Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ
από Γιωργάκος Σήμερα στις 10:35

» Suzuki New Vitara Micro Camper.
από Νικόλας Μητσόπουλος Σήμερα στις 9:23

» Προσφορά τροχόσπιτου
από Γιωργάκος Τρι 11 Δεκ 2018 - 17:55

» Υπάρχει πρόβλημα με τα αυτοκίνητα diesel?
από Batfalcon Τρι 11 Δεκ 2018 - 14:54

» Πωλειται Τροχοσκηνη
από ladakias Κυρ 9 Δεκ 2018 - 15:53

» Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οικόπεδο
από friar Σαβ 8 Δεκ 2018 - 19:40

» citroen 2cv camper
από vzol48 Παρ 7 Δεκ 2018 - 21:57

» ΠΑΦΟΣ 2018, με τη ματιά του caminador.
από gsalonica Τρι 4 Δεκ 2018 - 11:47

» 10 νέα μικρά......
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:39

» Σημείωμα έλξης αυτή η πονεμένη ιστοριουλα
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:17

» Τέλη Κυκλοφορίας 2019
από Γιωργάκος Παρ 30 Νοε 2018 - 11:45

» Απεγκλωβισμός από τη λάσπη
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:52

» Decathlon
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:41

» Μια πρωτη προσεγγιση για εξωτερικο
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:23

» Διαδικτυακή πλατφόρμα για τις ελληνικές παραλίες
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:18

» Ένα ιδιαίτερο τροχόσπιτο
από pilot Παρ 23 Νοε 2018 - 13:56

» Συρματόσχοινο ασφαλείας - ακινητοποίησης ρυμουλκού
από krokodeilos Τρι 20 Νοε 2018 - 11:45

» Σκωτζέζικο ασανσέρ ποταμόπλοιων !!!
από vzol48 Δευ 19 Νοε 2018 - 17:23

» Ακραία δοκιμασία τροχόσπιτου
από Batfalcon Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:28

» Για να γελάμε. Ανέκδοτα και άλλα videoαστεία .
από Γιωργάκος Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:11

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Patrinos Την / Το Πεμ 25 Οκτ 2018 - 11:12


Γιώργο, σε ευχαριστούμε!  cheers
avatar
Patrinos


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 0:44

ΣΤ ΜΕΡΟΣ (τελευταίο) :
Πολύ κοντά στον καθεδρικό ναό της πόλης, βρίσκεται ο οβελίσκος Βασίλι Λέφσκι, στην διασταυρώση την ομώνυμης λεωφόρου με τη λεωφόρο Γιάνκο Σακάζοφ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ανεγέρθηκε το 1895 προς τιμήν του σημαντικού Βούλγαρου εθνικού ήρωα Vasil Levski, ο οποίος απαγχονίστηκε από τους Οθωμανούς στο σημείο αυτό στις 18 Φεβρουαρίου του 1873 (6 Φεβρουαρίου με το παλιό ημερολόγιο).
Ο Λέφσκι ήταν αυτός που ξεσήκωσε τους Βούλγαρους κατά των Οθωμανών και προετοίμασε το έδαφος για την ανεξαρτησία της χώρας του.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όλα αυτά τα αξιοθέατα που γνωρίσαμε βρίσκονται σε κοντινή σχετικά απόσταση το ένα από το άλλο, με εξαίρεση το Μουσείο Σοσιαλιστικής Τέχνης.
Αυτό που μας άρεσε ιδιαίτερα ήταν ότι πρόκειται για μια πολύ ευχάριστη πόλη, όπου όλο σχεδόν το ιστορικό κέντρο της είναι ένας μεγάλος πεζόδρομος, σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί κάποιος να επισκεφθεί όλα τα αξιοθέατα της περπατώντας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η Σόφια σε προ(-σ)καλεί να την περπατήσεις και να την γνωρίσεις.
Τα σημαντικότερα ιστορικά μνημεία και μουσεία βρίσκονται ανάμεσα στις πλατείες Sveta Nedelya, Largo , Aleksander Battenberg, στην πλατεία του NDK, καθώς και κατά μήκος της λεωφόρου Tsar Osvoboditel.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για φαγητό αυτό που συνήθως κάνουμε είναι να αναζητήσουμε τα ταβερνάκια των φοιτητικών περιοχών της κάθε πόλης, αποφεύγοντας τα πολυδιαφημισμένα εστιατόρια των τουριστικών οδηγών. Στις περιοχές αυτές μπορεί να μην βρίσκεις gourmet εστιατόρια με παράξενα πιάτα, αλλά τρως καλά και φθηνά. Σας συστήνουμε αυτή την πρακτική ανεπιφύλακτα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ρωτώντας μάθαμε πως στην Σόφια, η περιοχή αυτή είναι η περιοχή «Sredets», κοντά στην εκκλησία «Sveti Sedmochislenitsi» (Ι.Ν. Επτά Αγίων). Εδώ ανακαλύψαμε πολλά γραφικά ταβερνάκια, café-bar και όμορφα bistro. Είναι περίπου σαν την περιοχή του Ψυρρή, αλλά όχι τόσο τουριστική.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αν εξαιρέσει κανείς τα καταστήματα στην τουριστική λεωφόρο Vitosha, όπου οι τιμές σε φαγητό και ποτό είναι σχεδόν ίδιες με την Ελλάδα (σε κάποια ίσως και ακριβότερες), οι τιμές είναι γενικά πιο φθηνές.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εντύπωση μας έκανε και μια πρωτότυπη καντίνα-εστιατόριο , που έχει στηθεί σε ένα γωνιακό οικόπεδο στην διασταύρωση των οδών Petar Parchevich  & Angel Kunchev, το «Street Chefs» με νόστιμες δημιουργίες, που άρεσαν πολύ στα παιδιά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στην περιοχή κυκλοφορούν πιο ψαγμένοι τουρίστες και εδώ βρίσκονται μερικά από τα πιο ωραία graffiti της πόλης αλλά και τα πιο ψαγμένα μαγαζάκια καλλιτεχνών.
Παρεμπιπτόντως, οι παραδοσιακές ταβέρνες λέγονται «Mehana».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πρόκειται για μια πολύ γραφική γειτονιά, δίπλα σχεδόν στο κέντρο της πόλης χωρίς όμως την πολυκοσμία του.
Εντύπωση μας έκανε πως το graffiti μοιάζει να αποτελεί κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, με εντυπωσιακά δείγματα street art να χρωματίζουν και να δίνουν «ζωή» στα απρόσωπα και μουντά κτίρια της πόλης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Προσωπικά μου θύμισε πολύ έντονα (όσoν αφορά το graffiti) μια άλλη αγαπημένη μου πόλη, όπου πέρασα δύο χρόνια της ζωής μου, την συνοικία Μίζιον («Mission District»), στο [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η βόλτα μας συνεχίζεται βόρεια της πλατείας Ανεξαρτησίας («Nezavisimost»), όπου βρίσκονται συγκεντρωμένα τα υπόλοιπα αξιοθέατα της πόλης, όπως το οθωμανικό τζαμί Banya Bashi (1576), τα Ιαματικά Λουτρά (Sofiiska Banya), η Εβραϊκή Συναγωγή (1909) κ.λ.π..

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το οθωμανικό τζαμί «Banya Bashi» (που σημαίνει «πολλά λουτρά» ), βρίσκεται δίπλα ακριβώς από το πολυκατάστημα Tzum και είναι χτίσμα του 14ου αιώνα. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του τζαμιού είναι ότι είναι χτισμένο πάνω σε φυσικά ιαματικά λουτρά και λένε πως ακόμη και σήμερα μπορεί κανείς να δει τον ατμό που ανεβαίνει από τα ανοίγματα στο έδαφος κοντά στα τείχη του τζαμιού. Εμείς πάντως δεν καταφέραμε να δούμε ατμό.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το Μουσείο Ιστορίας της Σόφιας, στεγάζεται σε ένα υπέροχο κτήριο που στο παρελθόν στέγαζε τα δημόσια λουτρά της πόλης. Βρίσκεται πίσω από το τζαμί «Banya Bashi». Περιδιαβαίνοντας τις οκτώ αίθουσες του μουσείου αυτού, αποκτάς μια συνοπτική αλλά ευχάριστη γνωριμία με την ιστορία και τη λαογραφία της πόλης, καθώς τα εκθέματα χρονολογούνται από τη πρώϊμη Ρωμαϊκή περίοδο μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ανάμεσα στα πολλά αντικείμενα που είδαμε, υπάρχει ανακατασκευασμένο ένα νεολιθικό σπίτι, ένα παλιό περίπτερο, έντυπα υλικά, άμαξες, κοστούμια και χρυσά ρολόγια από την εποχή του πρίγκιπα Φερδινάνδου.  Εκτός από τα μόνιμα εκθέματα, στο χώρο του μουσείου γίνονται και προσωρινές εκθέσεις, ενώ  υπάρχει ένα ειδικό δωμάτιο για τα παιδιά, όπου μπορούν να παρακολουθήσουν διαδραστικά την ιστορία της Σόφιας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για την επίσκεψη στο μουσείο συμφέρει το οικογενειακό εισιτήριο με κόστος μόλις 10 leva, ενώ το ατομικό εισιτήριο για ενήλικες είναι 6 leva και για τα παιδιά 2 leva. Κάθε δεύτερη Πέμπτη υπάρχει δωρεάν είσοδος στο μουσείο.

Προσωπικά θεωρώ ότι είναι από τα σημεία που πρέπει οπωσδήποτε κάποιος να επισκεφθεί στη Σόφια.
Στην πλατεία εμπρός από το μουσείο, υπάρχουν κρήνες από τις οποίες αναβλύζει ιαματικό νερό, το οποίο οι ντόπιοι συλλέγουν σε μπουκάλια και μπιτόνια, προφανώς για οικιακή χρήση.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η πρόσφατα αναπαλαιωμένη διώροφη αγορά Halite, κτίσμα των αρχών του 20ού αιώνα, που ξεχωρίζει για τη γυάλινη οροφή της, βρίσκεται στην άλλη πλευρά του «Banya Bashi».
Γραφική, αλλά με τουριστικό κυρίως προσανατολισμό και ακριβή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η «Συναγωγή της Σόφιας», βρίσκεται δίπλα ακριβώς και είναι η μεγαλύτερη συναγωγή των Βαλκανίων, μια από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης και η μια από τις δύο που λειτουργούν σήμερα στη Βουλγαρία  (η άλλη είναι στη Φιλιππούπολη (Πλόβντιβ).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από εδώ και μέχρι την περιβόητη αγορά «Zhenski Pazar», το σκηνικό στην πόλη αλλάζει, διατηρώντας χαρακτηριστικά από την σοσιαλιστική περίοδο της πόλης. Την αίγλη και την αρχοντιά του ιστορικού κέντρου διαδέχεται η εγκατάλειψη και το γκρίζο αστικό τοπίο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

H αγορά «Zhenski Pazar»(= Αγορά των Γυναικών), αποτελεί την κεντρική και πιο μεγάλη αγορά της πόλης, με φρέσκα φρούτα, λαχανικά και τρόφιμα, αλλά και οικονομικά ρούχα και παπούτσια. Είναι ένας μεγάλος υπαίθριος χώρος γεμάτος κάθε λογής μαγαζάκια. Είναι η παλαιότερη υπαίθρια αγορά στη Σόφια και βρίσκεται σε μια γειτονιά που κατοικείται κυρίως από πρόσφυγες Τούρκους και από τις αραβικές χώρες, οπότε η περιοχή διατηρεί μια πολύ «ανατολίτικη» αίσθηση και μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα. 
Η αλήθεια είναι πως περπατώντας τα σοκάκια πέριξ της αγοράς αυτής, δεν νοιώθεις το ίδιο «άνετα», όπως στο ιστορικό κέντρο της πόλης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Περιδιαβαίνοντας τα σοκάκια αυτά φθάσαμε στη λεωφόρο Knyaginya Maria Luiza, που οδηγεί βόρεια στην πόλη, προς τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό (μισή ώρα περπάτημα).
Στη διαδρομή συναντήσαμε την «Γέφυρα των Λεόντων» (Lion's Bridge), ακόμη ένα επιβλητικό έργο, αφιερωμένο σε όσους θυσιάστηκαν στο Ρωσο-Τουρκικό πόλεμο. Για κάποιο λόγο πού δεν διευκρινήσαμε την αποκαλούν και «παρδαλή γέφυρα».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Επιστρέφουμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και στο ξενοδοχείο «Balkan» (νυν «Sheraton»). Είναι το εμβληματικότερο ξενοδοχείο της Σόφιας, χτισμένο τη δεκαετία του 1950 και συνδυάζει το κλασσικό στυλ με την πολυτελή διακόσμηση. Χαρακτηριστικό δείγμα σοβιετικής αρχιτεκτονικής, είναι κτισμένο πάνω στα ερείπια αρχαίου Ρωμαϊκού φρουρίου και αποτελεί μέρος ενός μεγάλου κτιριακού συγκροτήματος  στο οποίο (αντιδιαμετρικά) βρίσκεται και το Προεδρικό μέγαρο της Βουλγαρίας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στον εσωτερικό προαύλιο χώρο που δημιουργείται μεταξύ του ξενοδοχείου «Sheraton» και του Προεδρικού μεγάρου, βρίσκεται η ροτόντα του Αγ. Γεωργίου.
Το κτίσμα αυτό χρονολογείται από τον 4ο αιώνα, αν και μέχρι τον 6ο αιώνα δεν ήταν εκκλησία. Είναι το παλαιότερο διατηρητέο ​​κτίριο της Σόφιας. Οι εργασίες αναστήλωσης αποκάλυψαν μεσαιωνικές τοιχογραφίες που χρονολογούνται από τις αρχές του 10ου αιώνα αλλά ήταν καλυμμένες με γύψο που είχαν απλώσει οι Οθωμανοί στους τοίχους του ναού. Σήμερα πέρα από τη θρησκευτική σημασία του, φιλοξενεί συχνά και μικρές εκθέσεις τέχνης.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στη πλατεία εμπρός από το Προεδρικό μέγαρο βρίσκεται το Αρχαιολογικό μουσείο. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα μουσεία της νοτιοανατολικής Ευρώπης, που αποτελεί ταυτόχρονα και ερευνητικό κέντρο αρχαιολογίας.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στεγάζεται στο κτίριο του μεγαλύτερου και παλαιότερου τζαμιού της πόλης, στο «Μπουγιούκ Τζαμί» που έχτισε γύρω στο 1474 ο Μοχάμεντ Β’. Στην τεράστια συλλογή του υπάρχουν ευρήματα από την παλαιολιθική εποχή, την εποχή του Χαλκού και του Σιδήρου, γλυπτά και χρυσά σκεύη της κλασσικής εποχής της βουλγαρικής αρχαιότητας, επιγραφές και αγάλματα της ρωμαϊκής εποχής, έργα μεσαιωνικής τέχνης κ.α.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πολύ κοντά είναι και το κτίριο του Εθνικού Θεάτρου «Ivan Vazov», μέσα σε μια μεγάλη πλατεία με περιποιημένους ανθισμένους κήπους, Το θέατρο Ivan Vazov είναι ένα από τα παλιότερα θέατρα στη χώρα ενώ αποτελεί και σημαντικό μνημείο-αξιοθέατο της πόλης. Χτίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, αλλά το εσωτερικό της καταστράφηκε από φωτιά λίγα χρόνια μετά και ανακατασκευάστηκε έξι χρόνια αργότερα. Η πρόσοψη του θεάτρου θυμίζει αρχαιοελληνικό κτίριο, με της έξι άσπρες μαρμάρινες κολώνες να στηρίζουν το αέτωμα με τον Απόλλωνα και τις μούσες. Η περίτεχνη κύρια αίθουσα του έχει χωρητικότητα 850 θεατών.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το κατ’ ευφημισμόν "πολυκατάστημα Tzum", δεν έχει να προσφέρει κάτι τι ιδιαίτερο πέραν του ότι αποτελεί ένα κτίριο σύμβολο της σοβιετικής περιόδου.
Απ’ έξω δείχνει εντυπωσιακά μεγάλο και σου δίνει την εντύπωση ότι θα δεις πολλά καταστήματα. Το φουαγιέ πολυτελές θυμίζει ξενοδοχείο πέντε αστέρων του μεσοπολέμου, με γιγαντιαίους πολυελαίους και παχιά χαλιά. Ωστόσο ο χαρακτηρισμός του ως εμπορικό κέντρο δεν στέκει αφού στο εσωτερικό του λειτουργεί μόνο το ισόγειο και ο 1ος όροφος, με πολύ λίγα καταστήματα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Για το τέλος αφήσαμε τον καθολικό ναό του Αγίου Ιωσήφ. Είναι o μεγαλύτερος καθολικός ναός της Βουλγαρίας.
Αποτελούσε τμήμα μοναστηριού, που ξεκίνησε να κατασκευάζεται στα τέλη του 19ου αιώνα, αλλά ολοκληρώθηκε λίγο πριν τον Β’ Π.Π. Όμως καταστράφηκε από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων τον Μάρτιο του 1944. Το μοναδικό κτίσμα που σώθηκε από τους βομβαρδισμούς ήταν η αίθουσα για τις συναυλίες. Το 2002 ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο 2ος, παρέστη στην ίδρυση του καινούργιου ναού. Τα χρήματα συγκεντρώθηκαν με δωρεές από Καθολικούς από όλο τον κόσμο. Ο νέος ναός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον παλιό και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι χίλιους πιστούς.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.] 

Οι περισσότερες επιχειρήσεις και τα καταστήματα δέχονται πληρωμή με ευρώ, αλλά οι στρογγυλοποιήσεις είναι πάντα υπέρ του καταστήματος.
Ανταλλακτήρια συναλλάγματος υπάρχουν πάρα πολλά στο κέντρο και με μια μικρή έρευνα αγοράς θα βρείτε αυτό που σας συμφέρει καλύτερα.
Οι χρεωστικές κάρτες είναι μια εναλλακτική λύση για αγορές, αλλά πιστεύω πως δεν συμφέρουν για χρεώσεις μικροποσών, μιας και οι αγαπητές μας Τράπεζες χρεώνουν μια καθόλου ευκαταφρόνητη προμήθεια για την νομισματική μετατροπή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Τα καύσιμα όπως και οι τιμές στα S/M στη Βουλγαρία, είναι σαφώς φθηνότερα από την πατρίδα μας.
Εμείς κάναμε συνάλλαγμα για τις ανάγκες των μικροεξόδων και των μετακινήσεων μας στην πόλη και όλες οι υπόλοιπες αγορές έγιναν με χρήση χρεωστικής κάρτας.
Στην πόλη μείναμε συνολικά 3 ημέρες και η βάση μας όπως είπαμε ήταν το φιλόξενο camper-stop του Ιβάν. 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κάνοντας τον απολογισμό της επίσκεψης μας στην πόλη αυτή, οφείλω να ομολογήσω πως μας εξέπληξε ευχάριστα και θα θέλαμε με την πρώτη ευκαιρία να την ξαναεπισκεφθούμε, ώστε να γνωρίσουμε και μέρη που δεν προλάβαμε να δούμε με αυτή μας την επίσκεψη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μπορεί τα 45 χρόνια συνεχούς κομμουνιστικής κυριαρχίας να έχουν αφήσει βαθιά τα σημάδια τους στη φυσιογνωμία της πόλης μπορεί η φτώχεια, 28 χρόνια μετά την πτώση του Ανατολικού μπλοκ, να είναι ακόμη ορατή σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας τους, όμως οι Βούλγαροι δείχνουν να θέλουν να ξεπεράσουν το παρελθόν τους και προσπαθούν να εναρμονιστούν με τα νέα πρότυπα, που επιβάλλει ο δυτικός τρόπος ζωής, φιλτράροντας τα όμως με τις συνήθειες και τις παραδόσεις τους.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι όποιες αντιθέσεις στα οπτικά και συναισθηματικά ερεθίσματα, που δέχεται ο επισκέπτης αυτής της πόλης, δρουν συνεργικά ώστε τελικά να του μένει η εικόνα μιας σύγχρονης κεντρο-Ευρωπαϊκής πόλης με παραδοσιακό Βαλκανικό χρώμα, κάτι που πιστεύω λειτουργεί θετικά και προσθετικά στην αναπτυσσόμενη τουριστική της αξία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

ΤΕΛΟΣ.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 5:14

U r the something else.........


clap1 clap1 clap1
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 9:13


Έξοχα ! περιμένουμε τη συνέχεια του ταξιδιού σας .
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 12:33

Μεχρι εδω ...............τελεια  !!!
.............. Περιμενοντας την συνεχεια παραμενω εδω , [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] μπροστα στο lap-top μου ..
Σε ευχαριστουμε Γιωργο ................Συνεχισε το  ..
avatar
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από jimasimak Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 16:43

ευχαριστουμε οπως παντα κατατοπιστικος
avatar
jimasimak


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Aigagros Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:20

Γιώργο χόρτασα με το ταξίδι σου. Σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που μας παρέθεσες έχουμε έναν μπούσουλα για την περιοχή, για να την επισκεφθεί όποιος επιθυμεί ακούραστα και στοχευμένα!
Με το καλό και στην επόμενη!
avatar
Aigagros


http://www.taxidiarides.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:34

Σ`ευχαριστούμε πολύ Γεώργιε, συμφωνώ και με τον αγαπητό μας συνταξιδιάρη από τη Κούμανη.
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 28 Οκτ 2018 - 20:47

με το Diesel ακριβότερο από την μπενζίνα..

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 31 Οκτ 2018 - 20:16

Στάθη σε όλες τις χώρες που επισκεφθήκαμε οι τιμές πετρελαίου-βενζίνης ήταν σχεδόν ισότιμες (με διαφορές μόλις λίγων λεπτών του ευρώ) και ....ελαφρώς έως αρκετά φθηνότερες από τις τιμές στην πατρίδα μας.

Η Βουλγαρία είχε τις πιο φθηνές τιμές στα καύσιμα και ακολουθούσαν Αυστρία, Σερβία, Σλοβακία, Ουγγαρία κατά αύξουσα σειρά τιμής (Αύγουστος 2018).

Στην πατρίδα μας  Sad, από την τελική τιμή που πληρώνουμε στα καύσιμα, το 67% είναι φόροι και το 33% αφορά το κόστος των καυσίμων.
Βλέπετε λίγο ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης καυσίμων, λίγο ο ΦΠΑ, λίγο ο τρόπος τιμολόγησης από τα Ελληνικά διυλιστήρια, που επίσης τιμολογούν στην υψηλότερη τιμή από τον μ.ο. των διεθνών τιμών Platt’s (σ.σ.  όλες οι χώρες της Μεσογείου η τιμολόγηση των καυσίμων γίνεται βάσει των τιμών Platt's και όχι με αυτή του Rotterdam που τιμολογούν οι χώρες της Κεντρικής & Βόρειας Ευρώπης) ....το αποτέλεσμα για την "τσέπη" μας είναι η τελική τιμή να "τσιμπάει". 
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης