Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Η ρύθμιση για την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων
από Γιωργάκος Χθες στις 20:15

» Τι είναι αυτό;
από Γιωργάκος Χθες στις 18:28

» Άδεια λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων
από Georgedim Χθες στις 18:23

» ΣΤΑΜΠΙΛΙΖΑΤΕΡ
από triptec Δευ 17 Ιουν 2019 - 21:44

» Τα παιδιά που κάνουν κάμπινγκ.
από caminador Δευ 17 Ιουν 2019 - 10:08

» Από την Πάτρα στην Κορνουάλλη.
από Γιωργάκος Κυρ 16 Ιουν 2019 - 12:51

» Ιράν
από caminador Σαβ 15 Ιουν 2019 - 22:34

» Αυξήσεις τιμών στα Διόδια.
από aisxylos Σαβ 15 Ιουν 2019 - 18:31

» Hoppy Pub Θεσσαλονίκη στις καλύτερες μπυραρίες του κόσμου.
από Georgedim Σαβ 15 Ιουν 2019 - 12:15

» Camper Stop στα Τζουμέρκα
από friar Πεμ 13 Ιουν 2019 - 0:03

» Αμερικανίδα 21 χρονών ταξίδεψε σε 196 χώρες.
από caminador Τετ 12 Ιουν 2019 - 22:13

» Γκράζ, το σταυροδρόμι των πολιτισμών.
από Patrinos Τρι 11 Ιουν 2019 - 13:23

» Retro τροχόσπιτα
από Georgedim Τρι 11 Ιουν 2019 - 10:24

» Thetford C200
από ladakias Κυρ 9 Ιουν 2019 - 19:16

» Lada για τις διακοπές
από vzol48 Κυρ 2 Ιουν 2019 - 16:23

» Sterckeman 470pe 2002
από vzol48 Πεμ 30 Μάης 2019 - 20:11

» Η Ελληνική πρόταση για ταξίδια.
από sudwind Τρι 28 Μάης 2019 - 17:39

» Ιδιοκατασκευή για τους λάτρεις της μπύρας
από caminador Δευ 27 Μάης 2019 - 23:31

» ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ – Λαυρίου
από espresso Κυρ 26 Μάης 2019 - 18:55

» Κίνδυνος-θάνατος τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα σε περίπτωση τρακαρίσματος
από caminador Παρ 24 Μάης 2019 - 19:59

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 26 Νοε 2017 - 22:31

Βρισκόμαστε στα 1855, όταν ο τότε πρωθυπουργός της χώρας μας Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος, στην 5η και τελευταία θητεία του, αποφασίζει να καταθέσει νομοσχέδιο για την σιδηροδρομική σύνδεση του Πειραιά με την Αθήνα.
Το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι η εταιρεία που θα αναλάμβανε το έργο θα είχε και δικαίωμα εκμετάλλευσης του για 55 χρόνια.
 
Σημειωτέον είναι η περίοδος του περίφημου «Υπουργείου Κατοχής», όπου υπάρχει η «άτυπη», αλλά ουσιαστική πρώτη «οικονομική» κατοχή της Ελλάδος από τους Άγγλο-Γάλλους, με αφορμή την φιλική στάση που επέδειξε η χώρα μας προς τους Ρώσους, στην διάρκεια του Κριμαϊκού πολέμου.  
 
Ο Μαυροκορδάτος παραιτείται την ίδια χρονιά και αναλαμβάνει πρωθυπουργός ο Δημήτριος Βούλγαρης, ο οποίος αυξάνει το δικαίωμα εκμετάλλευσης του έργου στα 75 χρόνια.
Μετά από πολλές ανεπιτυχείς προσπάθειες, τελικά ανατίθεται το έργο στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ το 1867.
Οποιαδήποτε ομοιότητα με το σήμερα, ....είναι εντελώς τυχαία & συμπτωματική. Razz

 
Το 1869 ολοκληρώνεται το έργο και ξεκινούν οι πρώτοι ατμοκίνητοι συρμοί με 6 βαγόνια από το Θησείο για τον Πειραιά.
Μέχρι τότε η σύνδεση των δύο πόλεων γίνονταν μόνο με άμαξες και τα «παμφορεία» (= σκεπασμένα ιππήλατα κάρα με θέσεις επιβατών).
Τα οκτώ χιλιόμετρα της απόστασης, εκτελούνται στο χρόνο ρεκόρ για την εποχή, των είκοσι μόλις λεπτών.



Το 1889 ξεκινά η κατασκευή της υπόγειας σήραγγας με διπλή γραμμή, που συνδέει το Θησείο με την Ομόνοια, το 1895 εγκαινιάζεται ο "παλιός" ημιυπαίθριος σταθμός της Ομόνοιας (στην διασταύρωση των οδών Λυκούργου & Αθηνάς). Ο παλαιός αυτός σταθμός έχει  σήμερα καλυφθεί και χρησιμοποιείται ως αμαξοστάσιο, ενώ από πάνω του είναι κτισμένο το κτήριο διοίκησης της παλαιότερης εταιρείας των ΗΣΑΠ.

Τον Σεπτέμβριο του 1904 γίνεται η ηλεκτροδότηση της γραμμής και οι συρμοί από ατμοκίνητοι γίνονται ηλεκτροκίνητοι. Ο συνδυασμός υπόγειων σηράγγων και ηλεκτροκίνησης, είχε προκαλέσει πολλά, ποικίλα και αστεία σχόλια στον τύπο της εποχής.

Το 1928, η υπόγεια διπλή γραμμή συνεχίζει να επεκτείνεται προς την «Αττική», με σκοπό να φθάσει μέχρι την Κηφισιά.

 

Το 1930, ο τότε πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος, εγκαινιάζει τον σημερινό υπόγειο σταθμό της Ομόνοιας, ο οποίος απετέλεσε σημείο αναφοράς για την πολυτελή & ποιοτική κατασκευή του.
Ο σταθμός αναπλάστηκε την περίοδο 2000-2003, στα πλαίσια ένταξης του στο δίκτυο του «Μετρό».

Το 1948 εγκαινιάζεται ο υπόγειος σταθμός της πλατείας «Βικτωρίας», στη θέση παλαιότερου επίγειου σταθμού με το όνομα «Πλατεία Κυριακού», των «Σιδηροδρόμων Αττικής», που ένωνε την πλατεία Λαυρίου με το Στροφύλι, στην Κηφισιά και ο οποίος είχε κλείσει το 1926.
Η δομή του σταθμού είναι παρόμοια με αυτή των σιδηροδρομικών σταθμών του Βερολίνου και ανήκει στην κατηγορία του Art Deco.
Η αρχική πλατεία Κυριακού μετονομάστηκε σε πλατεία Βικτωρίας,  προς τιμήν της ομώνυμης βασίλισσας του Ηνωμένου Βασιλείου, όταν παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα τα Επτάνησα το 1864, ως δώρο για την ανάδειξη στον Ελληνικό θρόνο του ανιψιού της πρίγκιπα της Δανίας Γεωργίου Γουλιέλμου ή γνωστότερου ως Γεωργίου Α’.

Το 1949 εγκαινιάζεται ο σταθμός «Αττική» και τελικά το 1957 το έργο ολοκληρώνεται και η σύνδεση με τον «ηλεκτρικό» Πειραιά-Κηφισιάς, είναι πια γεγονός.
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 16:52


Πάντα για τα ταξίδια μου χρησιμοποιούσα το τρένο .
Είναι ένα μεταφορικό μέσο που πολύ μου αρέσει .
Ακόμα και σήμερα αν είναι να πάω κάπου μόνος μου και υπάρχει τρένο με τρένο θα πάω .
Έτσι από συμπάθεια στα τρένα προσπαθώ να είμαι ενημερωμένος .

Στις 4 Φεβρουαρίου το 1885 ήταν Καθαρή Δευτέρα ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο του θηρίου που σύνδεε την Αθήνα με την Κηφισιά.
Αφετηρία του η πλατεία Αττικής που πήρε το όνομά της από τους σιδηρόδρομους Αττικής .

Αργότερα έγινε μια διακλάδωση στο Ηράκλειο και το τρένο πήγε στο Λαύριο .
Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης για την κατασκευή της γραμμής το ανέλαβαν τα μεταλλεία Λαυρίου .
Η αφετηρία του τρένου τώρα είναι στην πλατεία Λαυρίου που ονομάστηκε έτσι από το τρένο .

Η γραμμή έφυγε από το κέντρο της Αθήνας και συνδέθηκε με το σταθμό Αγ. Ανάργυρων που ήταν και η γραμμή Πελοποννήσου.
Τώρα νέα γραμμή που ξεκίναγε από Αγ. Αναργύρους πέρναγε με γέφυρα το Κηφισό στο ύψος της σημερινής Ρενώ και μέσω Καλογρέζας , Φιλοθέης ,Χαλάνδρι πήγαινε στο Λαύριο.

Το τελευταίο δρομολόγιο Αθήνα Κηφισιά του θηρίου έγινε 8 Αυγούστου  1938
Μετά το έργο του ανέλαβε οι ΕΗΣ .
Τα δρομολόγια  Αγ. Ανάργυροι Λαύριο  ανεστάλησαν το 1957

Περισσότερα   [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Δευ 27 Νοε 2017 - 20:05

Συναρπαστική και ρομαντική είναι η μετακίνηση με το σιδηρόδρομο, είτε είσαι μέσα είτε τον βλέπεις απ`έξω, ιδιαιτέρως εκτός αστικών περιοχών..
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 15:51

off    off 

Σκόρπιες μεσημεριανές σκέψεις :


Για εμάς τους απανταχού Ταξιδιάρηδες, ...."ψυχή τε και σώματι" cheers , τα τρένα με μια ρομαντική & ίσως υπερβατική διάθεση, ....συμβολίζουν το μοναδικό ταξίδι της ίδιας μας της ζωής.

Το μεγαλύτερο μυστήριο στο ταξίδι του "τρένου" της ζωής μας, είναι πως δεν ξέρουμε πόσο ακριβώς θα διαρκέσει, ούτε πότε τελικά θα "αποβιβαστούμε", ούτε γνωρίζουμε πότε θα αποβιβαστούν οριστικά οι "συνταξιδιώτες" μας φίλοι, συγγενείς, οικογένεια.

Με αφορμή την πρόσφατη & ξαφνική "αποβίβαση" του φίλου μας Μάξιμου, σκέφτομαι πόσο στενάχωρο, οδυνηρό και λυπηρό γίνεται κάποιες φορές αυτό το ταξίδι.
Πόσες ανατροπές μπορεί να φέρει στην οικογένεια & τους οικείους, του "αποβιβαζόμενου".

Από την άλλη όμως, το "ταξίδι" αυτό κρύβει ελπίδα και πολλές χαρές, με την επιβίβαση στο "τρένο", νέων μελών στην οικογένεια μας (παιδιών, εγγονιών κλπ), την γνωριμία με νέους φίλους, την "είσοδο" νέων συγγενών στο βαγόνι μας.

Η ιδιαίτερη μαγεία επίσης αυτού του "τρένου" είναι ότι στην πορεία του, μας επιτρέπει να πλουτίσουμε τις "αποσκευές" μας, με τις πολύτιμες εμπειρίες που αποκομίσαμε από τους "συνοδοιπόρους" & "συνταξιδιώτες" μας.

Για τους λόγους αυτούς φίλοι μου, πιστεύω πως αξίζει τον κόπο η προσπάθεια να έχουμε ένα όσο το δυνατόν "καλύτερο" και "ποιοτικότερο" ταξίδι, ....αποφεύγοντας ανούσιες προστριβές, έριδες και στεναχώριες, ....ώστε κατά την "αποβίβαση" μας να έχουμε αφήσει πίσω μια "θέση" νοσταλγίας και όμορφων αναμνήσεων, ....σε όσους θα συνεχίζουν το ταξίδι τους με το "τρένο".

Καλό απόγευμα σε όλους. 
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!! Empty Απ: Πειραιάς-Κηφισιά με τον Ηλεκτρικό, ....ένα νοσταλγικό ταξίδι στην ιστορία !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 28 Νοε 2017 - 17:46

hi7 Δεν υπάρχουν λόγια ούτε και φωτογραφίες, ας συνεχίσουμε το Ταξίδι...
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης