Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Να πιούμε μια μπύρα
από traveller Σήμερα στις 21:09

» τεντα πατεντα 2σε1
από traveller Σήμερα στις 20:59

» Προσπάθεια ... για βελτίωση, απόδοσης του ψυγείου ...
από panos Σήμερα στις 19:13

» 4,6 εκ. χιλιόμετρα
από Batfalcon Χθες στις 22:41

» Νέο Φόρουμ για Drone (UAV's)
από ktRinity Χθες στις 12:00

» Από την Πάτρα στην Κορνουάλλη.
από Patrinos Τετ 16 Οκτ 2019 - 20:12

» Chinese Diesel vehicle air heaters
από Georgedim Τετ 16 Οκτ 2019 - 19:40

» Διόδια στο εξωτερικό ... Βινιέτες ...
από Aigagros Τετ 16 Οκτ 2019 - 10:50

» Πτήση με drone ... πάνω από την Μεθώνη ...
από ktRinity Δευ 14 Οκτ 2019 - 11:51

» Ηλεκτρονικά...μαραφέτια....
από vzol48 Κυρ 13 Οκτ 2019 - 16:31

» Καλοκαίρι 2019
από Batfalcon Παρ 11 Οκτ 2019 - 23:12

» Τα 8 καλύτερα μέρη της Ευρώπης από το CNN
από Georgedim Παρ 11 Οκτ 2019 - 22:20

» Φωτιά σε τροχόσπιτο στην Ασπροβάλτα Θεσσαλονίκης
από Batfalcon Παρ 11 Οκτ 2019 - 21:06

» Το μεγαλύτερο πλοίο.........
από Γιωργάκος Τετ 9 Οκτ 2019 - 15:29

» KNAUS ΚΑΙ BOSCH
από Batfalcon Κυρ 6 Οκτ 2019 - 21:52

» Φωτογραφίες άσχετες αλλά ωραίες
από Patrinos Κυρ 6 Οκτ 2019 - 20:13

» Spring buffer
από Γιωργάκος Κυρ 6 Οκτ 2019 - 12:39

» Μπρατισλάβα, ....η πόλη των βασιλέων.
από Patrinos Σαβ 28 Σεπ 2019 - 8:32

» Μουσθένη Καβάλας
από Patrinos Σαβ 28 Σεπ 2019 - 8:18

» Χρόνος και άνθρωπος
από caminador Παρ 27 Σεπ 2019 - 12:13

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 18 Μαρ 2017 - 12:11

Μέρος 9ο


Πέμπτη 2 Ιουλίου,

Φορτώνω και ξεκινάμε  για βορειότερα κι` έχουμε δράματα,  μια Γερμανιδούλα  κλαίει και επαναλαμβάνει… ντας άουτο βερλάστ!  που χάνει το μικρό μας Αποστόλη.`

Πρώτη στάση στα 30χμ. Primosten ενδιαφέρουσα κωμόπολη, η παλαια πόλη επάνω σ`ένα λόφο μέσα στη θάλασσα και αυτή, υπό τη προστασία της Ουνέσκο, στη γύρω περιοχή αμπέλια πολλά αμπέλια…

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ακόμη 25χμ. Sibenik, λιμάνι, κάστρο, παλαιά και νέα πόλη, στις εκβολές του ποταμού ΚRKA, έχει έναν υπέροχο καθεδρικό αφιερωμένο στον Απόστολο Ιάκωβο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κατά τον τ.οδηγό, η μεγαλύτερη ατραξιόν της επαρχίας Σίμπενικ είναι οι καταρράκτες  Skradinski Buk.  Κοντά στη πόλη Skardin, 5χμ. βόρεια του Σίμπενικ, στο εθνικό πάρκο του ποταμού Krka.
 Ωραίο ανάγλυφο, πολύ βλάστηση, λίμνες  σε διάφορα επίπεδα, καταρράκτες κι`  ένα μικρό κάμπινγκ γεμάτο. Μια κρεμαστή γέφυρα σε περνά στην άλλη όχθη, πλακόστρωτα μονοπάτια και ένα λιβάδι όπου εκδρομείς της μιας ημέρας κάνουν πικ- νικ και χορεύουν υπό τους ήχους  ερασιτεχνών;  μουσικών.
 Πολλοί ντόπιοι νέοι και γέροι πωλούν τα πάντα από φαγώσιμα, φρούτα, σπιτικά γλυκίσματα, κρασιά, παραδοσιακά είδη προικός και αναμνηστικά. Από ντύσιμο των επισκεπτών κυριαρχεί το μαγιό.  Ειδυλλιακό περιβάλλον, κάπως έτσι θα πρέπει να είναι ο παράδεισος…

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


(Το περασμένο χρόνο αν δεν κάνω λάθος, ο αγαπητός μας συνταξιδιάρης  Νικόλας Μ. νομίζω πέρασε από εκεί,  δεν επιτρέπεται πια το μπάνιο και η γενική εικόνα δεν μοιάζει με τα πιο πάνω. Θυμάμαι ότι υπήρχαν πινακίδες σε πολλές γλώσσες που έγραφαν ότι υπήρχε κίνδυνος γιατί η ροή του ποταμού μπορεί να αυξηθεί δραματικά. Ο τ. οδηγός έγραφε ότι πιο πάνω υπάρχει ένα υδροηλεκτρικό εργοστάσιο από τα παλαιότερα του κόσμου, και με διαφορά ημερών, και από αυτό του Νιαγάρα.)


Τα παιδιά δεν θέλουν να φύγουμε, αλλά δεν γίνεται. Με βαριά καρδιά αφού επιστρέψαμε στην ακτή  συνεχίζουμε βόρεια,  1ο-2ο κάμπινγκ χαμός, ούτε προεκλογική συγκέντρωση να ήταν.
Οι Δ. Γερμανοί  σε ποσοστό 90% έχουν κατακλείσει τα πάντα, προσπερνάμε το Biograd na Moru, ένα κάμπινγκ με πεύκα φαίνεται άνετο. Παρκάρουμε απέναντι από την υποδοχή και τους παρακαλούμε να ρίξουμε μια ματιά, ευγενικοί οι άνθρωποι  μας το επιτρέπουν, αφήνουμε τα παιδιά στο αυτοκίνητο και προχωράμε όσο να έχουμε  οπτική επαφή με το αυτοκίνητο.

 Υπέροχο περιβάλλον προπαντός ησυχία. Όλος ο κόσμος είναι στη μεγάλη αμμουδερή παραλία, ζευγάρια και οικογένειες με παιδιά, δεν φορούν μαγιό, είναι τσίτσιδοι. Πέσαμε σε κάμπινγκ γυμνιστών, έτσι εξηγείται γιατί οι τιμές στη ρεσεψιόν ήταν υπερβολικές,

 15χμ. πριν το Zantar ένα ακόμη κάμπινγκ  τίγκα. Η πρόθεση να φτάσω μέχρι τη Rijeka  και τη χερσόνησο της Pula φαίνεται αδύνατο, γυρίζουμε πίσω, το απόγευμα είμαστε στο Primosten, εύκολα βρίσκω  το κάμπινγ Αdriatika, είναι γεμάτο αλλά μεγάλο,  πολύ ωραίο  σύγχρονο, αρκετές εγκαταστάσεις αλλά λόγω πολυκοσμίας, πολυγερμανίας, η μάνα χάνει το παιδί και το παιδί τη μάνα, προσωρινή εγκατάσταση.

Συνεχίζεται
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Σαβ 18 Μαρ 2017 - 14:00


Κώστα πολύ μου αρέσεις .................
Γιωργάκος
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Σαβ 18 Μαρ 2017 - 18:50

Φίλε Κώστα,
 πέρασαν είδει 5 χρόνια  (05/13) από την επίσκεψή μας εκεί... αλλά και 36 από την δική σας!!! surp
 Παρακολουθώντας  ανελλιπώς την αφήγησή σου και θαυμάζοντας τις φώτο αναρωτιέμαι χρονο-κάψουλα η άλλη χώρα...  eye
Νικόλας Μητσόπουλος
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 18 Μαρ 2017 - 20:32

Κώστα, ....ανάκληση αναμνήσεων για εσένα, ....ταξίδι στο χθές & το σήμερα για εμας.

Το ...."χρώμα" των φωτογραφιών, ....αποδίδει ιδιαίτερα προστιθέμενη αξία στα γραφόμενα σου.

Σε ακολουθούμε .....βήμα-βήμα !!!
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Κυρ 19 Μαρ 2017 - 6:57

Το ταξιδι ειναι τελειο .


Μας κολλησες για τα καλα crash μπροστα στην οθονη μας ..




clapΣυνεχισε Κωστα .........
traveller
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 21 Μαρ 2017 - 20:11

Μέρος 10ο

Πιάσαμε θέση στο εστιατόριο νωρίς, σε λίγο γέμισε με Γερμανούς, το κύριο πιάτο “κεμπαπτσίσι” , εκτός των άλλων ζήτησα ψωμί και νερό, περισσότερο για τα παιδιά, όταν τα έφεραν οι Γερμανοί το σχολίασαν και γελούσαν.

Το σούρουπο είμαστε στη παλαιά πόλη του Πριμοστέν που είναι επάνω στη σχετικά μικρή χερσόνησο. Παλιά ασβεστωμένα  δίπατα σπίτια και πλακοστρωμένοι δρόμοι-σοκάκια γεμάτα  τουρίστες θυμίζουν Αιγαίο.  Έξω και μπροστά από όλα  τα σπίτια, ξύλινοι πάγκοι στρωμένοι με κουρελούδες να ξαποστάσεις.

Έχουν ανοίξει οι πόρτες των κελαριών στα ισόγεια και ημιυπόγεια αρκετών σπιτιών, κάτι απρόσμενο, που εξηγείται όμως από τα πολλά αμπέλια που είδαμε όταν προσπεράσαμε τη πόλη πηγαίνοντας για Σίμπενικ.
Όμορφη εικόνα, το δοκιμαστήριο στο βάθος του κελαριού δίπλα στα βαρέλια και οι στολισμένες μποτίλιες του κρασιού.

Οι περί κάθε οίνου συστάσεις-εξηγήσεις του νοικοκύρη στον επισκέπτη, γίνονται κυρίως στη Γερμανική. Όπως και νάχει το πράγμα  οι δοκιμές  βοηθάνε καθοριστικά να επιλέξεις το τι σου αρέσει και τι σου ταιριάζει. Σερβίρουν το κρασί της επιλογής σου σε  ποτήρι του νερού, πληρώνεις και βγαίνεις έξω να βρεις πάγκο να το πιείς ξεροσφύρι. Δεν είδα τίποτε και πουθενά να πάρεις κάτι φαγώσιμο, ούτε πασατέμπο, αλλά όλοι έρχονται  φαγωμένοι.

Προτίμησα να απολαύσω τον οίνο  περιδιαβαίνοντας, ποικιλία εικόνων, εμψύχων και αψύχων. Έχει ντόπιους  και από τα δύο φύλα κυρίως ηλικιωμένους, γραφικές παραδοσιακές φυσιογνωμίες, άλλοι πίνουν άλλοι μόνο κοιτούν. Μια κλασική γιαγιά στα μαύρα και τσεμπέρι,  κάθετε στο πάγκο μαζί με την εγγονούλα της  που τα ποδαράκια της κρέμονται γιατί δεν φτάνουν στο δάπεδο, κρατούν ποτήρια με λευκό κρασί, η γιαγιά κανονική μερίδα, νεροπότηρο, και η μπέμπα κανονικό ποτήρι κρασιού! Και τι δεν είδαμε σήμερα…

Ήπιαμε στο δείπνο, κάναμε τα δοκιμαστικά, ήπιαμε και τη μερίδα μας και κατά την επιστροφή διατελούσαμε εν ευθυμία, έχασα το δρόμο, αφού τον βρήκα μετά έχασα και τη σκηνή, τέλος καλό όμως,όλα καλά.


Συνεχίζεται.
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 25 Μαρ 2017 - 13:34

Μέρος 11ο

Παρασκευή 3 Ιουλίου.

Το απόγευμα είμαστε πάλι στο Kupari στο Ντουμπρόβνικ, πολύς κόσμος αλλά χωράει κι`άλλους. Τα οβάλ αυτοκόλλητα που δηλώνουν  την εθνότητα των αυτοκινήτων ενοίκων του κάμπινγκ και του ξενοδοχείου,  SU.  GR.  M.  DDR.  D.  P.  SF.  IRL. TR. N. R. BG. CY. AL. Τα πάντα είναι σημαιοστολισμένα, έχουν εθνική γιορτή.  Eίναι σίγουρο ότι και τις επόμενες ημέρες θα περάσουμε όμορφα.
             
Σάββατο 4 Ιουλίου.

Τρέχω  να αλλάξω δολάρια να μην μείνουμε νηστικοί το Σαββατοκύριακο, οι τράπεζες κλειστές, λόγω εθνικής γιορτής;  Στο τουριστικό γραφείο στη παλαιά πόλη του Ντουμπρόβνικ με εξυπηρέτησαν. Οι ιδιώτες εδώ δεν φαίνεται να χρειάζονται δολάρια, αν έβγαζες 100δόλαρο στο Πειραιά θα γινόταν ανάρπαστο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Από τους πύργους των τειχών.


Δευτέρα 12  Ιουλίου.

Θυμήθηκα έναν Ολλανδό στο Ύψος στη Κέρκυρα, τον  έλεγα Μπόμπι Ντικ, μάζευε τη σκηνή του καταλυπημένος  και παραμίλαγε  βακάνς φινίς, βακάνς φινίς.  Μάζεψα και τις σκηνές και στις 7:30 ξεκινήσαμε, άλλη διαδρομή απ`όπου ήρθαμε, νοτιότερα,με τη βοήθεια του χάρτη και της Μαίρης.

Ανηφορίζουμε συνέχεια, στα 30χμ. Trebinje, από τις ωραιότερες πόλεις της Βοσνίας κοντά στα σύνορα με το Μοντενέγκρο, διασχίζεται από ποτάμι, πολύ όμορφες πέτρινες γέφυρες  με μεγάλες καμάρες. Bileca, Gacko 1.000 μ. υψόμετρο αρχίζει κατηφόρα, φρένα γιόκ, σταματώ με χειρόφρενο, έβρασαν τα υγρά των φρένων, μετά από μισή ώρα ξεκινήσαμε.
Διασχίζουμε το εθνικό πάρκο της Sutjeska  συγκλονιστικό ανάγλυφο οι σχεδόν κάθετες βουνοκορφές με τα πανύψηλα ελατόπευκα και οξιές από τις κορυφές έως τις παρυφές της “κοιλάδας των ηρώων”, του επιγείου παραδείσου όπου αναπαύονται 3.000 παρτιζάνοι, θύματα του αντιφασιστικού αγώνα των Γιουγκοσλάβων.

Από τη Foca μέχρι το Vicegrad ο δρόμος σκαμμένος στη κυριολεξία και με πολλά τούνελ, στις  πέτρινες πλευρές του φαραγγιού του ποταμού Drina, στη μια τα αυτοκίνητα στην άλλη το τρένο, καμιά 60ριά χμ. Πολλά καγιάκ ακολουθούν το ρου του ποταμού. Οι γέφυρες και η βλάστηση συμπληρώνουν τη μοναδικότητα του τοπίου.
Vicegrad  γοητευτική πόλη, τη διασχίζει ο π.Drina, μεγαλειώδης  πέτρινη γέφυρα με 11 καμάρες από την Οθωμανική περίοδο.

Συνεχίζεται...
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 13:17

Μπράβο Κώστα cheers

Ευτυχώς που υπάρχουν και οι αναμνήσεις ... και νοιώθουμε ζωντανοί !

Συνέχισε ...
Maximos
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 14:25

Κώστα, πανέμορφα !!!

Οι ταξιδιωτικές αναμνήσεις που "ζωντανεύουν", ....μέσα απο κείμενα & εικόνες, 

....αφενός αφυπνίζουν υπέροχα συναισθήματα στον αφηγητή τους, 

....αφετέρου κρατούν σε εγρήγορση τις αισθήσεις των αναγνωστών.

 yes2
Georgedim
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 14:47

Αυτό που θυμάμαι από παλιά ('73-'75) είναι τα μικρά σε μήκος τούνελ να έχουν μόνον μια λωρίδα και για τις δύο κατευθύνσεις με την προτεραιότητα να παίζεται στα γκάζια. Είχε πλάκα....
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 19:41

Εγώ γιατί δεν το θυμάμαι αυτό; what t smile
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 19:47

Τα φαρδύνανε.... Very Happy
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από ladakias Την / Το Κυρ 26 Μαρ 2017 - 22:11

κωστα ευχαριστω και ελπιζω καποια στιγμη να μπορουμε και εμεις να κανουμε αυτα τα ταξιδια.

 με οδηγο τις  δικες σου εμπειριες merci
ladakias
ladakias


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από friar Την / Το Παρ 31 Μαρ 2017 - 11:31

caminador έγραψε:Μέρος 10ο

Πιάσαμε θέση στο εστιατόριο νωρίς, σε λίγο γέμισε με Γερμανούς, το κύριο πιάτο “κεμπαπτσίσι” , εκτός των άλλων ζήτησα ψωμί και νερό, περισσότερο για τα παιδιά, όταν τα έφεραν οι Γερμανοί το σχολίασαν και γελούσαν.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
friar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 31 Μαρ 2017 - 20:08

Mάλιστα υπάρχει βάθος... think
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981. - Σελίδα 2 Empty Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 31 Μαρ 2017 - 20:58

Μέρος 12ο  τελευταίο.

 Περνάμε στη Σ.Ο.Δ. της Σερβίας, πολύ καλή εντύπωση μας κάνει το Τιτοvo Uzice, Cacak διαδρομή δίπλα στο ποταμό Μοράβα, Kraljevo, Crusevac, μπαίνω στον αυτοκινητόδρομο Νο1  60χμ. πριν τη Νis, ουρά στα πρώτα διόδια. Τουρίστες και μετανάστες από τη Γερμανία  επιστρέφουν για διακοπές στη πατρίδα τους με υπερφορτωμένες τις σχάρες οροφής.

Οι  Τούρκοι από τη Νίσα συνεχίζουν για Σόφια – Κωνσταντινούπολη. Στις 9 το βράδυ Σκόπια, μετά από 14 ώρες, 770 χμ. και εν μέσω καταιγίδας. Παρκάρω  σε ένα πάρκινγκ πολυκατοικίας, η βροχή σταμάτησε, μοναδική επιλογή η Σπαρτιάτικη. Τα παιδιά “ψόφια”  η Μαίρη βολική,  εγώ έμπειρος από νυχτερινές βάρδιες, φάγαμε και ήπιαμε ότι είχαμε, τα παιδιά κοιμήθηκαν πίσω αγκαλιά.

 Τρίτη 13 Ιουλίου 1981.

Ξεκίνησα με το πρώτο φως, στα 20χμ. Τitov Veles  πρωινό, καφέ και άλλες ανάγκες. Η γενική εικόνα των ανθρώπων και  του περιβάλλοντος δεν έχει καμία σχέση με αυτή των άλλων Σ.Ο.Δ. της Γιουγκοσλαβίας και ιδιαίτερα  των Δαλματικών ακτών. Η περιοχή είναι πολλά χρόνια πίσω από την υπόλοιπη Γιουγκοσλαβία.

Λίγο πριν τους Ευζώνους σε δεξιά στροφή πετάγεται μπροστά μου  ένας αστυνόμος κουνώντας  τη ρακέτα του STOP, είναι δύο χαμογελαστοί. Rantarska Controla, απ`εδώ και πέρα συνεννόηση  στα Ελληνικά, βρε δεν έτρεχα! έτρεχες, έτρεχες, πρόστιμο. Δεν έχω  άλλα λεφτά, ένα μήνα είμαι στη Γιουγκοσλαβία!

Ψάξε ψάξε θα βρεις,  έχω  τη σειρά από χάρτινα και μεταλλικά Γιουγκοσλαβικά νομίσματα για συλλογή, ήταν λίγα. ‘Εχω μόνο δραχμές για βενζίνη ίσα να πάω στην Αθήνα, γράψε μου διεύθυνση και πόσα, να σου τα στείλω από την Αθήνα!  συμβιβάστηκαν με τα δηνάρια.

Κίνηση στους Ευζώνους, τελωνείο.’Aνοίξτε το πορτ μπαγκάζ,  ανοίγω. Τι έχετε να δηλώσετε;  Άπλυτα!  Με έδιωξαν, δυο μικρές στάσεις στα Τέμπη και τα Καμένα Βούρλα ήταν η ανάπαυλα της υπόλοιπης   τελευταίας ημέρας των φετινών μας  διακοπών.
 Πραγματικά ήταν καλύτερα απ`ότι περίμενα και σίγουρα αν είμαστε καλά θα ξαναπάμε σύντομα.
 (Η κλασική περίπτωση υπόσχεσης στο εαυτό μας που σπανίως τηρείτε. Η επόμενη έξοδος από την Ελλάδα ήταν μετά 13 χρόνια το 1994)

Τι είδα και τι έμαθα.
Η προσωπική παρουσία μόνο μπορεί να σου δώσει τη πραγματική εικόνα ενός τόπου.
Για να επισκεφτώ ένα τόπο πρέπει προηγουμένως να διαβάσω και να έχω  όσο περισσότερες πληροφορίες μπορώ για το προορισμό μου.

Να αποφεύγω επισκέψεις όπου είναι δυνατόν, Ιούλιο και Αύγουστο, κυρίως για τη πολυκοσμία, η απόλαυση ενός τόπου είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη παρουσία του κόσμου.

Είδα για πρώτη φορά να μαζεύουν τα αστικά απορρίμματα τις μεταμεσονύχτιες ώρες και να πλένουν με νερό τους δρόμους στις πόλεις νωρίς το πρωί.

Φοιτητές και των δύο φύλλων να εκτελούν χρέη τροχονόμου με κανονική στολή  αλλά αθλητικά παπούτσια.  Οι περισσότερες τουριστικές εγκαταστάσεις ήταν κοινοτικές  αυτό διαχειριζόμενες   μονάδες.

Διασωθέντα ενθύμια…

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][

Η Ιστορία όμως κάνει τα δικά της σχέδια.  Ένας  ημιεμφύλιος πόλεμος, 200 χιλιάδες και πάνω  νεκροί σε ένα πληθυσμό 24 εκατομμυρίων, δημιούργησε 6 κρατικές οντότητες. Θυμάμαι το Γκόραν  Μπρέγκοβιτς  είχε πει, ο πατέρας μου είναι Κροάτης  η μητέρα μου  Σέρβα και η γυναίκα μου Μουσουλμάνα.

 ΜΙΑ ΚΑΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΠΟΥ ΒΓΗΚΕ ΣΕ ΚΑΛΟ.
 Δεν καταγράφτηκε  στο ημερολόγιο γιατί ίσως ήθελα να τη ξεχάσω. Στη πρώτη διανυκτέρευση στο Βελιγράδι που έβρεχε όλη νύχτα, το πρωί που σηκώθηκα το κεφάλι μου χτύπησε σε ένα ταβάνι από μπετόν αρμέ. Η αδιάβροχη οροφή είχε κάνει δυο κοιλιές  γεμάτες με το νερό της βροχής,  με πολύ κόπο σπρώχνοντας με τα χέρια προς τα επάνω το άδειασα.

Ντύθηκα, μόλις βγήκα έξω έχασα τα πόδια μου μέσα στη λάσπη. Δίπλα  στο πλακοστρωμένο διάδρομο που χώριζε και το χώρο των τροχοσπίτων, έκαναν τζόκινγκ  Γερμανοί, γκούτε μόργκεν-γκούτε μόργκεν, πάντα ευγενικοί και χαμογελαστοί. Δεν με παρηγόρησε καθόλου το γεγονός που έβλεπα κάτι δύστυχους Τσέχους με σκηνές να είναι σε χειρότερη κατάσταση από μένα…

Ωραία η σκηνή, τη βάζεις όπου γουστάρεις, πάνω σε μια πεζούλα, κάτω από μια ελιά.  Αν είναι να βρέξει ακολουθείς το πρωτόκολο, αυλάκια κ.α. Στο τροχόσπιτο  θα απολαμβάνεις τη μουσική που παίζουν οι σταγόνες της βροχής στην οροφή.
Όταν επέστρεψα άρχισα την έρευνα αγοράς και σε λιγότερο από ένα χρόνο είχα αγοράσει το Roller μου, WC. Σόμπα ψυγείο κουζίνα αποροφητήρα, χλιδή. Η επόμενη έρευνα αγοράς ήταν για τουριστικούς οδηγούς Ισπανίας- Πορτογαλίας, βιβλία Ιστορίας είχα,  ο κύβος είχε ριφθεί…

ΤΕΛΟΣ,  ή μια νέα αρχή;
caminador
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 2 από 2 Επιστροφή  1, 2

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης