτσι εξηγείται και η διαρκής αναφορά στην υποκρισία των Φαρισαίων. Αυτοί από θέσεως ισχύος φρόντιζαν για την τήρηση των νόμων από τους υπόλοιπους χωρίς όμως να ισχύει το ίδιο για αυτούς και χωρίς την εφαρμογή πράξεων ελέους στην καθημερινότητα τους.
Σας θυμίζει άραγε κάτι σύγχρονο, αυτό ;
Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο διαβάζουμε : «...Προσέχετε δε την δικαιοσύνην υμών μη ποιείν έμπροσθεν των ανθρώπων προς το θεαθήναι αυτοίς...».
Αποζητείται λοιπόν η ουσία και όχι το εμφανές, ....ο σκοπός και όχι το αποτέλεσμα.
Πιστεύω (προσωπική άποψη ), πως η δύσκολη και «περίεργη» εποχή μας έχει επιτακτική ανάγκη από ενσυνείδητη καλοσύνη, στοργή και ευσπλαχνία.
Η κακώς νοούμενη «μαγκιά» (= η παντελής έλλειψη Παιδείας, που οδηγεί στην έπαρση και την αλαζονεία), η κακία, ο φθόνος για τον πλησίον μας και η αναίτια σκληρότητα, το μόνο που αποδεικνύουν είναι ...την πνευματική μας μικρότητα και ...την συναισθηματική μας ρηχότητα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Πλάτωνας έλεγε :
«....Το νικάν εαυτόν πασών νικών πρώτη και αρίστη. Το δε ηττάσθαι αυτόν υφ’ εαυτού, αίσχιστον και κάκιστον....»,
που σημαίνει «...το να νικάς τον εαυτό σου, είναι η πρώτη και η πιο λαμπρή από όλες τις νίκες. Το να νικιέσαι από τα πάθη σου (=τον εαυτό σου), είναι το χειρότερο και το αισχρότερο απ’ όλα...».
Εξ όλων των ανωτέρω αντιλαμβανόμαστε τη στενή σχέση της διδασκαλίας του Χριστιανισμού με την ηθική και τις ανθρώπινες αρετές.
Στο σημείο αυτό όμως χρειάζεται προσοχή και σύνεση, ....γιατί ακριβώς εδώ δημιουργούνται οι περισσότερες παρανοήσεις και παρεξηγήσεις στην ερμηνεία.
Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε προς αποφυγήν λάθος εντυπώσεων ότι μπορεί η ηθική να εκφράζεται μέσα από την θρησκεία, ....επ’ ουδενί όμως ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι όποιος δεν είναι θρησκευόμενος είναι ανήθικος.
Λίγο παρακάτω στο γλυστερό από την βροχή μονοπάτι, το ιερό προσκύνημα Αγίων Λουκά και Ιλαρίωνος (....το ψιλόβροχο δυνάμωνε) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η "ηθική" είναι προφανές ότι προϋπήρχε της εμφάνισης του Ιησού και της εξάπλωσης του Χριστιανισμού και όπως είδαμε, είχε αναλυθεί σε βάθος από τους αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους.
Η ηθική και οι αρετές όμως, μέσω της Χριστιανικής θρησκείας, απέκτησαν ένα διαφορετικό ήθος (=ποιότητα) και ....υπερέβησαν την αρχαιοελληνική φιλοσοφική άποψη του Αριστοτέλη ότι : «...η ηθική είναι αποτέλεσμα του έθους (= τις συνήθειας)...».
Το «έθος» κατά τον Χριστιανισμό δεν καθορίζει το «ήθος», ....αλλά το ήθος καθορίζει το έθος.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Για να καταλάβουμε την διαφορά, ας θυμηθούμε το πολύ γνωστό και συνηθισμένο «είθισται» (=έτσι συνηθίζεται), ως απάντηση σε περιπτώσεις αδικίας και καταπάτησης των στοιχειωδών δικαιωμάτων μας.
Η συνήθεια λοιπόν (=το «έθος»), ...είναι η καθιερωμένη έκφραση, ...η συνισταμένη των ισχυρών, που την επιβάλλουν κατά κάποιο τρόπο στο σύνολο της υπόλοιπης κοινωνίας.
Από την εποχή ακόμη του Θουκιδίδη, που πρώτος διατύπωσε την άποψη πως :
«...οι δυνατοί επιβάλλουν τη θέλησή τους σε αυτούς που είναι εκ των πραγμάτων ασθενέστεροι...», κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μια δραματική αλήθεια ή καλύτερα για μια δραματική «εφαρμογή» του «έθους» και του «είθισται».
Το παρακείμενο (στο προσκύνημα) εκκλησάκι :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός αυτό ακριβώς το «έθος» προσπάθησε να στηλιτεύσει, να νοηματοδοτήσει, να αλλάξει.
Δεν σημαίνει ότι επειδή κάτι συμβαίνει μέχρι τώρα, αξίζει να εξακολουθεί να συμβαίνει και στο μέλλον. Η «αλήθεια» των πραγμάτων δεν εδράζεται ...με κριτήριο μονάχα το χρόνο, ...δεν καταξιώνεται μόνον από το ιστορικό παρελθόν.
Ο Χριστιανισμός απέδειξε πως το «είθισται» αποκτά νόημα και έχει σημασία, ....ΜΟΝΟΝ αν αυτό το παρελθόν σέβεται τις αξίες του ανθρώπου, ....ΜΟΝΟΝ όταν υπηρετεί τις ουμανιστικές αρχές, ....που ξεχωρίζουν τον άνθρωπο από τα υπόλοιπα όντα.
Κατέδειξε πως η άκριτη προσαρμογή του ανθρώπου στις απαιτήσεις και την συμπεριφορά της κοινωνίας στην οποία ζει, ....άθελα του τον οδηγεί σε μια κοινωνία σήψης, παραποίησης και αποδιοργάνωσης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Επίσης η χριστιανική θρησκεία, έδωσε στην λέξη «Ευαγγέλιο» (....μια από τις πολλές λέξεις του αρχαίου Ελληνικού κόσμου που χρησιμοποίησε η Αγία Γραφή), ....ένα εντελώς νέο νοηματικό περιεχόμενο.
Ενώ η λέξη αυτή στην αρχαία Ελληνική γραμματεία έχει απλά την έννοια της χαρμόσυνης αγγελίας (= ευ + αγγέλλω), ....στη Χριστιανική θρησκεία αποκτά και το νόημα της νίκης του Χριστού επί των δυνάμεων του κακού, που θεολογικά καθιστούν δέσμιους τους ανθρώπους.
Στα βιβλία της Καινής Διαθήκης και ιδιαίτερα στις επιστολές του Απ. Παύλου, «Ευαγγέλιο» είναι το λυτρωτικό μήνυμα που έχει αντικείμενο και περιεχόμενο τα νοήματα της διδασκαλίας του Χριστού και στόχο τη μετάνοια των ανθρώπων που δέχονται οικειοθελώς αυτό το μήνυμα και τοποθετούν υπαρξιακά τον εαυτό τους ενώπιον του σταυρού του Χριστού.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Διαπιστώνουμε λοιπόν πως η κυριότερη διαφορά της αυθεντικής Χριστιανικής Πίστεως από τα υπόλοιπα θρησκευτικά δόγματα, αλλά και την αθεϊα, ....βρίσκεται στον τρόπο που αυτή προσεγγίζει τον άνθρωπο ως άτομο.
Όλα τα υπόλοιπα δόγματα χρησιμοποιούν τον άνθρωπο ως μέσον για την επιτυχία του ιδεολογήματος τους ή ως τρόπο για την επιβεβαίωση της θεωρίας τους.
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα δόγματα, ο Χριστιανισμός προάγει την Πίστη στο Υπέρτατο όν, τον Θεό, μέσα από την αγάπη για τον συνάνθρωπο μας. Δεν νοείται να πιστεύεις στον Θεό χωρίς να αγαπάς και να σκέφτεσαι τους ανθρώπους γύρω σου.
Επομένως ο άνθρωπος για τον Χριστιανισμό είναι ο σκοπός που υπηρετείται και όχι το μέσον που εξυπηρετείται.
Για τον Χριστιανισμό ο άνθρωπος βρίσκεται στο κέντρο κάθε δραστηριότητας και ταυτόχρονα είναι και ο κεντρικός άξονας κάθε απόφασης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Ο Χριστιανισμός, ...στο μέτρο πάντα που μπορούμε να γνωρίζουμε τις υπόλοιπες θρησκείες, ...είναι μία από τις αρτιότερες θρησκείες, που διδάσκει μόνο την αγάπη και την αλληλεγγύη, όσο καμία άλλη θρησκεία.
Τα όποια προβλήματα, αμφιβολίες και ερωτήματα δημιουργούνται γύρω από τα νοήματα του Χριστιανισμού, οφείλονται σε κάποιες ιδεοληψίες, την ελλιπή ενημέρωση ή και μερικές φορές την άγνοια.
Αφενός κάποιοι από τους λειτουργούς του, οι οποίοι βαυκαλίζονται ότι είναι οι μόνοι που εκπροσωπούν τον Χριστό, ....αφετέρου ο κακός τρόπος ερμηνείας και εφαρμογής των νοημάτων του Χριστιανισμού που οι ίδιοι επιβάλλουν, κάνουν πολύ μεγάλη ζημιά, ....διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά νοήματα της Χριστιανοσύνης.
Αντίστοιχα το επόμενο μεγάλο λάθος βρίσκεται σε εμάς, ....τους αποδέκτες αυτών των νοημάτων.
Αυτό συμβαίνει όταν συγχέουμε αυτά «τα ανθρώπινα λάθη» των εκπροσώπων της θρησκείας, ....με «τα ιδεώδη και τις αξίες» που υπηρετεί η ίδια η θρησκεία.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Τα ατυχή και κάποιες φορές προκλητικά γεγονότα που δημιούργησαν ή και δημιουργούν αυτοί οι "εκφραστές" της θρησκείας, ....επ’ ουδενί δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τις θεμελιώδεις πανανθρώπινες αξίες που υπηρετεί στον πυρήνα του κατά βάση ο Χριστιανισμός, αλλά και οι άλλες θρησκείες.
Ο φανατισμός, ...η θρησκοληψία, ...οι αφορισμοί και ...οι όποιες ιδεοληψίες, απ’ όπου και αν προέρχονται, ....ΔΕΝ εκφράζουν τον Χριστιανισμό, ....ΟΥΤΕ εμπεριέχονται στο νόημα της διδασκαλίας του.
Αυτές οι στενόμυαλες και κάθετες αντιλήψεις συνήθως έχουν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα από το επιδιωκόμενο, ....μετατρέποντας την πίστη από «ανθρώπινη αξία», ....σε απλή «εθιμική μνήμη».
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Η "Πίστη" είναι μια μορφή υψίστης «πνευματικής» ελευθερίας, ....είναι η απόρριψη του στείρου ανθρωποκεντρισμού, ....είναι η προσπάθεια αναζήτησης της αλήθειας και των αξιών που αυτή αντιπροσωπεύει, ....είναι αυτό το είδος της αμφιβολίας που σε κάνει να θέλεις να ρωτάς, ....να ανακαλύπτεις όλο και περισσότερο, ....να θέλεις διαρκώς να ερευνάς.
Η πίστη είναι το θεμέλιο που πάνω του θα στηριχθεί κάθε μας προσπάθεια, για κάθε τι ψυχοφέλιμο και παραγωγικό.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Βλέπετε από την μια ....η εκκωφαντική σιωπή του Αγίου Όρους, ....η μοναδική ηρεμία και γαλήνη του τοπίου, ....οι συζητήσεις με κάποιους φωτισμένους γέροντες, ....η εσωτερική ανάγκη μου να απαντήσω στα αναπάντητα, ....τα οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα ενός χώρου που καταφέρνει να ξεπερνά τον χρόνο και ....από την άλλη οι χαοτικές διαφορές και ....η αντίθεση όλων των παραπάνω, ....με τα σύγχρονα και ίσως αποπροσανατολιστικά πρότυπα που ακολουθούμε στην κοσμική μας ζωή, ....λειτούργησαν δραστικά και καταλυτικά στη διάθεση μου να ψάξω, να ερευνήσω, να προβληματιστώ, να αναρωτηθώ.
Όλα αυτά που διαβάσατε παραπάνω ΜΟΝΑΔΙΚΟ σκοπό έχουν να σας προβληματίσουν ....και ΟΧΙ να σας πείσουν για κάτι ή να το εκθειάσουν.
Σκοπό έχουν να σας δώσουν μια διαφορετική οπτική προσέγγισης εννοιών, που ενώ είναι πολύ σημαντικές, παράλληλα είναι παρεξηγημένες ή και υποτιμημένες.
Σκοπό έχουν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον σας, για μια δική σας, πιο ενδελεχή έρευνα πάνω σε θέματα που πολλές φορές θεωρούμε γνωστά & αυτονόητα.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Είναι ερωτήματα που πολλές φορές μπορεί να μην έχουν μια και μόνη σωστή απάντηση, μιας και ....η αλήθεια μας αποκαλύπτεται ανάλογα με το πόση διάθεση & αντοχή έχουμε στο να την ψάξουμε, να την φωτίσουμε.
Η «Πίστη» και η «Ηθική», ....ΔΕΝ είναι απλά ένα σύνολο κανόνων συμπεριφοράς, ....ΔΕΝ είναι ένας αποστειρωμένος κώδικας αξιών, ....ΔΕΝ είναι μια τυφλή προσήλωση αποκλειστικά στα δικά μας πιστεύω, ....ΔΕΝ είναι μια άρνηση της αποδοχής του διαφορετικού & των άλλων απόψεων.
Η «Πίστη» και η «Ηθική», ....ΕΙΝΑΙ μια ζωτική λειτουργία της ανθρώπινης ψυχής, ....ΕΙΝΑΙ ένας δρόμος για την συνεχή προσπάθεια προς την αριστεία.
Αυτό το πνεύμα της αριστείας, ....υπό την έννοια της συνεχούς προσπάθειας προς την αρετή, ....αποτυπώνεται στη Χριστιανική ηθική με το γνωστό μας : «...Κατ΄ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν...» (Γένεσις Α΄26).
Ξημέρωμα στη σκήτη Αγ. Άννας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Όπως δίδασκε και ο ιδρυτής του Νεοπλατωνισμού, ο φιλόσοφος Πλωτίνος, στις «Εννεάδες» του : «...βλέπουμε τον ήλιο διότι τα μάτια μας είναι φτιαγμένα από φως. Επομένως αγαπάμε το ιδανικό, το άριστο γιατί φτιαχτήκαμε από το Τέλειο Ον, με σκοπό την πορεία μας προς έναν καλύτερο κόσμο...».
Εδώ θα κλείσουμε αυτό το διαφορετικό & ίσως «κουραστικό» ταξίδι μας ...στα μονοπάτια της ψυχής, ...ενθυμούμενοι μια σοφή ρήση του Πλάτωνα :
«....είναι αδύνατο να βελτιωθεί ο κόσμος, εάν πρώτα δεν βελτιωθεί ο άνθρωπος....»
Η δυνατή βροχή που δεν έλεγε να κοπάσει, η χαμηλή νέφωση και οι ριπές ανέμων που έφθαναν τα 60Km/h, ....μας έκαναν να αναβάλουμε το ταξίδι μας προς την κορυφή, για την επόμενη επίσκεψή μας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
ΤΕΛΟΣ.
Υ.Γ. : ...μέσα στη ανάλυση, ερμηνεία κατανόηση και εφαρμογή όλων αυτών των "ρομαντικών" , ....αλλά και "δύσκολων" νοημάτων , ....ίσως να κρύβετε η απάντηση στην απορία του φίλου Βασίλη (vzol48), από άλλο topic : " ...Αυτή τη.... διαχρονική... διχόνοια.... που την.... μνημονεύει και ο εθνικός μας ύμνος.... δεν την κατάλαβα πότε...".
Georgedim- Admin
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Πρωτα απ ολα....να ευχαριστησω απο καρδιας Γεωργιε για την υπομονη και το χρονο που ξοδεψες για να μας παρακινησεις να σκεφτουμε,οτι....υπαρχουν και τα...ταξιδια της ψυχης....του πνευματος...να θελησουμε,να δοκιμασουμε...να τολμησουμε....Υπαρχει και το....μεγαλυτερο...το...τελευταιο...που δεν θα το...αποφυγει κανεις μας....Εδωσες το...εναυσμα απολυτα τεκμηριομενο.
Ομως η αποφαση....η επιλογη....να ταξιδεψω η...οχι... στα μονοπατια που μου δειχνεις....ειναι δικη μου....οπως σωστα ανεφερες παραπανω...
Ομως...μην περιμενεις....πολλα πολλα απο εναν....φορτηγατζη....
πχ.την διχονοια την καταλαβαινω....Ενδεχομενως πηγαζει απο το ...Δυο γνωμες, δυο νοες....δυο επιλογες...Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι....(ενω γνωριζω τα αποτελεσματα της αν...οχι...ακομα ...θυλαζω... ) η χρησιμοτητα της....
Ομως η αποφαση....η επιλογη....να ταξιδεψω η...οχι... στα μονοπατια που μου δειχνεις....ειναι δικη μου....οπως σωστα ανεφερες παραπανω...
Ομως...μην περιμενεις....πολλα πολλα απο εναν....φορτηγατζη....
πχ.την διχονοια την καταλαβαινω....Ενδεχομενως πηγαζει απο το ...Δυο γνωμες, δυο νοες....δυο επιλογες...Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι....(ενω γνωριζω τα αποτελεσματα της αν...οχι...ακομα ...θυλαζω... ) η χρησιμοτητα της....
vzol48
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Ευχαριστώ πολύ για το υπέροχο ταξίδι σε αυτό το θεϊκό βουνό. Σου εύχομαι ολόψυχα πολλά ταξίδια ... σώματι τε ψυχή.
gsalonica
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Εμ μας τόπες ότι το ταξίδι θάναι διαφορετικό...Georgdim έγραψε:Σε αυτό το οδοιπορικό, σκέφτομαι να σας κουράσω λίγο (....με τις συνέχειες [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] ) και ίσως να σας προβληματίσω (....με τα γραφόμενα ), ....προσπαθώντας να κάνουμε ένα κάπως διαφορετικό ταξίδι, ....αυτή την φορά στα μονοπάτια της ψυχής μας, ....όπου η εικόνα και η αφήγηση, θα τροφοδοτούνται από σκέψεις, προβληματισμούς και εντυπώσεις που δημιουργούνται στην προσπάθεια προσέγγισης και κατανόησης, αυτού του ιδιαίτερου φαινομένου που ονομάζεται Άγιον Όρος.
Πάω πάλι από την αρχή μπας και καταλάβω τίποτα...
friar
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
vzol48 έγραψε:
....την διχονοια την καταλαβαινω....Ενδεχομενως πηγαζει απο το ...Δυο γνωμες, δυο νοες....δυο επιλογες...Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι....(ενω γνωριζω τα αποτελεσματα της αν...οχι...ακομα ...θυλαζω... [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] ) η χρησιμοτητα της....
Βασίλη, ειλικρινά δεν είμαι σίγουρος ....αν η διχόνοια έχει όντως κάποια "χρησιμότητα", ....ή μήπως τελικά εκφράζει απλά μια "σκοπιμότητα".
Βλέπεις στην εφήμερη ζωή μας, ....όλα συνήθως έχουν μια "αιτία" ....η οποία τελικά δημιουργεί το "αποτέλεσμα" (....καλό ή κακό).
Πίσω από την διχόνοια, ....συνήθως υπάρχει η ανοησία, ο φθόνος και η κακία.
Πίσω από την κακία και το φθόνο, ....συνήθως υπάρχει ένας άρρωστος ψυχισμός (=η υπερεκτίμηση του "Εγώ"), μαζί με την έλλειψη προσπάθειας.
Πίσω από τον άρρωστο ψυχισμό και την έλλειψη προσπάθειας, ....συνήθως υπάρχει το κακώς νοούμενο "αίσθημα ανωτερότητας" (ή σωστότερα "σύμπλεγμα κατωτερότητος", κατά την ψυχολογία).
Με τη σειρά του αυτό το τελευταίο ...."βραχυκυκλώνει" και ...."θολώνει" την σκέψη μας.
Είναι ότι ακριβώς συμβαίνει όταν επιχειρήσουμε να αναταράξουμε το νερό, σε μια αμμώδη παραλία. Παύει πλέον το νερό να είναι καθαρό και διαυγές. ....Όσο μάλιστα πιο "ρηχή" η παραλία (= η ικανότητα σκέψης) και ....όσο πιο δυνατή η ανατάραξη (= τα αρνητικά συναισθήματα) ....τόσο πιο πολύ θολώνει το νερό.
Επομένως ίσως τελικά η διχόνοια να δηλώνει την έμφυτη αδυναμία μας για ...."καθαρή" σκέψη, ....ή ίσως πάλι να είναι ο "βούρκος" μέσα στον όποιο προσπαθούμε να βυθίσουμε ....όσα θα θέλαμε αλλά αδυνατούμε να έχουμε.
Αν τώρα αυτή η αδυναμία "καθαρής σκέψης" προκύπτει από "ανοησία", ....τότε απλά εκφράζει την πνευματική μας ρηχότητα και ....ίσως με τα κατάλληλα μέσα μπορεί να "θεραπευθεί".
Αν όμως είναι αποτέλεσμα πιο "σκοτεινών" & "αρνητικών" αισθημάτων, ενδεχομένως και ιδιοτέλειας (κατά το γνωστό μας : "Διαίρει και βασίλευε"), ....τότε εκφράζει την συναισθηματική μας μικρότητα, ....μια πολύ επικίνδυνη και μάλλον ανίατη κατάσταση, ....κάτι σαν καρκίνος της ψυχής ....που τελικά οδηγεί στη σήψη και την καταστροφή (....την δική μας και του περιβάλλοντος μας).
Θα επιμείνω στην φράση, με την οποία έκλεισα το οδοιπορικό μας :
«....είναι αδύνατο να βελτιωθεί ο κόσμος, εάν πρώτα δεν βελτιωθεί ο άνθρωπος....».
Και αυτή η βελτίωση δεν αφορά τις υλικές ανέσεις, τα ακριβά ρούχα, τα ωραία σπίτια & αυτοκίνητα ή ότι άλλο "υλιστικό" βάζει ο νούς σας.
Αφορά την έρμη την ψυχή μας και όλες τις αρετές που αυτή κουβαλά, ....και όπου η προβληματική και λειψή "κοινωνική Παιδεία" μας, το υπερεκτιμημένο "Εγώ" μας, η αδιαφορία μας, το εύκολο-ευκαιριακό βόλεμα ....την ακρωτηριάζουν και δεν την αφήνουν να ολοκληρωθεί.
Georgedim- Admin
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Αν μου επιτρέπεις.....
Όλα τα παραπάνω... συμβαίνουν.... και μέσα μου και γύρω μου....
Αν θέλουμε να τα.... πασπαλίζουμε (να βαλουμε γαρνιτούρα, ψυχολογικούς, ψυχιατρικόυς όρους,οικογενειακό, περιβαλον, παιδικές υποβολές, καταβολές... κλπ.) καλώς...
Όμως.... για το μέσα μου ΕΓΏ αποφασίζω.... πως θα λειτούργησω.... κανένας άλλος και τίποτε άλλο...
Εγώ θα είμαι αυτός που θα επιλέξω πως θα φερθω... κανένας και τίποτα άλλο.
Εγώ θα επιλέξω, θα διαλέξω.... θα αποφασίσω....
Μη μου αφαιρείς το δικαίωμα της.... επιλογής....
Αν μου το αφαιρέσεις.... αν με δικαιολόγησε και μάλιστα με.... ιατρικους όρους και διαλεκτική αθωονονταςμε με ελευθερώνεις.... να βουτήξω το πινέλο μου στην μαυρίλα της ψυχής μου και να... αρχίσω να βάφω γύρω μου
Ότι χειρότερο μπορείς να μου κανεις....
Όλα τα παραπάνω... συμβαίνουν.... και μέσα μου και γύρω μου....
Αν θέλουμε να τα.... πασπαλίζουμε (να βαλουμε γαρνιτούρα, ψυχολογικούς, ψυχιατρικόυς όρους,οικογενειακό, περιβαλον, παιδικές υποβολές, καταβολές... κλπ.) καλώς...
Όμως.... για το μέσα μου ΕΓΏ αποφασίζω.... πως θα λειτούργησω.... κανένας άλλος και τίποτε άλλο...
Εγώ θα είμαι αυτός που θα επιλέξω πως θα φερθω... κανένας και τίποτα άλλο.
Εγώ θα επιλέξω, θα διαλέξω.... θα αποφασίσω....
Μη μου αφαιρείς το δικαίωμα της.... επιλογής....
Αν μου το αφαιρέσεις.... αν με δικαιολόγησε και μάλιστα με.... ιατρικους όρους και διαλεκτική αθωονονταςμε με ελευθερώνεις.... να βουτήξω το πινέλο μου στην μαυρίλα της ψυχής μου και να... αρχίσω να βάφω γύρω μου
Ότι χειρότερο μπορείς να μου κανεις....
vzol48
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Βασίλη μου, δεν διαφωνώ.
Πάνω-κάτω τα ίδια λέμε, ....με διαφορετικό όμως τρόπο.
Η τοποθέτηση μου, αφορούσε μια προσπάθεια ανάλυσης των βαθύτερων αιτιών αυτού του φαινομένου (....σαν συνέχεια όσων διαβάσαμε στο οδοιπορικό ) και .....επ' ουδενί στην συγκάλυψη & ωραιοποίηση τους.
Η επιλογή του δρόμου που θα ακολουθήσουμε, σαφώς και είναι ....προσωπικό και αναφαίρετο δικαίωμα μας.
Όμως η διχόνοια, ....αν και επιλογή, δεν παύει να είναι μια διαχρονική και καταστροφική "αρρώστια".
Και οι αρρώστιες για να θεραπευθούν, ....θα πρέπει αρχικά να θελήσουμε να βρούμε & να φωτίσουμε τα αίτια τους.
Πάνω-κάτω τα ίδια λέμε, ....με διαφορετικό όμως τρόπο.
Η τοποθέτηση μου, αφορούσε μια προσπάθεια ανάλυσης των βαθύτερων αιτιών αυτού του φαινομένου (....σαν συνέχεια όσων διαβάσαμε στο οδοιπορικό ) και .....επ' ουδενί στην συγκάλυψη & ωραιοποίηση τους.
Η επιλογή του δρόμου που θα ακολουθήσουμε, σαφώς και είναι ....προσωπικό και αναφαίρετο δικαίωμα μας.
Όμως η διχόνοια, ....αν και επιλογή, δεν παύει να είναι μια διαχρονική και καταστροφική "αρρώστια".
Και οι αρρώστιες για να θεραπευθούν, ....θα πρέπει αρχικά να θελήσουμε να βρούμε & να φωτίσουμε τα αίτια τους.
Georgedim- Admin
Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
Ευχαριστούμε πολύ για το Ομορφο Ταξιδιωτικό στο Περιβόλι της Παναγίας.Καλή συνέχεια στα επομενα χρόνια και σε άλλες Μονές.
Σελίδα 3 από 3 • 1, 2, 3
Παρόμοια θέματα
» Άγιο Όρος .....ένα διαφορετικό ταξίδι !!!
» Άγιον Όρος, .....Περιηγήσεων και Εντυπώσεων συνέχεια.
» Άγιον Όρος, ....εκεί όπου ο χρόνος κυλά διαφορετικά.
» Σχόλια για το "Άγιο Όρος...ένα διαφορετικό ταξίδι"
» Καλοκαίρι 2019
» Άγιον Όρος, .....Περιηγήσεων και Εντυπώσεων συνέχεια.
» Άγιον Όρος, ....εκεί όπου ο χρόνος κυλά διαφορετικά.
» Σχόλια για το "Άγιο Όρος...ένα διαφορετικό ταξίδι"
» Καλοκαίρι 2019
www.taxidiarides.gr :: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ... ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΤΑΞΙΔΙΩΝ ... ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ ΜΑΣ :: Στην Ελλάδα ...
Σελίδα 3 από 3
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|