Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» STOPOVER ΔΟΜΝΙΣΤΑ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
από alfa romeo Σήμερα στις 10:07

» trigano service
από ladakias Σήμερα στις 8:10

» Αξεσουάρ οχημάτων περιοδεύοντος τουρισμού
από Georgedim Χθες στις 22:14

» STOPOVER ΜΟΝΗ ΠΡΟΥΣΟΥ
από Georgedim Χθες στις 21:55

» Η ρύθμιση για την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων
από tabbert Πεμ 14 Νοε 2019 - 20:35

» Editorial : «Ανόητοι λεονταρισμοί ….και κακά δαιμόνια»
από caminador Τετ 13 Νοε 2019 - 20:16

» Ανανέωση στεγανοποίησης ....παραθύρων, πορτών και καταπακτών οροφής αυτοκινούμενου.
από Georgedim Τετ 13 Νοε 2019 - 19:57

» ΕΓΚΡΙΣΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΟΥΜΕΝΟ
από antonis Z Τετ 13 Νοε 2019 - 14:34

» Surprise.!!!!!
από tabbert Τετ 13 Νοε 2019 - 2:07

» λαμπα γκαζιου
από ladakias Τρι 12 Νοε 2019 - 13:11

» σομπα τροχοσπιτου
από ladakias Τρι 12 Νοε 2019 - 13:07

» κουτι ρευματος & σηματος τv
από Georgedim Δευ 11 Νοε 2019 - 10:41

» Μπαταριες AGM
από vzol48 Σαβ 9 Νοε 2019 - 19:14

» Ηλεκτρονικά...μαραφέτια....
από vzol48 Τρι 5 Νοε 2019 - 20:35

» Φωτογραφίες άσχετες αλλά ωραίες
από Γιωργάκος Τετ 30 Οκτ 2019 - 18:08

» Κατι εχει αλλαξει στα διοδια
από Batfalcon Κυρ 27 Οκτ 2019 - 10:59

» Ένας από τους δέκα ποιο επικινδύνους δρόμους
από friar Παρ 25 Οκτ 2019 - 17:11

» Πωλειται Αυτοκινουμενο FIAT DUCATO 2.8 tdi
από vzol48 Τετ 23 Οκτ 2019 - 21:40

» Ένα διαφορετικό είδος οργανωμένου ταξιδιού.
από Batfalcon Τετ 23 Οκτ 2019 - 16:56

» Νέο Φόρουμ για Drone (UAV's)
από vzol48 Τετ 23 Οκτ 2019 - 5:20

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 3:47

Τα τελευταία χρόνια τα τέλη κυκλοφορίας στην πατρίδα μας αλλάζουν σχεδόν κάθε χρόνο (....δυστυχώς προς το χειρότερο για την τσέπη μας Sad Sad  ), ....με αποτέλεσμα να ισχύει η ρήση «κάθε πέρυσι και καλύτερα».
 
Η κοστολόγηση τους συνήθως γίνεται «κατά το δοκούν» ....ή για να είμαστε ακριβέστεροι ....ακολουθώντας τελευταία τις επιταγές των ασφυκτικών εφαρμοστικών νόμων των διαδοχικών μνημονίων, ....οι οποίοι προβλέπουν ένα ανελαστικό έσοδο για το Δημόσιο της τάξεως του 1,1 - 1,2 δις ευρώ/ετησίως (βάσει των συμφωνηθέντων με την «τρόϊκα» ή κατά τη νεώτερη άποψη με τους «θεσμούς» Razz ) .
 
Επομένως παύουν να είναι «τέλη» και γίνονται ακόμη ένας δυσβάσταχτος «φόρος», ....που αποκλειστικό σκοπό έχουν να καλύπτουν «τρύπες» στα έξοδα του Δημοσίου ….και να ανοίγουν τρύπες στις τσέπες μας.  agr1  
 
Η ονομασία «τέλη», εξ ορισμού περικλείει την έννοια της ανταπόδοσης Rolling Eyes , ....που κυρίως αποβλέπει στο να αναβαθμίζονται οι υποδομές στους χρήστες του εθνικού, επαρχιακού και αστικού οδικού δικτύου (επισκευή-βελτίωση οδοστρώματος, κατασκευή κόμβων, δημιουργία θέσεων στάθμευσης, κλπ, κλπ).
Και δεν αναφέρομαι καθόλου στο πόσο Συνταγματικό και σύννομο είναι να υπάρχουν διόδια, όταν οι πολίτες καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας. 
 
Όλα αυτά βεβαίως έρχονται σε αντιδιαστολή με όσα συμβαίνουν στις υπόλοιπες χώρες, όπου τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται με διάρκεια κάποιων ετών και αναθεωρούνται μόνον όταν υπάρχουν σημαντικές εξελίξεις στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ή στις συνθήκες προστασίας του περιβάλλοντος.
 
Στον πολιτισμένο κόσμο ισχύει ότι «ο ρυπαίνων πληρώνει», δίνονται κίνητρα για αντικατάσταση του παλαιού ρυπογόνου στόλου των οχημάτων και βέβαια ....τα τέλη κυκλοφορίας στις περισσότερες χώρες συνδέονται αφενός με τις εκπομπές ρύπων (CO2), εν μέρει με τον κυβισμό του οχήματος και κατά πολύ με την παλαιότητα του οχήματος (όσο παλαιότερο, τόσο υψηλότερα τα τέλη).
 
Όμως στην πάλαι ποτέ κοιτίδα του πολιτισμού, ….την πατρίδα μας, ….αυτά είναι ξεπερασμένα και άνευ ουσίας. Είναι για τους άλλους, ….τους κουτόφραγκους.  Cool
 
Στην Ελλάδα οι Κοινοτικές οδηγίες για τις εκπομπές ρύπων, βρίσκουν εφαρμογή στα τέλη κυκλοφορίας «a la carte» και με μοναδικό κίνητρο ….τις κρατικές εισπράξεις.
 
Τα τελευταία 5-6 χρόνια, μετά τις δυσανάλογα υπερβολικές αυξήσεις των τελών κυκλοφορίας, ....κάθε Φεβρουάριο-Μάρτιο οι καθ’ ύλην αρμόδιοι, ….για να διασκεδάσουν την οργή του κόσμου, …. σπεύδουν να δηλώσουν περιχαρείς «Πύρρειο νίκη», με αλλαγή δήθεν του τρόπου υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με δικαιότερα και σωστότερα κριτήρια, …..αλλά κάθε Νοέμβριο αυτοδιαψεύδονται αφού προηγουμένως οι «θεσμοί» τους έχουν τραβήξει το αυτί, ….θυμίζοντας τους τι έχουν ήδη υπογράψει και δεσμευτεί.
 
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ζούμε σε ένα κράτος αντίπαλο του πολίτη Mad , ....χωρίς απολύτως καμιά αξιοπιστία, συνέπεια, συνέχεια, εγγύηση και ανταπόδοση, ....το οποίο προσπαθεί συνεχώς και με κάθε τρόπο να «βάζει χέρι στην τσέπη μας», υιοθετώντας ακόμα και παραπλανητικές τακτικές όπως αυτές που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, ένθεν κακείθεν, ....με «ευήκοες» δηλώσεις, ….αλλά «ειδεχθείς» πράξεις.  Twisted Evil
 
Με αφορμή λοιπόν τις τοποθετήσεις των φίλων μας, ....στο topic "Τέλη Κυκλοφορίας 2019", ....περί μειώσεως των τελών κυκλοφορίας μετά πάροδο δεκαετίας και επειδή προσωπικά δεν θυμόμουν κάτι τέτοιο, ….έκανα μια έρευνα στο διαδίκτυο, ….που μάλλον καταρρίπτει τις αιτιάσεις τους. Rolling Eyes
 
Μέχρι και το 1997 τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧΕ, υπολογίζονταν χωρισμένα σε 4 κατηγορίες, ….αποκλειστικά και μόνο βάσει του κυβισμού κινητήρα ή των φορολογήσιμων ίππων, που αναγράφονταν στην άδεια κυκλοφορίας.
 
Από το 1998 Μέχρι και το 2009 τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧΕ, υπολογίζονταν χωρισμένα σε 6 κατηγορίες (προστέθηκαν ακόμη δύο κατηγορίες για τα μικρού κυλινδρισμού αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες), … και πάλι ο υπολογισμός γίνονταν μόνο βάσει κυβισμού κινητήρα ή των φορολογήσιμων ίππων.
Μέχρις λοιπόν το 2009 η παλαιότητα, ως κριτήριο, δεν υπήρχε.
 
Επίσης μέχρι και το 2002 τα τροχόσπιτα πλήρωναν τέλη κυκλοφορίας, ακολουθώντας την κατηγορία Γ’ των ΙΧΕ (από 786cc-1357cc), ήτοι 25.000 δρχ. ή 73,37 ευρώ (αφορούν την περίοδο 1998-2002)
Από το 2003 υπήρξε χωριστή κατηγοριοποίηση για τα τέλη κυκλοφορίας στα τροχόσπιτα με κόστος τότε 81 ευρώ.
 
Επειδή στο "Δημόσιο λόγο" προσπαθώ όσο μπορώ να είμαι προσεκτικός & ακριβής  Cool  , ....για τους τυχόν «άπιστους» Very Happy Razz υπάρχουν διαθέσιμες όλες οι κατ’ έτος υπουργικές αποφάσεις που ρύθμιζαν το ποσό των τελών, ….τα οποία «ειρήσθω εν παρόδω» είχαν αυξηθεί διαδοχικά το 1998, το 2003 (το 2002 είχε γίνει η μετατροπή τους σε ευρώ κατ’ απόλυτη ισοτιμία με τις δραχμές), το 2005 και το 2008.
 
Το 2010 το Υπουργείο Οικονομικών θεσπίζει νέα κριτήρια, ακολουθώντας τις οδηγίες της Ε.Ε. για τους εκπεμπόμενους ρύπους (CO2) και εισάγει για πρώτη φορά το κριτήριο της παλαιότητας.
Είναι περίπου το καθεστώς των τελών που ισχύει μέχρι σήμερα , …. βέβαια με κάποιες τροποποιήσεις των τελευταίων ετών, που θα τις δούμε παρακάτω.

Στον παρακάτω πίνακα τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2010 :



 Κατάταξη οχημάτων σε κλάσεις βάσει περιβαλλοντικής επιβάρυνσης κινητήρα
Κλάσεις οχημάτων
Περιβαλλοντική επιβάρυνση κινητήρα οχημάτων
Κλάση Α
Οχήματα με χαμηλές ή μηδενικές εκπομπές (EURO 4, 5 και μεταγενέστερης) από 1-1-2005 και νεότερα
Κλάση Β
Οχήματα με μέτριες εκπομπές (EURO 3) από 1-1-2000
Κλάση Γ
Οχήματα με υψηλές εκπομπές (EURO 2) από 1-1-1996
Κλάση Δ
Οχήματα με πολύ υψηλές εκπομπές (EURO 1, 0, συμβατικά) πρίν από 31-12-1995

Επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ. - Τέλη 2010
Κυβισμός
μέχρι 300
301 - 785
786 - 1357
1358 - 1928
1929 - 2357
2358 και άνω
Κλάση Α
0 €
28 €
94 €
184 €
428 €
562 €
Κλάση Β
35 €
63 €
137 €
252 €
521 €
680 €
Κλάση Γ
51 €
79 €
162 €
302 €
596 €
780 €
Κλάση Δ
68 €
96 €
187 €
352 €
671 €
880 €
Τέλη 2009
18 €
46 €
112 €
202 €
446 €
580 €

Ελαφρά και Βαρέα Φορτηγά Ι.Χ. ή Δ.Χ. - Τέλη 2010
Κλάσεις οχημάτων
Ποσοστό αυξομείωσης υφιστάμενων τελών κυκλοφορίας
Κλάση Α
- 30 %
Κλάση Β
+ 10 %
Κλάση Γ
+ 15 %
Κλάση Δ
+ 20 %

 
Όπως διαπιστώνετε διαβάζοντας τον παραπάνω πίνακα, ....το 2010 τα παλαιότερα αυτοκίνητα είχαν ιδιαίτερα αυξημένα και όχι μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.

Είναι η πρώτη χρονιά που γίνονται αθρόες καταθέσεις πινακίδων στις Εφορίες και η πρόβλεψη εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας ….αποτυγχάνει παταγωδώς.

Εμπρός στην «εισπρακτική» αποτυχία του 2010, θεσπίζονται νέοι κανόνες για τα τέλη του 2011 :
1) καταργείται το εισαχθέν μόλις την προηγούμενη χρονιά κριτήριο παλαιότητας, 
2) εισάγονται τα «πράσινα» τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα με τις εκπομπές CO2, για αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν μετά τις 1/11/2010, 
3) ο υπολογισμός του κυβισμού γίνεται με πιο αναλογικό τρόπο (με δημιουργία περισσότερων κατηγοριών) και ενσωματώνει τον "ειδικό φόρο μεγάλου κυβισμού" στα τέλη (πρόκειται για τον φόρο που επιβάλλεται σε όλα τα ΙΧΕ άνω των 1.929 κ.εκ. και είχε προβλεφθεί με το ν. 3775/2009, ο οποίος και απετέλεσε τον πρόδρομο του μετέπειτα «Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης» affraid , ….βλέπετε ο λεκτικός πλούτος της γλώσσας μας ….επιτρέπει τέτοια «ευφυολογήματα» agr1 ).

Τα τέλη κυκλοφορίας του 2011 :


Κυβισμός
Τέλη κυκλοφορίας 2011
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.
20 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.
50 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.
110 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.
120 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.
220 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.
240 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.
270 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.
600 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.
800 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.
1000 €
από 4001 κ.ε. και άνω
1200 €


Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 - 100 (γρ./χλμ.)
0 €
101 - 120 (γρ./χλμ.)
0,80 €
121 - 140 (γρ./χλμ.)
1,00 €
141 - 160 (γρ./χλμ.)
1,50 €
161 - 180 (γρ./χλμ.)
2,00 €
181 - 200 (γρ./χλμ.)
2,25 €
201 - 250 (γρ./χλμ.)
2,50 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.)
3,00 €

 
Οι καταθέσεις πινακίδων συνεχίζονται και τα αναμενόμενα κρατικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας, ….εκ νέου δεν επιτυγχάνονται.
 
Για να καλυφθεί το νέο δημοσιονομικό εισπρακτικό κενό, ….χωρίς βεβαίως να μπούν στον κόπο να προβληματιστούν πολύ και να το σκεφθούν ιδιαιτέρως, ….προτείνεται και εφαρμόζεται «ελαφρά τη καρδία» η αύξηση τους. 
Έτσι το 2012 (η τελευταία χρονιά που προμηθευόμαστε τα περίφημα αυτοκόλλητα για το παρμπρίζ, ....ώστε να εξοικονομηθούν και από εκεί κάποια χρήματα), ....τα τέλη αυξάνονται κατά 10% σε όλες τις κατηγορίες και παραμένουν στα ίδια επίπεδα και τα επόμενα έτη 2013, 2014 και 2015.  affraid
 
Και ερχόμαστε στα τέλη κυκλοφορίας του 2016 (....αυτά που ισχύουν μέχρι σήμερα), όπου με τον ν. 4346/2015, επέρχονται οι εξής τέσσερες βασικές αλλαγές :
1.Μπαίνει εκ νέου το κριτήριο παλαιότητας για τα ΙΧΕ άνω των 1357 κυβικών.
Αυτό οδηγεί σε αυξήσεις για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν από το 2006 μέχρι και το 2010 και σε ελαφρύνσεις για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν πριν την 1/1/2006.
 
2. Κατεβαίνει η απαλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας από τα 100 γραμμάρια CO2 στα 90 γραμμάρια CO2, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα πολλά μοντέλα που μέχρι τότε απαλλάσσονταν από την υποχρέωση πληρωμής τελών να επιβαρυνθούν για πρώτη φορά.
 
3. Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά την 01/11/2010 εφόσον εκπέμπουν περισσότερα από 100 γραμμάρια, με τις αυξήσεις να  αγγίζουν το 10%.
 
4. Χάνουν την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας οι κάτοχοι υβριδικών αυτοκινήτων από 1.549 κυβικά εκατοστά έως 1.928 κυβικά, που ταξινομήθηκαν έως 31 Οκτωβρίου 2010.
Παράλληλα αυξάνονται τα τέλη για τους κατόχους υβριδικών άνω των 1.929 κυβικών, καθώς τα τέλη κυκλοφορίας θα αναλογούν στο 60% των τελών που αντιστοιχούν στα συμβατικά αυτοκίνητα έναντι του 50%  που ίσχυε.
 
Έτσι σε όσα ΙΧΕ είχαν ταξινομηθεί μέχρι το 2006, μειώθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας, ….με το "πονηρό" σκεπτικό ότι κάποιες χιλιάδες ιδιοκτητών που είχαν παραδώσει πινακίδες, λόγω των αυξημένων τελών προηγούμενων ετών, ….θα τα κυκλοφορήσουν ξανά και θα μπορέσει το Δημόσιο να εισπράξει χρήματα.
Όμως για ακόμη μια φορά οι προβλέψεις των αρμοδίων του Υπουργείου Οικονομικών δεν επαληθεύτηκαν, ….γιατί το "προσδοκώμενο" συνέβη σε ελάχιστες περιπτώσεις.
 
Επειδή όμως οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 πήγαν πολύ καλύτερα από τις προηγούμενες χρονιές, ....οι καταθέσεις πινακίδων ήταν λιγότερες, ....οι «κοινωνικά ευαίσθητοι»  Razz ιθύνοντες πρότειναν και ψηφίστηκε το 2016 ο ν. 4410  (που ήδη αναφέρθηκε στο topic «Τέλη Κυκλοφορίας 2019»),  επικαιροποιώντας τα ισχύοντα τέλη κυκλοφορίας και εισάγοντας τη καθοριστική παράγραφο «3», όπου προβλέπει :
«3. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων ισχύουν για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2017 και επομένων.»
 
Επομένως εξ όλων των ανωτέρω συνάγεται ότι ΜΟΝΟ το 2016 λίγοι τυχεροί (μεταξύ των οποίων και ο φίλος Άκης (pilot) Very Happy ), ωφελήθηκαν με μικρή μείωση των τελών κυκλοφορίας τους, ….αλλά ΕΦ’ ΑΠΑΞ.
Επίσης οι μειώσεις που σωστά αναφέρει στο σύνδεσμό του ο Γιωργάκος, ....αφορούν τα τέλη του 2016 και ίσχυσαν για ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ φορά, ….και αυτή με δόλιο σκοπό.
 
Καμία άλλη χρονιά δεν υπήρξαν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας και ποτέ άλλοτε (εκτός του 2016), η παλαιότητα δεν λειτούργησε υπέρ των ιδιοκτητών ΙΧΕ.

Άντε βρε, ….μην το βάζετε κάτω, ….τα καλύτερα έρχονται, ….το είπαν στις ειδήσεις !!!  lol!
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:07

!!! και θα γίνουμε κανονικό κράτος... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από tabbert Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:27

οχι ποτε γερμανικο κρατος.....
θελω ενα κρατος που να εχω ανταποδοτικοτητα πληρωνω θελω παροχες δε πληρωνω ας πεθανω στη ψαθα.....
διοτι σημερα στα χωρια κανεις δε πληρωσε στα παλαια χρονια εφκα (πρωην τεβε) με αποτελεσμα να παρουν εθνικη συνταξη και αυτος πουπληρωσε επι 30 συναφη να παρει στο συνολο 300 ευρω παραπανω .....να μην επεκταθω παραπανω
τα τελη για μενα επρεπε να υπαρχουν με πολυ χαμηλες τιμες.... και πιο πολλα αμαξια στο δρομο αρα εισπραξη φορων καυσιμων αυξηση τζιρου στα συνεργεια κλπ κλπ αλλα το θεμα ειναι να πιασουμε ευκολο χρημα αλλα δε γινετε....και ουτε ποτε θα γινει....

tabbert


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 13:51

Ο λόγος της παρούσης δημοσίευσης δεν έγινε για να συγκρίνουμε κράτη με Εθνικούς ή άλλους "βολικούς" για εμάς προσδιορισμούς, ....αλλά για να πάψουμε να έχουμε θολή, επιλεκτική μνήμη, ...να μην ευαγγελιζόμαστε "ευγενείς" προσδοκίες, ...να μην τρέφουμε "φρούδες" ελπίδες ....και να αρχίσουμε επιτέλους να βλέπουμε το δάσος και όχι το δένδρο.

Η ευρυθμία, η αξιοπιστία και η πρόοδος μιας χώρας, πέραν της όποιας οικονομικής ή όχι ευημερίας της, εξαρτάται κυρίως ...από την νοοτροπία των πολιτών της, ...την συναίσθηση ευθύνης των ηγετών της και ασφαλώς ...την ενσυνείδητη υπακοή-εφαρμογή των νόμων και του Συντάγματος της, από όλους ανεξαιρέτως (...ηγεσίας και πολιτών).

Προσωπική άποψη είναι ότι ως χώρα πάσχουμε και στους τρείς αυτούς τομείς, ....για λόγους που δεν είναι του παρόντος να αναλυθούν.

Μεταφέρω αυτούσια προηγούμενη δημοσίευση μου στο forum (τον Νοέμβριο του 2015), που αφορούσε κάποιες σκέψεις για τα τέλη κυκλοφορίας του 2016, που είχαν μόλις ανακοινωθεί τότε : 

" ....(Σκέψεις ενός κοινού θνητού, ....για ψυχοθεραπεία [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] )


ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ :

-         Υποτιθέμενες :
Εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος και δίκαια κατανομή των  βαρών, …. «αερολογίες» με κούφιες δηλώσεις ώστε να βγει κι αυτή η βδομάδα και μετά βλέπουμε, …. «προαπαιτούμενα & ισοδύναμα» τρόμου και ελπίδας.    

-         Αντικειμενικές :
Να κερδίσουμε λίγο χρόνο στην Εξουσία, ….να κοροϊδέψουμε (τους εαυτούς μας), ….να εξαργυρώσουμε την «ευπιστία» των πολιτών, ….να υλοποιήσουμε όσα υπογράψαμε (…στο 1ο, 2ο, 3ο μνημόνιο, και βλέπουμε ….).

Γιατί εμείς (….η Εξουσία),  γνωρίζουμε τι έχουμε υπογράψει, ….αλλά πρέπει να το φέρουμε από δω, να το φέρουμε από ’κεί, ….να το στρογγυλέψουμε όσο μπορούμε, ….ώστε να εθισθούν οι «ιθαγενείς» στην προοπτική της φόλας.

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ :
Αυξήσεις έως 6,7% στα καινούργια IXE αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μειώσεις 4,5% στα Ι.Χ.Ε. άνω των 10 ετών, αλλά δυστυχώς [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]  100% δούλεμα, ….για τα πάντα και δια πάντα.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ & ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ :

Συνεχίζουμε (…εμείς οι φορολογούμενοι) να πληρώνουμε με αίμα, ….αμαρτίες άλλων (…κυβερνώντων και των συν αυτώ διαπλεκομένων ), ….σε ένα ταξίδι χωρίς σχέδιο, χωρίς επιστροφή, χωρίς ζωή.

«Ισοδύναμα» για τη ζωή μας (ατομική, οικογενειακή, κοινωνική) που χάνεται δεν υπάρχουν, ….παρά μονάχα «ισοδύναμα» θανάτου (….πνευματικού & οικονομικού), ….μας εμπαίζουν αξιολογώντας την υπόληψη και την περιουσία μας ….με ένα αυθαίρετο «τιμολόγιο» (…. των πάλαι ποτέ «δουλοπαροίκων» στα ξεχασμένα σκλαβοπάζαρα της Ιστορίας).

Αφού άρπαξαν την ευκαιρία (της εξουσίας), ….εξαϋλωσαν τις περιουσίες μας (θυμηθείτε. …χρηματιστήριο, …ομόλογα, …P.S.I., …φόροι, …τέλη, …μειώσεις μισθών & συντάξεων, ….κεφαλαιακοί έλεγχοι Τραπεζών)  ….βίασαν την αξιοπρέπεια μας, ….έσφαξαν την προοπτική για ένα καλύτερο μέλλον (…που αποτελεί παλιά διαχρονική ανθρώπινη αξία), ….κατακρεούργησαν τον κοινωνικό ιστό (...παρερμηνεύοντας κατά το δοκούν την Ιστορία , ....καταστρέφοντας την Παιδεία, ....στέλνοντας στην «εντατική» την Υγεία, ....διαλύοντας την πρωτογενή παραγωγή, ....ξεπουλώντας όσο-όσο τη Δημόσια περιουσία), και ….σκόρπισαν στους πέντε ανέμους τις ελπίδες τις δικές μας και των παιδιών μας.

Μας αντιμετωπίζουν σαν τα «λάφυρα» ....στο βωμό της ματαιοδοξίας τους, ....της ανικανότητας τους, ....των «ύπουλων» σχεδίων τους.

Με ευτελή κόλπα, ψεύτικες υποσχέσεις, συνεχιζόμενες αρπαχτές, ….έφτασαν στο ανέντιμο σημείο να μας κουνάνε το δάκτυλο (…από τα τηλεοπτικά πάνελ βεβαίως, ….γιατί δια ζώσης προϋποθέτει …«προσόντα» [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]  που δεν διαθέτουν ), ….διαπράττοντας ότι πιο αίσχιστο και κατάπτυστο μπορεί να συμβεί σε μια αληθινή Δημοκρατία,  ….να μας θεωρούν υπεύθυνους ….για το φόνο του εαυτού μας. 

Η ατάκα τους : «Μας ψήφισε ο κυρίαρχος λαός», ….μόνο οργή και όνειδος μπορεί πλέον να προκαλέσει ....στη δοκιμαζόμενη & χειμαζόμενη κοινωνία.

Εφαρμόζουν αβίαστα και ασυνείδητα …ότι τους διατάξουν οι προϊστάμενοι τους (…με το σύγχρονο όρο «Δανειστές» ή 
«Θεσμοί»), ….στέλνοντας την κοινωνία στον Αρμαγεδδώνα, …..όντας ανίκανοι να αντιπροτείνουν έστω και ένα, ….μόνο ένα μέτρο, ….ως αντιστάθμισμα στα εγκληματικά μέτρα που έχουν δεχθεί και συμφωνήσει να επιβάλουν.

Η λέξη «ισοδύναμο», ….στην νέο-πολιτική παραφιλολογία τους, ….έχασε την ουσιαστική σημασία της (...όπως και πολλές ακόμα λέξεις).

Όποιος όμως ….συνεχίζει να περιπαίζει τη «Λογική» και …επιμένει να ατιμάζει την «Ηθική», ….αργά ή γρήγορα διασύρεται και σύντομα θα βρεθεί προ των ευθυνών που ….καταλογίζει η Ιστορία και ….αποδίδει η Κοινωνία.

Όλα τα «κούφια» λόγια και οι «ψεύτικες» υποσχέσεις, … πάντοτε ιστορικά τουλάχιστον [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] ,  ....έχουν λειτουργήσει σαν πυροκροτητές και οπλίζονται σαν «βόμβες» …από τα άδικα έργα.

Όλοι ανεξαιρέτως οι λαοί που επιθυμούν να συνεχίσουν να υπάρχουν …αποτελούν ζωντανούς οργανισμούς, …που μπορεί μεν να εξαπατώνται, …πάντα όμως κινούνται (έστω και αργά) και απαντούν …στους δυνάστες, …τους σφετεριστές και …τους εκμεταλλευτές.

Ούφ !!! …Τα είπα και …ξεθύμανα [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.].


Βοήθεια μας !!!! ...."

Ας μην ξεχάμε ποτέ ότι η ιστορία διαχρονικά διδάσκει πως ....λαοί χωρίς ιστορική μνήμη και ταυτότητα είναι καταδικασμένοι να αφανιστούν
Η επιλογή είναι στο χέρι μας.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από friar Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 19:33

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 1 Δεκ 2018 - 20:39

και προπαντός ψυχραιμία!
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Κυρ 2 Δεκ 2018 - 13:00

Georgedim έγραψε:
Με αφορμή λοιπόν τις τοποθετήσεις των φίλων μας, ....στο topic "Τέλη Κυκλοφορίας 2019", ....περί μειώσεως των τελών κυκλοφορίας μετά πάροδο δεκαετίας και επειδή προσωπικά δεν θυμόμουν κάτι τέτοιο, ….έκανα μια έρευνα στο διαδίκτυο, ….που μάλλον καταρρίπτει τις αιτιάσεις τους. Rolling Eyes

Ειδικότερα, το νέο σύστημα προβλέπει:
1. Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας για τα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2010. Από το 2011 θεσπίζεται νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είμαι ώριμος νέος άλλα έχω μνήμη ανώριμου νέου ......
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 2 Δεκ 2018 - 14:02

Γιωργάκος έγραψε:Είμαι ώριμος νέος άλλα έχω μνήμη ανώριμου νέου .....

Γιώργη μου, ....μάλλον δεν πρέπει να έγινα αντιληπτός στο νόημα και το κείμενο της δημοσίευσης μου και ίσως την παρεξήγησες. Rolling Eyes

Για του λόγου το αληθές :
Georgedim έγραψε:
....Εμπρός στην «εισπρακτική» αποτυχία του 2010, θεσπίζονται νέοι κανόνες για τα τέλη του 2011 :
1) καταργείται το εισαχθέν μόλις την προηγούμενη χρονιά κριτήριο παλαιότητας, .....

Δεν γράφω κάτι διαφορετικό από τα γραφόμενα στον σύνδεσμο που παραθέτεις.

Αντιθέτως προσπάθησα να δώσω μια πιο ολοκληρωμένη και λεπτομερή εικόνα των διακυμάνσεων των τελών κυκλοφορίας, ....τα τελευταία 30 χρόνια, ....με σαφείς αναφορές των συνήθως ανοδικών διακυμάνσεων τους καθώς και ....την ανυπαρξία του κριτηρίου παλαιότητας, .....πλην του 2010 (με αυξήσεις για τα παλιά αυτοκίνητα, ανω δεκαετίας) και .....του 2016 (με μικρές μειώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες ΙΧΕ και μόνο για τη συγκεκριμένη χρονιά).

Στην ...μακροσκελή  Embarassed αρχική ανάρτηση μου στο topic, ....θα είδες ότι το κριτήριο παλαιότητας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2010  ....με σημαντική όμως αύξηση των τελών κυκλοφορίας στα παλαιότερα αυτοκίνητα (πρώτος πίνακας) και ....αποτέλεσμα την αθρόα κατάθεση πινακίδων από τους ιδιοκτήτες τους, στις Εφορίες.

Λίγο παρακάτω, ...στον δεύτερο πίνακα, υπάρχουν αναλυτικά τα τέλη του 2011, όπου φαίνονται οι αλλαγές στο κόστος, ....συγκριτικά με το 2010.

Μικρές μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, ....συνδυαστικά πάντα με το κριτήριο παλαιότητας, ....υπήρξαν μόνο το 2016 και αφορούσε λίγους & τυχερούς :

Georgedim έγραψε:
....Επίσης οι μειώσεις που σωστά αναφέρει στο σύνδεσμό του ο Γιωργάκος, ....αφορούν τα τέλη του 2016 και ίσχυσαν για ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ φορά, ....


Η αλήθεια είναι πως με τις τόσες αλλαγές που συμβαίνουν στα τέλη κυκλοφορίας τα τελευταία χρόνια, ....είναι πολύ δύσκολο στον καθένα μας να έχει μια έγκυρη εικόνα της πορείας τους ....και αυτό μόνο προσπάθησα να αποτυπώσω μέσα από τα γραφόμενα μου, ....χωρίς απολύτως καμία διάθεση να φέρω σε δύσκολη θέση κάποιον. Αν άθελα μου δημιούργησα τέτοιες εντυπώσεις, ....ζητώ και δημοσίως συγγνώμη.

Μια αμερικάνικη παροιμία λέει πως " η καλή μνήμη είναι δώρο Θεού. Μεγαλύτερο χάρισμα όμως είναι να μπορείς να ξεχνάς".  eye
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Πεμ 13 Δεκ 2018 - 10:35


Αν και καθυστερημένα λόγο προβλήματος στον Η.Υ. μου , «οι συνδέσεις που έκανα στο φόρουμ ήταν από κινητό τηλέφωνο με αποτέλεσμα να είναι για μένα δύσκολη η γραφή»

Δεν κατάλαβα Γιώργο για ποιο λόγο που ζητάς συγνώμη δεν έθιξες κανέναν, διάλογο κάνουμε και ο καθένας μας γράφει αυτά που κατά τη γνώμη του ξέρει παραθέτοντας τις δημοσιεύσεις που βρίσκουμε στο διαδίκτυο.

Τώρα όσο για τους Αμερικάνους αυτό που λένε για τη μνήμη το βλέπω πολύ σωστό .

Εγώ το έγραψα για να γελάσουμε και μην θεωρηθεί ότι είναι ειρωνικό .

Ώριμος νέος  λέω για τον εαυτό μου που πλησιάζω τα 70 ανώριμους νέους λέω τα παιδάκια που πολύ σωστά λέει μια ελληνική παροιμία .
Μην τάξεις σε Άγιο και σε παιδί .
Θέλοντας να τονίσει η παροιμία ότι το παιδί δεν ξεχνάει .
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ Empty Απ: Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Παρ 14 Δεκ 2018 - 22:20

Γιώργο, οι Αρχαίοι μας πρόγονοι δίδασκαν πως : «συγνώμη μετανοίας κρείσσων εστί» (σε ελεύθερη μτφ. : καλύτερα να παραδέχεσαι τα λάθη σου, παρά να μετανοιώνεις γι' αυτά).

Αντίστοιχα το Ευαγγέλιο μας διδάσκει πως (κατά Ματθαίον, κεφ.ιβ’-στ.34) : «εκ γαρ του περισσεύματος της καρδίας το στόμα λαλεί», ....ρήση όπου σήμερα έχουμε εκλαϊκεύσει και χρησιμοποιούμε στην καθομιλουμένη, αγνοώντας όμως την αρχική προέλευση της.

Στο συγκεκριμένο topic δεν κατέθεσα προσωπική γνώμη, ….αλλά όπως ήδη γράφηκε, μια εμπεριστατωμένη έρευνα σε βάθος 30/ετίας, ....που αφορούσε τα τέλη κυκλοφορίας και την σχέση τους με το κριτήριο παλαιότητας (....ως κριτήριο πληρωμής λιγότερων τελών, που αναφέρθηκε στο topic : " [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] " ).

Το συμπέρασμα αυτής της έρευνας, ...όπου πίστεψε με απαίτησε αρκετό χρόνο & κόπο, ...ήταν :
Georgedim έγραψε:
Επομένως εξ όλων των ανωτέρω συνάγεται ότι ΜΟΝΟ το 2016 λίγοι τυχεροί (μεταξύ των οποίων και ο φίλος Άκης (
pilot[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] ), ωφελήθηκαν με μικρή μείωση των τελών κυκλοφορίας τους, ….αλλά ΕΦ’ ΑΠΑΞ.
Επίσης οι μειώσεις που σωστά αναφέρει στο σύνδεσμό του ο Γιωργάκος, ....αφορούν τα τέλη του 2016 και ίσχυσαν για ΜΙΑ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ φορά, ….και αυτή με δόλιο σκοπό.
 
Καμία άλλη χρονιά δεν υπήρξαν μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας και ποτέ άλλοτε (εκτός του 2016), η παλαιότητα δεν λειτούργησε υπέρ των ιδιοκτητών ΙΧΕ.

Επειδή είναι σε όλους μας γνωστό πως στο διαδίκτυο κυκλοφορεί πληθώρα ανεξέλεγκτων ή αποσπασματικών ειδήσεων, ...παραφιλολογίας & ...επίπλαστων εντυπώσεων, ....θεωρώ καλό όταν ανοίγουμε κάποιο "ενδιαφέρον" θέμα ή όταν καταθέτουμε κάποια άποψη (....δική μας ή που τη διαβάσαμε), στο τέλος να μπορούμε να καταλήγουμε σε ασφαλή και "ανέφελα" συμπεράσματα.
Η σωστή και έγκυρη ενημέρωση είναι προς όφελος όλων μας.

Οι λανθασμένες ή συγκεχυμένες εντυπώσεις, πάντοτε οδηγούν σε εσφαλμένη κρίση και αντίστοιχες πράξεις.

Οι διαλογιστές Θιβετιανοί καλόγηροι λένε πώς : 
"Όταν ο άνθρωπος μαθαίνει να μιλά, απλώς αναπαράγει όσα ήδη γνωρίζει. 
Όταν όμως μάθει να διαβάζει και ξέρει να ακούει τον συνομιλητή του, τότε μπορεί να ανακαλύψει και πράγματα που δεν γνωρίζει ή που νομίζε πως ήξερε".

Όσο για τα "ταξίματα" σε μικρούς και μεγάλους Very Happy , ....επειδή τα τελευταία χρόνια έχουμε χορτάσει από υποσχέσεις των εκάστοτε "κοινωνικά ευαίσθητων" μεγαλόσχημων, ....καλό για όλους εμάς είναι να θυμόμαστε τα γεγονότα και τις πράξεις τους ....ώς έχουν.  Cool Cool Cool
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης