Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Αμοργος 2018
από Batfalcon Χθες στις 21:45

» Σόφια, ....ταξίδι στη Βαλκανική μεγαλοπρέπεια και την αντίθεση.
από jimasimak Χθες στις 10:51

» Sygic truck navigation ... (RV, caravan and camper navigation).
από Batfalcon Παρ 21 Σεπ 2018 - 18:52

» Ορεινό σύμπλεγμα TΡΟΟΔΟΥ στη Κύπρο με τη ματιά του caminador.
από Georgedim Παρ 21 Σεπ 2018 - 11:35

» Άσκησις επί χάρτου...
από caminador Πεμ 20 Σεπ 2018 - 20:34

» Γαλάζια λίμνη Σκρά - Κούπας
από jimasimak Τρι 18 Σεπ 2018 - 20:21

» Ευρωπαϊκή Διαδρομή Βιομηχανικής Κληρονομιάς
από friar Τρι 18 Σεπ 2018 - 13:07

» Μουσική
από caminador Δευ 17 Σεπ 2018 - 19:41

» αρ αποφασης
από ladakias Δευ 17 Σεπ 2018 - 19:24

» Αποχαιρετώντας το καλοκαίρι στη Δ.Πελοπόννησο.
από ladakias Κυρ 16 Σεπ 2018 - 20:33

» Μεταφορά τροχόσπιτου σε κάμπινγκ
από ladakias Κυρ 16 Σεπ 2018 - 19:43

» ΚΥΘΗΡΑ 2017 με τη ματιά του caminador.
από Νικόλας Μητσόπουλος Σαβ 15 Σεπ 2018 - 10:30

» Τι ισχυει στις λεσχες;
από Νικόλας Μητσόπουλος Σαβ 15 Σεπ 2018 - 10:06

» Συγκέντρωση Ταξιδιάρηδων στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας
από teohunter Παρ 14 Σεπ 2018 - 22:39

» Οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να δώσουν ξανά εξετάσεις
από Γιωργάκος Πεμ 13 Σεπ 2018 - 21:51

» Το νου μας !
από pilot Πεμ 13 Σεπ 2018 - 12:39

» Μεσορόπη Καβάλας
από gsalonica Πεμ 13 Σεπ 2018 - 11:02

» Μύλοι Σουλίου. Το "κρυφό" στολίδι της Θεσπρωτίας
από Georgedim Τετ 12 Σεπ 2018 - 23:04

» Αυτο μας έλειπε τώρα....
από caminador Τρι 11 Σεπ 2018 - 11:00

» Camping Καλοκαίρι 2018
από Batfalcon Δευ 10 Σεπ 2018 - 20:53

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Πήγαινε κάτω

Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Δευ 22 Ιαν 2018 - 8:53

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Δευ 22 Ιαν 2018 - 13:36

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Αυτά με μάθαν στα θρανία...
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 0:08

Μιά σύντομη ιστορική αναδρομή και κάποιες σκέψεις, ....για να περνά η ώρα Very Happy Very Happy Very Happy .

Δυστυχώς το θέμα μπορεί να αναζωοπυρώνεται εκ νέου σήμερα και να λαμβάνει "δημοσιογραφική" έκταση & προβολή, ....αλλά οι ρίζες του είναι πολύ παλιές και ανάγονται στα μέσα του 19ου αιώνα, όταν η παραπαίουσα τότε Οθωμανική αυτοκρατορία, έγινε αντικείμενο διαμελισμού και αναγνώρισης συνόρων μεταξύ Ελλάδος, Σερβίας, Βουλγαρίας.

Για μισό αιώνα οι Εθνικιστικές διαμάχες του πληθυσμιακού μωσαϊκού των νοτίων Βαλκανίων, οδήγησαν στην περιβόητη "εξέγερση του Ίλιντεν", τον Μακεδονικό αγώνα, τους Βαλκανικούς πολέμους. Μετά τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο με τις επακολουθούσες διεθνείς συνθήκες Βουκουρεστίου (1913) και Νεϊγύ (1919), καθορίστηκαν τα σύνορα των κρατών της περιοχής και έγινε ανταλλαγή πληθυσμών.

Έκτοτε η Ελληνική πλευρά θεωρούσε "κακώς" το Μακεδονικό ζήτημα λήξαν και έδινε προτεραιότητα αποκλειστικά στον κίνδυνο εξ Ανατολών. 
Ατυχείς "κατά συρροήν" χειρισμοί, ελλειποβαρείς πολιτικοί, λανθασμένες γεωπολιτικές εκτιμήσεις, απουσία ενιαίας εξωτερικής πολιτικής, ιστορική άγνοια ή και αδιαφορία, μικροκομματκή εκμετάλλευση, οδήγησαν την κατάσταση στην σύγχρονη εποχή.

Θυμίζω πως από το 1980 με τον θάνατο του Τίτο, η τότε Γιουγκοσλαβική ηγεσία ξεκίνησε νέο γύρο επιθετικών πιέσεων και διεθνούς προβολής του θέματος "Μακεδονικό ζήτημα", με αιχμή βεβαίως τα Σκόπια.
Με την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και τη δημιουργία των πέντε κρατών, ο τότε πρόεδρος των Σκοπίων Κίρο Γκλιγκόροφ (1991) ζήτησε μονομερώς διεθνή αναγνώριση της χώρας του, με το όνομα "Δημοκρατία της Μακεδονίας".

Και τότε έγιναν παρόμοια συλλαλητήρια και τότε υπήρξαν αντιδράσεις (..καθυστερημένα Rolling Eyes ), από την πολιτική ηγεσία της εποχής, αλλά παρα ταύτα το κρατίδιο αναγνωρίστηκε με το όνομα "Δημοκρατία της Μακεδονίας", αρχικά από την γείτονα Βουλγαρία (που επίσης (ανεπισήμως) προσβλέπει στην ιδέα της Μεγάλης Μακεδονίας).

Ακολουθούν έντονες πολιτικές διαπραγματεύσεις υπό την σκέπη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, με αποτέλεσμα το 1993 την προσωρινή σύνθετη ονομασία Π.Γ.Δ.Μ. (FYROM), όπου και πάλι κυριαχεί το τελευταίο συνθετικό του "Δημοκρατία της Μακεδονίας" ή και μόνο "Μακεδονία" (Macedonia). 
Το θέμα "παγώνει", αλλά με το όνομα αυτό έχουν αναγνωριστεί και αναφέρονται επισήμως τα Σκόπια από ΟΗΕ, ΝΑΤΟ, ΔΟΕ, ΗΠΑ, Ρωσσία, τις περισσότερες χώρες και έτσι αναγράφονται στους γεωγραφικούς χάρτες.

To 2012, τα Σκόπια συμμορφούμενα στις υποδείξεις της ΕΕ προχωρούν σε κάτι ακόμη, που η Ελληνική κυβέρνηση αποδέχεται αμαχητί, με "χλιαρές" και μεσοβέζικες αντιδράσεις. Κυκλοφορούν οι νέες πινακίδες των Σκοπιανών αυτοκινήτων με την ένδειξη "ΜΚ" (= Μακεδονία). 

Και φθάνουμε στο σήμερα, ....όπου και πάλι οι "Μεγάλες Δυνάμεις", μας (δια-)σύρουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, εξυπηρετώντας αποκλειστικά τα δικά τους συμφέροντα στην περιοχή των Βαλκανίων, ....με τους πολιτικούς μας να συνεχίζουν να αδιαφορούν για το "δάσος", ....εγκλωβισμένοι στις στενοκέφαλες μικροπολιτικές τους επιδιώξεις και το κυνήγι της "καρέκλας".

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, αυτό που τώρα βλέπουμε είναι η μονάχα η "κορυφή του παγόβουνου" και δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω τι δυνατότητες σοβαρών πολιτικών αντιδράσεων-κινήσεων μπορεί να υπάρχουν πλέον, ....αλλά αποδεχόμενοι τον όρο "Μακεδονία" ή παράγωγο του, για την γείτονα χώρα, ....ανοίγουμε τους "ασκούς του Αιόλου", ....όπου ούτε η Ιστορία, ούτε η Γεωγραφία θα μπορέσουν στο μέλλον να χειριστούν.

Όπως έλεγαν οι σοφοί αρχαίοι μας πρόγονοι : " Σκηνή πας ο κόσμος έστιν και παίγνιον. Ή μάθε παίζειν ή φέρε τας οδύνας".
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 4:25

Μάλιστα έχουμε ΜΚ στα αυτοκίνητα , βλέπεις έχουμε το ISO 3166 που μας βγάζει και το mk  TLD (κατάληξη ονόματος ιστοσελίδας), άντε να το αλλάξεις αυτό..
Αλλο τίποτα??? Καλά πάμε....
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 4:46

Σε άλλο θέμα λέγαμε για ταξίδι στη Βαλτική και Ρωσία και την μανούρα για Ρώσικη βίζα. Ε λοιπόν φίλοι μου οι πολίτες της FYROM πάνε χωρίς βίζα...

Πάνε όλοι μαζί και μένουν και στο ίδιο ξενοδοχείο... Very Happy Very Happy Very Happy
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 10:21

Το ότι η FYROM δεν πρέπει να ονομαστεί με οποιοδήποτε τρόπο Μακεδονία, δεν χωράει συζήτηση. Ανεξαρτήτως όμως σε τι όνομα θα καταλήξουν οι σύμμαχοί μας (όχι εμείς) και εφόσον γνωρίζουμε ότι οι αναπτυγμένες χώρες πλέον κάνουν πολέμους μέσω της οικονομίας, θα έπρεπε ΗΔΗ εδώ και χρόνια όλη η οικονομία της FYROM να εξαρτάται από την Ελλάδα. Η ενέργεια έτσι και αλλιώς περνάει από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Τράπεζες, τηλεποικινωνίες, σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα, ελαφριά βιομηχανία έπρεπε να ανήκουν σε Ελληνικά συμφέροντα. Βέβαια εμείς δεν μπορούμε να  διαχειριστούμε τα δικά μας οικονομικά, θα ασχοληθούμε με των άλλων. Όταν είσαι φτωχός και ζεις με δανεικά, τότε σίγουρα χάνεις και το δίκιο σου. Αυτοί που σήμερα το παίζουν υπερπατριώτες θα έπρεπε να φρόντιζαν εδώ και χρόνια, πρώτα το συμφέρον της Ελλάδας και όχι το προσωπικό τους συμφέρον. Όταν είσαι ισχυρός απαιτείς και περισσότερα πράγματα, αν είσαι ανίσχυρος τότε "κάθε φτωχός κι η μοίρα του" ..... Είμαι ένας φτωχός και μόνος ... καουμπόϊ.!
avatar
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 12:19

και μιά άλλη ενδιαφέρουσα και χωρίς φανατισμό- κατά την γνώμη- μου άποψη και παρακαλώ διαβάστε την με προσοχή, ώστε να διορθώσετε τυχόν ἀνακρίβειες,
 οι γνωρίζοντες. eye
Πριν πέσετε να με φάτε... fl4
γραμμένη από την Έλενα Χουζούρη σε
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
την παραθέτω ὁλόκληρη:


"Είμαι γηγενής – και όχι εξ αγχιστείας, εννοώ εκ Πόντου, Μικρασίας, Καυκάσου, Καρς και Ανατολίας γενικώς- Ελληνομακεδόνισσα. Ο ένας παππούς μου ήταν Μακεδονομάχος [βλέπε «Αφανείς γηγενείς μακεδονομάχοι» και Αθηνάς Κακούρη «Θέκλη» όπου ο Δημητράκης Χουζούρης κάνει περατζάδες]. Ο έτερος, εκ Μελενίκου, παλαιάς βυζαντινής ακριτικής κωμόπολης, με πλειοψηφούν ελληνικό στοιχείο και εξαιρετικό κρασί στην Μακεδονία του Πιρίν, του οποίου ο ελληνικός πληθυσμός μετά την επιδίκαση της πόλης στη Βουλγαρία, με τη συνθήκη του Βουκουρεστίου 1913, αφού έσπασε τα πήλινα δοχεία με τα κρασιά να ρέουν στους δρόμους, κατέβηκε σούμπιτος λίγα χιλιόμετρα παρακάτω [18 για την ακρίβεια] πέρασε τα άρτι διαμορφωμένα ελληνικά σύνορα και εγκαταστάθηκε στο Σιδηρόκαστρο [Ντεμίρ Χισάρ] και στις Σέρρες. Η μία γιαγιά ήταν κόρη μεγαλοτσιφλικά των Πιερίων -μιλάμε για 19ο– αιώνα και η έτερη εκ της Άνω Τζουμαγιάς, μετά τους Βαλκανικούς γνωστό ως Μπλαγκόεβγραντ, επίσης Μακεδονία του Πιρίν, ελληνόφωνη ερχόμενη και αυτή με τους δικούς της στο Σιδηρόκαστρο, μετά το 1913. Οι γονείς μου γεννήθηκαν, ο ένας στον Κολινδρό Πιεριας, η άλλη στο Σιδηρόκαστρο. Το ειδύλλιο προέκυψε στη Θεσσαλονίκη και ως εκ τούτου η αφεντιά μου. Τα γράφω όλα αυτά για να δηλώσω ευθαρσώς και μετά από τα πολλά σχετικά μου διαβάσματα -ξεστραβώματα τα τελευταία είκοσι και πλέον έτη, ότι δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα να μοιραστώ την περιλάλητη μακεδονικότητα μου με την μακεδονικότητα του Ζάεφ και του Ντιμιτρόφ. Με τη διαφορά ότι η δική μου είναι ελληνομακεδονικότητα και η δική τους σλαβομακεδονικότητα. Το όλο ζήτημα μοιάζει όταν δύο άνθρωποι έχουν κοινό όνομα και επίθετο. Τι κάνουν για να μη τους ταυτίζουν; Προσθέτουν το αρχικό του πατρώνυμου τους, δηλαδή δηλώνουν την διαφορετική καταγωγή τους και όλα καλά. Το ίδιο συμβαίνει και με τους Έλληνες μακεδόνες και τους Σλάβους μακεδόνες. Και οι δύο κατοικούν την ευρύτερη περιοχή που από την βυζαντινή αυτοκρατορία και εντεύθεν ονομάζεται Μακεδονία με κάποιες σχετικές διαφοροποιήσεις ανά τους αιώνες. Οι Σλάβοι της περιοχής βρίσκονται εκεί από τις αρχές του 7ου αιώνα. Σλαβικά φύλα έφτασαν έως την Πελοπόννησο όπου εως πριν χρόνια συναντούσες σλαβικά τοπωνύμια, π.χ Δημητσάνα και άλλα που αργοτερα ελληνοποιήθηκαν. Εκεί όμως τα φύλλα αυτά αφομοιώθηκαν απο τον ντόπιο πληθυσμό, επάνω όχι. Τον 10ο και 11ο αιώνα έχουμε το βουλγαρικό κράτος του Σαμουήλ που φτάνει έως τον Πηνειό και τον 13ο το σερβικό κράτος του Στέφανου Δουσάν στα ίδια όρια. Αντιλαμβάνεστε την….σαλάτα που δημιουργείται; Και φτάνει ο επίμαχος 19ος αιώνας και εκεί που σύμπαντες, Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι και Εβραίοι ζουν μια χαρά. Όπου Χριστιανοί= Σλαβόφωνοι και Ελληνόφωνοι αντάμα, με κύριο σύνδεσμό τους το Πατριαρχείο της Κων/πολης, αρχίζουν οι εθνικοαπλευθερωτικοί πόλεμοι, εναντίον της Οθωμανικής Αυτορκατορίας που παραπαίει, με σκοπό τη δημιουργία των εθνικών κρατών σύμφωνα με το ιδεολόγημα περί έθνους του Διαφωτισμού. Ξεκινούν οι Έλληνες και τα καταφέρνουν. Παίρνουν σειρά οι Σέρβοι και την πατάνε. Θα τα καταφέρουν αργότερα. Ακολουθούν οι Βούλγαροι και εκεί αρχίζουν τα όργανα. Διότι σου λέει δεν γίνεται να έχουμε μόνον εθνικό κράτος πρέπει να έχουμε και ανεξάρτητη εκκλησία από το ελληνοόρθοδοξο Πατριαρχείο. Θα το ονομάσουμε Εξαρχία. Όποιος θέλει την Εξαρχία είναι Βούλγαρος όποιος δεν τη θέλει και μένει στο Πατριαρχείο μαύρο φίδι τον έφαγε. Στο μεταξύ οι Βούλγαροι με τη βοήθεια της Ρωσίας καταφέρνουν και τις άλλες Μεγάλες Δυνάμεις να υπογραφεί η Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου το 1878 όπου τους δίνεται ολόκληρη η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας έως και την Θεσσαλονίκη…Γίνεται ένας χαμός και όχι μόνον από την πλευρά των Ελλήνων και σ’ ένα μήνα υπογράφεται νέα Συνθήκη με την οποία μαζεύεται η Βουλγαρία στα τωρινά της σύνορα συν την Ανατολική Ρωμυλία. Στο μεταξύ όλο αυτό το κονφούζιο μεταφέρεται και στους σλαβόφωνους κατοίκους της Μακεδονίας οι οποίοι αγρότες και φτωχοί οι περισσότεροι, δεν έχουν ασχοληθεί με το αν θα είναι Βούλγαροι, Εξαρχικοί και δεν συμμαζεύεται. Εκείνοι ήξεραν το Πατριαρχείο και τον τόπο τους. Που ήταν η Μακεδονία. Ούτε είχαν σκεφτεί να κάνουν δικό τους εθνικό κράτοςή να τα βάλουν με τους Οθωμανούς. Ώσπου ξεφυτρώνουν οι ντόποιοι οπλαρχηγοί, Σαντάσκι, Γκόλτσεφ, Σαράφοφ και άλλοι και φτιάχουν τις λεγόμενες Εσωτερικές Επαναστατικές Μακεδονικές Επιτροπές που πολύ σύντομα διαβρώνονται από τους Βούλγαρους και από Εσωτερικές μετατρεπονται σε Βουλγαρικές. Κι αρχίζουν τα γιουρούσια. Οι κακόμοιροι οι ντόπιοι σλαβόφωνοι και Ελληνόφωνοι δεν ξέρουν πού να σταθούν.
Οι σλαβοφωνοι που μένουν πιστοί στο Πατριαρχείο αποκαλούνται Γρεκομάνοι – κάτι σαν Έλληνες δηλαδή- και διώκονται. Τότε μπαίνουν στη μέση και οι Έλληνες με Παύλο Μελά και λοιπά. Δηλαδή αυτό που ονομάζεται Μακεδονικός Αγώνας. Να σημειώσω ότι ένας σπουδαίος μακεδονομάχος οπλαρχηγός, ο Καπετάν Κότας ήταν σλαβόφωνος. Και φτάνουμε αισίως στον 20ό αιώνα. Αρχίζουν τα σοσιαλιστικά κινήματα, δημιουργούνται τα πρώτα κομμουνιστικά κόμματα και στα Βαλκάνια, έρχεται το 1917 και η Οκτωβριανή Επανάσταση, γίνονται οι δύο Βαλκανικοί Πόλεμοι και η γεωγραφική περιοχή της Μακδονίας περνά σε Έλληνες το μεγαλύτερο κομμάτι που σχεδόν ταυτίζεται με την Αρχαία Μακεδονία, το δεύτερο στη Σερβία που αντιστοιχεί σήμερα στη π.ΓΔΜ, το τρίτο στη Βουλγαρία-Μακεδονία του Πιρίν- και ένα μικρούλι έχει και η …Αλβανία. ΟΙ σλαβόφωνοι πληθυσμοί μοιράζονται. Κι όσοι νοιώθουν Βούλγαροι πάει καλά. Όσοι όμως δεν νοιώθουν ή δεν έχουν ακόμα διαμορφώσει μια συγκεκριμένη εθνική συνείδηση και απομονωμένοι στα ορεινά μακεδονίτικα χωριά τους με τις πατριαρχικές τους οικογένειες και τα κλειστά τους σόγια,και το μόνο που τους συνδέει είναι η γη τους, το χωριό τους, που βρίσκεται στη Μακεδονία, τι γίνεται; Όλους αυτούς που άμα τους ρωτήσεις θα σου πουν ότι είναι μακεντόντσκι. Ε, λοιπόν έχω καταλήξει ότι αυτοί οι ορεινοί, απομονωμένοι μακεδονίτικοι σλαβικοί πληθυσμοί έγιναν και εξακολουθούν να γίνονται το κλωτσοσκούφι διαφόρων ιδεολογιών, δεξιών και αριστερών, πλήρωσαν τους τυχοδιωκτισμούς και τις φιλοδοξίες και των λεγόμενων αυτονομιστών και των Βουλγάρων εθνικοκομμουνιστών [ ιδέα τους ήταν να κατεβάσει η Κομιντέρν στο νεοσύστατο ελληνικό κομμουνστικό κόμμα την γραμμή για «Ενιαία Ανεξάρτητη Μακεδονία», στο πλαίσιο μιας Βαλκανικής Κομμουνστικής Ομοσπονδίας» με τους Βούλγαρους «συντρόφους» να έχουν άλλες βλέψεις στο πίσω μέρος του μυαλού τους].
Το αποτέλεσμα ήταν να ξεκινήσουν διώξεις από τις ελληνικές κυβερνήσεις διώξεις και των Ελλήνων κομμουνιστών και των σλαβόφωνων πληθυσμών της ελληνικής Μακεδονίας, οι οποίοι πλειοψηφούσαν στη Δυτική Μακεδονία ακόμα και μετά την εγκατάσταση των Ελλήνων προσφύγων μετά το 1923. Οι διώξεις κορυφώνονται κατά τη δικτατορία του Μεταξά. Στο μεταξύ δημιουργείται στα Βαλκάνια η Γιουγκοσλαβία , η οποία εμπεριέχει και την σημερινή π.Γ.Δ.Μ. Με το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, όπως και στην Ελλάδα δημιουργείται ένα μεγάλο αντιστασιακό κίνημα και στη Γιουγκοσλαβία με επικεφαλής τον Τίτο και το γιουγκοσλαβικό κομμουνιστικό κόμμα. Μέσα στην αναμπουμπούλα σλαβόφωνοι αυτονομιστές από την ελληνική Μακεδονία αρχίζουν να επηρεάζουν τον εκεί κόσμο που έχει καεί η γούνα του από τις ελληνικές διώξεις. Ο ΕΛΑΣ κάνει το λάθος -αμάν πια αυτά τα λάθη – και δημιουργείται το ΣΝΟΦ ένα αντιστασιακό τάγμα σλαβόφωνων με επικεφαλής τον Ηλία Δημάκη [Γκότσε] που κάποια στιγμή τους παίρνει όλους σούμπιτους και τους περνάει στη Γιουγκοσλαβία. Με το που απελευθερώνεται η Γιουγκοσλαβία αρχίζουν να εμφανίζονται οι μεγαλοϊδεατισμοί του Τίτο , ο οποίος θέλει να γίνει ηγέτης πασών των Βαλκανίων. Κάνει μάλσιτα πρόταση στον Δημητρώφ, Γραμματέα του Β.Κ.Κ να …ενταχθεί η Βουλγαρία σε μια ευρύτερη γιουγκσολαβική ένωση, πράγμα που δεν γίνεταιαποδεκτό και αρχίζουν αυτοί οι δύο να ψιλοτρώγονται. Ακριβώς τότε ο Τίτο προχωρεί στην δημιουργία της Γιουγκοσλαβίας με τα ομόσπονδα κρατίδια και θέλοντας αφενός να φανεί καλός στους σλαβομακεδόνες εθνικιστές-αυτονομιστές αφετέρου να προλάβει τον Δημητρώφ να μην εντάξει εκείνη την περιοχή στη Βουλγαρία αφού ο δεύτερος θεωρεί τους κατοίκους της Βουλγαρους, κάνει την κίνηση Ματ και φτιάχνει την Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας. Με τον ελληνικό εμφύλιο τα πράγματα μπλέκονται ακόμα περισσότερο. Οι σλαβόφωνοι της ελληνικής Μακεδονίας συμμετέχουν εκόντες άκοντες στον Δημοκρατικό Στρατό, τα χωριά τους καταστρέφονται από τον Εθνικό Στρατό, πολλοί από αυτούς μεταπηδούν στην Λ.Δ.Μ και άλλοι φεύγουν  είτε στην Τασκένδη, το μεγαλύτερο μέρος τους, είτε σε άλλες ανατολικές χώρες. Στο τέλος του ελληνικού εμφυλίου, το μίσος που έχουν προκαλέσει οι διώξεις και τα κυνηγητά το κλείσιμο των συνόρων, η απαγόρευση των σλαβόφωνων από τις μετεμφυλιακές κυβερνήσεις να επανέλθουν στις πατρογονικές τους εστίες, προκαλούν μια έξαρση εθνικιστικού και αλυτρωτικού ντελίριου στη Λ. Δ. Μ. Ξαναγράφεται η Ιστορία, τα σχολικά εγχειρίδια, η προπαγάνδα για την ταυτότητα τους αυξάνεται. Προς αυτήν την κατεύθυνση δραστηριοποιούνται κυρίως οι σλαβομακεδονικές οργανώσεις Αυστραλίας και Καναδά όπου έχουν μεταναστεύει πολλοί σλαβομακεδόνες της ελληνικής Μακεδονίας λόγων των εμφυλιακών διώξεων, ακούν Ελλάδα και την ταυτίζουν με τους «μοναρχοφασίστες», όπως έλεγαν τις ελληνικές εμφυλιακες κυβερνήσεις. Το ιδεολόγημα του μακεδονισμού με ρίζες αφενός στην Αρχαία Μακεδονία και αφετέρου στην μεσαιωνική Βουλγαρία θεριεύει.
Κι εμείς τι κάνουμε; ‘Η σχεδὸν σιωπούμε [βλέπε κρυφή συμφωνία Αβέρωφ -Ποπώφ το 1962 δε λέμε δεν μιλάμε δεν αναφέρουμε τίποτα περί του ζητήματος] ή βγάζουμε το άχτι μας στους σλαβόφωνους της ελληνικής Μακεδονίας, όσους είχαν απομείνει σε περιοχή Φλώρινας, Καστοριάς, Πέλλας με το να τους απαγορεύουμε να μιλάνε το ιδίωμά τους, να μην τραγουδάνε τα τραγούδια τους, να μην χορεύουν τους χορούς τους, να ζητάμε χαρτιά για όσους πάνε κι έρχονται από κει πάνω. Ό,τι βλακωδέστερο δηλαδή θα μπορούσε να γίνει.
Και έρχεται το πλήρωμα του χρόνου. Διαλύεται η Γιουγκοσλαβία που αποτελούσε το βολικό άλλοθι των ελληνικών κυβερνήσεων για να ρίχνουν πίσω το «μακεδονικό» ζήτημα και το 1991 η έως τότε Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας – αν δείτε χάρτες παλιούς πριν το 1990 θα διαβάσετε ένα Μακεδονία που βγάζει μάτι- ανακηρύσσεται ανεξάρτητο κράτος ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας». Και τότε, ως δια μαγείας, σαν τη κοιμωμένη βασιλοπούλα του παραμυθιού ξυπνάμε και όχι μόνον ξυπνάμε αλλά αρχίζουμε να ολοφυρόμαστε ότι μας παίρνουν τη Μακεδονία μας την ολοδική μας Μακεδονία και αυτό ΟΧΙ δεν θα το επιτρέψουμε.
Φυσικά δεν έχουμε ιδέα για τα όσα έχουν συμβεί εκεί πάνω αιώνες τώρα. Διότι είμαστε αγράμματοι και τζάμπα μάγκες. Ξέρουμε μόνον για τον Μέγα Αλέξανδρο και πέραν τούτου ουδέν. Το παράλογο είναι ότι εκείνοι που πρωτοστατούσαν και ετοιμάζονται να πρωτοστατήσουν πάλι είναι οι εξ αγχιστείας Μακεδόνες που θυμούνται την Μακεδονία όταν φοβούνται ότι κάποιος θα τους την πάρει. Διαφορετικά είναι μονον Πόντιοι ή Μικρασιάτες. [παιδιά αποφασίστε τί είστε]. Βέβαια τους καταλαβαίνω, σου λέει «χάσαμε τις πρώτες πατρίδες μας να χάσουμε και τη δεύτερη». Στη σφαίρα του ψυχολογικού και φαντασιωσικού βρίσκεται το πράγμα.
Για να πάμε όμως και στη γείτονα χώρα. Μετά την ανακήρυξη της χώρας ως «Δημοκρατία της Μακεδονίας» ο τότε πρώτος Πρόεδρός της, σοσιαλιστής Κίρο Γκλιγκόρωφ – εκ χωρίου της Φλώρινας καταγόμενος- και αναγνώριζε την απολύτως σλαβική καταγωγή του λαού του και τα περί Αλεξάνδρου τα θεωρούσε παραμύθια και ήταν έτοιμος να υποχωρήσει στο θέμα της ονομασίας και να συμφωνήσει με την τότε Κυβέρνηση Μητσοτάκη μια κοινά αποδεκτή λύση, με σύνθετο ονομα κ.λπ. Αυτό ήταν το περίφημο πακέτο Πινέιρο που έδινε σε μας πολλά καλούδια και το ζήτημα θα έκλεινε μια χαρά. Και τότε άρχισαν οι πάσης φύσεως τζάμπα μαγκιές μας με πρώτο και καλύτερο τον «χαμουτζή» [έκφραση ημών των από πάνω για τους κάτω από το αυλάκι] και …..υπερεθνικόφρονα Υπουργό Εξωτερικών Α.Σαμαρά, ο οποίος κυριολεκτικά τα έκανε μαντάρα. Καπάκι και τα συλλαλητήρια με το σουρεάλ σύνθημα «Η Μακεδονία είναι ελληνική» και ήρθε κι έδεσε με τον άλλον ….υπερπατριώτη Ανδρέα Παπανδρέου με το εμπάργκο του και τα λοιπά. Στο μεταξύ στη γείτονα χώρα φεύγει ο μετριοπαθής Γκλιγόρωφ -επιχείρησαν και να τον δολοφονήσουν- κι έρχεται το υπερεθνικιστικό κόμμα του Γκρούεφσκι – ο παππούς του επίσης από ένα χωριό της Φλώρινας- κι αρχίζουν εκεί τα μεγάλα πανηγύρια. Από τη μια η κυβερνητική διαφθορά στα ύψη και η φτώχεια του κοσμάκη στα βάθη και ο απροκάλυπτος αυταρχισμός επίσης, από την άλλη το απόλυτα χρυσωμένο χάπι της λεγόμενης αρχαιοποίησης. Δεν έχετε να φάτε παιδιά , πάρτε έναν τεράστιο άγαλμα του Μέγα Αλέξανδρου από τον οποίο κατευθείαν κατάγεστε. [ Πώς λέμε κατευθείαν διαδρομή; Έτσι] . Παίρνετε ελάχιστους μισθούς; Ναι αλλά για σκεφτείτε το ένδοξο αρχαιομακεδονικό σας παρελθόν κ.λπ κλ.π κλ.π. Δεν μπορεί η χώρα μας να σηκώσει κεφάλι, φταίνε αυτοί οι παλιοέλληνες που εκτος των άλλων έιναι και κατακτητές της Μακεδονίας μας. Αυτά μέχρι που και εκεί ο κόσμος έπαψε κάποια στιγμή να τρώει το μεγαλοαλεξανδρινό κουτόχορτο, ξεσηκώθηκε, και τέλος πάντων ξεκουμπίστηκαν οι υπερεθνικιστές . Η νέα Κυβέρνηση λοιπόν – πολύ συμπαθητικός μου φαίνεται ο Ζάεφ- θέλουν η χώρα τους να ξεκολλήσει επιτέλους και να προχωρήσει. Είναι ρεαλιστές και έτοιμοι για υποχωρήσεις. Ας μη θεωρούμε ότι είναι και γι αυτούς εύκολα τα πράγματα. Οι προηγούμενοι έχουν δηλητηριάσει πολύ κόσμο που αντιδρά. Αν δεν σταματήσουμε κι εμείς τις τζάμπα μαγκιές είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για να λυθεί το ονοματολογικό. Μακεδόνες είναι και αυτοί, πάει και τέλειωσε. Σλάβοι μακεδόνες. Μακεντότσκι. Η Μακεδονία δεν είναι ΜΟΝΟΝ ελληνική. Είναι εις …τετραπλούν. Η Αρχαία ήταν αλλά από τότε έχουν περάσει 2500 χρόνια και βάλε. Έλεος!
Προσωπικά, θα προτιμούσα μια σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό -όπως είναι και το αληθές- έναντι όλων παρά τον χρονικό, π.χ Νέα Μακεδονία. Μέχρι πρότινος το σκεφτόμουν αλλά με έπεισε με παρέμβασή του ο Σταύρος Λυγερός οτι δηλαδή το «Νέα» δημιουργεί προϋποθέσεις συνέχειας άρα μπορεί και να καλλιεργήσει αλυτρωτισμούς. Διότι εντάξει με την σημερινή κυβέρνηση των σοσιαλιστών αλλά αν επανέλθουν καποια στιγμή οι εθνικιστές; Ας το σκεφτεί κι αυτό ο Νίκος Κοτζιάς. Και τέλος αν δεν λυθεί τώρα το ζήτημα θα φάμε μια χαρά το σημερινό όνομα «Δημοκρατία της Μακεδονίας» με όλα τα συμπαρομαρτούντα. Θα κρατήσουμε όμως ψηλά το κεφάλι της μαγκιάς μας που μόνον σε ήττες ιστορικά μας οδηγεί."
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 13:02

Πολύ πράμα αλλά θα το διαβάσω.
Μέχρι τότε όπως είπε μια ψυχή ας την πουν και μακεδονία, εγώ που τους αγαπάω θα το γυρίσω σε χαιδευτικό μακεδονίτσα και εξ αυτού δια συντμήσεως Νίτσα
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 13:19

friar έγραψε:Πολύ πράμα αλλά θα το διαβάσω.
Μέχρι τότε όπως είπε μια ψυχή ας την πουν και μακεδονία, εγώ που τους αγαπάω θα το γυρίσω σε χαιδευτικό μακεδονίτσα και εξ αυτού δια συντμήσεως Νίτσα
"μακεδονίτσα"! ούτε τοπικό, ούτε χρονικό το συνθετο! ποσοστικό! ευφυές!    surp1
Δηλαδή για να πάμε Σερβία θα περνάμε από την Νίτσα; Την θεία την Νίτσα; smile1
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 14:25

Νικόλα, ....γλαφυρή η περιγραφή της Μακεδόνισας Έλενας, ....γράφει αρκετές ιστορικές αλήθειες, ....αλλά εμπεριέχει πολύ περισσότερες εκλαϊκευμένες ανακρίβειες και χαριτωμενιές, ....που όπως είναι φυσικό οδηγούν σε λάθος συλλογισμούς & συμπεράσματα.

Επειδή βρίσκομαι στην κλινική και δεν έχω πολύ χρόνο τώρα, θα επανέλθω αργότερα.

Όπως έλεγε και ο αείμνηστος Μάνος Χατζιδάκις : " ο λαϊκισμός αλλά και ο ελιτισμός είναι οι χειρότεροι εχθροί της πολιτικής και του πολιτισμού μας."
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 21:48

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Πεμ 25 Ιαν 2018 - 22:35

"που μόνο σε ήττες ιστορικά μας οδηγεί"
Eίμαστε και ασυναγώνιστοι στην αυτοκαταστροφή...
Δεν μαθαίνουμε από αυτά που παθαίνουμε...
Χωρίς Ομόνοια ούτε ένα σπίτι, μια οικογένεια δεν μπορεί να κουμανταριστεί...
Τι να πρωτοθυμηθούμε, το Κυπριακό; τα της Μικράς Ασίας; κ.α.
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 27 Ιαν 2018 - 12:40

Σαν ταξιδιάρηδες εξ ορισμού μας αρέσουν τα ταξίδια. Από την άλλη η γνώση της ιστορίας δεν είναι τίποτε παραπάνω από ένα ταξίδι στο παρελθόν Very Happy .
 
Θα σας κουράσω λίγο  Embarassed προσπαθώντας μέσα από τα ιστορικά δεδομένα ….να αποκτήσουμε μια σαφή εικόνα των πραγματικών και υπαρκτών γεωπολιτικών & ιστορικών θέσεων και γεγονότων, ….όπως αυτά έχουν επισήμως καταγραφεί και ισχύουν.
 
Όπως ήδη ανέφερα και στην πρώτη τοποθέτηση μου, το θέμα είναι πολύ σοβαρό, ….μάλλον προαποφασισμένο Rolling Eyes , ….μιας και γνώμη μου είναι πως παίζουμε με σημαδεμένη τράπουλα, ....αλλά καλό θα είναι να γνωρίζουμε πως έχουν πραγματικά οι καταστάσεις, ώστε να μην παρασυρόμαστε από τυχάρπαστους «περισπούδαστους» ημιμαθείς, που έχουν άποψη χωρίς γνώση.
 
Το σίγουρο είναι ότι η εξωτερική πολιτική μια χώρας δεν καθορίζεται μόνο με την ιστορία, ούτε με τα συλλαλητήρια και τις Εθνικιστικές κορώνες, αλλά με βάση το ισοζύγιο της πολιτικής, οικονομικής και στρατιωτικής ισχύος της, καθώς αναλύοντας και εκτιμώντας σωστά τους διεθνείς συσχετισμούς.
 
Από εκεί και μετά, ο καθένας μας αποφασίζει κατά συνείδηση, τι αξίζει να υποστηρίζει, τι να πιστεύει και τι όχι.
 
Το να υπερασπιστείς με επιχειρήματα και θέσεις την Πατρίδα σου, όταν θίγεται η πολιτισμική, εθνική ή ακόμη και εδαφική ακεραιότητα της, θεωρώ πως αποτελεί ιερό καθήκον όλων μας και δεν αποτελεί πλεονέκτημα ή μειονέκτημα, η ιδιαίτερη καταγωγή του καθενός μας (Μακεδόνας, Πόντιος, Θρακιώτης, Πελοποννήσιος, Θεσσαλός, Ηπειρώτης κλπ).
 
Προσωπικά αν και δεν είμαι Μακεδόνας, έχω ζήσει όμως αρκετά χρόνια εκεί και έχοντας την περπατήσει (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από άκρη σε άκρη, ....με πονάει (όπως πιστεύω και τους περισσότερους μας) να ακούω και να διαβάζω βλακώδεις και αστήρικτες αιτιάσεις από ημιμαθείς και αδιάβαστους.
 
Θα ξεκινήσουμε με τα ιστορικά δεδομένα.
 
Από ιστορικής άποψης οι βόρειοι γείτονες μας δεν έχουν καμιά σχέση με τους Μακεδόνες. «Σλαβομακεδόνες» υπάρχουν μόνο στην αντίληψη μερίδας κατοίκων των γειτόνων μας, που προσβλέπουν στην καλλιέργεια αλυτρωτικών διαθέσεων σε βάρος Ελληνικών εδαφών.
 
Παραθέτω μερικά πραγματικά ιστορικά στοιχεία που ενισχύουν την παραπάνω άποψη. Διαβάζουμε λοιπόν πως τον 19ο αιώνα η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας, ήταν η σημαντικότερη γεωστρατηγικά περιοχή των ευρωπαϊκών εδαφών της παραπαίουσας Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Η κραταιά τότε Ρωσική αυτοκρατορία μέσω της διπλωματίας της, διέκρινε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προωθήσει τον λεγόμενο Ρωσικό πανσλαβισμό στην περιοχή, χρησιμοποιώντας ως «δούρειο ίππο» την Ορθόδοξη θρησκεία των πληθυσμών της περιοχής, μέσω της Βουλγαρικής εκκλησίας και ζητώντας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο την δημιουργία ανεξάρτητης Βουλγαρικής Εκκλησίας (Εξαρχίας), με έδρα την Κων/πολη.
 
Οι Βούλγαροι, υποκινούμενοι από την Τσαρική αυλή και εκμεταλλευόμενοι τη μιγαδική (=κρεολή) σλαβόφωνη διάλεκτο, που ομιλούνταν τότε στη ευρύτερη Μακεδονία, αγωνίστηκαν για τη διαμόρφωση μιας επίπλαστης βουλγαρικής εθνικής συνείδησης στον τοπικό πληθυσμό, ο οποίος ωστόσο στην πλειονότητά του έμενε πιστός στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, και διακήρυσσε την Ελληνική εθνική του συνείδηση. (θυμίζω πως στην σημερινή νότια Βουλγαρική επαρχία Μπλαγκόεβγκραντ (περιοχή Μελένικου, Πετριτσίου κλπ), ζούσαν κυρίως Έλληνες).
 
Διαπίστωσαν όμως πολύ σύντομα ότι δεν μπορούν να αυξήσουν ειρηνικά την επιρροή τους στη νότια ζώνη των Βαλκανίων (και την Μακεδονία), και έτσι αποφάσισαν να μειώσουν την επιρροή του Ελληνικού στοιχείου στην περιοχή. Προσπάθησαν λοιπόν να δημιουργήσουν μία καινούργια «πλαστή» ταυτότητα, που ονομάστηκε «μακεδονική», για να αρνηθούν την Ελληνικότητα του χώρου. Το Ελληνικό στοιχείο όμως ήταν όπως είπαμε πολύ σημαντικό και κυρίαρχο στην περιοχή αυτή, οπότε αυτό θα ήταν δυνατό μόνο μέσα από διωγμούς, εκφοβισμούς και λεηλασίες.
 
Οι αντιπαλότητες και οι απόπειρες προσεταιρισμού κορυφώθηκαν με το Μακεδονικό Αγώνα.
Ακολουθούν οι Βαλκανικοί πόλεμοι και ο Α’ Π.Π., που βρίσκει την Ελλάδα εν μέσω του Εθνικού Διχασμού (κίνημα Βενιζέλου, αποχώρηση από την Ελλάδα χωρίς παραίτηση του βασιλιά Κωνσταντίνου Α’ κλπ), με την Ελλάδα κομμένη στα δύο και διπλωματικά αδύναμη.
 
Ακολουθεί η Διάσκεψη των Παρισίων (1919), όπου οι Μεγάλες Δυνάμεις μοιράζουν την πίτα της πολεμικής λείας τους, κατά πως τους συμφέρει.
Η Ελληνική πλευρά συντάσσει υπόμνημα των διεκδικήσεων της, λαμβάνοντας υπόψη εθνολογικούς και γεωπολιτικούς όρους. Οι Ελληνικές αξιώσεις όμως έθιγαν τα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων (….αυτό που στην καθομιλουμένη λέμε «που πάς ρε Καραμήτρο») και το γεγονός ότι η Ελλάδα είχε εισέλθει στον πόλεμο, στο πλευρό των συμμάχων, μετά από θλιβερές περιπέτειες, «την δωδεκάτην ώραν του αγώνος» όπως γράφτηκε στα πρακτικά της Διάσκεψης, δυσχέραιναν έτι περαιτέρω τις Ελληνικές απαιτήσεις και αξιώσεις.
 
Τελικά οι επακολουθούσες διεθνείς συνθήκες Νεϊγύ (1919) και Σεβρών (1920) δίνουν προσωρινό τέλος στις Βουλγαρικές βλέψεις και ξεκαθαρίζουν τα σύνορα των κρατών της περιοχής, με τη γνωστή ανταλλαγή πληθυσμών.
 
Ωστόσο την σκυτάλη παίρνουν οι Σλάβοι των Σκοπίων, που εκμεταλλεύτηκαν το εν λόγω σενάριο του Βουλγαρικού εθνικισμού-επεκτατισμού και δημιουργούν την «Σλαβομακεδονική» τεχνητή ταυτότητα.
 
Όπως καταλαβαίνετε είναι πολύ μεγάλο λάθος λοιπόν, να οικειοποιούμαστε και να χρησιμοποιούμε τέτοιους όρους, ….που το μόνο που προσφέρουν είναι να αλείφουν βούτυρο στο ψωμί στενοκέφαλων φανατικών εθνικιστών.
 
Περί της Ελληνικότητος της Μακεδονίας μας και των Μακεδόνων δεν τίθεται το παραμικρό θέμα, μιας και πάλι η ιστορία είναι σαφής και ξεκάθαρη (….για όσους γνωρίζουν, ασχολούνται, διαβάζουν και δεν αναμασούν αίολα και αφελή ιδεολογήματα).
 
Για του λόγου το ιστορικό αληθές, θυμίζω πως το όνομα «Μακεδονία», περιγράφεται για πρώτη φορά τον 9ο αιώνα π.Χ. από τον Ησίοδο στην περίφημη «Θεογονία». Είναι η χώρα που συνορεύει στα δυτικά με το βασίλειο της Ηπείρου, στα βορειοανατολικά με τους Ιλλυρίους, στα βόρεια με τους Παίονες και στα ανατολικά με τους Θράκες.
Κατά τον μεταγενέστερο ιστορικό Ηρόδοτο, οι Μακεδόνες ήταν Δωρικό Ελληνικό φύλο που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή και το όνομα τους πιθανότατα προέρχεται από το Δωρικό επίθετο «μακεδνός».
 
Ετυμολογικά το όνομα προέρχεται από τη δωρική ρίζα «μακ-» από την οποία παράγονται οι λέξεις μακεδνός (= ευμήκης, που αναφέρεται από τον Όμηρο στην "Οδύσσεια"), μάκεδνα, μακεδανός, μηκεδανός, μάκαρ, μακρός, μήκος και σημαίνει επομένως τους ψηλούς σε ανάστημα, τους ορεσίβιους (στη δωρική διάλεκτο το φωνήεν «α» αντιπροσωπεύει το «η» : μάκος = μήκος)
Επίσης το όνομα Μακεδών, το συναντούμε και στην Αρχαία Θεσσαλική διάλεκτο. Υπάρχει και η μυθολογική ερμηνεία του ονόματος αλλά δεν θέλω θα σας κουράσω με άλλες λεπτομέρειες.
 
Όσο για τους Σλάβους, αυτοί ιστορικά εμφανίζονται στην περιοχή της νότιας Βαλκανικής, μετά τον 7ο μ.Χ. αιώνα (δηλαδή 17 αιώνες μετά τους Μακεδόνες).
 
Και μετά αυτά τα λίγα ιστορικά στοιχεία Razz , ας δούμε τι ισχύει και γεωγραφικά. Και εδώ τα πράγματα είναι σαφή αφού πέραν της αναφορά του Ησίοδου στην «Θεογονία», δεν υπάρχει σε κανένα άλλο παλαιό  κείμενο σαφής ορισμός των συνόρων της Μακεδονίας, ούτε υπάρχει κοινά αποδεκτή θέση από τους καθ’ ύλην αρμόδιους επιστήμονες.
Το μόνο γνωστό είναι πως ο Μακεδόνας στρατηλάτης Μέγας Αλέξανδρος είχε κατακτήσει το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου, με την αυτοκρατορία αυτή να διαρκεί μέχρι τη Ρωμαϊκή κατάκτηση το 146 π.Χ..
 
Στην νεώτερη ιστορία, οι Οθωμανοί που κατείχαν την περιοχή της Μακεδονίας για πέντε ολόκληρους αιώνες, τη είχαν διαιρέσει σε 4 βιλαέτια (=διοικητικές περιφέρειες). Αυτό της Θεσσαλονίκης (περίπου η σημερινή Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, του Πιρίν (η σημερινή νότια Βουλγαρία (Μπλαγκόεβγκραντ) και η νοτιοανατολική ΠΓΔΜ), του Μοναστηρίου ( η σημερινή Δυτική Μακεδονία με κομμάτια της δυτικής ΠΓΔΜ και της νοτιοανατολικής Αλβανίας) και του Κοσσόβου (σημερινή βορειοανατολική ΠΓΔΜ).
 
Αυτή η τελευταία Οθωμανική διαίρεση εξηγεί πλήρως και τη δημογραφική κατανομή των τεσσάρων εθνοτήτων της περιοχής.
Για λόγους τάξης θυμίζω πως η έννοια του «Έθνους» είναι κατά πολύ νεώτερη έννοια αυτής του «Κράτους», εφόσον δημιουργήθηκε μόλις την εποχή της Αναγέννησης, οπότε και υπήρξε η ανάγκη της μετάπτωσης από την βασιλεία και την φεουδαρχία στην αστική κοινωνία.

Κοινωνιολογικά η έννοια του έθνους μορφοποιείται από την αίσθηση της δικής του ιστορίας, των δικών του παραδόσεων, της ιδιαίτερης θρησκείας, της μοναδικότητας της ομιλούμενης γλώσσας. Όταν η σχέση μεταξύ των ατόμων προσδιορίζεται με γεωγραφικούς όρους τότε ο χώρος γίνεται βάση διάκρισης των ανθρώπινων συνόλων. Οι κάτοικοι ενός γεωγραφικού χώρου συσχετίζουν τους εαυτούς τους με άλλα άτομα των οποίων η αλληλοκατανόηση έχει αναφορές στον ίδιο γεωγραφικό χώρο.

Γίνεται σαφής λοιπόν η ανάγκη των βορείων γειτόνων μας να αυτοπροσδιοριστούν εθνολογικά, προσπαθώντας να προσεταιριστούν και οικειοποιηθούν ψευδή ιστορικά στοιχεία.
 
Συνεχίζεται ….με την γεωπολιτική προσέγγιση.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Κυρ 28 Ιαν 2018 - 11:41

Georgedim έγραψε:

 ….μάλλον προαποφασισμένο Rolling Eyes , ….

Μάλλον ; ; ;

Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 28 Ιαν 2018 - 12:44

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 1 Φεβ 2018 - 1:16

ΜΕΡΟΣ Β’
 
Η γεωπολιτική προσέγγιση στο Σκοπιανό (ή το κακώς λεγόμενο Μακεδονικό) ζήτημα, είναι η πιο σοβαρή και περίπλοκη πλευρά του θέματος και δυστυχώς τα διαχρονικά λάθη που έχουν διαπραχθεί στην σύγχρονη ιστορία μας ( ....από πλευράς εξωτερικής πολιτικής, διπλωματικών χειρισμών και πολιτικού κατεστημένου), από την εποχή του Εμφυλίου και μέχρι σήμερα μας έχουν οδηγήσει στο σημείο που βρισκόμαστε, ....να προσπαθούμε να αποδείξουμε τα αυτονόητα.

Από το 1944, όταν ο στρατάρχης Γιόσιπ Μπρόζ Τίτο διαχώρισε από τη Σερβία την περιοχή που λέγονταν μέχρι τότε «Vardar Banovina» (δηλαδή τη σημερινή Π.Γ.Δ.Μ.), χορηγώντας της καθεστώς ομόσπονδης συνιστώσας, στη νεοσύστατη τότε ομοσπονδιακή Γιουγκοσλαβία με το όνομα «Λαϊκή Δημοκρατία της Μακεδονίας» και στη συνέχεια, σε «Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας», μέχρι το 1991 που η ομοσπονδιακή Γιουγκοσλαβία διαμελίστηκε σε ανεξάρτητα κράτη, τι έπραξαν οι εκάστοτε κυβερνώντες και η εθνική διπλωματία μας για να αντιμετωπίσουν το θέμα ;
 
Η ψευδής «Μακεδονική εθνογένεση» καλλιεργήθηκε εντόνως από το 1944 και εντεύθεν στους Σκοπιανούς, ....με την νεώτερη σύγχρονη Ελληνική ιστορία να αποσιωπάται «εντέχνως» στα Ελληνικά σχολεία ( ....με το πρόσχημα αποφυγής νέων διχασμών) και την Ελληνική εξωτερική πολιτική να είναι αποκλειστικά στραμμένη στο κίνδυνο εξ ανατολών, αδιαφορώντας για τα τεκταινόμενα στα Σκόπια.
 
Στο κράτος των γειτονικών Σκοπίων, γαλουχήθηκαν γενιές ολόκληρες με αυτή την ιδεολογία (….βλέπετε όπου υπάρχει φτώχεια και ανέχεια, η τόνωση του εθνικού αισθήματος με πατριωτικές κορώνες, πάντα βοηθά τους ασκούντες εξουσίαν) και φτάνουμε στο 1991, όπου η διάσπαση της πρώην Γιουγκοσλαβίας, ξυπνά και αναζωοπυρώνει σε μερίδα αυτών, χρόνιες αλυτρωτικές τάσεις και εμάς ευρισκόμενους προ τετελεσμένων να προσπαθούμε να πείσουμε τους βόρειους γείτονες μας, ότι δεν είστε αυτό που νομίζετε αλλά κάτι άλλο, τι ακριβώς ούτε εμείς δεν ξέρουμε, αλλά βρείτε το μόνοι σας, αν θέλετε όμως μπορούμε να σας προσδιορίσουμε γεωγραφικά.
 
Έχουμε καταφέρει να προσδώσουμε στην οικονομικά παραπαίουσα, πολιτικά αδύναμη και μικροσκοπική πΓΔΜ, διαστάσεις ενός γίγαντα που είναι έτοιμος να συνθλίψει την Ελλάδα.
 
Θα πρέπει οι καθ’ ύλην αρμόδιοι να απογαλακτιστούν από το βόλεμα της καρέκλας, το ευκαιριακό κυνήγι των ψήφων, την πρακτική του «διαίρει και βασίλευε» και να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Η γνώση θέλω να πιστεύω πως υπάρχει, η πολιτική θέληση και η ομοψυχία λείπουν.
Ο Φρανσουά Μιτεράν είχε πει κάποτε πως : « εξωτερική πολιτική είναι ο σωστός χειρισμός των συμβόλων ενός έθνους και η υπεράσπιση των συμφερόντων του ».
 
Ως προς αυτό το τελευταίο, δείχνουμε να ανεπαρκούμε.
Τα νότια Βαλκάνια αποτελούν ηφαιστιακό μάγμα που «εν δυνάμει» είναι έτοιμο να εκραγεί και να πλημμυρίσει τα πάντα.
Πρέπει να δούμε κατάματα τις εξελίξεις και να αποφασίσουμε με γνώμονα το εθνικό μας συμφέρον και όχι τα συμφέροντα των διεθνών πατρώνων.
 
Το όνομα «Μακεδονία» είτε μας αρέσει, είτε όχι αποτελεί τον «δούρειο ίππο» για συνέχιση και υλοποίηση των αλυτρωτικών τάσεων, μερίδας των βόρειων γειτόνων μας.
Από τα διαφαινόμενα θα είναι πολύ δύσκολο να το αποφύγουμε, ….για το λόγο αυτό μας χρυσώνουν το χάπι, με τον αφελή & αστείο ισχυρισμό περί δήθεν απόδοσης ονομασίας για κάθε χρήση στην Σλαβική διάλεκτο.
 
Η προσπάθεια που εντέχνως καλλιεργούν συγκεκριμένοι κύκλοι μέσω ανόητων και ημιμαθών εγκάθετων, ώστε να αποδίδονται κομματικά πρόσημα και επαφή με συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους των λαϊκών κινητοποιήσεων στα σοβαρά Εθνικά θέματα, θεωρώ πως αποτελεί διαχρονικά την κυριότερη πηγή του κακού και του συνεχιζόμενου νεφελώδους τοπίου που επικρατεί γύρω από τα θέματα αυτά.

Ο χειρισμός και οι τοποθετήσεις γύρω από τα Εθνικά θέματα, απαιτούν σοβαρότητα, προοπτική, νηφαλιότητα, ιστορική γνώση, ομοψυχία, αναγνώριση & αποφυγή λαθών του παρελθόντος. Ο άδολος πατριωτισμός πρέπει να μας ενώνει και όχι να μας διχάζει.
 
Η δημόσια συζήτηση για το θέμα των Σκοπίων στην Ελλάδα κυριαρχείται από ημιμαθείς ή αμαθείς διάττοντες αστέρες, με αίολα και αστήρικτα επιχειρήματα, τα οποία τροφοδοτούν την εγγενή άγνοια του συνόλου της κοινής γνώμης με υπερβολές, παραποιήσεις, μισές αλήθειες και προσπάθεια διχασμού με ιδιοτελείς & ψηφοθηρικές τάσεις, ….στις καθυστερημένα "θυμικές εκδηλώσεις" σχεδόν σύσσωμου του Ελληνικού λαού.
 
Τα λάθη μας (….προσωπική εκτίμηση Rolling Eyes ) βρίσκονται :
Α)  στην όψιμη αντίδραση μας (το όνομα όπως είπαμε υπάρχει σε χρήση από το 1944),
Β) στον τρόπο που υποστηρίζουμε τις θέσεις μας και στην διαφαινόμενη αδυναμία της διεθνούς κοινότητας να αντιληφθεί την υπερβολική ευαισθησία της Ελλάδας στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων, ….γεγονός που έχει να κάνει κυρίως με την χρόνια διγλωσσία στο εσωτερικό της χώρας μας και τις διαχρονικά πατριδοκάπηλες μικροκομματικές επιδιώξεις κάποιων.
 
Στον ευρύτερο χώρο των Βαλκανίων, οι Η.Π.Α. και η Ε.Ε. έχουν συμφέρον να τερματιστεί η διένεξη για το όνομα με την Ελλάδα (που είμαστε ήδη μέλος της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ) και να εντάξουν την Π.Γ.Δ.Μ. στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.( ....την οποία σημειωτέον οι οργανισμοί αυτοί, ήδη αναφέρουν ως «Makedonia»), προκειμένου να ανακόψουν την φιλορωσική προσέγγιση των Σέρβων των Σκοπίων, καθώς και την Τουρκική επιρροή στον αλβανόφωνο πληθυσμό των Σκοπίων.
 
Η Ρωσία πάλι έχει τα αντίθετα συμφέροντα στην περιοχή. Ενώ η Δύση προσφέρει ως κίνητρα στα Βαλκάνια, την προοπτική ένταξης στην ΕΕ και τις επενδύσεις σε τοπικό επίπεδο, η Ρωσία έχει στα χέρια της το βαρύ χαρτί της ενέργειας.
Το ρωσικό φυσικό αέριο αντιπροσωπεύει το 1/3 της ενεργειακής κατανάλωσης της Ε.Ε., το οποίο προμηθεύεται η Ε.Ε. από την ρωσική Gazprom.
Στα Βαλκάνια η εξάρτηση από το φυσικό αέριο φαίνεται ότι θα αυξηθεί, καθώς, υπό την πίεση της ΕΕ, οι σταθμοί παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα, σταδιακά θα κλείσουν.
Ο περιβόητος αγωγός TAP, που υποστηρίζεται από την ΕΕ για τη μεταφορικά αερίου από το Αζερμπαϊτζάν, φαίνεται ότι δεν είναι τόσο σημαντικός από οικονομική άποψη. Για το λόγο αυτό η Δύση πιέζει για να βρεθεί τρόπος να φτάσει το φυσικό αέριο της Κασπίας και της Μέσης Ανατολής, παρακάμπτοντας την Ρωσική επικράτεια.
Η Ρωσία από τον Οκτώβριο του 2016 έχει υπογράψει συμφωνία με την Τουρκία για την κατασκευή του αγωγού TurkStream, ο οποίος θα προμηθεύει με ρωσικό αέριο την Ευρώπη, από τα τουρκικά ύδατα της Μαύρης Θάλασσας, κάτι που θα της επιτρέπει να πουλάει τους δικούς της υδρογονάνθρακες σε υψηλότερες τιμές.
 
Η Βουλγαρία και η Αλβανία πάλι, για διαφορετικούς λόγους η κάθε μία, έχουν συμφέρον να αποσταθεροποιηθεί και να διαμελιστεί η ΠΓΔΜ, (εξυπηρετώντας η δεύτερη τα σχέδια της περί μεγάλης Αλβανίας), ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την στρατηγική θέση τους στην περιοχή.
 
Απέναντι σε όλα αυτά, εμείς τι αντιπροβάλλουμε και τι επιδιώκουμε ως Ελλάδα ;
Ποιος είναι ο Εθνικός μας σχεδιασμός στον 21ο αιώνα ;
 
Πως μπορούμε να υπερασπιζόμαστε τις αρχαιοελληνικές καταβολές μας, όταν στα πλαίσια του κακώς νοούμενου προοδευτισμού και της παγκοσμιοποίησης, δεν μιλάμε και δεν ξέρουμε να γράφουμε σωστά την μητρική μας γλώσσα ;
 
Όταν προβάλλουμε διεθνώς τα αρχαία μνημεία μας, μόνο σαν ευκαιρία κρουαζιέρας και τουρισμού στην Ελλάδα, πως μπορούμε να περηφανευόμαστε για τις αξίες και τα υψηλά νοήματα που αυτά κουβαλούν ;  

Πως ζητούμε να σέβονται την ιστορία μας, όταν εμείς οι ίδιοι την αγνοούμε, μαθαίνοντας την αποσπασματικά, με «κενά» και «σιωπές» κατά το δοκούν, εξοβελίζοντας ότι δεν συνάδει με τον ψυχωφελή και παραμυθητικό χαρακτήρα της ;
 
Πως μπορούμε να απαιτούμε Εθνική ταυτότητα, όταν οι ίδιοι δεν σεβόμαστε και λοιδορούμε Εθνικά σύμβολα και παραδόσεις αιώνων ;
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Πεμ 1 Φεβ 2018 - 11:56


Τι να σχολιάσει κανείς και τι να πει ..................

Γιώργο ευχαριστούμε !

Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Πεμ 1 Φεβ 2018 - 14:50

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Παρ 2 Φεβ 2018 - 8:34

Δυστυχώς τα κάστρα πέφτουν πάντα από μέσα. 
angry
avatar
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 4 Φεβ 2018 - 13:54

Κορυφώνονται σήμερα, με την συγκέντρωση στην Αθήνα, οι κινητοποιήσεις μεγάλης μερίδας του Ελληνικού λαού, ενάντια στον μεθοδευμένα επιχειρούμενο σφετερισμό του ονόματος της Μακεδονίας μας, για την απόδοση στο γειτονικό κρατίδιο ονόματος με κάποιο παράγωγο της λέξεως  «Μακεδονία».
 
Τα συσσωρευμένα λάθη του παρελθόντος και τους κατ’ εξακολούθησιν ατυχείς χειρισμούς επί του θέματος καλούμαστε σήμερα να αντιμετωπίσουμε, με τρόπο που δεν συνάδει με το ιστορικό γίγνεσθαι και το «θυμικό» των Ελλήνων.
 
Παρακολουθώντας τις τελευταίες ημέρες στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο την εξέλιξη του θέματος διαπίστωνα με λύπη μου και ενώ ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι, κάποιους απαίδευτους και ανιστόρητους «μαϊντανούς», ….σε κάποιους από τους οποίους σημειωτέον ο Ελληνικός λαός εμπιστεύτηκε με την ψήφο του θεσμικό ρόλο, ….να συνεχίζουν να κοκορομαχούν, επικαλούμενοι ψευδή, αστήρικτα και εν δυνάμει επικίνδυνα επιχειρήματα, αφ’ ενός αγνοώντας παντελώς κάποιες κρίσιμες ιστορικές πτυχές του θέματος, αφ’ ετέρου αδυνατώντας να καταλάβουν και να εκτιμήσουν τις διαγραφόμενες γεωπολιτικές εξελίξεις.
 
Και όλα αυτά γιατί ; Απλά και μόνον χάριν μιας ευκαιριακής, πρόσκαιρης προβολής-δημοσιότητος, καθώς και μιας ατυχούς ιδεολογικής αγκύλωσης που τυφλώνει και δεν επιτρέπει την διάκριση του Εθνικού συμφέροντος από τις εφήμερες μικροκομματικές επιδιώξεις τους.
 
Αδυνατούν να καταλάβουν ότι η εξωτερική πολιτική απαιτεί Εθνικούς στόχους, σοβαρότητα, μεγάλη προσοχή στα λεγόμενα και πραττόμενα από θεσμικούς παράγοντες, μακρόπνοο σχεδιασμό, σύμπνοια και ομοψυχία.
Σήμερα είναι η Μακεδονία, μεθαύριο μπορεί να είναι οι επονομαζόμενες «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο ή το κρίσιμο θέμα της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη ή ακόμη οι αξιώσεις των έτερων βόρειων γειτόνων μας περί Τσαμουριάς και μεγάλης Αλβανίας.
 
Οι τρέχουσες οικονομικές εξελίξεις-συγκυρίες, οδήγησαν μεγάλη μερίδα του Ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου να μετακομίσουν και να εγκαταστήσουν εργοστάσια, μεταφορές και βιοτεχνίες σε γειτονικές χώρες των Βαλκανίων. Οι εγχώριες τράπεζες, που σημειωτέον αφαιμάσσουν τον Ελληνικό λαό, ίδρυσαν στις χώρες αυτές υποκαταστήματα στηρίζοντας ενεργά και καίρια την επιχειρηματική δραστηριότητα και την οικονομία αυτών των χωρών.
 
Γιατί αυτό δεν μπόρεσε να γίνει μεθοδικά και οργανωμένα, ώστε να υπάρξει και αντίστοιχη "δυναμική" πολιτιστική παρουσία των Ελλήνων στις χώρες αυτές ;
Γιατί μονίμως επιτρέπουμε να σκυλεύεται η χώρα μας, επ’ ωφελεία ξένων προς εμάς συμφερόντων ;
 
Συμπαθάτε με αν επιμένω σε θέμα φαινομενικά άσχετο με την θεματολογία του forum μας, αλλά πονάει να γινόμαστε κοινωνοί και θεατές σε ένα θεατρικό έργο, όπου οι «ηθοποιοί» επιμένουν να  αγνοούν τους ρόλους τους, το σενάριο και εμείς να συνεχίζουμε να τους χειροκροτούμε.
 
Πρέπει να πάψουμε να υποκαθιστούμε την ιστορική αλήθεια με μυθοπλασίες & ιδεολογήματα που βολεύουν και εξυπηρετούν ορισμένους.
Η μεγαλύτερη τραγωδία για έναν λαό είναι η αδιαφορία και η άγνοια.

Ελπίζω και εύχομαι αυτή η μεγαλειώδης λαϊκή κινητοποίηση να μας προβληματίσει σε Εθνικό επίπεδο, να αποτελέσει αφορμή αυτοκριτικής για όλους μας, αλλά και χάραξης από τους καθ’ ύλην αρμοδίους μιας σοβαρής Εθνικής στρατηγικής για το εγγύς και απώτερο μέλλον.

avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Κυρ 4 Φεβ 2018 - 15:17

κάποιους απαίδευτους και ανιστόρητους «μαϊντανούς», …......
Που...πολλαπλασιαζονται επικίνδυνα...οπως οι...ύαινες...γυρω απο εναν πληγωμένο....
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Λίγη ιστορία για την Μακεδονία.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 4 Φεβ 2018 - 18:21

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης