Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Τροχοσκηνη μου
από ladakias Σήμερα στις 16:56

» Νέος Κ.Ο.Κ.
από friar Χθες στις 12:51

» τροχόσπιτο χωρίς αμορτισέρ
από caminador Παρ 20 Ιουλ 2018 - 21:42

» Καλοκαιρινές διαδρομές στην Θεσσαλονίκη
από caminador Παρ 20 Ιουλ 2018 - 20:49

» καταθεση πινακιδων
από caminador Παρ 20 Ιουλ 2018 - 20:40

» Ποδιά τροχοσπίτου
από Batfalcon Παρ 20 Ιουλ 2018 - 14:43

» Συγκόλληση τζαμιού
από Batfalcon Παρ 20 Ιουλ 2018 - 14:39

» Η σκοτεινή πλευρά των φώτων led
από Batfalcon Πεμ 19 Ιουλ 2018 - 23:46

» Φατσούλα μέσα στη βροχή.
από Γιωργάκος Πεμ 19 Ιουλ 2018 - 9:26

» ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑΚΙ 220 VOLT
από lander474 Πεμ 19 Ιουλ 2018 - 1:31

» Διασταυρώσεις - Προτεραιότητα
από caminador Τετ 18 Ιουλ 2018 - 20:55

» Πομποδέκτες διοδίων
από Γιωργάκος Τετ 18 Ιουλ 2018 - 20:34

» Ενοικιαση Αυτοκινουμενο για Αυγουστο
από ΠΑΝΟΣ Τρι 17 Ιουλ 2018 - 11:59

» Αναζητηση σκηνης 4-5 ατομων
από tabbert Τρι 17 Ιουλ 2018 - 7:58

» Αθήνα - Θεσσαλονίκη χωρίς διόδια 21/5/2017 με χαρτογράφηση
από caminador Δευ 16 Ιουλ 2018 - 23:16

» Σκηνές οροφής αυτοκινήτου ...
από ilektronikos Σαβ 14 Ιουλ 2018 - 15:16

» μινι αυτοκινουμενο
από ladakias Σαβ 14 Ιουλ 2018 - 9:49

» Χαλκιδική: Συλλήψεις για παράνομη ελεύθερη κατασκήνωση
από Scout Σαβ 14 Ιουλ 2018 - 1:19

» Σκηνή τροχοσπίτου (Μερος 2ο)
από Batfalcon Παρ 13 Ιουλ 2018 - 23:06

» Camping Καλοκαίρι 2018
από Batfalcon Τετ 11 Ιουλ 2018 - 22:33

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 26 Νοε 2017 - 22:31

Βρισκόμαστε στα 1855, όταν ο τότε πρωθυπουργός της χώρας μας Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, στην 5η και τελευταία θητεία του, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Αθήνα.
Το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι η εταιρεία που θα αναλάμβανε το έργο θα είχε και δικαίωμα εκμετάλλευσης του για 55 χρόνια.
 
Σημειωτέον είναι η περίοδος του περίφημου «Υπουργείου Κατοχής», όπου υπάρχει η «άτυπη», αλλά ουσιαστική πρώτη «οικονομική» κατοχή της Ελλάδος από τους Άγγλο-Γάλλους, με αφορμή την φιλική στάση που επέδειξε η χώρα μας προς τους Ρώσους, στην διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου.  
 
Ο Μαυροκορδάτος παραιτείται την ίδια χρονιά και αναλαμβάνει πρωθυπουργός ο Δημήτριος Βούλγαρης, ο οποίος αυξάνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου στα 75 χρόνια.
Μετά από πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες, τελικά ανατίθεται το έργο στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ το 1867.
Οποιαδήποτε ομοιότητα με το σήμερα, ....είναι εντελώς τυχαία & συμπτωματική. Razz

 
Το 1869 ολοκληρώνεται το έργο και ξεκινούν οι πρώτοι ατμοκίνητοι συρμοί με 6 βαγόνια από το Θησείο για τον Πειραιά.
Μέχρι τότε η σύνδεση των δύο πόλεων γίνονταν μόνο με άμαξες και τα «παμφορεία» (= σκεπασμένα ιππήλατα κάρα με θέσεις επιβατών).
Τα οκτώ χιλιόμετρα της απόστασης, εκτελούνται στο χρόνο ρεκόρ για την εποχή, των είκοσι μόλις λεπτών.



Το 1889 ξεκινά η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας με διπλή γραμμή, που συνδέει το Θησείο με την Ομόνοια, το 1895 εγκαινιάζεται ο "παλιός" ημιυπαίθριος σταθμός της Ομόνοιας (στην διασταύρωση των οδών Λυκούργου & Αθηνάς). Ο παλαιός αυτός σταθμός έχει  σήμερα καλυφθεί και χρησιμοποιείται ως αμαξοστάσιο, ενώ από πάνω του είναι κτισμένο το κτήριο διοίκησης της παλαιότερης εταιρείας των ΗΣΑΠ.

Τον Σεπτέμβριο του 1904 γίνεται η ηλεκτροδότηση της γραμμής και οι συρμοί από ατμοκίνητοι γίνονται ηλεκτροκίνητοι. Ο συνδυασμός υπόγειων σηράγγων και ηλεκτροκίνησης, είχε προκαλέσει πολλά, ποικίλα και αστεία σχόλια στον τύπο της εποχής.

Το 1928, η υπόγεια διπλή γραμμή συνεχίζει να επεκτείνεται προς την «Αττική», με σκοπό να φθάσει μέχρι την Κηφισιά.

 

Το 1930, ο τότε πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος, εγκαινιάζει τον σημερινό υπόγειο σταθμό της Ομόνοιας, ο οποίος απετέλεσε σημείο αναφοράς για την πολυτελή & ποιοτική κατασκευή του.
Ο σταθμός αναπλάστηκε την περίοδο 2000-2003, στα πλαίσια ένταξης του στο δίκτυο του «Μετρό».

Το 1948 εγκαινιάζεται ο υπόγειος σταθμός της πλατείας «Βικτωρίας», στη θέση παλαιότερου επίγειου σταθμού με το όνομα «Πλατεία Κυριακού», των «Σιδηροδρόμων Αττικής», που ένωνε την πλατεία Λαυρίου με το Στροφύλι, στην Κηφισιά και ο οποίος είχε κλείσει το 1926.
Η δομή του σταθμού είναι παρόμοια με αυτή των σιδηροδρομικών σταθμών του Βερολίνου και ανήκει στην κατηγορία του Art Deco.
Η αρχική πλατεία Κυριακού μετονομάστηκε σε πλατεία Βικτωρίας,  προς τιμήν της ομώνυμης βασίλισσας του Ηνωμένου Βασιλείου, όταν παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα Επτάνησα το 1864, ως δώρο για την ανάδειξη στον Ελληνικό θρόνο του ανιψιού της πρίγκιπα της Δανίας Γεωργίου Γουλιέλμου ή γνωστότερου ως Γεωργίου Α’.

Το 1949 εγκαινιάζεται ο σταθμός «Αττική» και τελικά το 1957 το έργο ολοκληρώνεται και η σύνδεση με τον «ηλεκτρικό» Πειραιά-Κηφισιάς, είναι πια γεγονός.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 16:52


Πάντα για τα ταξίδια μου χρησιμοποιούσα το τρένο .
Είναι ένα μεταφορικό μέσο που πολύ μου αρέσει .
Ακόμα και σήμερα αν είναι να πάω κάπου μόνος μου και υπάρχει τρένο με τρένο θα πάω .
Έτσι από συμπάθεια στα τρένα προσπαθώ να είμαι ενημερωμένος .

Στις 4 Φεβρουαρίου το 1885 ήταν Καθαρή Δευτέρα ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο του θηρίου που σύνδεε την Αθήνα με την Κηφισιά.
Αφετηρία του η πλατεία Αττικής που πήρε το όνομά της από τους σιδηρόδρομους Αττικής .

Αργότερα έγινε μια διακλάδωση στο Ηράκλειο και το τρένο πήγε στο Λαύριο .
Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης για την κατασκευή της γραμμής το ανέλαβαν τα μεταλλεία Λαυρίου .
Η αφετηρία του τρένου τώρα είναι στην πλατεία Λαυρίου που ονομάστηκε έτσι από το τρένο .

Η γραμμή έφυγε από το κέντρο της Αθήνας και συνδέθηκε με το σταθμό Αγ. Ανάργυρων που ήταν και η γραμμή Πελοποννήσου.
Τώρα νέα γραμμή που ξεκίναγε από Αγ. Αναργύρους πέρναγε με γέφυρα το Κηφισό στο ύψος της σημερινής Ρενώ και μέσω Καλογρέζας , Φιλοθέης ,Χαλάνδρι πήγαινε στο Λαύριο.

Το τελευταίο δρομολόγιο Αθήνα Κηφισιά του θηρίου έγινε 8 Αυγούστου  1938
Μετά το έργο του ανέλαβε οι ΕΗΣ .
Τα δρομολόγια  Αγ. Ανάργυροι Λαύριο  ανεστάλησαν το 1957

Περισσότερα   [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 20:05

Συναρπαστική και ρομαντική είναι η μετακίνηση με το σιδηρόδρομο, είτε είσαι μέσα είτε τον βλέπεις απ`έξω, ιδιαιτέρως εκτός αστικών περιοχών..
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 15:51

off    off 

Σκόρπιες μεσημεριανές σκέψεις :


Για εμάς τους απανταχού Ταξιδιάρηδες, ...."ψυχή τε και σώματι" cheers , τα τρένα με μια ρομαντική & ίσως υπερβατική διάθεση, ....συμβολίζουν το μοναδικό ταξίδι της ίδιας μας της ζωής.

Το μεγαλύτερο μυστήριο στο ταξίδι του "τρένου" της ζωής μας, είναι πως δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς θα διαρκέσει, ούτε πότε τελικά θα "αποβιβαστούμε", ούτε γνωρίζουμε πότε θα αποβιβαστούν οριστικά οι "συνταξιδιώτες" μας φίλοι, συγγενείς, οικογένεια.

Με αφορμή την πρόσφατη & ξαφνική "αποβίβαση" του φίλου μας Μάξιμου, σκέφτομαι πόσο στενάχωρο, οδυνηρό και λυπηρό γίνεται κάποιες φορές αυτό το ταξίδι.
Πόσες ανατροπές μπορεί να φέρει στην οικογένεια & τους οικείους, του "αποβιβαζόμενου".

Από την άλλη όμως, το "ταξίδι" αυτό κρύβει ελπίδα και πολλές χαρές, με την επιβίβαση στο "τρένο", νέων μελών στην οικογένεια μας (παιδιών, εγγονιών κλπ), την γνωριμία με νέους φίλους, την "είσοδο" νέων συγγενών στο βαγόνι μας.

Η ιδιαίτερη μαγεία επίσης αυτού του "τρένου" είναι ότι στην πορεία του, μας επιτρέπει να πλουτίσουμε τις "αποσκευές" μας, με τις πολύτιμες εμπειρίες που αποκομίσαμε από τους "συνοδοιπόρους" & "συνταξιδιώτες" μας.

Για τους λόγους αυτούς φίλοι μου, πιστεύω πως αξίζει τον κόπο η προσπάθεια να έχουμε ένα όσο το δυνατόν "καλύτερο" και "ποιοτικότερο" ταξίδι, ....αποφεύγοντας ανούσιες προστριβές, έριδες και στεναχώριες, ....ώστε κατά την "αποβίβαση" μας να έχουμε αφήσει πίσω μια "θέση" νοσταλγίας και όμορφων αναμνήσεων, ....σε όσους θα συνεχίζουν το ταξίδι τους με το "τρένο".

Καλό απόγευμα σε όλους. 
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 17:46

hi7 Δεν υπάρχουν λόγια ούτε και φωτογραφίες, ας συνεχίσουμε το Ταξίδι...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης