Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» "Logbook" Δυτική Ελλάδα - Κέρκυρα - Κεντρική Ελλάδα
από Aigagros Σήμερα στις 2:08

» Μια πρωτη προσεγγιση για εξωτερικο
από Batfalcon Χθες στις 19:47

» Χημική τουαλέτα ...
από ladakias Χθες στις 19:23

» Διακοπές στην Ήπειρο
από caminador Χθες στις 13:03

» Αποκόλληση (φούσκωμα) της Λαμαρίνας στο τροχόσπιτο.
από caminador Χθες στις 11:52

» Συγκέντρωση Ταξιδιάρηδων στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας
από Aigagros Τρι 14 Αυγ 2018 - 21:11

» ΖΗΤΗΤΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΙΑ ΤΑΒΒΕΡΤ
από geoman28 Τρι 14 Αυγ 2018 - 12:29

» Διεθνής ημέρα μπύρας
από Aigagros Τρι 7 Αυγ 2018 - 10:30

» Off road caravans
από Batfalcon Δευ 6 Αυγ 2018 - 9:44

» Μεταχειρισμένο τροχόσπιτο (... ρυμουλκούμενο).
από tabbert Σαβ 4 Αυγ 2018 - 19:27

» Σκηνή τροχοσπίτου (Μερος 2ο)
από Batfalcon Τετ 1 Αυγ 2018 - 22:11

» Camping Καλοκαίρι 2018
από Batfalcon Τρι 31 Ιουλ 2018 - 18:35

» για να μην νιωθω βλακας
από friar Δευ 30 Ιουλ 2018 - 22:58

» καταθεση πινακιδων
από ladakias Κυρ 29 Ιουλ 2018 - 13:23

» Καλοκαιρινές διαδρομές στην Θεσσαλονίκη
από Patrinos Κυρ 29 Ιουλ 2018 - 13:07

» Αθήνα - Θεσσαλονίκη χωρίς διόδια 21/5/2017 με χαρτογράφηση
από packman Παρ 27 Ιουλ 2018 - 11:26

» Η σκοτεινή πλευρά των φώτων led
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 21:41

» Σχαρα ποδηλατων σε Αυτοκινουμενο
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 20:55

» Πυρκαϊές 2018
από gsalonica Τετ 25 Ιουλ 2018 - 19:55

» Νέος Κ.Ο.Κ.
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 17:03

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Πήγαινε κάτω

Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από friar Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 10:22

Ορμόμενος από το εκπληκτικό άρθρο του georgedim για τα πετρογέφυρα θυμήθηκα κάτι άλλα γεφύρια τελείως διαφορετικά.

Η πετρογέφυρα Πάλτσας και δίπλα της μια γέφυρα τύπου Bailey


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]


Κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ η βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση υπήρξε αλματώδης. Η ταχυκινησία των εξελισσόμενων μηχανοκίνητων δυνάμεων μετέφερε τα πεδία μάχης σε μεγάλες αποστάσεις και σε εδάφη με πολλαπλά κωλύματα και είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση της απαίτησης κάλυψης θεμάτων διοικητικής μέριμνας όπως ήταν για παράδειγμα οι αυξημένες ανάγκες καυσίμων και τροφίμων.
Τα ανοίγματα προς κάλυψη παρουσίαζαν ποικιλία τόσο ως προς το μήκος όσο και προς τη φέρουσα ικανότητα των οχθών. Ο σχεδιασμός η μελέτη και η ανάπτυξη κατά περίπτωση νέων γεφυρών για την περιστασιακή κάλυψη των αναγκών ήταν εξαιρετικά δύσκολη για τους μηχανικούς του στρατού.
Η δικτυωτή γέφυρα Bailey ήταν μια πρωτοποριακή ιδέα η οποία αναπτύχθηκε για να καλύψει ανάγκες πολεμικών επιχειρήσεων. Ο Sir Donald Bailey με την ομάδα του εμπνεύστηκε την ανάπτυξη μιας γέφυρας η οποία θα έπρεπε να έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
α. Να κατασκευάζεται από μία διμοιρία χωρίς την ανάγκη κατασκευαστικών μηχανημάτων παρά μόνον με εργαλεία χειρός.
β. Ο φορέας να κατασκευάζεται σε διάφορους τύπους ανάλογα με τις ανάγκες.
γ. Όλες οι βιομηχανίες να είναι ικανές να κατασκευάσουν τα επιμέρους τμήματα της γέφυρας χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε κατασκευαστικές ανοχές.
δ. Να μπορεί να μεταφερθεί με τα μεταφορικά της εποχής.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ωστόσο βρήκαν απήχηση τόσο στην ανασυγκρότηση των χωρών αμέσως μετά την λήξη του Β’ΠΠ όσο και στην σύγχρονη εποχή στα πλαίσια αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]


Με τα χρόνια όμως η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας των οχημάτων είχε σαν αποτέλεσμα την οριακή φόρτιση των γεφυρών αυτών και την ανάπτυξη εντατικών μεγεθών και δυναμικών φαινομένων μεγαλύτερων από τα αναμενόμενα. Οι αυξημένες παραμορφώσεις καθώς και η ταλάντωση μετά το πέρασμα των προπορευόμενων οχημάτων προκαλούσαν στους χρήστες (οδηγούς οχημάτων) αίσθημα ανασφάλειας κατά τη διέλευση από τη γέφυρα.
Αλλά ουδέν μονιμότερο του προσωρινού, έτσι μεγάλος αριθμός από το πολεμικό πλεόνασμα είναι ακόμα σε καθημερινή χρήση παρότι εγκαταστάθηκαν για την άμεση αλλά προσωρινή αντιμετώπιση μεταφορικών αναγκών μετά από καταστροφές η θεομηνίες και συνεχίζουν να λειτουργούν παρά τις καλές προθέσεις περιοίκων και περαστικών που αφαιρούν κομμάτια τους για σουβενίρ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

και κάπου εκεί γύρω θα βρείτε και αναμνηστική ταμπέλα με το όνομα  του ευεργέτη στρατηγότατου η ψηφοθήρα κομματάρχη

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

και ένα ενδεικτικό βιντεάκι,  Enjoy....




Mabey είναι σημερινή κατασκευαστική και βελτιωτής της αρχικής ιδέας
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 12:12

Τα ποτάμια, οι ρεματιές, οι χαράδρες ιστορικά πάντα οριοθετούσαν και χώριζαν κράτη, κοινωνίες, φίλους, εχθρούς, αδέλφια, συντρόφους.
 
Οι γέφυρες πάλι, από την πλευρά τους, ....συμβολίζουν την «ένωση» και ....αρχικά δημιουργήθηκαν από την ανάγκη να ξεπεραστούν αυτές οι διαφορές και ....οι άνθρωποι να έρθουν πιο «κοντά».
 
Όμως στην ανθρώπινη φύση πέρα από το «ενώνω», ....φωλιάζει και το «χωρίζω» και έτσι ....τα γεφύρια που παραδοσιακά ένωναν, αρκετές φορές εξυπηρέτησαν ....«σκοπούς» και «κίνητρα», που περιόριζαν την ανθρώπινη ελευθερία. 
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 12:54

yes
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από friar Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 13:09

Όταν το 2002, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα εισήγαγε επτά νέα χαρτονομίσματα στην Νομισματική Ένωση, κάθε ένα από αυτά χαρακτηριζόταν και από ένα έργο τέχνης μιας φανταστικής γέφυρας στο πίσω μέρος. Σύμφωνα με την ΕΚΤ, οι γέφυρες είχαν ως στόχο να απεικονίσουν την σφιχτή συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ των κρατών. Ωστόσο, καμία από αυτές δεν υπήρχε στην πραγματικότητα.

Όμως, στην Ολλανδία τις έφτιαξαν στην πραγματικότητα!Βρέθηκε ένα προάστιο, το Σπίκενισε (Spijkenisse), για την εγκατάσταση των γεφυρών και η ιδέα έγινε πραγματικότητα.

Πηγή:  [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 17:21

surp than1
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 18:59

Τι μαθαίνει κανείς για τις γέφυρες ...
Καταπληκτικό το videάκι με την γέφυρα Mabey .

Στάθη ... merci
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από friar Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 19:18

georgedim έγραψε:Όμως στην ανθρώπινη φύση πέρα από το «ενώνω», ....φωλιάζει και το «χωρίζω» και έτσι ....τα γεφύρια που παραδοσιακά ένωναν, αρκετές φορές εξυπηρέτησαν ....«σκοπούς» και «κίνητρα», που περιόριζαν την ανθρώπινη ελευθερία. 
Εμ τι νόμιζες ότι είναι τα σπιτάκια στην άκρη της γέφυρας;
Τζάμπα θα περάσεις; Όχι φίλε μου ακούμπα τα για διόδια.....
και δεν πάει να είσαι ο Βασιλιάς ο ίδιος...

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 19:42

Στάθη στην τελευταία δημοσίευση για τα "Γιοφύρια της Ηπείρου", .....έχω γράψει :

".....Γύρω από τα γεφύρια πολλές φορές έκτιζαν και άλλα κτίσματα όπως εικονοστάσια, βρύσες, μύλους, χάνια. Σε κάποια υπήρχαν και οι «κούλιες» = φυλάκια με μόνιμη φρουρά που έλεγχε τους διερχόμενους, ….πρόδρομες μορφές των σημερινών διοδίων [Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.] ....."


υπερθεματίζοντας, ....εκ των προτέρων, την με αποδεικτικά στοιχεία τοποθέτηση σου  Very Happy .
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από friar Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 20:18

Σωστά πολύ σωστά, μου διέφυγε... Embarassed


Η τελευταία φωτό για τα διόδια είναι από το Ironbridge στην Αγγλία, την πρώτη γέφυρα από χυτοσίδηρο. Από Ελληνικά διόδια σε γέφυρες εκτός της Ρίο -Αντίριο  έχουμε τίποτα;
Μου φαίνεται ότι πληρώναμε στην ανοιγόμενη της Χαλκίδας αλλά δεν θυμάμαι με σιγουριά.
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Σαβ 14 Ιαν 2017 - 22:21


Στάθη clap1
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Γιοφύρια και γέφυρες... η τεχνολογία της πολεμικής αναγκαιότητας

Δημοσίευση από friar Την / Το Τετ 18 Ιαν 2017 - 10:41

Ακόμα και σήμερα στήνονται τέτοιες γέφυρες. Πρόσφατο δείγμα το περασμένο καλοκαίρι στην Μονή Οσίου Γρογορίου στο Άγιο Όρος.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Μια τέτοια μικρή γέφυρα υπό ιδανικές συνθήκες στήνεται από μια διμοιρία σε τέσσερεις ώρες.
Η πρώτη που στήθηκε στην απόβαση της Νορμανδίας στο κανάλι της Caen από βρετανικό μηχανικό ήταν 240 μέτρα και στήθηκε σε τρεις ημέρες υπό εχθρικά πυρά.
Στο Trigno αμερικανικό μηχανικό έστησε μια εκατό μέτρα σε τριάντα έξη ώρες.
Εμείς κάναμε πέντε μέρες..... Crying or Very sad
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης