Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ
από Γιωργάκος Σήμερα στις 10:35

» Suzuki New Vitara Micro Camper.
από Νικόλας Μητσόπουλος Σήμερα στις 9:23

» Προσφορά τροχόσπιτου
από Γιωργάκος Τρι 11 Δεκ 2018 - 17:55

» Υπάρχει πρόβλημα με τα αυτοκίνητα diesel?
από Batfalcon Τρι 11 Δεκ 2018 - 14:54

» Πωλειται Τροχοσκηνη
από ladakias Κυρ 9 Δεκ 2018 - 15:53

» Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οικόπεδο
από friar Σαβ 8 Δεκ 2018 - 19:40

» citroen 2cv camper
από vzol48 Παρ 7 Δεκ 2018 - 21:57

» ΠΑΦΟΣ 2018, με τη ματιά του caminador.
από gsalonica Τρι 4 Δεκ 2018 - 11:47

» 10 νέα μικρά......
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:39

» Σημείωμα έλξης αυτή η πονεμένη ιστοριουλα
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:17

» Τέλη Κυκλοφορίας 2019
από Γιωργάκος Παρ 30 Νοε 2018 - 11:45

» Απεγκλωβισμός από τη λάσπη
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:52

» Decathlon
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:41

» Μια πρωτη προσεγγιση για εξωτερικο
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:23

» Διαδικτυακή πλατφόρμα για τις ελληνικές παραλίες
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:18

» Ένα ιδιαίτερο τροχόσπιτο
από pilot Παρ 23 Νοε 2018 - 13:56

» Συρματόσχοινο ασφαλείας - ακινητοποίησης ρυμουλκού
από krokodeilos Τρι 20 Νοε 2018 - 11:45

» Σκωτζέζικο ασανσέρ ποταμόπλοιων !!!
από vzol48 Δευ 19 Νοε 2018 - 17:23

» Ακραία δοκιμασία τροχόσπιτου
από Batfalcon Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:28

» Για να γελάμε. Ανέκδοτα και άλλα videoαστεία .
από Γιωργάκος Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:11

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Σελίδα 1 από 2 1, 2  Επόμενο

Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 10 Φεβ 2017 - 20:32

Αποσπάσματα ταξιδιωτικού ημερολογίου και συμπληρωματικά σχόλια 35 χρόνια μετά. Tο πρώτο ταξίδι εκτός συνόρων, σήμερα ένα ταξίδι “βουτιά” στο χρόνο αλλά πάντα επίκαιρο λόγω εγγύτητας  του χώρου. Τα Βαλκάνια είναι η ενδοχώρα μας, ή θα έπρεπε να είναι.

Το κίνητρο.  Μια κόρη θείας από το Σικάγο, το 1980, περιηγήθηκε στην Ευρώπη, ήρθε και στην Ελλάδα, μου άφησε φεύγοντας έναν ταξιδιωτικό οδηγό του John Wilcock για την Ελλάδα και τη Γιουγκοσλαβία. Από τις 320 σελίδες του οι 75 αναφέρονταν  στη Γιουγκοσλαβία. Τον διάβασα, μου κέντρισε το ενδιαφέρον και είπα να μην πάει χαμένο το διάβασμα. Μόνη  ταξιδιωτική μου εμπειρία ήταν η κατασκήνωση ανά την Ελλάδα, ιδιαίτερα στα νησιά του Ιονίου και τη Κρήτη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
Οι ελάχιστες 35χρονες φωτό δεν είναι σε καμιά περίπτωση αντάξιες του φόρουμ μας, δείτε τις σαν περίγραμμα της αφήγησης.

Εξοπλισμός,  μεγάλη σκηνή, υπνοδωμάτιο , σαλόνι με αδιάβροχη οροφή και σε προέκταση τέντα. Μια ακόμη  μικρή τρίγωνη σκηνή για τα δυο μας αγόρια (11 και 7 χρόνων). Στην οροφή του Watrburg  S.W. αεροδυναμική μπαγαζιέρα, ιδιοκατασκευή από κ.π. θαλάσσης, με δυο  ανόμοια στο πλάτος κιβώτια. Το μεγάλο γίνετε  βάση για εστίες και από κάτω χώρος για φιάλη υγραερίου, ψυγείο ρεύμ.-γκαζιού  και τα απαραίτητα για μαγείρεμα, η θέση του κάτω από τη τέντα.

 Το μικρό κιβώτιο είναι ντουλάπα με κρεμάστρες και η θέση της στο χώρο του σαλονιού. Επάνω από τη μπαγαζιέρα η ρεζέρβα, να μοιράσω το βάρος, να μεγαλώσει ο χώρος στο πορτ μπαγκάζ και  πλέγμα στη ράχη του πίσω καθίσματος, προστασία προσωπικού, γιατί το πορτ μπαγκάζ είναι φορτωμένο μέχρι επάνω. Αφαίρεσα επίσης τον πίσω προφυλακτήρα, ήταν κάμποσα κιλά,  τοποθέτησα νέα λάμπα να φωτίζει την πινακίδα γιατί το φως της ήταν επάνω στο προφυλακτήρα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σχεδιασμός  διαδρομής, μέσω  Pristina και Mitrovica,να “κυκλώσω”τα βόρεια σύνορα της Αλβανίας ,να φτάσω στο Sveti Stefan στην Αδριατική και να αρχίσω ν`ανεβαίνω τις Δαλματικές ακτές.

Φίλοι  έλεγαν, “Πού πας μόνος σου” απαντούσα ότι είμαστε τέσσερα άτομα…

 Τη παραμονή της αναχώρησης  για Καστοριά, κόβεται το εμπρός δεξί ημιαξόνιο. Το αγαπούσα αυτό το αυτοκίνητο αλλά με αγαπούσε κι`αυτό… Το πήγα με την ΕΛΠΑ στην οδό ΔοΪράνης στη Καλλιθέα σε ένα “τσακάλι” Πόντιο, εξουσιοδοτημένο για Wartburg , γύρισα σπίτι και άρχισα το φόρτωμα.


Τρίτη 16 Ιουνίου 1981.

 Μετά από διανυκτέρευση σε φιλικό και φιλόξενο σπίτι στη Καστοριά ξεκινώ για Νίκη- Μοναστήρι (Bitopla).  Όμορφη τελευταία εικόνα απ`την Ελλάδα, ο  τσολιάς σκοπός που ανταπέδωσε τον χαιρετισμό των παιδιών. Ο Γιουγκοσλάβος τελωνιακός ζήτησε την πράσινη κάρτα και ρώτησε στα Ελληνικά που πάμε, είπα ότι προορισμός μου είναι η Μακάρσκα Ριβιέρα, χαμογέλασε είπε στο καλό αλλά κατάλαβα ότι ζήλεψε.  Καλή η πρώτη εντύπωση και καλή η οδική σήμανση.

Διασχίζοντας τα νέα Σκόπια, μετά το καταστρεπτικό σεισμό του 1963, εντυπωσιακές ψηλές πολυκατοικίες  με κεραμιδοσκεπές ,  ελεύθερους χώρους, πολύ πράσινο,  μεγάλα πάρκινγκ. Πιο εντυπωσιακός ο νέος Σ.Σταθμός, είναι  όλος στον αέρα, να μην κόβει τη πόλη στα δύο και εμποδίζει την κυκλοφορία οχημάτων. Μοντέρνα φουτουριστική πόλη, λίγο ακατάστατη η κυκλοφορία και οι δρόμοι δεν είναι καθαροί.  Ότι έχει απομείνει από τη παλαιά πόλη θυμίζει προσφυγικό καταυλισμό της 10ετίας του 30.

Στο δρόμο για τη Πρίστινα, όσο βλέπει το μάτι σου λιβάδια με ηλιοτρόπια να κοιτούν τον ήλιο. Μια μεγάλη ομάδα νέων  πιονιέρων  με τα κόκκινα μαντηλάκια στο λαιμό τους, δίπλα στις σημαίες της Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής  Δημοκρατίας (μονοκομματικής) της Γιουγκοσλαβίας, κουβαλούν χώμα για τη διαμόρφωση των πρανών της οδού.

Μετά από 10χμ. σε μια διασταύρωση στρατιωτικά οχήματα και οπλισμένοι με αυτόματα αστυνομικοί έχουν κλείσει το δρόμο, ευγενείς και χαμογελαστοί, πάλι που πάτε και  μου υπέδειξαν να πάω στο προορισμό μου μέσω Βελιγραδίου - Σαράγιεβο.
Είχα διαβάσει ότι είχαν προβλήματα στην ημιαυτόνομη επαρχεία του Κοσσόβου με τους Αλβανόφωνους  αλλά δεν το έλαβα σοβαρά υπ` όψιν. Στεναχωρήθηκα, δεν έχω άλλη επιλογή, εξ άλλου έχω 26 ακόμη ημέρες μπροστά μου.

Μέσω  Nis και 12 ώρες απ`ότου ξεκίνησα, έφτασα στο  Autocamp Beogrand δίπλα στο Δούναβη. Εντυπωσιακή πόλη, πάρκα, ποτάμια, γέφυρες, διαστημικά αρχιτεκτονήματα, τάξη στη κυκλοφορία και καθαριότητα.

 Στήνω τη σκηνή και τη μικρή των παιδιών τη βάζω μέσα στο σαλόνι της μεγάλης γιατί  δυτικά άστραφτε και βρόνταγε. Πολύ καλές οι εγκαταστάσεις  αρκετοί  ένοικοι από ανατολικές χώρες  και  Δ.Γερμανοί,  δεν ανησυχώ γιατί η σκηνή είναι  δοκιμασμένη. Όλη τη νύχτα πρέπει να έβρεχε,

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Παρ 10 Φεβ 2017 - 22:14

Πολυ.....σε'φχαριστιεμαι....Κωνσταντινε... Very Happy
bounce bounce bounce
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Παρ 10 Φεβ 2017 - 22:18

Οι αναμνήσεις και τα βιώματα από τα ταξίδια μας αποτελούν το θείο βάλσαμο στις σημερινές δυσκολίες & ανατροπές. Κάτι που το έχουμε τόσο ανάγκη, ....σαν ταξιδιάρηδες.
 
Είναι σαν την «τροφή», που όταν την μοιραζόμαστε, ....προσφέρουμε χαρά και ικανοποίηση στους «συνδαιτυμόνες» μας.
 

Κώστα συνέχισε ..... cheers cheers cheers
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Σαβ 11 Φεβ 2017 - 8:02

Παρομοιες ταξιδιωτικες περιπετειες εχω κι'εγω..
Απο το πρωτο μου ταξιδι στην πρωην Γιουγκοσλαβια το '83 με το τρ/το.. cravan
Θυμαμαι το camping International (δεν υπαρχει πια)στο Βελιγραδι μεγαλο πεντακαθαρο με απλετους χωρους με ασφαλεια για τα μικρα παιδια  που δεν μας εκανε καρδια να φυγουμε .Για Αυστρια πηγαιναμε , τρεις μερες παραμμονη προγραμματιζαμε , επτα καθισαμε ...ταξιδι που το επαναλαβαμε το '13 με την ταξιδιαρικη παρεα..
Ακομα μια φορα θα 'τοθελα ενα παρομοιο ταξιδι..

Αυτο το Βελιγραδι εχει ατελειωτες ομορφιες............................... συνεχισε Κωστα !!!!!!!
...........................................Αρεσεις.. [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Σαβ 11 Φεβ 2017 - 8:56


Κώστα συνέχισε να ομορφαίνεις το φόρουμ με τις ωραίες πινελιές σου !

hi
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Σαβ 11 Φεβ 2017 - 11:55

Κώστα, ελπίζω ... να έχεις πολλά ταξιδιάρικα ημερολόγια ακόμα ... Very Happy Cool

Ευχάριστες ταξιδιάρικες αναμνήσεις για 'σένα ... πλούτος για το φόρουμ μας ...
... και φυσικά, "ανάσες" αισιοδοξίας και "τροφή" ονείρων για εμάς ... !
(... για να δώσω και μιαν άλλη διάσταση, στην "τροφή", που ανέφερε λίγο πιο πάνω, ο Γιώργος (georgedim) ... !)

Συνέχισε ...
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Aigagros Την / Το Σαβ 11 Φεβ 2017 - 12:25

Σωστά!
avatar
Aigagros


http://www.taxidiarides.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Κυρ 12 Φεβ 2017 - 10:50

yes2
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 14 Φεβ 2017 - 10:02

Τετάρτη 17 Ιουνίου.

Το πρωί ψιλόβρεχε ακόμη, μαζέψαμε τα  βρεγμένα μας και δρόμο. Η διασταύρωση για Sarajevo  55 Χμ. βόρεια. Το οδόστρωμα τσιμεντένιο και σε τακτικά διαστήματα υπήρχαν αρμοί, για αποφυγή ρωγμών λόγω συστολής-διαστολής, έτσι σε ακολουθούσε συνεχώς ένας ρυθμικός ήχος που μεταφέρονταν στο αυτοκίνητο, πολύ πρωτότυπο, τουλάχιστον.

 Έξοδος για Mitrovica, μετά λίγα Χμ. ο δρόμος δίπλα στις όχθες του ποταμού Drina, έρχεται από τα βουνά και πάει να συναντήσει το Δούναβη.  O δρόμος σε  πεδιάδα μετά σε φαράγγι,  φράγμα, υδροηλεκτρικό, μεγάλη σύγχρονη πόλη Zvornik,  δεξιά για Σαράγιεβο, από τη Σ.Ο. Δ. της Σερβίας περνάμε στη Σ.Ο.Δ. της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, ανεβαίνουμε συνεχώς, όμορφη διαδρομή, καλός  δρόμος , αρκετά τούνελ.

 Οι οδηγοί φορτηγών που προπορεύονται σ`έχουν  έγνοια και σε προστατεύουν συστηματικά.  Όταν δηλώσεις πρόθεση για προσπέραση, αν ο δρόμος είναι καθαρός και ασφαλής ανάβουν το δεξί τους φλάς, να  περάσεις.  Στην αντίθετη περίπτωση ανάβουν το αριστερό τους φλας να ΜΗΝ προσπεράσεις!  
(Απ`όταν απόκτησα τροχόσπιτο αυτή τη διαδικασία την εφαρμόζω μέχρι και σήμερα όπου και αν χρειαστεί.)

 Γραφικά χωριά, στη  Vlasenica εκκλησίες και τζαμιά, μιναρέδες με την πράσινη σημαία του Προφήτη,  ακούγετε και ο Μουεζίνης. Παντού  εντυπωσιακά μνημεία πεσόντων παρτιζάνων του Β.Π.Π.  Ατελείωτα δάση με πανύψηλα κωνοφόρα δέντρα έως τις κορυφές των βουνών, Αλπικά τοπία.

 Σ`ένα χάνι σούβλιζαν  αρνιά,  οι σούβλες γύριζαν, με τη βοήθεια ενός υδατοτροχού,  ενδώσαμε στο πειρασμό. Ήπιαμε και  καφέ, για κάθε μπρίκι εκείνη την ώρα άλεθαν τους κόκκους του καφέ, στο  χειρόμυλο. Στις υπαίθριες ή στεγασμένες αγορές τροφίμων έχουν    μπανάνες, στη μισή τιμή  που πουλούν τις λαθραίες  στη Αθήνα.

Μπαίνουμε στο Σαράγιεβο από μια ανατολική εντυπωσιακή είσοδο ανάμεσα σε πανύψηλους βράχους κι` ένα κάστρο, τι να πρωτοθαυμάσεις  τα παλαιά η τα νέα κτήρια, αρκετά ξενοδοχεία και πολύ μουσουλμανικό στοιχείο. Η πόλη έχει και ποτάμι, οδηγώ δίπλα στις όχθες.

 MILICIA, σταματώ δεξιά, RADASCA- CONTROLA! μιλούν άγνωστη γλώσσα μάλλον και Γερμανικά, αντί 50,   60 Km/h. Κάτι έλεγαν για χιλιάδες δηνάρια αλλά, μετά από φορτική πίεση  νέων και μεγαλύτερων  παρεβρισκομένων και αφού γίναμε όλοι μια χαρούμενη παρέα, φύγαμε χωρίς απώλειες.

Στο δρόμο για το Μostar, υπέροχα ορεινά τοπία, διασχίζουμε τις Δειναρικές  Άλπεις, όμορφα χωριά με παραδοσιακά ξύλινα σαλέ. Ο δρόμος συνεχίζει μέσα στο φαράγγι του ποταμού Neretva που εκβάλει στην Αδριατική.

Επανέρχεται στη μνήμη μου η κ.ταινία “Η μάχη του ποταμού Νερέτβα” με τους  Όρσον Γουέλλες, Γιουλ Μπρύννερ κ.α. περιέγραφε τα γεγονότα μεταξύ των Παρτιζάνων του Τίτο και των εισβολέων  Γερμανών, Ιταλών και των συνεργατών τους ,  βασιλικοί Σέρβοι,Τσέτνικ  και Κροάτες Ουστάσι,  η φαντασία μου τρέχει.
 Στη πόλη Jablanica, δίπλα στο ποτάμι, ένα ακόμη μνημείο της αντίστασης, το μεγαλύτερο που είδα μέχρι τώρα, δυο ογκώδη πολύπλευρα μαρμάρινα πρίσματα ”καθρεφτίζονται” αντικριστά. Επιβλητικό από τον όγκο και το ύψος του, υπολογίζω από τους ανθρώπους που είναι στη βάση τους  πάνω από 20 μ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][

 ‘Ένα μουσείο, πολλές σημαίες και αφίσες του Τίτο, που απεβίωσε πριν ένα χρόνο. Το μνημείο μνημονεύει την ανατίναξη μιας γέφυρας του ποταμού Νερέτβα.  Δίπλα στα πρανή του φαραγγιού που ρέει το ποτάμι “κάθετε” κάθετα η σιδερένια γέφυρα με τη μια άκρη της μέσα στο ποτάμι. Ο δρόμος στη μια πλευρά του φαραγγιού, στην άλλη η Σ. Γραμμή, πολλά τούνελ, τα παιδιά έχουν χάσει το λογαριασμό.

Στο Μόσταρ μια όμορφη  γέφυρα  με ένα μεγάλο τόξο ενώνει τις δυο πλευρές της πόλης, που τη χωρίζει ο Νερέτβα.  Στο Metcovic πολλοί ψαρεύουν στο ποτάμι. Τελειώνουν τα όρη και η βλάστηση γίνεται μεσογειακή, περνάμε στη  Κροατία. Φαίνεται και από τα πρατήρια καυσίμων, κάθε ανεξάρτητη  Σ.Ο.Δ.της Γιουγκοσλαβίας έχει την δική της μονοπωλιακή εταιρία καυσίμων.

Συνεχίζουμε παραλιακά νότια, ξαναπερνάμε στη  Βοσνία, μεγάλη πόλη η Neum,  επίνειο της Βοσνίας, ξαναμπαίνουμε στη Κροατία, κοιτάμε για κάμπινγκ , στο χωριό Όρασατς, “Autokamp Oracac”,   ωραίο χωριό σκαρφαλωμένο σ`έναν λόφο δίπλα στη θάλασσα, θυμίζει Πήλιο.

10 κουραστικές ώρες και 540χμ. αλλά  οι εικόνες της διαδρομής ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, συνειδητοποιώ ότι το ταξίδι είναι ο δρόμος, ελπίζω και οι προορισμοί μας να έχουν το ίδιο ενδιαφέρον.


Συνεχίζεται
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από friar Την / Το Τρι 14 Φεβ 2017 - 20:32

caminador έγραψε: MILICIA, σταματώ δεξιά, RADASCA- CONTROLA! μιλούν άγνωστη γλώσσα μάλλον και Γερμανικά, αντί 50,   60 Km/h. Κάτι έλεγαν για χιλιάδες δηνάρια αλλά, μετά από φορτική πίεση  νέων και μεγαλύτερων  παρεβρισκομένων και αφού γίναμε όλοι μια χαρούμενη παρέα, φύγαμε χωρίς απώλειες.
Uzice '72 με παλαβό γερμαναρά να οδηγάει μεγάλη μπουμουβου χωρίς αύριο, δίνει διπλωμένο πεντοδόλλαρο, το στρουμφάκι με μία κίνηση το σουφρώνει χαιρετάει και μας διώχνει.

Makarska '75, μια από τα ίδια, πλην όμως μια λάθος λέξη και ξενυχτήσα στην μπουζού. 
Με έσωσε ο Βέλγος Πρόξενος.

Veles '15 άντε πάλι, μου λέει για εκατόν είκοσι ευρώ, του κλαίγομαι ότι έμεινα με ένα πενηντάρι, πάει μπρος πίσω στον "προϊστάμενο" γυρνάει με δεκάευρω του σπρώχνω εικοσάρικο που μου πάσαρε μουλωχτά η καλή μου και δώθε πάν οι άλλοι.
Πήραμε και ρέστα.... Very Happy

Συνιστώμενο ανάγνωσμα: Eastern Approaches, Fitzroy Maclean.
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τρι 14 Φεβ 2017 - 21:39

Κωνσταντίνε,  paint .

....μαζί με τις υπέροχες ταξιδιωτικές "αναμνήσεις" σου, ....μας περιγράφεις και "εικόνες" της πάλαι ποτέ κραταιάς Γιουγκοσλαβίας.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τετ 15 Φεβ 2017 - 21:16

Αγαπητέ Στάθη έχω και άλλο παρόμοιο συμβάν,στο φινάλε πριν μπω στην Ελλάδα!
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Κυρ 19 Φεβ 2017 - 20:52

Πέμπτη 18 Ιουνίου.

Εξερεύνηση του κάμπινκ, πολύ πράσινο και βλάστηση για σκιά, επίπεδα δίπλα στη θάλασσα αρκετά όμορφο, η ακτή όμως είναι  βραχώδης,  άμμος δεν υπάρχει ούτε για δείγμα,  πολλές παρεμβάσεις δίνουν τη δυνατότητα πρόσβασης στη θάλασσα. Ράμπες, σκαλοπάτια ξύλινα, μεταλλικά  ή λαξευμένα στα βράχια σε οδηγούν στη θάλασσα, παντού υπάρχουν κουπαστές.
 Σε ασφαλή σημεία για βουτιές, βατήρες σε διάφορα ύψη από την επιφάνεια της θάλασσας.

 Σε πολλά σημεία έχουν διαμορφωθεί θέσεις, λαξεύοντας  το βράχο ή με στρώσιμο μπετόν, να βάλεις  καρέκλες  ή ψάθες να ξαπλώσεις. Όλες οι θέσεις έχουν ομπρέλες  μια, δυο, τρείς ανάλογα το μέγεθος της επιφάνειας. Η μεγάλη πλειοψηφία των ενοίκων  είναι Γερμανοί.

 Απορώ πόσοι και πόσο χρόνο χρειάστηκαν να γίνει αυτή η διαμόρφωση σε τόση μεγάλη  έκταση. Καλά ολ`αυτά αλλά δεν είναι για παιδιά, αποφασίσαμε να ξεκουραστούμε και να φύγουμε την επομένη. Πήγαμε στο χωριό για βόλτα, να τηλεφωνήσουμε και στην Αθήνα, ήταν όμως αδύνατο λόγω έλλειψης  αυτόματων τηλ. κέντρων.

Παρασκευή 19 Ιουνίου.

Αναχώρηση προς Ντουμπρόβνικ, πυκνή βλάστηση κυρίως πεύκα, θέες και πλήρης τουριστική εκμετάλλευση, ψαροχώρια  Mali Zaton, Lozica, στα 10 χμ. περνάμε μια γέφυρα. και είμαστε στο περιφερειακό του Ντουμπρόβικ, ωραία η θέα από  ψηλά της εντοιχισμένης  μεσαιωνικής πόλης. Κατεβαίνω στο λιμάνι,  στη πόστα για τηλέφωνο, πάλι τα ίδια, έστειλα τηλεγράφημα τελικά στην Αθήνα. Συνεχίζω νότια ψάχνοντας κάμπινγ με αμμουδιά.

Σε 9χμ. Autocamp Kupari, σε συγκρότημα ξενοδοχείου με εγκαταστάσεις διακοπών, αναψυχής και διασκέδασης, επίπεδο, μεγάλη αμμουδιά, Θυμίζει κλάμπ Μεντιτερανέ. Ακόμη είναι πρωί, το Sveti Stefan  είναι 80 χμ. νότια,  υπάρχουν αρκετά κάμπινγκ, έχω βρει πολύ υλικό σε γραφείο τουρισμού, Συνεχίζω παραλιακά και  νότια, βλέποντας και κάνοντας,  έχω πολλές επιλογές.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τετ 22 Φεβ 2017 - 18:56

Μέρος 4ο


Μετά το Cavtat  μεσογειακή η διαδρομή, αφήνουμε τη Κροατία και περνάμε στο Μαυροβούνιο (Μοntenegro). H  θάλασσα που συναντούμε στο ψαροχώρι  Herceg Novi   είναι η είσοδος  του μοναδικού φιόρδ της νότιας Ευρώπης, Boka Kotorska, ένας  μακρύς κόλπος χωμένος  κάτω από τους ορεινούς όγκους των Δαλματικών Άλπεων.
 
Εντυπωσιακό περιβάλλον, στο Kamenari  μας περιμένει το φέρρυ για απέναντι, η διαδρομή μερικές εκατοντάδες μ. Η παραλιακή διαδρομή γύρω από το κόλπο είναι περ.35χμ. θα πάω οδικώς και θα γυρίσω με το φέρρυ. Προσπερνώ μικρά ψαροχώρια, δυο μικρά νησάκια, το ένα με εκκλησία το άλλο εκκλησία και κυπαρίσσια, θυμίζουν  Κέρκυρα (Ποντικονήσι).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

Φτάσαμε στη πόλη που έχει δώσει το όνομά της στο κόλπο, Kotor στο βαθύτερο σημείο του κόλπου, προστατευμένο από τείχη  που φτάνουν ψηλά στα σχεδόν κάθετα βουνά.

Παρκάρουμε και αρχίζει η εξερεύνηση στη παλιά πόλη, το ρολόι του καθεδρικού είναι σταματημένο σε χρόνο του παρελθόντος, μισάνοιχτες οι πόρτες μερικών καταστημάτων, σε μερικές   πλεγμένες αράχνες, οι γλάστρες με τα ξεραμένα λουλούδια  και οι ρωγμές στους τοίχους και στο τείχος, μας προσγειώνει στη πραγματικότητα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.].

Στη παραλία έχει κόσμο κι`αργήσαμε λίγο να καταλάβουμε ότι λόγω  σεισμού οι κάτοικοι έχουν εγκαταλείψει τη παλιά πόλη. Γυρίζω στο πάρκινγκ, 10 δηνάρια με απόδειξη. Μετά το Κότορ  ανεβαίνουμε  σε υψόμετρο, οικοδομικός οργασμός, διεσπαρμένες εκατοντάδες  κατοικίες σε συγκροτήματα, έτοιμες και ημιτελείς και στα θεμέλια, η θέα απερίγραπτη. Σε 20 χμ. η παραλιακή Budva, όμορφη γραφική παραθαλάσσια πόλη και ιδιαίτερα η παλαιά πόλη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ακόμη 10χμ. παραλιακή κατοικημένη διαδρομή, για το  Sveti Stefan.

 Εικόνα που δεν περιμένεις να δεις,  ένας παλαιός παραδοσιακός  καλοσυντηρημένος οικισμός  επάνω σε έναν βράχο μέσα στη θάλασσα 500π. χρόνων με ιστορία, ένας διάδρομος για πεζούς το συνδέει με τη παραλία .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πρώην οχυρό, έγινε μικρό  χωριό, μετά μετακόμισε το χωριό στη στεριά και έγινε θερινή κατοικία της βασιλικής οικογένειας της Σερβίας όπου φιλοξενούσαν κ.α. γαλαζοαίματους. Σήμερα μεγάλο ξενοδοχείο-χωριό, θέρετρο για την υψηλή κοινωνία.

Το καμαρώσαμε από ψηλά, περπατήσαμε στο διάδρομο και φωτογραφηθήκαμε δίπλα στο κανόνι που φυλάει  την είσοδο, για μέσα ούτε λόγος, μόνο  οι πελάτες,100 δολάρια το δίκλινο. Δεν χρειάζεται να πάω ποιο κάτω και παίρνω το δρόμο της επιστροφής.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Κατασκηνώνουμε στο Kupari, είναι από τα καλύτερα κάμπινγκ που έχουμε συναντήσει. Για πρώτη φορά φέτος στήνω ολόκληρο το νοικοκυριό μας, αισθάνομαι πολύ όμορφα.

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 22 Φεβ 2017 - 19:45

Αγαπητέ Κωνσταντίνε, ....με ανοικτούς (παράλληλα) τους χάρτες της Google, ....σε ακολουθούμε κατά πόδας, σε αυτό το ταξίδι στο παρελθόν.

caminador έγραψε:
Συνεχίζεται...

cheers cheers cheers cheers
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τετ 1 Μαρ 2017 - 21:26

Μέρος 5ο


Σάββατο 20 Ιουνίου.

Γνωριμία με τη  πλαζ,  ωραίο περιβάλλον, πράσινο, ωραία διαμορφωμένοι κήποι και όμορφα προκάτ περίπτερα που διαθέτουν ότι μπορεί να χρειαστούν οι λουόμενοι, όλες οι φυλές της ανατολικής και δυτικής Ευρώπης με πλειοψηφία τους Γερμανούς.
 
Το προσωπικό, όμορφες κοπέλες, ψηλές γαλανομάτες, ντυμένες στα λευκά φορούν  ποδίτσες και πάνινα λευκά εξώφτερνα,  εξω-δάκτυλα  μποτάκια και δαντέλα στα μαλλιά. 

 Σ`ένα κλασικό καροτσάκι, στολισμένο με σημαιούλες Ιταλικές Γαλλικές  Γερμανικές Τσεχοσλοβάκικες κ.α. πωλούν  παγωτό χωνάκι, ψωνίζουμε και μας ρωτούν από πού είμαστε, εισπράξαμε γλυκά χαμόγελα. Το απόγευμα που φιλέψαμε πάλι τα παιδιά μας παγωτό, είχε προστεθεί και η Ελληνική σημαιούλα δίπλα στις άλλες.

Το δείλι  βόλτα στους κήπους του Ξενοδοχείου,  το βράδυ στο μεγάλο υπαίθριο εστιατόριο-κέντρο διασκεδάσεως, είδαμε κι`ακούσαμε τοπικούς παραδοσιακούς χορούς και τραγούδια,  ακούσαμε επίσης το Μαρία με τα κίτρινα και τη κυρα Γιώργενα ο Γιώργος σου που πάει; Μπουζούκι, σωστή μουσική εκτέλεση και άπταιστα Ελληνικά. Γυρίζοντας στη σκηνή μας κατά τα μεσάνυχτα,  έπεφταν απ`τον ουρανό σε σμήνη, πεφταστέρια… Τι θεΪκά σημάδια ειν`αυτά;

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κυριακή 21 Ιουνίου
Απογευματινή επίσκεψη στο Ντουμπρόβνικ.  Υπέροχη η παλαιά εντοιχισμένη πόλη, δύσκολο να την περιγράψεις.  Επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά ενυδρείο, χελώνες, σαλάχια, σμέρνες κ.α. τρελάθηκαν τα παιδιά, εκτός των άλλων τα εντυπωσίασε και ένας μεγάλος σκορπιός, το “θυμωμένο ψαράκι”. Περπατήσαμε  επάνω στα τείχη  πολύ ωραία η θέα από τους πύργους  προς τη θάλασσα και ωραιότερη προς τη πόλη, τα παιδιά μάλωναν με τους γλάρους.
 Λαοθάλασσα, ίσως να είναι λάθος η επιλογή της ημέρας . Το σούρουπο επιστρέφοντας διαπίστωσα ότι στη περίφραξη του τουριστικού συγκροτήματος  περιπολούν ανά δύο, στρατιώτες.  Το συζήτησα με κάποιον άλλον σκηνίτη, μου είπε ότι αυτό γίνεται τις νύχτες.

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 4 Μαρ 2017 - 20:17

Μέρος 6ο

Δευτέρα 22 Ιουνίου

Ημέρα τροφοδοσίας, χαλαρά. Κοντά στο Ντουμπρόβνικ τριόροφο  Σ. Μάρκετ. Δεν επιτρέπεται το κάπνισμα, η είσοδος σε σκυλιά και σε όσους φορούν  μαγιό. Από  τρόφιμα δεν λείπει τίποτε,  μεγάλη ποικιλία, ωραίες συσκευασίες , όλα ντόπια, δεν υπάρχει εισαγόμενο.

Α΄όροφος, ένδυση-υπόδηση  για όλες  τις ηλικίες, από κάλτσες μέχρι καπέλα, εξοπλισμός για βουνό, θάλασσα, αθλητικα,  θα έλεγα η “αυτοκρατορία” της Adidas, μικρότερες τιμές από την Αθήνα. Σχολικά είδη και λογοτεχνικά βιβλία όχι μόνο για μεγάλους. Κόμικς  και με θέματα από την αντίσταση των Γιουγκοσλάβων κατά το Β΄Π.Π.

Β΄όροφος, οικιακός  εξοπλισμός, κουζίνας, κήπου, εργαλεία, υλικά για υδραυλικά ηλεκτρικά κ.α.  Ποδήλατα καρότσια, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, μόνο για μοντέλα της  ZASTAVA. Δεν πιστεύω τα μάτια μου, να βλέπεις εκκεντροφόρους και πιστόνια στο Σ.Μάρκετ;  Στη καντίνα φάγαμε και το δεκατιανό μας, κορυφαίο  το Burek με κυΪμά μοσχαρίσιο.

Το απόγευμα επίσκεψη στο “χωριό” Kupari. Ωραίες μονοκατοικίες, πολυκατοικίες, ελεύθεροι χώροι πράσινο και  παιδικές χαρές. Ένα μεγάλο κτήριο-λεβητοστάσιο απ` όπου έβγαιναν μεγάλης διαμέτρου σωλήνες μονωμένες και έμπαιναν στο έδαφος  σε δίκτυο  μεταφοράς ζεστού νερού για τη χειμερινή θέρμανση του χωριού και του ξενοδοχείου.

Πίσω από το λεβητοστάσιο  σε ένα περιφραγμένο- διαμορφωμένο πάρκινγκ, φρουρούμενο από πολιτοφύλακες, 2 πυροσβεστικά, 2 ασθενοφόρα, μπουλντόζες , φορτηγά, ένας γερανός και ένας αεροσυμπιεστής, ίσως για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, σεισμούς κ.α.


Τρίτη 23 Ιουνίου

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το πρωί διακοπές, το απόγευμα περιήγηση στο Ντουμπρόβνικ, Από τη νέα πόλη τελεφερίκ σε ανεβάζει σ`ένα λόφο 400π.μ. η γωνία ανάβασης πρέπει να είναι  περίπου 45 μοίρες.

Aπό τη νότια πύλη Ploce, επάνω από το λιμάνι, περνάμε και περπατάμε στο κεντρικό πεζόδρομο που διασχίζει τη πόλη την ulica (οδός) Placa, ο κόσμος είναι λιγότερος από τη Κυριακή, ένα ψηλό καμπαναριό με δυο ορειχάλκινες ανθρώπινες φιγούρες να κρατούν σφυριά για  να χτυπούν τις ώρες στη καμπάνα,

Σε μια κυκλική-κλιμακωτή βάση το άγαλμα του Αγίου Βλάση πολιούχου της  πόλης,  μπροστά από τον καθεδρικό, περνάμε μέσα, είναι σε εξέλιξη μάλλον ο εσπερινός, ενδιαφέρουσα και σύντομη η Ρωμαιοκαθολική λειτουργία, όταν τελείωσε απολαύσαμε  την εσωτερική  διακόσμηση και αρχιτεκτονική.

Έξω  νέοι και οι νέες κάθονται όπου βρουν σκαλοπάτια, σχολιάζοντας και πειράζοντας ο ένας τον άλλο, με εντυπωσιακά μοντέρνο  ντύσιμο , σχεδόν εξαντρίκ. Η κ.οδός  ήταν κανάλι που μπαζώθηκε. Υπέροχα αναγεννησιακά κτήρια, πορτοπαράθυρα  θυμίζουν εικόνες από Βενετία. Δυο παλάτια, δυο μοναστήρια με  αίθρια, μικρά τουριστικά καταστήματα και καφέ όπου επιτρέπουν οι αναγεννησιακές προσόψεις.

 Δεν κυκλοφορούν αυτοκίνητα, στο τέλος του δρόμου η παλαιά κυκλική φοντάνα, του Αγίου Ονούφριου και η βόρεια  πύλη Pile. Αρκετό ενδιαφέρον έχουν και τα πολλά μικρά σοκάκια της πόλης, καμία σύγχρονη παρέμβαση δε έχει αλλοιώσει  στο παραμικρό αυτή τη πόλη που έγινε πρόσφατα και μνημείο της Ουνέσκο.

 Στις 10:00 έκλεισαν τα καταστήματα, έχουν μείνει μόνο καθυστερημένοι επισκέπτες, τη  νύχτα η πόλη παίρνει άλλες διαστάσεις και άλλη ομορφιά.

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Σαβ 4 Μαρ 2017 - 22:21

Ωραίες και επικεντρωμένες περιγραφές, επιλεκτικές "ματιές", φωτογραφίες που δείχνουν την ηλικία τους ...
Ίσως,  η καλύτερη συνταγή,  για να αποτυπωθούν αναμνήσεις ... !

Να 'σαι καλά Κώστα, σ' ευχαριστούμε

... και περιμένουμε τις συνέχειες  
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Κυρ 5 Μαρ 2017 - 6:41

clapΣυνεχισε Κωστα.... Μην σταματας ..
...........................Μου αρεσεις .
avatar
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 11 Μαρ 2017 - 10:57

Μέρος 7ο

Παρασκευή 26 Ιουνίου.

Το πρωί συννεφιά και ψιλόβροχο, δεν είναι άσχημα αλλά δεν μοιάζει με ημέρα διακοπών, ευκαιρία για περιήγηση στη Ριβιέρα Ντουμπρόβνικ. Ωραίο ανάγλυφο, πράσινο, μικρά  χωριουδάκια με ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις και αμμουδερές παραλίες.  Mlini, Plat, Cavtat. Η τελευταία στάση είναι και η καλύτερη . Βόλτα στο γύρο της χερσονήσου που είναι χτισμένη, ανεβαίνοντας στη κορυφή του χωριού είδαμε το κοιμητήριο  όπου δεσπόζει  ένα  ενδιαφέρον μαυσωλείο.

Οι αποδημήσαντες   Χριστιανοί, Μουσουλμάνοι, και άθεοι;  Κομουνιστές, είναι τακτοποιημένοι ο ένας δίπλα στον άλλον, καμία διάκριση, κανένας διαχωρισμός! Απλώς εκτός από ονόματα και ημερομηνίες,  έχουν στις πλάκες τους σκαλισμένο ή ανάγλυφο, οι πρώτοι έναν σταυρό, οι δεύτεροι πράσινο μισοφέγγαρο και οι άλλοι το κόκκινο αστέρι με χρυσό περίγραμμα.

Δευτέρα29 Ιουνίου

Αναχώρηση για Split, παραλιακά, από τη μια ψηλοί λόφοι με πευκώνες που φτάνουν μέχρι τη θάλασσα από την άλλη μεγάλα  κατοικήσιμα νησιά και περισσότερα μικρά ακατοίκητα, Η Γιουγκοσλαβία έχει πάρα πολλά νησιά και αρκετά είναι τουριστικοί προορισμοί.
Μπαίνω στη χερσόνησο   Peliesac, αμπέλια πολλά αμπέλια και αλυκές  όπου εργάζονται και σήμερα από το 13ο αι. Στάση στη πόλη Ston, μεγάλο κάστρο κλείνει όλη τη χερσόνησο από τη ξηρά, πουλάνε κρασιά, μερικά παλαιά κτήρια έχουν ακόμη προσόψεις  σκαμμένες από βλήματα του Β.Π.Π. γυρίζω πίσω και συνεχίζω τον παραλιακό. Όμορφες λίμνες δεξιά, μετά το Ploce  φαίνεται το νησί  Hvar.

Συνεχίζω στην Makarska Riviera, ο δρόμος είναι λίγο ψηλά, όμορφα χωριά και φανταστικές μεγάλες παραλίες, μια διαδρομή 50π.χμ. Πριν το Split πολύ όμορφο το Omis, αριστερά μας το νησί Brac.
Από μακριά το Split μοιάζει σαν δάσος από πολυκατοικίες, από κοντά σαν περίχωρα της  Αθήνας, σπίτια χωρίς κεραμίδια, πολλά εργοστάσια, μόλυνση του περιβάλλοντος όλ`αυτά στο περιφερειακό που μας φέρνει στο  Donji Seget.

Βρήκαμε θέση στο κάμπινγκ, παραλία εμπρός από τη νήσο Trogir, αρκετά κουνούπια, τα αντιμετωπίζουμε  με Αουτάν και φιδάκι,  το βράδυ ψέκαζαν τους κορμούς των δέντρων. Πολύ καλή εντύπωση κάνει το εστιατόριο. Μεγάλη μακρόστενη αίθουσα, τζάκι, μεταξύ μιας  έγχρωμης τηλεόρασης και μιας φωτογραφίας του Ιωσήφ Μπροζ Τίτο.

Μπροστά σε κάθε παράθυρο, κι` έχει πολλά, γλάστρες με πλατύφυλλα λουλούδια. Τα τραπέζια σε σειρές, με λευκά τραπεζομάντηλα και όμορφα λουλούδια στο βάζο, δεν είναι πολυτελές  αλλά   πανέμορφο και “ζεστό”.

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 11 Μαρ 2017 - 12:05

Η Δαλματία ....του χθές !!!

Αγαπητέ Κωνσταντίνε, μας περιγράφεις όμορφες εικόνες, ....με τη ματιά ενός ρομαντικού περιηγητή.


hi
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Σαβ 11 Μαρ 2017 - 15:17

Ευχαριστουμε Κων/τινε....
Τι καλα και ομορφα....
Σκεφτομαι για το 2/8/17 Δαλματικες ακτες...
η...ανατολικα....Ρουμανια,Πολωνια...
Θεου θελοντος...και τι καλα να βρεθει και...παρεα...
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τετ 15 Μαρ 2017 - 19:09

Μέρος 8ο


Τρίτη 30 Ιουνίου.

Το κάμπινγκ σχεδόν γεμάτο, πολύ καλές οι εγκαταστάσεις, αλεξικέραυνα σε όλα τα κτήρια μικρά- μεγάλα, η θάλασσα  έτσι κι`έτσι, μοιραία κάνεις σύγκριση με τις δικές μας. Η νήσος Τρογκίρ είναι κάτι εξαιρετικά διαφορετικό, 27χμ. βόρεια από το Σπλίτ,  ένα παραλληλόγραμμο νησί σχετικά μικρό ανάμεσα στη στεριά και το μεγάλο νησί Ciovo,  ενώνεται με το Ντόνι Σέτζετ με γέφυρα 30μ.π 

  [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Παλαιά, για 400 χρόνια αποικία της Βενετίας, μια μικρή Βενετία σήμερα, σπιθαμή προς σπιθαμή ένα ολοζώντανο μουσείο.  Δημόσια και ιδιωτικά κτήρια από Ρωμανικού μέχρι  και Μπαρόκ ρυθμού.  Κεντρική πλατεία, καθεδρικός  του Αγίου Λαυρεντίου εκκλησίες, κατοικίες, ζει κόσμος, ένα μοναστήρι, λιοντάρια, σήμα κατατεθέν της Βενετίας και ένας οχυρωματικός πύργος που μπροστά του έχει  μνημείο του Β.Π.Π.  Το νησί σήμερα είναι υπό τη προστασία της Ουνέσκο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μια κρεμαστή γέφυρα π.100μ. ενώνει το Τρογκίρ με το νησί Τσιόβο, έτσι κάνουμε και τη πρώτη επίσκεψη σε μεγάλο νησί της Αδριατικής.
Αρκετοί παραθεριστικοί οικισμοί,  στη δυτική πλευρά ένα κάμπινγκ γεμάτο,  με ωραία παραλία και καθαρή θάλασσα. Το νησί είναι πολύ μεγάλο, γυρίζουμε πίσω να ταίσουμε και τα παιδιά, να ξεκουραστούμε  και το βράδυ να επιστρέψουμε στο Τρογκίρ να το απολαύσουμε φωτισμένο,

Τετάρτη 1η Ιουλίου.

Πρωϊνός προορισμός το παλάτι του Διοκλητιανού στο λιμάνι του Σπλιτ. Προσπερνώ το γήπεδο της  Hajduk και άλλες αθλητικές εγκαταστάσεις, κοντά στο λιμάνι είναι και ο σιδ. σταθμός, κυκλοφοριακή συμφόρηση.
 Είμαστε μπροστά στο “παλάτι” και ρωτάμε που είναι το παλάτι, γιατί δεν μοιάζει με παλάτι αλλά, με οχυρωμένο μεγάλο οικιστικό συγκρότημα, εμπρός  από έναν ωραίο μεγάλο πεζόδρομο με  φοίνικες  και παγκάκια, μπροστά στο μόλο.

Ένα ψηλό μεγάλο παραλληλόγραμμο ορθογώνιο σαν κάστρο, εξωτερικά σε διάφορα ύψη υπάρχουν παράθυρα για τις κατοικίες που έχουν ενσωματωθεί στη δομή του, στο εσωτερικό ακατάστατη  ρυμοτομία, γεμάτο  3όροφα  οικήματα  όλων των εποχών και περιόδων και σε ορισμένα σημεία ογκώδη θραύσματα από αρχαία δομικά στοιχεία.

 Ένα μεγάλο τμήμα ΡωμαΪκου περιστυλίου με όλο το ύψος του, ένα αρχαίο κτήριο  που έχει μετατραπεί σε εκκλησία  και μια Αιγυπτιακή σφίγγα που “κάθεται” σ`ένα πεζούλι  είναι τα απομεινάρια του παλατιου. Φαίνεται να έχουν αρχίσει εργασίες αναστήλωσης-συντήρησης.
Όταν θα τελειώσουν  οι εργασίες σίγουρα το ενδιαφέρον θα είναι μεγαλύτερο.  Γυρίζω πίσω με μεγάλη ανακούφιση που εγκαταλείπω  μια μεγάλη πόλη.

Το απόγευμα μπάνιο στο νησί Τσιόβο.

Συνεχίζεται
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Τετ 15 Μαρ 2017 - 20:28

yes2 

Για την ιστορία study ....και λόγω επικαιρότητος του θέματος Very Happy, ....μιας και οσονούπω ανοίγει το TAXIS , 


....ο Διοκλητιανός (που σημειωτέον αυτοαναγορεύθηκε αυτοκράτορας), ....είναι ο πρώτος Ρωμαίος αυτοκράτορας που καθιέρωσε ....την "αναλογική φορολογία" (δηλαδή οι φόροι που πληρώνονται να είναι ανάλογοι με ....την οικονομική δυνατότητα και ....την περιουσία που διέθεταν οι φορολογούμενοι, ακυρώνοντας την "οριζόντια" φορολογία που ίσχυε μέχρι τότε), ....καταργώντας παράλληλα τις διακρίσεις και τις εξαιρέσεις υπέρ των Πατρικίων cheers .


Δυστυχώς ....δυο χιλιάδες χρόνια μετά Sad , ....οι σημερινοί "ανιστόρητοι", "παγκοσμιοποιημένοι" & "αήθεις" ....Συγκλητικοί, μαζί με τους Πραιτωριανούς υποστηρικτές τους,  .... φροντίζουν να εξυπηρετήσουν ....εκ νέου, ....τους σύγχρονους Πατρικίους, με νομοσχέδια ...."αλά κάρτ" agr1 , ....προσπαθώντας μάλιστα να υπεραμυνθούν & δικαιολογήσουν τις πράξεις τους, ....με ανόητα & προκλητικά αφηγήματα.


Αγνοούν όμως ότι, νομοτελειακά ....μετά την "Άτη" και την "Ύβριν" ....ακολουθεί η "Νέμεσις".


Κωνσταντίνε και πάλι συγχαρητήρια, γι' αυτό το νοσταλγικό ταξίδι !!!
hi
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου. Γιουγκοσλαβία, Ιούνιος-Ιούλιος 1981.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τετ 15 Μαρ 2017 - 20:48

Αγαπητέ Γιώργο πάντα βρίσκεις ευκαιρίες και τρόπους να μας διδάσκεις, και άν αυτό είναι βαρύ, να μαθαίνουμε...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 1 από 2 1, 2  Επόμενο

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης