Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Θεσσαλονικείς γονείς μαζί με την επτάχρονη κόρη τους θα κάνουν τον γύρο του κόσμου με ένα IVECO
από Kostas & Alyona Σήμερα στις 19:18

» Να πιούμε μια μπύρα
από Scout Σήμερα στις 0:26

» Φωτογραφίες άσχετες αλλά ωραίες
από caminador Χθες στις 22:31

» Πάνελ
από Georgedim Κυρ 15 Σεπ 2019 - 12:28

» Καλοκαίρι 2019
από Batfalcon Παρ 13 Σεπ 2019 - 23:29

» το καινούργιο California 6.1
από aisxylos Πεμ 12 Σεπ 2019 - 18:51

» Διακοπές στο Δρέπανο
από caminador Κυρ 8 Σεπ 2019 - 19:49

» Βόρεια Εύβοια και Χαλκιδική 2019
από Νικόλας Μητσόπουλος Κυρ 8 Σεπ 2019 - 19:25

» Αυτοί διοικούν τις τοπικές κοινωνίες.
από ladakias Κυρ 8 Σεπ 2019 - 11:08

» Το κάμπινγκ ως Ελληνική μικροκοινωνία
από caminador Πεμ 5 Σεπ 2019 - 22:07

» Νομοθεσία περί Στάθμευσης & Εγκατάστασης
από aisxylos Δευ 2 Σεπ 2019 - 19:35

» Γύθειο- Μάνη
από Georgedim Δευ 2 Σεπ 2019 - 13:05

» camping or parking?
από Georgedim Δευ 12 Αυγ 2019 - 21:40

» Πωλείται τροχόσπιτο
από apostolos Δευ 12 Αυγ 2019 - 11:40

» Η ρύθμιση για την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων
από ladakias Τρι 30 Ιουλ 2019 - 17:31

» ΑΓΚΙΣΤΡΙ, με τη ματιά του camidador.
από caminador Σαβ 27 Ιουλ 2019 - 20:27

» Από την Πάτρα στην Κορνουάλλη.
από caminador Σαβ 27 Ιουλ 2019 - 20:23

» Μπρατισλάβα, ....η πόλη των βασιλέων.
από caminador Σαβ 27 Ιουλ 2019 - 20:16

» Δεν είναι δυνατόν!!!
από Aigagros Πεμ 25 Ιουλ 2019 - 22:21

» Τιμές camping στο Γύθειο
από triptec Τρι 23 Ιουλ 2019 - 0:04

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 26 Νοε 2017 - 22:31

Βρισκόμαστε στα 1855, όταν ο τότε πρωθυπουργός της χώρας μας Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, στην 5η και τελευταία θητεία του, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Αθήνα.
Το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι η εταιρεία που θα αναλάμβανε το έργο θα είχε και δικαίωμα εκμετάλλευσης του για 55 χρόνια.
 
Σημειωτέον είναι η περίοδος του περίφημου «Υπουργείου Κατοχής», όπου υπάρχει η «άτυπη», αλλά ουσιαστική πρώτη «οικονομική» κατοχή της Ελλάδος από τους Άγγλο-Γάλλους, με αφορμή την φιλική στάση που επέδειξε η χώρα μας προς τους Ρώσους, στην διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου.  
 
Ο Μαυροκορδάτος παραιτείται την ίδια χρονιά και αναλαμβάνει πρωθυπουργός ο Δημήτριος Βούλγαρης, ο οποίος αυξάνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου στα 75 χρόνια.
Μετά από πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες, τελικά ανατίθεται το έργο στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ το 1867.
Οποιαδήποτε ομοιότητα με το σήμερα, ....είναι εντελώς τυχαία & συμπτωματική. Razz

 
Το 1869 ολοκληρώνεται το έργο και ξεκινούν οι πρώτοι ατμοκίνητοι συρμοί με 6 βαγόνια από το Θησείο για τον Πειραιά.
Μέχρι τότε η σύνδεση των δύο πόλεων γίνονταν μόνο με άμαξες και τα «παμφορεία» (= σκεπασμένα ιππήλατα κάρα με θέσεις επιβατών).
Τα οκτώ χιλιόμετρα της απόστασης, εκτελούνται στο χρόνο ρεκόρ για την εποχή, των είκοσι μόλις λεπτών.



Το 1889 ξεκινά η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας με διπλή γραμμή, που συνδέει το Θησείο με την Ομόνοια, το 1895 εγκαινιάζεται ο "παλιός" ημιυπαίθριος σταθμός της Ομόνοιας (στην διασταύρωση των οδών Λυκούργου & Αθηνάς). Ο παλαιός αυτός σταθμός έχει  σήμερα καλυφθεί και χρησιμοποιείται ως αμαξοστάσιο, ενώ από πάνω του είναι κτισμένο το κτήριο διοίκησης της παλαιότερης εταιρείας των ΗΣΑΠ.

Τον Σεπτέμβριο του 1904 γίνεται η ηλεκτροδότηση της γραμμής και οι συρμοί από ατμοκίνητοι γίνονται ηλεκτροκίνητοι. Ο συνδυασμός υπόγειων σηράγγων και ηλεκτροκίνησης, είχε προκαλέσει πολλά, ποικίλα και αστεία σχόλια στον τύπο της εποχής.

Το 1928, η υπόγεια διπλή γραμμή συνεχίζει να επεκτείνεται προς την «Αττική», με σκοπό να φθάσει μέχρι την Κηφισιά.

 

Το 1930, ο τότε πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος, εγκαινιάζει τον σημερινό υπόγειο σταθμό της Ομόνοιας, ο οποίος απετέλεσε σημείο αναφοράς για την πολυτελή & ποιοτική κατασκευή του.
Ο σταθμός αναπλάστηκε την περίοδο 2000-2003, στα πλαίσια ένταξης του στο δίκτυο του «Μετρό».

Το 1948 εγκαινιάζεται ο υπόγειος σταθμός της πλατείας «Βικτωρίας», στη θέση παλαιότερου επίγειου σταθμού με το όνομα «Πλατεία Κυριακού», των «Σιδηροδρόμων Αττικής», που ένωνε την πλατεία Λαυρίου με το Στροφύλι, στην Κηφισιά και ο οποίος είχε κλείσει το 1926.
Η δομή του σταθμού είναι παρόμοια με αυτή των σιδηροδρομικών σταθμών του Βερολίνου και ανήκει στην κατηγορία του Art Deco.
Η αρχική πλατεία Κυριακού μετονομάστηκε σε πλατεία Βικτωρίας,  προς τιμήν της ομώνυμης βασίλισσας του Ηνωμένου Βασιλείου, όταν παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα Επτάνησα το 1864, ως δώρο για την ανάδειξη στον Ελληνικό θρόνο του ανιψιού της πρίγκιπα της Δανίας Γεωργίου Γουλιέλμου ή γνωστότερου ως Γεωργίου Α’.

Το 1949 εγκαινιάζεται ο σταθμός «Αττική» και τελικά το 1957 το έργο ολοκληρώνεται και η σύνδεση με τον «ηλεκτρικό» Πειραιά-Κηφισιάς, είναι πια γεγονός.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 16:52


Πάντα για τα ταξίδια μου χρησιμοποιούσα το τρένο .
Είναι ένα μεταφορικό μέσο που πολύ μου αρέσει .
Ακόμα και σήμερα αν είναι να πάω κάπου μόνος μου και υπάρχει τρένο με τρένο θα πάω .
Έτσι από συμπάθεια στα τρένα προσπαθώ να είμαι ενημερωμένος .

Στις 4 Φεβρουαρίου το 1885 ήταν Καθαρή Δευτέρα ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο του θηρίου που σύνδεε την Αθήνα με την Κηφισιά.
Αφετηρία του η πλατεία Αττικής που πήρε το όνομά της από τους σιδηρόδρομους Αττικής .

Αργότερα έγινε μια διακλάδωση στο Ηράκλειο και το τρένο πήγε στο Λαύριο .
Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης για την κατασκευή της γραμμής το ανέλαβαν τα μεταλλεία Λαυρίου .
Η αφετηρία του τρένου τώρα είναι στην πλατεία Λαυρίου που ονομάστηκε έτσι από το τρένο .

Η γραμμή έφυγε από το κέντρο της Αθήνας και συνδέθηκε με το σταθμό Αγ. Ανάργυρων που ήταν και η γραμμή Πελοποννήσου.
Τώρα νέα γραμμή που ξεκίναγε από Αγ. Αναργύρους πέρναγε με γέφυρα το Κηφισό στο ύψος της σημερινής Ρενώ και μέσω Καλογρέζας , Φιλοθέης ,Χαλάνδρι πήγαινε στο Λαύριο.

Το τελευταίο δρομολόγιο Αθήνα Κηφισιά του θηρίου έγινε 8 Αυγούστου  1938
Μετά το έργο του ανέλαβε οι ΕΗΣ .
Τα δρομολόγια  Αγ. Ανάργυροι Λαύριο  ανεστάλησαν το 1957

Περισσότερα   [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 20:05

Συναρπαστική και ρομαντική είναι η μετακίνηση με το σιδηρόδρομο, είτε είσαι μέσα είτε τον βλέπεις απ`έξω, ιδιαιτέρως εκτός αστικών περιοχών..
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 15:51

off    off 

Σκόρπιες μεσημεριανές σκέψεις :


Για εμάς τους απανταχού Ταξιδιάρηδες, ...."ψυχή τε και σώματι" cheers , τα τρένα με μια ρομαντική & ίσως υπερβατική διάθεση, ....συμβολίζουν το μοναδικό ταξίδι της ίδιας μας της ζωής.

Το μεγαλύτερο μυστήριο στο ταξίδι του "τρένου" της ζωής μας, είναι πως δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς θα διαρκέσει, ούτε πότε τελικά θα "αποβιβαστούμε", ούτε γνωρίζουμε πότε θα αποβιβαστούν οριστικά οι "συνταξιδιώτες" μας φίλοι, συγγενείς, οικογένεια.

Με αφορμή την πρόσφατη & ξαφνική "αποβίβαση" του φίλου μας Μάξιμου, σκέφτομαι πόσο στενάχωρο, οδυνηρό και λυπηρό γίνεται κάποιες φορές αυτό το ταξίδι.
Πόσες ανατροπές μπορεί να φέρει στην οικογένεια & τους οικείους, του "αποβιβαζόμενου".

Από την άλλη όμως, το "ταξίδι" αυτό κρύβει ελπίδα και πολλές χαρές, με την επιβίβαση στο "τρένο", νέων μελών στην οικογένεια μας (παιδιών, εγγονιών κλπ), την γνωριμία με νέους φίλους, την "είσοδο" νέων συγγενών στο βαγόνι μας.

Η ιδιαίτερη μαγεία επίσης αυτού του "τρένου" είναι ότι στην πορεία του, μας επιτρέπει να πλουτίσουμε τις "αποσκευές" μας, με τις πολύτιμες εμπειρίες που αποκομίσαμε από τους "συνοδοιπόρους" & "συνταξιδιώτες" μας.

Για τους λόγους αυτούς φίλοι μου, πιστεύω πως αξίζει τον κόπο η προσπάθεια να έχουμε ένα όσο το δυνατόν "καλύτερο" και "ποιοτικότερο" ταξίδι, ....αποφεύγοντας ανούσιες προστριβές, έριδες και στεναχώριες, ....ώστε κατά την "αποβίβαση" μας να έχουμε αφήσει πίσω μια "θέση" νοσταλγίας και όμορφων αναμνήσεων, ....σε όσους θα συνεχίζουν το ταξίδι τους με το "τρένο".

Καλό απόγευμα σε όλους. 
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 17:46

hi7 Δεν υπάρχουν λόγια ούτε και φωτογραφίες, ας συνεχίσουμε το Ταξίδι...
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης