Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Φιλιππούπολη (Πλόβντιβ) και πέριξ, ….μια πρωτοχρονιάτικη εξόρμηση.
από traveller Χθες στις 11:07

» Καλώς σας βρήκαμε!!
από gsalonica Τετ 26 Φεβ 2020 - 13:13

» αυτοματος κοτσαδορος
από Batfalcon Τετ 26 Φεβ 2020 - 10:00

» Κοπή Βασιλόπιτας 2020
από gsalonica Τρι 25 Φεβ 2020 - 18:36

» Τσικνοπέμπτη ......παραδόσεις και έθιμα !!!
από caminador Σαβ 22 Φεβ 2020 - 12:58

» Τέρμα τα μικροπράγματα από Κίνα
από gsalonica Τετ 19 Φεβ 2020 - 9:23

» Lada Niva για τις διακοπές
από caminador Δευ 17 Φεβ 2020 - 20:48

» Χάρτης σημείων "Στάσης & Διανυκτέρευσης"
από Georgedim Κυρ 16 Φεβ 2020 - 22:42

» Έγκριση τύπου τροχόσπιτου - άδεια έλξης.
από tabbert Κυρ 16 Φεβ 2020 - 18:30

» Chinese Diesel vehicle air heaters
από vzol48 Παρ 14 Φεβ 2020 - 5:43

» Για ... ψαγμένους μοτοσυκλετιστές
από caminador Τετ 12 Φεβ 2020 - 20:38

» Μετατροπή οχημάτων σε αυτοκινούμενο
από Georgedim Παρ 7 Φεβ 2020 - 16:43

» "La Strada Nova" ....ένα βαν με χώρους ενιαίου αυτοκινούμενου.
από friar Παρ 7 Φεβ 2020 - 9:37

» Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.
από Νικόλας Μητσόπουλος Πεμ 6 Φεβ 2020 - 18:13

» Καλώς σας βρήκα!
από gsalonica Πεμ 6 Φεβ 2020 - 10:44

» Air condition
από vzol48 Τρι 4 Φεβ 2020 - 22:02

» Editorial : «Ανόητοι λεονταρισμοί ….και κακά δαιμόνια»
από teonakos Δευ 3 Φεβ 2020 - 21:58

» Φωτογραφίες άσχετες αλλά ωραίες
από vzol48 Δευ 3 Φεβ 2020 - 20:22

» Νέα νομοθεσία για την έγκριση τύπου
από Νικόλας Μητσόπουλος Δευ 3 Φεβ 2020 - 16:30

» Πωλειται Αυτοκινουμενο FIAT DUCATO 2.8 tdi
από ΠΑΝΟΣ Παρ 24 Ιαν 2020 - 18:23

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Σελίδα 2 από 3 Επιστροφή  1, 2, 3  Επόμενο

Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Παρ 17 Ιαν 2020 - 22:30

ΣΤ’ ΜΕΡΟΣ

Προβληματισμών και εικόνων συνέχεια. Very Happy

Περπατώντας από την Μονή Αγ. Παύλου προς τον επόμενο προορισμό μας, ...την σκήτη Αγ. Άννας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είδαμε προηγουμένως (πάντα με βάση τα καταγεγραμμένα ιστορικά στοιχεία), την στενή σχέση των αρχών και αξιών που πρεσβεύει η «Πίστη», με τα υψηλά νοήματα της αρχαιοελληνικής γραμματείας.

Ας προσπαθήσουμε τώρα να αναλύσουμε και να κατανοήσουμε αυτή την αδίκως λοιδορούμενη, υποτιμημένη και παρεξηγημένη έννοια, που ονομάζουμε «Πίστη».

- Είναι άραγε κάποιο ανθρώπινο συναίσθημα ;
- Είναι τάχα μια ανθρώπινη ψυχολογική κατάσταση ;
- Μήπως όμως αποτελεί μια ανθρώπινη αξία ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ανατρέχοντας στο ετυμολογικό λεξικό της Ελληνικής γλώσσας, διαπιστώνουμε πως πρόκειται για ακόμη μια αρχαία ελληνική λέξη, παράγωγο του ρήματος «πείθω» (= κάνω κάποιον να αλλάξει γνώμη με επιχειρήματα, τον παροτρύνω αποτελεσματικά να προβεί σε μια ενέργεια ή σκέψη, που αρχικά τον έβρισκε αντίθετο ή αδιάφορο).
 
Διαβάζουμε επίσης πως η λέξη, σύμφωνα με την ετυμολογία και την αρχαία χρήση της, …δεν δήλωνε την ευπιστία, την τυφλή προσήλωση, …αλλά το αίσθημα της βεβαιότητας που αποκτούσε κάποιος έχοντας πεισθεί από τις αποδείξεις, …για το λόγο αυτό η λέξη συχνά ελάμβανε και τη σημασία της εγγύησης, της βεβαιότητας, της πεποίθησης, της εμπιστοσύνης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αν τώρα επιχειρήσετε να ρωτήσετε το διπλανό σας, τον φίλο σας, τι είναι πίστη, είναι σχεδόν βέβαιο πως οι περισσότεροι θα προσπαθήσουν να απαντήσουν στο νόημα της λέξης αυτής αποκλειστικά μέσα από τη στενή θρησκευτική της διάσταση.
 
Και ίσως εδώ να βρίσκεται  το πρώτο και μεγαλύτερο λάθος ερμηνείας της. Rolling Eyes

Γιατί αυτή η αυστηρά θρησκευτική προσέγγιση της, σε συνδυασμό με την ελλιπή κατανόηση ή και παραπληροφόρηση επί των νοημάτων των Γραφών και την αναμφισβήτητη επιρροή της «ξύλινης» γλώσσας κάποιων ιεραρχών στον ψυχισμό του ανθρώπου, ….οδηγεί στην αλλοίωση ή εν πολλοίς στην ολοκληρωτική διαστρέβλωση του εννοιολογικού της περιεχομένου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η αλήθεια όμως είναι πως ψάχνοντας, λίγο παραπάνω, ανακαλύπτουμε πως η έννοια της «Πίστης» είναι πολύ διευρυμένη, όπου πέραν όλων των άλλων έχει απασχολήσει σημαντικά και την σύγχρονη επιστήμη της ψυχολογίας.
Για ακόμη μια φορά λοιπόν, βλέπουμε πως το έωλο επιχείρημα πως : «θρησκεία και επιστήμη δεν συμβαδίζουν», ....μάλλον καταρρίπτεται. Rolling Eyes
 
Σύμφωνα με την ψυχολογία λοιπόν η πίστη εξαρτάται από τα βιώματα και τη ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης μας.
 
Αποτελεί τρόπον τινά μια ανθρώπινη δεξιότητα που χτίζεται κατά την διάρκεια της ηλικιακής ανάπτυξης, ακολουθώντας όμως τα στάδια της ψυχολογικής εξέλιξης του ανθρώπου, ...ενθαρρύνει την αυτοεκτίμηση, ...καλλιεργεί κίνητρα ωθώντας το άτομο να αγωνιστεί προκειμένου να κατακτήσει τον στόχο του και ...είναι θεμελιώδους σημασίας στη δημιουργία σχέσεων αλληλεπίδρασης (= οι κάθε μορφής σχέσεις μας με τους συνανθρώπους μας).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο πολυταξιδεμένος (= συνάδελφος «ταξιδιάρης» βλέπετε και αυτός cheers ), ψυχολόγος και θεμελιωτής της αναλυτικής ψυχολογίας Καρλ Γκούσταβ Γιούνγκ, στο ομώνυμο βιβλίο του γράφει : «...η πίστη είναι σαν την σκιά μας (σ.σ. = μας ακολουθεί), όπου βλέποντας την στο «Φώς» (σ.σ. = τη γνώση), την ανακαλύπτουμε, αρκεί να κοιτάξουμε προς το μέρος που αυτή προβάλλεται...».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επισημαίνει όμως παράλληλα πως : «…η άκριτη και αλόγιστη πίστη, στις ακραίες εκφράσεις της, μπορεί να πάρει τη μορφή της εμπάθειας, του εγωκεντρισμού , της απολυταρχίας και να σταθεί εμπόδιο στην κατανόηση και ερμηνεία των μηνυμάτων των γύρω μας, με αποτέλεσμα τη χαμηλή ανοχή στις πεποιθήσεις των συνανθρώπων μας, τη μη αποδοχή των πεποιθήσεων του άλλου και στη γενικότερη μη αποδοχή της ατομικότητας και διαφορετικότητάς του ατόμου…[…]
Όταν η πίστη είναι κοντόφθαλμη και διακατέχεται από ατομικό συμφέρον εμποδίζει τη μαγική λειτουργία της απεριόριστης δύναμης, της κινητοποίησης σε διάφορους τομείς…».

Είναι αυτό που είπαμε, μεταξύ άλλων, στο προηγούμενο μέρος πως : «....η πίστη προϋποθέτει ενσυναίσθηση της αγάπης, περιορισμό του εγωκεντρισμού και της ιδιοτέλειας, υπευθυνότητα....».

Φθάνοντας στη "Νέα Σκήτη" (....το μέσον περίπου αυτής της όμορφης διαδρομής) :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σε κάποιο άλλο σημείο του έργου του, ο Γιούνγκ γράφει : «...ο άνθρωπος στο πρώτο μισό της ζωής υπηρετεί τη φύση (δηλαδή κάνει παιδιά, παντρεύεται, προσπαθεί να εξασφαλίσει τα προς το ζην), αλλά στο δεύτερο μισό της ζωής του καλό θα ήταν να υπηρετήσει την εξερεύνηση του εσωτερικού του κόσμου. [...]
Οπωσδήποτε οι αλλαγές καθώς μεγαλώνει κάποιος και παγιώνεται η προσωπικότητά του, γίνονται δύσκολα, αλλά ζωή χωρίς αλλαγές δεν είναι ζωή...».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι σύγχρονες απεικονιστικές και μοριακές τεχνικές, έχουν επιτρέψει στο κλάδο της Νευροεπιστήμης, να αποδείξει ότι υπάρχει έμφυτη προδιάθεση στην πίστη. 
Η τάση αυτή είναι μάλιστα διάχυτη στον ανθρώπινο εγκέφαλο και ξεκινάει από νευρωνικά κυκλώματα που έχουν αναπτυχθεί για να επιτελέσουν υψηλότερες νοητικές λειτουργίες.

Αλήθεια δεν είναι εντυπωσιακά, όλα αυτά ;

Τα τελευταία 2 Km, ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι, αφού είναι μια συνεχής και επίπονη "ανηφόρα", ....όπως καλή ώρα τα "νοήματα" που αναλύουμε Very Happy :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από όλα λοιπόν τα παραπάνω συνάγουμε πως η «Πίστη» ....ΔΕΝ είναι αφέλεια, ....ΔΕΝ είναι ουτοπία, ....αλλά απαιτεί ενδελεχή έρευνα & μελέτη, ....αναφέρεται στην καλλιέργεια της ποιότητας του εσωτερικού μας κόσμου και ....μας εισάγει σε μια άλλη τάξη πραγμάτων, ....πέρα από το νοητό.
 
Και ίσως σε αυτή ακριβώς τη διάσταση της, να βρίσκεται το δύσκολο να τη κατανοήσουμε και να την αποδεχθούμε.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μπορεί βλέπετε  η έννοια της «Πίστης» να φαντάζει ουτοπική και απίθανη στα μάτια των πολλών, ....γιατί κανείς δεν μας έχει διδάξει τι υπάρχει πέρα από το αισθητό, πέρα από το αντιληπτό, πέρα από το δεδομένο.
 
Αυτό όμως είναι το ζητούμενο και η ουσία της Πίστης, σύμφωνα με την αρχαία Ελληνική γραμματεία και τις Γραφές : «....έστι δε πίστις, ελπιζομένων υπόστασις, πραγμάτων έλεγχος ου βλεπομένων....».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο σημείο αυτό και υπό το πρίσμα της «Πίστης» ας προσπαθήσουμε, ....για πολύ λίγο, ....να «ψηλαφήσουμε», ένα καθόλου ευχάριστο αλλά παράλληλα και το σιγουρότερο γεγονός της ανθρώπινης ζωής.

Ανατρέχοντας και πάλι, πίσω στην ιστορική, εξελικτική πορεία του ανθρώπου, διαπιστώνουμε πως η συγκλονιστικότερη υπαρξιακή αγωνία του υπήρξε και υπάρχει, αυτή του θανάτου.
Για το λόγο αυτό αυτοαποκαλούμαστε «θνητοί», γιατί η μόνη βεβαιότητα που έχουμε είναι η βεβαιότητα του θανάτου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όσο και να αντιλαμβανόμαστε το αναπόφευκτο του θανάτου, όσο και να γνωρίζουμε πως η ζωή θα συνεχιστεί και μετά από εμάς, ωστόσο η εγγενής αποδοχή του συγκεκριμένου γεγονότος αποτελεί τη βαθύτερη πηγή της ανθρώπινης μελαγχολίας.

Το σύνηθες & ανθρώπινο όμως είναι να απομονώνουμε υποσυνείδητα αυτή τη σκέψη, ...η οποία όμως πηγαία και αυθόρμητα εμφανίζεται  όταν τύχει και χάσουμε κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο, ...όταν βρεθούμε πολύ κοντά στην τελευταία έξοδο, είτε εξαιτίας των γηρατειών, είτε συχνά εξαιτίας μιας αθεράπευτης αρρώστιας ή ενός αναπάντεχου γεγονότος.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Γιατί όμως, εφόσον μας δόθηκε η «ζωή», να υπάρχει ο «θάνατος» ;
 
Ποια είναι αυτή η δύναμη που ενώ μας έδωσε κάτι που θεωρούμε μοναδικό και εξαιρετικό, πολλές φορές πριν καν να το χορτάσουμε μας το στερεί ;
 
Είναι άραγε αυτή η βεβαιότητα του θανάτου και η αβεβαιότητα για την υποτιθέμενη «συνέχεια» μας, που κινούν συχνά με δύναμη τη φαντασία μας και ενεργοποιούν το στοχασμό και τη φιλοσοφία, εφόσον η ζωή και ο θάνατος είναι εξίσου μυστηριώδεις ;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για να προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτά τα υπαρξιακά ερωτήματα, θα πρέπει αρχικά να ορίσουμε τι είναι θνητό και τι αθάνατο.
 
Και πάλι σαν πηγή για την προσέγγιση μας σε αυτό το ερώτημα, την παίρνουμε από τον Πλάτωνα, στο διάλογο του «Τιμαίος» :
«...τι το ον αεί, γνεσιν δε ουκ έχον ;
και τι το γιγνόμενον μεν αε, ον δε ουδέποτε ;
το μεν δη νοήσει μετά λόγου περιληπτόν, αε κατά ταύτα ον, το δ αυ δόξ μετ αισθήσεως αλόγου δοξαστόν, γιγνόμενον και απολλύμενον, όντως δε ουδέποτε ον...»,

όπου σε μετάφραση σημαίνει :
«...ποια είναι η οντότητα που πάντα υπάρχει αλλά ποτέ δεν γεννήθηκε ;
και ποια θα μπορούσε να είναι εκείνη που πάντα γεννιέται, αλλά ποτέ δεν υπάρχει ;
το πρώτο είναι κατανοητό από τη σκέψη χρησιμοποιώντας τη λειτουργία της νόησης, όπως είναι η γνώση, η οποία παραμένει αιώνια χωρίς αλλαγές, το δεύτερο γίνεται κατανοητό από τις αισθήσεις που δεν είναι λειτουργία της νόησης, επειδή έχει γέννηση και θάνατο, ενώ στην πραγματικότητα ποτέ δεν υπάρχει...».

Ο καιρός δεν ήταν με το μέρος μας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ας προσπαθήσουμε τώρα να αναλύσουμε τα νοήματα αυτής της βαθυστόχαστης διατύπωσης.

Ξεκινάμε από τη πρώτη διατύπωση του «Τιμαίου», ....πως καταστάσεις που προσεγγίζονται με τη νόηση και δεν μεταβάλλονται με το χρόνο, όπως παραδείγματος χάριν είναι η επιστημονική αλήθεια, οι φιλοσοφικές ιδέες, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, δεν έχουν ούτε γέννηση ούτε θάνατο και άρα μπορούν να είναι για πάντα υπαρκτές.

Συνεπώς ότι μπορεί να γίνει αντιληπτό μέσα από την νόηση (= το πνεύμα), με γραπτά κείμενα, από παραδόσεις και άλλα μέσα καταγραφής, χωρίς όμως να έχει άμεση εξάρτηση από το χρόνο θεωρείται αθάνατο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Και περνάμε στη δεύτερη διατύπωση, πως όποια οντότητα έχει γέννηση έχει και θάνατο.
Ο θάνατος συνεπώς είναι συνέπεια της γέννησης και επομένως δεν μπορεί να υπάρξει θάνατος αν δεν υπάρχει γέννηση.
 
Το διάστημα από την γέννηση μέχρι το θάνατο, το ονομάζουμε «ύπαρξη». Για να υπάρξουμε όμως απαιτείται κάποιος χώρος και ένας συγκεκριμένος χρόνος (σ.σ.= η έννοια του χωροχρόνου).
 
Δηλαδή με τον όρο «ύπαρξη» εννοείται η αισθητή κατάσταση του σώματος μας στο χώρο, κάτι όμως που λαμβάνει χώρα σε στιγμιαίο χρόνο (με την έννοια του χρόνου ως η 4η διάσταση του σύμπαντος), γιατί σε κάθε χρονική στιγμή δεν είναι το ίδιο, επειδή μεταβάλλεται (= γερνά).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το σύνολο των μεταβολών αυτών το ονομάζουμε παρελθόν και μπορεί μεν οι μεταβολές να υπήρξαν στιγμιαία, αλλά στη συνέχεια μόνο αν έχουν καταχωρηθεί στη μνήμη (= νόηση), μπορούν να έλθουν στη θύμηση μας σαν αναμνήσεις, δηλαδή καταστάσεις «μη υπαρκτές» πλέον.
 
Ότι υφίσταται φθορά το ονομάζουμε «ύλη» και οδηγεί στην «μη ύπαρξη», στον θάνατο.
 
Στη διάσταση του χωροχρόνου λοιπόν, το μέλλον είναι αβέβαιο και το παρελθόν μια ανάμνηση, με μόνη αισθητή πραγματικότητα το παρόν, που έχει στιγμιαία χρονική διάρκεια.

Φθάνοντας στον προορισμό μας, ...την σκήτη Αγ. Άννας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ζητώ και πάλι την επιείκεια και την κατανόηση σας Embarassed, που σας ζάλισα και ίσως να σας κούρασα, ...με αυτού του είδους τα φιλοσοφικά ερωτήματα, ...που σίγουρα ξεφεύγουν από τη θεματολογία του forum και ...όπου προσπαθώντας να απαντήσει κανείς ....φθάνει στο χείλος της αβύσσου.
 
Αλλά «...από τη στιγμή αυτή αρχίζει η ποίηση...», όπως γράφει ο μεγάλος Νίκος Καζαντζάκης στο βιβλίο του : «Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά», απαντώντας στα ερωτήματα του ενστικτώδη και αθώου φίλου του Ζορμπά, ο οποίος αναρωτιέται κοιτώντας προς τ’ αστέρια και τον ουρανό, με το στόμα ανοικτό και γεμάτος θαυμασμό για όσα έβλεπε :
«...Τι να γίνεται εκεί πάνω ; ...Ξέρεις να μου πεις, αφεντικό ; ...ξέρεις να μου πεις τι πάει να πουν όλα αυτά ;
Ποιος τα ‘καμε ;
Γιατί τα ’καμε ;
Και πάνω απ' όλα, ετούτο γιατί να πεθαίνουμε ;...»

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Τελικά η σωστή απάντηση ίσως είναι κοντά σε αυτή που έδωσε ο Καραγκιόζης ως πλοίαρχος, στη «Χώρα των Κατεργαραίων», όταν τον ρώτησε ο Χατζηαβάτης αν ξέρει από θάλασσα, όπου απαντά : 
«...Δεν ξέρω από θάλασσα. Μα σε ότι πάω να κάνω, πάντα θάλασσα τα κάνω...».
 
Στο ίδιο ακριβώς πνεύμα και το γνωστό μας αίνιγμα, από τη λαϊκή σοφία :
«Εσύ που είσαι έξυπνος κι ο νου σου κατεβάζει, χίλια καντάρια σίδερο πόσες βελόνες βγάνει ;»
Όπου και η αποστομωτική απάντηση, ...είναι επίσης αινιγματική :
« Όσες κλωστές και βελονιές θέλει ένα φουστάνι, χίλια καντάρια σίδερο τόσες βελόνες βγάνει».

Αυτές οι τελευταίες λαϊκές αναλύσεις, ίσως είναι η πλησιέστερη απάντηση στην έκφραση του Τίμαιου, «...γιγνόμενον και απολλύμενον, όντως δε ουδέποτε ον...» (= έχει γέννηση και θάνατο, ενώ στην πραγματικότητα ποτέ δεν υπάρχει).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από αυτά τα υπερβατικά και ίσως αναπάντητα ερωτήματα Rolling Eyes , που αφορούν στο μυστήριο της ζωής και του θανάτου, ...όπως και στο δέος που γεμίζουν την φθαρτή ανθρώπινη φύση, ...καταπιάστηκαν οι διάφορες θρησκείες, αλλά και η αθεϊα, ...δίνοντας η καθεμία τις δικές της απαντήσεις, τις δικές της εξηγήσεις, ...όπου άλλοτε ομιλούν για μετενσάρκωση, ...άλλοτε για μετενψύχωση, ...άλλοτε για εκκοσμίκευση, ...άλλοτε για τις όμορφες «ουρί» του παραδείσου και ...άλλοτε για ανάσταση.
Διαλέγετε και παίρνετε. Very Happy
 
Θα κλείσουμε αυτή την «υπερβατική» ανάλυση μας, ενθυμούμενοι μια σοφή ρήση του υπέροχου Νίκου Καζαντζάκη  : «...αλάτι ο θάνατος και τη ζωή πολύ τη νοστιμίζει...».
 
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζεται ….
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Σαβ 18 Ιαν 2020 - 8:59

Γεωργιε.... 
δεν έχω... λόγια.... για τον τρόπο που ξεσηκώνεις... εμάς τους.... τεμπέληδες του νου... Τη σκητη της Αγ. Άννας την σκεφτόμουν 2,3 σπιτάκια, αλλά είναι ολόκληρο χωριό...
Βιάσου....  Very Happy
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 18 Ιαν 2020 - 11:08

Αγαπητέ Βασίλειε, ....χαίρομαι που "συμπάσχεις" !!!

Όπως ακριβώς τα τροχόσπιτά μας χρειάζονται την συντηρησή τους, για να είναι λειτουργικά και ετοιμοπόλεμα ....έτσι και η "ψυχή" μας, θέλει που και που κάποια ερεθίσματα (...τσίγκλισμα Razz ), ....για να παραμένει "ζωντανή", "ανήσυχη" και να μας προστατεύει από την ομογενοποίηση.  

Η πίστη προϋποθέτει την αμφιβολία & την έρευνα, ....αλλιώς δεν θα ήταν πίστη αλλά γνώση.

eye



Υ.Γ. : την σκήτη Αγ. Άννας θα την γνωρίσουμε καλύτερα στην συνέχεια  Very Happy
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Δευ 20 Ιαν 2020 - 21:05

Προσπαθώ να σκεφτώ αν δεν πεθαίναμε τι θα γινόμασταν...
Καλώς συνεχίζεται!
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Δευ 20 Ιαν 2020 - 23:39

Θα είχαμε ρημάξει τ' ασφαλιστικά ταμεία....


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 14:57

Σταθουλη..... δε με... αρέσεις....  Very Happy
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 16:25

Τι να σου κάνω, όλο το θανατικό έπιασε ο αρχηγός.
Ξεπεράστε ένα πράμμα, τον θάνατο. Κάπου εκεί είναι και μας περιμένει.
Το θέμα είναι τι κέφια θα 'χει, θα μας πάρει με το καλό και ήσυχα η θα μαλιοτραβηχτούμε και υποφέρουμε.
Εγώ τον πόνο φοβάμαι όχι τον θάνατο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 16:52

Έχετε δεν έχετε ....με ξεσηκώνεται να γράφω.  Very Happy
(....κατά το κοινώς λεγόμενο : "τραβάτε με και ας κλαίω" Razz )

Η σάτιρα (= το έξυπνο χιούμορ) και η διακωμώδηση καταστάσεων ....είναι ένδειξη "Πίστης", ....κατά τον αρχαίο μας φιλόσοφο Σωκράτη.

Έλεγε λοιπόν πως ....μόνο όταν πιστεύουμε σε κάτι ανώτερο από την ανθρώπινη φύση, ....μπορούμε και διακωμωδούμε τις ανθρώπινες καταστάσεις.

Ο δε έτερος φιλόσοφος Επίκουρος, έλεγε πως ....δεν θα πρέπει να μας απασχολεί ο θάνατος, ....κάνοντας το εξής λογοπαίγνιο :
"...Όσο ζούμε, ο θάνατος είναι απών. Όταν όμως είναι παρών, εμείς δεν ζούμε. Οπότε γιατί να μας απασχολεί...".

Υπό αυτή την έννοια λοιπόν ....ολα καλά.  cheers
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 17:00

Ξεπεράστε ένα πράμμα, τον θάνατο. Κάπου εκεί είναι και μας περιμένει.
’Αμα φοβάσαι να πεθάνεις… θα ζεις με τον φόβο για όλη σου τη ζωή...
γιατί ξέρεις ότι κάποια μέρα πρέπει να φύγεις, οποιαδήποτε μέρα.
Αν ο θάνατος είναι ο πραγματικός σου φόβος, τότε τι σε νοιάζει ο τρόπος που θα πεθάνεις; (Paths of Glory)
Το θέμα είναι τι κέφια θα 'χει, θα μας πάρει με το καλό και ήσυχα η θα μαλιοτραβηχτούμε και υποφέρουμε.
Εγώ τον πόνο φοβάμαι όχι τον θάνατο.
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 18:21

Ο Georgedim ........ εγραψε 

...Όσο ζούμε, ο θάνατος είναι απών. Όταν όμως είναι παρών, εμείς δεν ζούμε. Οπότε γιατί να μας απασχολεί..


Γι'αυτο ............ ζηστε το σημερα .
Γλεντηστε - ταξιδεψτε !!!Οπως και η ζωη ειναι ενα ταξιδι

................ Δεν ξερουμε τι μας ξημερωνει αυριο  !!!   ggo
traveller
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 21 Ιαν 2020 - 19:18

... και τα ταξίδια η καλύτερη επένδυση αναμνήσεων!
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 13:13

Ο Χαλιλ Γκιμπράν έγραψε ότι η χαρά και η λύπη είναι το ίδιο νόμισμα με δύο όψεις. Ότι σε κάνει να χαίρεσαι, το ίδιο όταν το χάσεις σε κάνει να λυπάσαι. Το πρόβλημα λοιπόν είναι η απώλεια. Πιο πολύ με φοβίζει η απώλεια των δικών μου ανθρώπων παρά ο δικός μου θάνατος. Και όπως μου έλεγε ένας παππούς παλιά, για να μην επιστρέφει κανείς πίσω στην ζωή μάλλον θα περνάνε καλά.
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Athanatos Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 13:30

Καλημέρα και απο εμένα....και επειδη μιλάμε και για θανατο...προσφατα στην Ιερα Μονη Κωνσταμωνιτου υπάρχει η εξης επιγραφή....ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ,ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ...
Athanatos
Athanatos


http://www.kkouvidis.dpgr.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Aigagros Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 14:43

Το οδοιπορικό είναι καταπληκτικό, λόγω του "ακατέργαστου" φυσικού τοπίου και της ηρεμίας που διαφαίνεται παντού, λόγω της απουσίας του σύγχρονου τρόπου ζωής.
Καλή συνέχεια...
Aigagros
Aigagros


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 17:50

Πριν... 1987 χρονια...3 σταυροί ήταν στημένοι πάνω σ'ενα λόφο... 3 καταδίκασμενοι σε θάνατο...
Ο μεσαίος ισχυρίζονταν ότι ήταν ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΎ... 
Ο ένας στο πλάι ΤΟΝ κοροϊδεύει... 
"Αν είσαι γιος του Θεού κατέβα από τον σταυρό.... κατέβασε και εμάς... "
Ο άλλο στην άλλη πλευρά του λέει... 
"Εμείς δικαίως είμαστε καρφωμένοι...απο όπου και να μας πιάσει κάνεις θα... λερωθει..."
Και συνεχίζει στον μεσαίο... 
"ΚΎΡΙΕ ΙΗΣΟΎ ΧΡΙΣΤΈ... θυμήσου με όταν πας στη βασιλεία ΣΟΥ... "
Ο μεσαίος... είπε όλες κι όλες 7 κουβέντες.... 
Μία από αυτές ήταν.... 
" ΑΛΉΘΕΙΑ... ΑΛΉΘΕΙΑ ΣΟΥ ΛΈΩ.... ΣΉΜΕΡΑ ΘΑ ΕΊΣΑΙ ΜΑΖΊ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΆΔΕΙΣΟ...."
Και μετά.... πέθαναν και οι τρεις... 
Και μετά από καμιά 60αρια χρόνια ένας... περίεργος... Ο Παύλος ο Απόστολος....εγραψε...
" Οποίος... (άνθρωπος) ομολογήσει με το στόμα του ΤΟΝ ΙΗΣΟΎ ΧΡΙΣΤΌ ΚΎΡΙΟ... και πιστέψει με την καρδιά του ότι Ο ΘΕΟΣ ΤΟΝ ανέστησε από τους.... νεκρούς θα.... σωθεί..."
Αυτά τα γεγονότα είναι γραμμένα στο πιο πολύτιμο και αποδεκτό βιβλίο στον κόσμο ανά τους 2 και κατι αιώνες... Η ΚΑΙΝΗ (καινούργια) ΔΙΑΘΗΚΗ
Αυτό κι αν χρήζει έρευνας και ενδεχομενως...πιστη... Smile
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 18:26

20 και κάτι αιώνες....
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 22 Ιαν 2020 - 20:11

Athanatos έγραψε:
... στην Ιερα Μονη Κωνσταμωνιτου υπάρχει η εξης επιγραφή....ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ,ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ...

Κώστα, ....πολύ σοφά cheers αλλά και δυσκολονόητα scratch λόγια, ....που ίσως και να άπτονται παροιμίας, Rolling Eyes ....μιας και περιέχουν 4 φορές τη λέξη «πεθάνεις» σε μια και μόνο πρόταση.
 
Για να κατανοηθούν σίγουρα προϋποθέτουν ....λίγο παραπάνω σκέψη, ....λίγο παραπάνω έρευνα, ....όπως πολύ σωστά επισημαίνει και ο Βασίλης (vzol48), στην τοποθέτηση του.
 
Σίγουρα η παραπάνω ρήση του Αγίου Δημητρίου του Ροστώφ, ...στην πρώτη της απόστροφο («αν πεθάνεις πριν πεθάνεις...»), ...δεν μπορεί να εννοεί τον σωματικό θάνατο του ανθρώπου.
 
Τι να εννοεί άραγε ;
 
Μήπως εννοεί τον πνευματικό θάνατο του ανθρώπου, όσο ζει ; 
όπως γράφει ο Απ. Παύλος, στην προς Γαλάτες επιστολή του : «...ο δε σπείρων εις το πνεύμα εκ του πνεύματος, θερίσει ζωήν αιώνιον...».
 
Μήπως εννοεί τον θάνατο μέσα μας, της κακίας, του μίσους, της ιδιοτέλειας ; 
όπως γράφει ο Απ. Παύλος στην προς Κολοσσαείς επιστολή του : «...νυν δ πθεσθε κα μες τ πντα, ργν, θυμν, κακαν, βλασφημαν, ασχρολογαν κ το στματος μν·...[...]... νδυσμενοι τν νον τν νακαινομενον ες πγνωσιν κατ’ εκνα το κτσαντος ατν...».
 
Μήπως πάλι εννοεί την ενσυναίσθηση της ταπεινοφροσύνης, ίσως και την μεταμέλεια ; 
όπως στην πρώτη ευχή της Πεντηκοστής  : «...πριν ημάς εις την γην αποστρέψαι, αξίωσον προς σε επιστρέψαι...» ;
 
Ίσως πάλι να εννοεί το λόγο του Χριστού : «...Ο πιστεύων εις Εμέ, καν αποθάνη ζήσεται...».


vzol48 έγραψε:
...Αυτά τα γεγονότα είναι γραμμένα στο πιο πολύτιμο και αποδεκτό βιβλίο στον κόσμο ανά τους 2 και κατι αιώνες... Η ΚΑΙΝΗ (καινούργια) ΔΙΑΘΗΚΗ

Αυτό κι αν χρήζει έρευνας και ενδεχομενως...πιστη... [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

Θα κλείσω, ….υπερθεματίζοντας την τοποθέτηση του αγαπητού Βασίλη, ...θυμίζοντας σας, τα λόγια του μεγάλου Ιεράρχη και ερμηνευτή της Αγίας Γραφής, του Αγίου Ιωάννη Χρυσόστομου, ο οποίος χαρακτηρίζει την ανάγνωση της Αγίας Γραφής ως ...«πνευματικόν λειμώνα» και ...«παράδεισον τρυφής», πολύ ανώτερο από τον παράδεισο της Εδέμ, γιατί όπως λέγει  «...το νέο παράδεισο ο Θεός δεν τον φύτεψε στη γη, αλλά στις ψυχές αυτών που πιστεύουν...».

Σε αυτή την έρευνα ασφαλώς, ...για να οδηγήσει τελικά στην πολυπόθητη "Πίστη" Very Happy , ...τίθεται ως αναγκαία και ικανή συνθήκη, μια άλλη Ευαγγελική προτροπή, από τις "Πράξεις των Αποστόλων" :
«...άραγε γιγνώσκεις α αναγιγνώσκεις...».


Υ.Γ. : χαίρομαι ιδιαιτέρως που αυτά τα "αΰλα" και "υπερβατικά" νοήματα, γίνονται αντικείμενο συζητήσεως, ανταλλαγής και κατάθεσης πολλών απόψεωνcheers cheers cheers
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 13:23

Και εδώ είναι η μαγεία του Θανάτου. Λύνει πολλά προβλήματα και απαλλάσσει  το σύστημα από εύλογες δίκαιες και νόμιμες απαιτήσεις του πολίτη. Βλέπετε το σύστημα με τα νομικά του πρόσωπα είναι διαρκές, αθάνατο ενώ ο πολίτης η ο υπήκοος αν προτιμάτε είναι θνητός παροδικός. Έχεις μια απαίτηση από το σύστημα, κάνεις μια αίτηση, περνάει λίγος χρόνος αυτή απορρίπτεται, κάνεις ένσταση, περνάει ακόμα λίγος χρόνος και αυτή απορρίπτεται, συνεχίζεις με προσφυγή σε Διαιτητικό Δικαστήριο περνάει ακόμα αρκετός χρόνος αυτή τη φορά απορρίπτεται και η προσφυγή σου, εσύ απτόητος συνεχίζεις με τα αστικά δικαστήρια πρωτοδικεία εφετεία συμβούλια της επικρατείας ευρωπαικά δικαστήρια, βάζεις μέσα αναβολές λόγω απεργιών πιθανής συνταξιοδότήσης του δικαστή που είχε αναλάβει την υπόθεση σου και ανάθεση της σε άλλο, αναβολών λόγω εκκένωσης δικαστηρίων εξ αιτίας τρομοκρατικής απειλής δαπανώντας δυσεύρετα χρήματα και σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο. Και ξάφνου μία μέρα Time is up Game Over. Next player please.
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 13:42

Πριν από αρκετά χρόνια σε μια επίσκεψη στη μονή Ιβήρων στο κελί ενός υπερήλικα μοναχού υπήρχε μια πυρογραφία με το "αν πεθάνεις πριν πεθάνεις ,όταν πεθάνεις δεν θα πεθάνεις". Σε συζήτηση με τον παππούλη, όπως τον αποκαλούσαν ο μόνος λόγος να μην πάω για πάντα στο Όρος ήταν η τεκνοποίηση και επειδή τότε δεν είχα αποκτήσει ακόμα τον γιο, μου είπε την καταπληκτική φράση "γιατί κάθεσαι έξω και δεν έρχεσαι εδώ" Οι δε γυναίκες χρειάζονται μόνο για την τεκνοποίηση. Τέλος το δικό μου συμπέρασμα για την παραπάνω φράση είναι ότι εάν απ αρνηθείς τα υλικά αγαθά και τα εγκόσμια και αφιερωθείς στο Θεό όσο ζεις, τότε όταν πραγματικά πεθάνεις η ψυχή σου δεν θα πεθάνει και θα βρίσκεται δίπλα στο Θεό.
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 14:26

.ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ,ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΠΕΘΑΝΕΙΣ...




Αν απαρνηθείς τον εαυτό σου και ότι αυτό συνεπάγεται.... 
vzol48
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 15:41

Οι δε γυναίκες χρειάζονται μόνο για την τεκνοποίηση.
Η γυναίκα σου το ξέρει; Της το έχεις πει;
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 17:28

friar έγραψε:
Οι δε γυναίκες χρειάζονται μόνο για την τεκνοποίηση.
Η γυναίκα σου το ξέρει; Της το έχεις πει;
Όποτε χρειάστηκε ... το χρησιμοποίησα .... χαχαχαχα. Πιστεύω ότι είναι άποψη των απόλυτων, των δογματικών της θρησκείας μας. Απλά τώρα που το σκέφτομαι μήπως είναι και αυτός ένας λόγος για το άβατο στο Όρος. Μήπως θέλουν να αποφύγουν και τον ... πειρασμό?
gsalonica
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 23 Ιαν 2020 - 18:21

Τον πειρασμό η την παντόφλα.... Very Happy
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 25 Ιαν 2020 - 21:55

Ζ’ ΜΕΡΟΣ

Στην «Πίστη» όμως δεν υπάρχουν μόνο τα υπερβατικά και μελαγχολικά ερωτήματα. 
Άλλωστε, το κεντρικό θέμα της Καινής Διαθήκης δεν είναι ο θάνατος, ....αλλά  η ζωή και η ανάσταση. cheers

Η είσοδος του "Κυριακού" (=κεντρικού ναού) της Σκήτης Αγ. Άννας. Το "Κυριακό" χρονολογείται απο τον 16ο αιώνα :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αναρωτηθήκατε ποτέ, γιατί άραγε ο άνθρωπος εγκατέλειψε την προϊστορική απομονωμένη, ατομική ζωή και να οργανώθηκε σε παρέες, σε ομάδες, σε κοινωνίες.
 
Ίσως γιατί ως ένα πολύ μικρό μέρος του άγνωστου σύμπαντος, ένοιωθε και νοιώθει την εσωτερική ανάγκη να βρει το στήριγμα και την ελπίδα που θα τον κάνει να νοιώσει ασφάλεια, θα του επιτρέψει να συνεχίσει να πορεύεται χωρίς φόβο, θα του δώσει κάποιο νόημα στη ζωή του, θα του επιτρέψει να προσεγγίσει, όσο μπορεί και θέλει, την ουσία και το λόγο της υπάρξεως του.

Η Σκήτη Αγ. Άννας αποτελεί την παλαιότερη & μεγαλύτερη σκήτη του Όρους, χτισμένη στις απόκτημνες δυτικές υπώρειες του Άθωνα. Αριθμεί 50 κελιά & καλύβες και έχει 85 μοναχούς :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μια πρώτη προσέγγιση μας δίνει ο Απόστολος των Εθνών, στην Α’ Επιστολή του προς Κορινθίους, όπου διαβάζουμε :
«...Ου δύναται οφθαλμός ειπείν τη χειρί, χρείαν σου ουκ έχω...»,
που σημαίνει ότι όπως στο ανθρώπινο σώμα υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ όλων των μελών έτσι και ο άνθρωπος δεν δικαιούται, μα ούτε και μπορεί να ζει αυθύπαρκτα, αποκομμένα και ανεξάρτητα από τους υπόλοιπους ανθρώπους.

Για όσους πάλι δεν δέχονται τις Γραφές Cool , ...ως πηγή αλήθειας, ....έχουμε την αναφορά του στοχαστή και επαναστάτη Ρήγα Φεραίου, όπου στο πρώτο άρθρο της διακήρυξης του «Τα Δίκαια του Ανθρώπου», γράφει :
«...Ο σκοπός όπου απ’ αρχής κόσμου οι άνθρωποι εσυμμαζώχθησαν από τα δάση την πρώτην φοράν, διά να κατοικήσουν όλοι μαζί, κτίζοντες χώρας και πόλεις, είναι δια να συμβοηθώνται και να ζώσιν ευτυχισμένοι και όχι να συναντιτρώγονται...».

Ίσως γιατί η «ζωντανή» σχέση με τον διπλανό, τον συνάνθρωπό μας, αποτελεί την πρωταρχική πηγή ζωής και ασφάλειας.

Αυτή η «ζωντανή» σχέση όμως για να υπάρξει και να διαρκεί, πρέπει να τροφοδοτείται από σεβασμό και αγάπη, αυτό που γράφει ο Βελεστινλής : «...να ζώσιν ευτυχισμένοι και όχι να συναντιτρώγονται...».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Από την γέννηση έως το θάνατο μας, έχουμε λοιπόν ανάγκη να αγαπούμε και να μας αγαπούν.
Σε όλη μας τη ζωή είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η υγεία μας και η ευτυχία μας, εξαρτώνται από την ικανότητα μας να ικανοποιούμε αυτή την ανάγκη.
 
Τι είναι όμως η αγάπη ;
Υπάρχει σαφής ορισμός για την αγάπη ;
Είναι αίσθημα, συναίσθημα ή μήπως μια ανθρώπινη αγωνία ;
Σε τι χρειάζεται αγάπη ; τι μπορεί να αλλάξει στον άνθρωπο ;
 
Πάλι ερωτήματα, πάλι σπαζοκεφαλιές, ...για ακόμη μια λέξη που θεωρούμε κοινή & δεδομένη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Φιλοσοφικά η αγάπη είναι μια νοητική κατάσταση, μια ηθική αριστεία, όπου μπορούμε να την κατακτήσουμε μόνον όταν η σκέψη μας μπορέσει να κατανοήσει και αναλύσει πλήρως τον εαυτό μας.
Τότε η αγάπη παύει να έχει αντίθετο, τότε η αγάπη δεν κάνει συγκρίσεις, δεν έχει συγκρούσεις.
Ο Αριστοτέλης έλεγε πως «...για να μπορέσεις να νοιαστείς για τους άλλους, πρέπει πρώτα να έχεις φροντίσει τον εαυτό σου...».
 
Στα ετυμολογικά πάλι λεξικά, η αγάπη περιγράφεται ως ένα ανθρώπινο συναίσθημα στοργής και αφοσίωσης. 
Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων να τονίσουμε πως όλοι οι άνθρωποι είναι ικανοί για αγάπη, ...είτε πιστεύουν στον Θεό, ...είτε όχι.
 
Για τον στοχαστή Νίκο Καζαντζάκη, η αγάπη :
«...δεν είναι συμπόνια μήτε καλοσύνη...
Στη συμπόνια είναι δύο, αυτός που πονάει κι αυτός που συμπονάει.

Στην καλοσύνη είναι δύο, αυτός που δίνει κι αυτός που δέχεται.
Μα στην αγάπη είναι ένας... 
Σμίγουν οι δύο και γίνονται ένα. Δεν ξεχωρίζουν...
Το εγώ κι το εσύ αφανίζονται...».


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όσο λοιπόν και να ακούγεται ουτοπικό, διαπιστώνουμε πως ...η αγάπη είναι μία πράξη πίστης, ...γιατί πρέπει να πιστέψουμε αρχικά στον εαυτό μας και μετά στον διπλανό μας.

Όποιος δεν μπορεί να πιστέψει, δεν μπορεί και να αγαπήσει αληθινά.
Διαβάζουμε στο Ευαγγέλιο : «...από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται...».
 
Ακόμη και ο μηδενιστής άθεος Μισέλ Ουελμπέκ, παραδέχεται τη δυνατότητα υπάρξεως της αγάπης στο Θείο, ...αναλύοντας την όμως με το δικό του τρόπο, ...μέσω μιας χημικής ουσίας, της σεροτονίνης (στο ομώνυμο βιβλίο του), ...μιας ορμόνης που βρίσκεται στον ανθρώπινο εγκέφαλο και είναι υπεύθυνη για την ηρεμία και τα ευχάριστα αισθήματα μας.

Ο τάφος του οικουμενικού Πατριάρχη Κύριλλου Ε’ (που ασκήτεψε στην Καλύβα της σκήτης Άγιοι Απόστολοι), έξω από το Κυριακό :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Βασικό στοιχείο της αληθινής αγάπης είναι πως ...ΔΕΝ έχει όρους, ...ΔΕΝ έχει ανταλλάγματα.
Η αγάπη μόνο προσφέρεται, ...ΔΕΝ αγοράζεται και ...ΔΕΝ ζητιέται. 

Και αυτό το τελευταίο, είναι ένα από τα κυρίαρχα νοήματα της Αγίας Γραφής και των Ευαγγελίων. 
H αγάπη τρέφεται με αγάπη. Ότι δεν μπορεί να παράξει αγάπη δεν είναι αγάπη. 
 
Και εδώ μάλλον αρχίζουν τα δύσκολα. Rolling Eyes
 
Η αγάπη δεν εκφράζεται μόνον μέσα από υλικές παροχές. Ακόμη και όταν ο άνθρωπος βοηθάει τον πλησίον του υλικά, δεν πρέπει να θεωρεί ότι κάνει κάτι σπουδαίο, κάτι ενάρετο, γιατί ...η ανιδιοτελής προσφορά είναι η ουσία της αγάπης και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να ικανοποιεί τη ματαιοδοξία μας.
 
Έτσι η αληθινή αγάπη προϋποθέτει ακόμη μια αρετή (ή αν θέλετε "ηθική αριστεία", κατά την αρχαιοελληνική φιλοσοφία), ...την ταπεινοφροσύνη.
Η ταπεινοφροσύνη λοιπόν είναι απαραίτητη για να στηθεί το οικοδόμημα όλων των άλλων αρετών. Καμιά αρετή δεν μπορεί να αποκτήσει αξιολογικό περιεχόμενο χωρίς την ταπεινοφροσύνη.

Ο ξενώνας της σκήτης, που μας φιλοξένησε το βροχερό και κρύο βράδυ του Οκτώβρη :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο βιβλίο «Πλάτωνος Νόμοι και Επινομίς», διαβάζουμε σε έναν από τους διαλόγους (σ.σ : «Επινομίς» σημαίνει το διάλογο ως προς τους νόμους), για τα προτερήματα που θα πρέπει να έχουν οι πολιτειακοί άρχοντες :
«...αυτόν δε ακολουθεί πάντοτε η θεία δίκη, η οποία τιμωρεί τους παραβάτας του θείου νόμου, και την οποίαν όστις θέλει να ευτυχήση την ακολουθεί στενώς με ταπεινοφροσύνην και κοσμιότητα. Αν δε κανείς υψωθεί από καυχησιολογίας ή υπερηφανευθεί διά τα χρήματά του ή διά τας τιμάς ή και διά την ευμορφίαν του σώματός του ...[....] ...τότε εγκαταλείπεται έρημος από τον θεόν...».
 
Αλλά και η μετέπειτα τοποθέτηση του πιο μετριοπαθή και ρεαλιστή Αριστοτέλη, στα «Ηθικά Νικομάχεια», όπου γράφει : 
«...η ύψιστη αρετή του πολίτη είναι η ταπεινή φρόνηση, ενώ όλες οι υπόλοιπες αρετές έχουν ηθικό χαρακτήρα και ορίζονται πάντοτε ως «μεσότητες» ανάμεσα στα δύο άκρα την «υπερβολή» και την «έλλειψη», ....μας επιβεβαιώνει την φιλοσοφική αντίληψη περί ταπεινοφροσύνης που είχαν οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όπως βλέπετε κάνω πολύ συχνά αναφορές και παραλληλισμούς με την αρχαία Ελληνική γραμματεία, ...ώστε να υποστηρίξω την αξία των νοημάτων που πρεσβεύει ο Χριστιανισμός.
 
Ο κύριος λόγος είναι πως τα θεολογικά κείμενα και τα θρησκευτικά νοήματα, μπορεί ο καθείς ελλιπώς ή λάθος ενημερωμένος ή ίσως και ανενημέρωτος, Rolling Eyes να τα αμφισβητήσει, να τα μεμφθεί, να τα λοιδωρήσει ....ως παρωχημένα, ουτοπικά και αναχρονιστικά.

Τον οικουμενικό όμως χαρακτήρα της αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας που αποτελεί την αφετηρία της πολιτισμικής-φιλοσοφικής Δυτικοευρωπαϊκής παράδοσης και τη βάση της αξιακής της ηθικής, ....θα ήταν παράλογο και άδικο να τα αμφισβητήσει ο οποιοσδήποτε.

Θέα που κόβει την ανάσα και κάνει το λογισμό να "τρέχει" :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Λαμπρό παράδειγμα τέτοιας αστήρικτης απορριπτικής συμπεριφοράς, υπάρχει στην ιστορία μας με την προσπάθεια αποκήρυξης της Χριστιανικής πίστεως εκ μέρους του βυζαντινού αυτοκράτορα Ιουλιανού.
 
Ο Ιουλιανός λοιπόν σε επιστολή του προς τους Χριστιανούς ιεράρχες, λοιδωρούσε την Χριστιανική πίστη, απορρίπτοντας την και παίζοντας με τις λέξεις, έγραψε προς τους επισκόπους σκωπτικά :
«...Ανέγνων, έγνων, κατέγνων...» (= ανέγνωσα, κατανόησα, απέρριψα).
 
Ο Μέγας Βασίλειος, ένας από τους τρεις επιφανείς θεολόγους και Ιεράρχες ο οποίος σημειωτέον υπήρξε και συμφοιτητής του Ιουλιανού όταν σπούδαζαν μαζί στην Αθήνα, ...απαντώντας σε αυτόν τον κομπασμό του αυτοκράτορα, του έγραψε :
«...Ανέγνως, αλλ’ ουκ έγνως. Ει γαρ έγνως, ουκ αν κατέγνως...» (= ανέγνωσες, αλλά δεν κατανόησες. Γιατί, αν είχες κατανοήσει, δεν θα είχες απορρίψει). 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όπως λοιπόν η αρχαιοελληνική γραμματεία εξυψώνει την ταπεινοφροσύνη, έτσι ακριβώς τα Ευαγγέλια και τα Πατερικά κείμενα, ομιλούν για αυτή την αρετή.
 
Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο διαβάζουμε από τον πρώτο κιόλας «Μακαρισµό», στην «Επί του Όρους» ομιλία του Ιησού, πως ύψωσε τους ταπεινόφρονες μέχρις του ουρανού, λέγοντας :
«...Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύµατι, ότι αυτών έστιν η βασιλεία τν ουρανών...», 
χαρακτηρίζοντας βεβαίως ως «πτωχούς τω πνεύµατι», όχι ασφαλώς τους ανόητους αλλά τους ταπεινόφρονες, οι οποίοι είναι αυτοί που συναισθάνονται την πνευµατική τους φτώχεια.

Σε κάποιο άλλο εδάφιο του Ευαγγελίου διαβάζουμε : «...ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται...».

Η εικόνα της Θεομήτορος Αγ. Άννας :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο σύγγραμμα του Αγίου Ιωάννη του Σιναϊτη, «Κλίμακα» (= λόγοι περί Αρετής), ο Άγιος κάνει λόγο «...περί της υψίστου ταπεινοφροσύνης η οποία αποκτάται με τρόπο μυστικό και εξολοθρεύει τα πάθη...», λέγοντας : «...αοράτ αισθήσει εγγινομένης της ταπεινοφροσύνης...».
 
Αντίστοιχα ο Μέγας Βασίλειος, υπογράμμιζε στα κείμενα του :
«...η υπερηφάνεια είναι ένα ζευγάρι ξυλοπόδαρα, ψηλώνουν τον άνθρωπο, δίχως να τον μεγαλώνουν...»
και σε κάποιο άλλο σημείο έγραψε :
«...χωρίς την ταπείνωση το παν είναι μηδέν. Με την ταπείνωση το μηδέν γίνεται παν...».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο ίδιο πνεύμα και ο έτερος των Τριών Ιεραρχών, ο Ιωάννης Χρυσόστομος, όπου γράφει πως : «...ο αληθινός χριστιανός, που αυξάνει στην αρετή, μοιάζει με το στάχυ. Όσο περισσότερο ωριμάζει, τόσο βαθύτερα γέρνει το κεφάλι...».
 
Ο Απόστολος Παύλος, στην προς Φιλλιπησίους επιστολή του γράφει : «...μηδέν κατά ερίθειαν ή κενοδοξίαν, αλλά τη ταπεινοφροσύνη αλλήλους ηγούµενοι, υπερέχοντας εαυτών...» 
(= να μην λειτουργείτε από ανταγωνισμό ή ματαιοδοξία, αλλά με ταπεινοφροσύνη θεωρώντας ο καθένας σας ανώτερό του τον άλλον).
 
Στην Χριστιανική διδασκαλία λοιπόν η ταπεινοφροσύνη και η αληθινή αγάπη, αποτελούν το ήθος, τη λογική και το χαρακτήρα του Ευαγγελίου.
 
Αποτελούν «...υψίστη σοφία...», που όσο και να φαίνεται παράλογη στη σαρκική διάνοια, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος όλων των υπολοίπων αρετών, ...τόσο φιλοσοφικά, ...όσο και θεολογικά.

Η μικρή & ζεστή "τράπεζα" της Σκήτης :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Διότι κατά τον Αριστοτέλη, στα «Ηθικά Νικομάχεια» :
«...οτ ρα φύσει οτε παρ φύσιν γγίνονται α ρεταί, λλ πεφυκόσι μν μν δέξασθαι ατάς, τελειουμένοις δ δι το θους. τι σα μν φύσει μν παραγίνεται, τς δυνάμεις τούτων πρότερον κομιζόμεθα, στερον δ τς νεργείας ποδίδομεν (περ π τν ασθήσεων δλον· ο γρ κ το πολλάκις δεν πολλάκις κοσαι τς ασθήσεις λάβομεν, λλ νάπαλιν χοντες χρησάμεθα, ο χρησάμενοι σχομεν)· Τας δ’ αρετάς λαμβάνομεν ενεργήσαντες πρότερον, ώσπερ και επί των άλλων τεχνών...».
 
Όπου σε μετάφραση σημαίνει :
«...οι αρετές δεν υπάρχουν μέσα μας εκ φύσεως, ούτε όμως είναι αντίθετες προς τη φύση μας η γένεσή τους μέσα μας. η φύση μάς έκανε επιδεκτικούς στις αρετές, τέλειοι όμως σαυτές γινόμαστε με τη διαδικασία του έθους. Επίσης για καθετί που το έχουμε από τη φύση, πρώτα έχουμε τη δυνατότητά του να ενεργήσει. Στην ενέργεια την ίδια φτάνουμε ύστερα (το πράγμα γίνεται φανερό στις αισθήσεις μας· πραγματικά, τις αισθήσεις της όρασης ή της ακοής δεν τις αποκτήσαμε έχοντας δει ή έχοντας ακούσει πολλές φορές, αλλά αντίθετα: έχοντάς τες τις χρησιμοποιήσαμε· δεν τις αποκτήσαμε με τη χρήση), τις αρετές όμως τις αποκτούμε αφού πρώτα τις εφαρμόσουμε στην πράξη, όπως ακριβώς γίνεται και στις άλλες τέχνες...»

Το εσωτερικό του "Κυριακού" :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο μαθητής του Πλάτωνα, ο Σταγειρίτης Αριστοτέλης έλεγε : «...η αγάπη είναι η αιτία ενότητας όλων των πραγμάτων...».
 
Ο εις εκ των Τριών Ιεραρχών, ο Ιωάννης Χρυσόστομος, ο ιερός Χρυσόστομος, υπογραμμίζει τη βιβλική σημασία των έργων της αγάπης : 
«...τούτο το όφλημα τέλος ουκ επίσταται...». 
Η αγάπη λοιπόν, κατά τον Άγιο των γραμμάτων, αποτελεί ανεξόφλητο χρέος.

Η βιωματική αίσθηση του παραπάνω χαρακτήρα της αγάπης, ως ανεξόφλητου χρέους, αποτελεί τον πρόσθετο λόγο που αυτή η αγάπη, ...όχι μόνο δεν οδηγεί στην έπαρση, αλλά κυριολεκτικά ...διαλύει κάθε υπερήφανο λογισμό.
 
Διαβάζοντας όλα αυτά τα υπέροχα κείμενα λοιπόν, διαπιστώνουμε πως τόσο η ταπεινοφροσύνη, όσο και η αληθινή αγάπη, για να λειτουργήσουν εμπεριέχουν ένα κοινό & σημαντικό στοιχείο.
Προϋποθέτουν τον έλεγχο και την καταπολέμηση του «Εγώ» μας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αλήθεια, στην σημερινή πολιτισμένη Rolling Eyes κοινωνία μας, πόσο μπορούμε να ελέγξουμε το «Εγώ» μας ;
Γιατί άραγε ;
 
Μπορεί βεβαίως οι έννοιες της «Αγάπης» & της «Ταπεινοφροσύνης» να μην εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Αγία Γραφή, αλλά να προϋπήρχαν σε πολλές ακόμη αρχαίες θρησκείες αλλά και φιλοσοφικά ρεύματα, με αναφορές που συχνά καταπλήσσουν, ....το ζητούμενο όμως είναι πώς τις εννοούσαν, ...που στόχευαν και ...πως τις εφάρμοζαν στην καθημερινότητα τους.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η ανεπανάληπτη & μοναδική παραγγελία του Ιησού, που δόθηκε στην «Επί του Όρους» ομιλία του και σφραγίστηκε με την οικειοθελή θυσία Του, παραμένει ιστορικά η υπέρτατη εκδήλωση αγάπης προς τον άνθρωπο, σ’ όλους τους αιώνες.
 
Εκεί ο Θεάνθρωπος εξήγησε στους μαθητές Του, την διαφορά μεταξύ  της ψεύτικης και της αληθινής αγάπης.
Τους ζήτησε να ακολουθήσουν ...την αληθινή αγάπη, ...την ανιδιοτελή αγάπη, ...την αγάπη που δεν έχει φραγμούς, ...την αγάπη χωρίς διακρίσεις, ...την αγάπη προς όλους, ...δικαίους και αδίκους, ...εχθρούς και φίλους, λέγοντας τους :
«...εν τούτω γνώσονται πάντες, ότι εμοί μαθηταί έστε, εάν αγάπην έχετε εν αλλήλοις...» (κατά Ιωάννη Ιγ’35).
Αγάπη λοιπόν, όχι μόνο στους φίλους, τους συγγενείς, τους ομοεθνείς, αλλά προς όλους, ακόμα και τους εχθρούς μας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζεται ....... (με το τελευταίο μέρος)
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα. - Σελίδα 2 Empty Απ: Άγιο Όρος 2019, ....στη σκιά του Άθωνα.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 26 Ιαν 2020 - 6:13

Αγάπη είναι να μη χρειάζεται ποτέ να λες συγνώμη. (Love Story)
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 3 Επιστροφή  1, 2, 3  Επόμενο

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης