Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Μύθοι & Αλήθειες για τα Τέλη Κυκλοφορίας ΙΧΕ
από Γιωργάκος Σήμερα στις 10:35

» Suzuki New Vitara Micro Camper.
από Νικόλας Μητσόπουλος Σήμερα στις 9:23

» Προσφορά τροχόσπιτου
από Γιωργάκος Τρι 11 Δεκ 2018 - 17:55

» Υπάρχει πρόβλημα με τα αυτοκίνητα diesel?
από Batfalcon Τρι 11 Δεκ 2018 - 14:54

» Πωλειται Τροχοσκηνη
από ladakias Κυρ 9 Δεκ 2018 - 15:53

» Νομιμότητα τροχόσπιτου σε εκτός σχεδίου οικόπεδο
από friar Σαβ 8 Δεκ 2018 - 19:40

» citroen 2cv camper
από vzol48 Παρ 7 Δεκ 2018 - 21:57

» ΠΑΦΟΣ 2018, με τη ματιά του caminador.
από gsalonica Τρι 4 Δεκ 2018 - 11:47

» 10 νέα μικρά......
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:39

» Σημείωμα έλξης αυτή η πονεμένη ιστοριουλα
από tabbert Σαβ 1 Δεκ 2018 - 10:17

» Τέλη Κυκλοφορίας 2019
από Γιωργάκος Παρ 30 Νοε 2018 - 11:45

» Απεγκλωβισμός από τη λάσπη
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:52

» Decathlon
από Batfalcon Τετ 28 Νοε 2018 - 22:41

» Μια πρωτη προσεγγιση για εξωτερικο
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:23

» Διαδικτυακή πλατφόρμα για τις ελληνικές παραλίες
από Νικόλας Μητσόπουλος Τετ 28 Νοε 2018 - 10:18

» Ένα ιδιαίτερο τροχόσπιτο
από pilot Παρ 23 Νοε 2018 - 13:56

» Συρματόσχοινο ασφαλείας - ακινητοποίησης ρυμουλκού
από krokodeilos Τρι 20 Νοε 2018 - 11:45

» Σκωτζέζικο ασανσέρ ποταμόπλοιων !!!
από vzol48 Δευ 19 Νοε 2018 - 17:23

» Ακραία δοκιμασία τροχόσπιτου
από Batfalcon Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:28

» Για να γελάμε. Ανέκδοτα και άλλα videoαστεία .
από Γιωργάκος Κυρ 18 Νοε 2018 - 19:11

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Πήγαινε κάτω

Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Σαβ 5 Νοε 2016 - 21:49

Ένα ταξίδι 8 ημερών την Άνοιξη του 1997, το πρώτο αναγνωριστικό θα έλεγα,στη Μεγάλη Ελλάδα.

Δευτέρα 28 Απριλίου.

 Δευτέρα του Πάσχα  στο δρόμο για την  Ηγουμενίτσα, πριν τα μεσάνυχτα αναχωρεί το “Καπετάν Αλέξανδρος” να περάσει το φουρτουνιασμένο απόψε,  “γιοφύρι” του Ιονίου. Συνταξιδεύουμε με γραφικούς κελεμπιούχους προσκυνητές που επιστρέφουν από τη Μέκκα.


Τρίτη 29. Απριλίου.

Βρινδίσιον – Τάρας – Μεταπόντιον – Σύβαρις.

9:30΄π.μ. Μπαίνουμε στο λιμάνι του Bridizi, πρώτη εικόνα το κάστρο στην είσοδο του λιμανιού, πιο μακριά το μνημείο του αφανούς ναύτη με το τεράστιο πέτρινο τιμόνι, από τον καιρό του Μουσολίνι. Μέσω της  Αππίας , οδεύουμε προς  Τάραντα, η εικόνα της εξοχής η γνώριμη μεσογειακή. Μετά από 65π.χμ. προσεγγίζουμε τη πόλη από το βορά. Από μια γέφυρα 130π.μ. περνάμε στο νησί της παλαιάς πόλης ή Borgo Antico, όπου εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι Σπαρτιάτες το 708π.χ, σήμερα είναι το κέντρο ιστόρικο της πόλης.
Ανατολικά υπάρχει μεγάλη λιμνοθάλασσα που γεφυρώνεται  από τη  Ponte Punta Penna. Σίγουρο λιμάνι και νερά με άφθονο ψάρι, ένας ψαράς βγάζει δολώματα από τα ρηχά με τσουγκράνα και απόχη. Η επόμενη γέφυρα, δίπλα στο κάστρο του Φερδινάνδου της Αραγωνίας, μας περνά  στη σύγχρονη πόλη, το  κάστρο είναι έδρα διοίκησης του Π.Ν. σήμερα. Εκεί δίπλα υπάρχουν δυο εναπομείναντες κίονες  του δωρικού   ναού του Ποσειδώνα του 6ου.αι. Προορισμός το αρχαιολογικό μουσείο.
Εντυπωσιακή η πρώτη εικόνα, ξεχωρίζουν τα ερυθρόμορφα αγγεία με αγγέλους και χορεύτριες που κρατούν ντέφια. Πολλά χρυσά νομίσματα και χρυσοί κότινοι, ο ήλιος της Βεργίνας σε κύλικες, αγαλματίδια με κόρες σε  τερακότα με πολλές λεπτομέρειες. Παρατηρούμε μέσω μεγεθυντικού φακού τη πολύ λεπτή τεχνική της κοκκίδωσης σε χρυσά κοσμήματα. Στο καλούπι σε συγκεκριμένο σημείο τοποθετούσαν κόκκους άμμου και εκείνο το σημείο αποτυπώνονταν ματ. Μεταξύ άλλων είδαμε και εκδόσεις συγχρόνων κόμικς με θέματα από την  αρχαία Ελλάδα. Το μουσείο του Τάραντα ”μιλάει Ελληνικά”.

Ξεκινάμε για το Mεταπόντιο αφήνοντας την Αππία που μετά το Τάραντα διακλαδώνεται για τη Ρώμη. Μετά μισή ώρα, δεξιά στο δρόμο βλέπω αρχαίες κολόνες,  είναι ο ναός της Ήρας, χτίστηκε πριν το 500 π.χ. Σταματάμε έξω από ένα  μικρό εκθεσιακό κτίσμα που γράφει ANTIQUARIUM-METAPONTO, Ειδυλλιακό περιβάλλον και η μυρωδιά της βλάστησης αξέχαστη.  Μέσα,  εκθέματα και αφίσες που θυμίζουν την έλευση των Ελλήνων. Σε μικρή απόσταση μια πλαΪνή κιονοστοιχία του ναού, η πρώτη που βλέπω, πλησιάζω, τα δωρικά  κιονόκρανα είναι διαφορετικά από αυτά της  κλασικής Ελλάδας της  αντίστοιχης περιόδου.  Επιστρέφοντας βλέπω επάνω σ`έναν τετραγωνισμένο  ογκόλιθο στρωμένο με τραπεζομάντηλο, ζύθο και οίνο, συσκευασμένους χυμούς, προσιούτο,  παρμεζάνα, μοτσαρέλα, ψωμάκια, παξιμάδια, γλυκίσματα και φρούτα.  Κάποιος προπομπός τα είχε ετοιμάσει για μια  ομάδα βορειοευρωπαίων  που εκείνη τη στιγμή ήρθαν  να επισκεφτούν τη περιοχή, με ποδήλατα.
Ακόμη 2-3 χ.μ. και είμαστε στην αρχαία πόλη, σ`ένα τεράστιο φυσικό χλοοτάπητα υπάρχουν θεμέλια ναών, κατοικιών, ένα θέατρο και έργα αποχετεύσεως ομβρίων που λειτουργούν ακόμη και σήμερα. Εκτός τις αποθήκες  υπάρχει κι`ένα μεγάλο εργαστήριο συντήρησης και αποκατάστασης μνημείων και ευρημάτων, μας εξήγησαν και πως εργάζονται. Παντού καθαρές τουαλέτες και τηλέφωνα.

Συνεχίζουμε  προς τη Sibari, πολύ πράσινο και κτήματα με οπωροφόρα  πολύ ωραία κλαδεμένα. Μετά από 60 χ.μ. φτάσαμε στη Σύβαρη που ιδρύθηκε  τον 8ο αι. από τους Αχαιούς, μια από τις πιο ισχυρότερες πόλεις της μεγάλης Ελλάδας. Εκεί ο Πυθαγόρας στο τέλος της ζωής του  έφτιαξε τη σχολή των μυστικιστών. Οι κάτοικοί της είχαν εξαφανίσει τα κοκόρια, να μην τους ξυπνούν ενωρίς το πρωί, γιατί τις νύχτες διασκέδαζαν σε συμπόσια μέχρι πρωίας. Το κρασί ερχόταν από δεξαμενές στα σπίτια με δίκτυο σωληνώσεων.
Το τέλος της πόλης ήταν τραγικό. Εξ`αιτίας και του εμφυλίου μίσους που ανέκαθεν διακατέχει τη φυλή μας, οι Κροτωνιάτες κατέλαβαν τη πόλη, σκότωσαν όλους τους κατοίκους, τη κατεδάφισαν και στη συνέχεια άλλαξαν το ρου του ομώνυμου ποταμού που πλημμύρισε παρέσυρε και εξαφάνισε την άλλοτε πλουσιότατη πόλη. Σήμερα είναι μια μικρή πόλη χωρίς κανένα ενδιαφέρον εκτός από τόπος θερινών διακοπών.Γίνονται ανασκαφές βρίσκουν μόνο θεμέλια και ελάχιστα ευρήματα.

Συνεχίζουμε προς την Τυρινική παραλία αφήνοντας πίσω μας το κόλπο του Τάραντα, προορισμός μας  η Roccella Ionica που είναι το ξενοδοχείο. Ελληνικά ονόματα πόλεων στη διαδρομής μας,  Τάρσια,  Άκρη,  Αμάνθεια,  Νίκαστρο,  Μαίδα, Τρόπεα, Πολισθενα . Αυτό που εντυπωσίαζει  περισσότερο είναι οι δρόμοι οι γέφυρες  και τα τούνελς, ατελείωτα, η πιο μεγάλη 17,5 χ.μ. και το πιο μεγάλο  3.2 χ.μ. Μετά το δείπνο, ξεροί για ύπνο,  4,5 χ.μ.  βορειότερα  βρίσκεται η Καυλωνία Μαρίνα, το επίνειο της αρχαίας  Caulonia.

Συνεχίζεται.
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Σαβ 5 Νοε 2016 - 23:45

Ο ανεπανάληπτος Κώστας ... cheers
... με τους "κρυμμένους" του,  ταξιδιωτικούς θησαυρούς ... cheers cheers

Μπράβο Κώστα ... συνέχισε ... να μας εκπλήσσεις ευχάριστα.
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από traveller Την / Το Κυρ 6 Νοε 2016 - 5:54

bravo Ετσι μπραβο ντε !!!
Ανοιξε το σεντουκι να μας πεις παλια ονειρεμενα ταξιδια σου ..
Εμεις εδω συνοδοιποροι σου θα ταξιδευουμε ακουραστοι μαζι σου .
............................. cof5Κωστα εισαι εγκυκλοπαιδεια ..Σ'ευχαριστουμε
avatar
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Κυρ 6 Νοε 2016 - 10:39

Κωνσταντίνε πολύ χαίρομαι που έπιασες το πληκτρολόγιό σου .

Γιατί άλλο ένα ταξίδι σας θα απολαύσουμε ......
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 6 Νοε 2016 - 12:36

Κωνσταντίνε, μας προσφέρεις απλόχερα ότι θα μπορούσε να ζητήσει κάθε γνήσιος "ταξιδιάρης", που αναζητά πληροφορίες για νέους προορισμούς. 


Ταξιδιωτική περιγραφή διανθισμένη με τα απαραίτητα ιστορικά & λαογραφικά στοιχεία.


Ευχαριστούμε και αναμένουμε την συνέχεια !!!
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Κυρ 6 Νοε 2016 - 12:42

Ευχαριστώ για την "υποδοχή" μόνο "εγκυκλοπαίδεια" δεν είμαι. Είμαι ένας εγκλωβισμένος ταξιδιάρης...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από vzol48 Την / Το Κυρ 6 Νοε 2016 - 15:11

caminador έγραψε:μόνο "εγκυκλοπαίδεια" δεν είμαι. Είμαι ένας εγκλωβισμένος ταξιδιάρης...

Εγκυκλοπαιδια.....εισαι....
Παγιδευμενοι ταξιδιαριδες....ειμαστε...
avatar
vzol48


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 8 Νοε 2016 - 13:23

Τετάρτη 30 Απριλίου.

Λοκροί – Κοντοφούρι – Ρήγιον – Μεσσήνη – Νάξος.

Με ψιλόβροχο, ξεκινήσαμε για το  Locri,  Έφορος τόπος, ίσως να τονίζεται περισσότερο λόγω της Άνοιξης, είδα αγριολούλουδα και ραδίκια να φυτρώνουν επάνω σε κορμούς φοινίκων. Επίσκεψη στο μικρό τοπικό μουσείο, ενδιαφέροντα εκθέματα η δισυπόστατη Δήμητρα από τερακότα , 25εκ. ύψος με μια δεύτερη μικρότερη Δήμητρα επάνω στο κεφάλι της να δηλώνει το σώμα και το πνεύμα της.  Ανάγλυφη πλάκα με την τρισυπόστατη Εκάβη και το εντυπωσιακότερο και μοναδικό ίσως, ήταν διάφορα κύπελλα για νερό ή οίνο, από πηλό που η διαμόρφωση των χειρολαβών τους  απεικονίζουν διάφορα συμπλέγματα  ανδρών κατά ζεύγη σε σεξουαλικές περιπτύξεις…  Φεύγοντας,  έρχονταν  να επισκεφτούν το μουσείο  συντεταγμένοι, μαθητές της σχολής καραμπινιέρων.

Συνεχίζουμε τον παραλιακό που κυκλώνει την Ιταλική ”μπότα” στο νοτιότερο άκρο της Ιταλίας . Προσπερνάμε τo Brancaleone  με τους γενναίους τoυ, το Monasterace,  το Γιαλό του Βούα, (Bova Marina), που βρίσκεται δεξιά του χειμάρρου Amendolea, βλέπω  και τις πινακίδες αδελφοποίησης  με το Δήμο Αλίμου.  Αφήνουμε τη παραλία και αρχίζουμε την ανάβαση στο ορεινό όγκο του  Aspromonte.  Εκεί επάνω είναι φωλιά Ελληνόφωνων  χωριών και κωμοπόλεων. Η Bova,  Amendolea,  Galliciano,  Chorio, Roccaforte del Greco,  Contofuri  κ.α. Επιλέξαμε το Κοντοφούρι  σε 700μ.π. υψόμετρο.

Σταθμέυσαμε  στη πλατεία,  μετά από λίγο άρχισαν να χτυπούν χαρούμενα οι καμπάνες  της εκκλησίας, αργότερα καταλάβαμε ότι ήταν για εμάς.   Τα καταστήματα της πλατείας, ένα παντοπωλείο, γενικού εμπορείου, σαν αυτά που είχαν παλαιότερα τα χωριά μας, ένα μπαράκι κι` ένα Φαρμακείο,  η ταμπέλα έγραφε Dott. P.Caridis.  Η εκκλησία  Santo Domenico  Καθολικότατη, την Ορθόδοξη καταγωγή της  μαρτυρά η αγιογραφία του Εσταυρωμένου, επάνω από την Αγία τράπεζα.  Η Γκρεκάνικη λαλιά έχει χαθεί, αντίθετα με τα χωριά της Πούλια. Εκείνη τη στιγμή φτάνει ο πλανόδιος μανάβης με αγροτικό αυτοκίνητο, μεγάφωνο και τραγούδι στη διαπασών.

 Στα ηρώα των  2 παγκοσμίων πολέμων, πολλά επίθετα  πεσόντων είναι Ελληνικά. Ο κόσμος ευγενικός και χαμογελαστός, περπατώ  σ`ένα  χωματόδρομο προς την έξοδο του χωριού, συναντώ ένα εικονοστάσι  και δυο ηλικιωμένους  κυρίους καθισμένους στο χωράφι πάνω σε μια πεζούλα.  Έχουν στρώσει στη πρασινάδα ένα καρό τραπεζομάντηλο,  με τα απαραίτητα να κολατσίσουν.  Με προσκαλούν  να μου προσφέρουν κάτι, τους ευχαρίστησα και συνέχισα. Κολατσίσαμε στο μπαράκι, σάντουιτς με Ιταλικά καλούδια, μπύρες Peroni, παγωτά  και εσπρέσσο, προσπαθήσαμε  να κάνουμε  τζίρο αλλά όλα ήταν τόσο φθηνά… Φεύγω  φορτωμένος με ανάμικτα συναισθήματα.

Στο Ρήγιο της Καλαβρίας σταθήκαμε στο αρχαιολογικό μουσείο να ιδούμε τους δυο ορειχάλκινους πολεμιστές του Ριάτσι, άγνωστο πόσα χρόνια πριν  ναυάγησαν στο ταξίδι του ξενητεμού,  μπλέχτηκαν στα δίχτυα ψαράδων και ανασύρθηκαν κοντά στο ψαροχώρι  Riaci Capo. Θαυμασμός και δέος, το μυαλό πήγε σ`αυτούς  που τα έφτιαξαν, τους δασκάλους που δίδαξαν πως να φτιάχνουν αγάλματα ακόμη και μέχρι το ποταμό Γάγγη…

Σε 10χμ.η Villa San Giovanni, επίνειο της Καλαβρίας για τη Μεσίνα.  Ο  τ. μπλε οδηγός  έγραφε, παρατηρήστε στο πλοίο, μήπως δείτε κάποιο Μαφιόζο να “ελέγχει” ποιος μπαίνει και βγαίνει στη Σικελία. Ανεβαίνοντας  στο σαλόνι του αμφίδρομου φέρρυ Archimedes,  ένας νεαρός κύριος με καφέ κοστούμι, γραβάτα, σκαρπίνια ρεμπούμπλικα και μαύρο γυαλί στεκόταν στο κεφαλόσκαλο ακουμπώντας τη πλάτη στο τοίχωμα με γυρισμένο το κεφάλι προς τη σκάλα…
Στο πίνακα ανακοινώσεων του σαλονιού,  αφίσα  του  Εθνικού Ινστιτούτου  Αρχαίου Δράματος, ενημέρωνε ότι τον Ιούλιο  στο Theatro Greco di Siracusa θα δοθούν οι παραστάσεις του  EVRIPIDE - KYKLOP   και του MENANDRO – DYSKOLOS.

Αποβίβαση στη Μεσίνα, όμορφη  καθαρή  μοντέρνα, αρκετά  διατηρητέα κτήρια και συντριβάνια με θέματα από την Ελληνική μυθολογία. Την προσπερνάμε και συνεχίζουμε προς  Ταορμένιον  (Ταormina)  κι`αμέσως  μετά κατεβαίνουμε στη παραλιακή πόλη Giardini Naxos , αποικία  Ναξίων.  “Διακοπές με κουλτούρα” το σλόγκαν της πόλης, μεγάλη παραλία, ωραία ξενοδοχεία, σε υπέροχο  ανάγλυφο η θέση της  Ταορμίνα,  Όσο σκοτεινιάζει τα φώτα τονίζουν τη κοσμοπολίτικη αίσθηση.

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 11 Νοε 2016 - 11:42

Πέμπτη 1η Μαίου.   Ταορμένιον – Συρακούσες

Πρωινή εικόνα του περιβάλλοντος χώρου.  Mπρος  θάλασσα, πίσω η χιονισμένη κορυφή της Αίτνας με τους κρατήρες  της στα 3.000μ. να καπνίζουν. Μεγάλη αμμουδερή παραλία, οργανωμένες και μη πλαζ , μια μαρίνα στην αρχή του κόλπου, στην άλλη άκρη ένας μεγάλος βράχος 450-500μ. ύψος όπου είναι σκαρφαλωμένη η Taormina και στη κορυφή το Castεlmola. Η via Tysandros  είναι η παραλιακή λεωφόρος –πεζόδρομος της Νάξου. Ανεβήκαμε στη πόλη με μίνι μπας του δήμου δωρεάν, αφού σταθμεύαμε έναντι αντιτίμου σε δημοτικό φυλασσόμενο πάρκινγκ. Υπάρχει και τελεφερίκ που ανεβαίνει από τη παραλία.
Η Ταορμίνα έχει μοναδικότητα τις θέες σε πολλά επίπεδα.  Βλέπεις τον  κόλπο της Νάξου από ψηλά, όσο πάει το μάτι, και την Αίτνα από χαμηλά.  Ενδιάμεσα  ταράτσες  πισίνες κήποι, μπαλκόνια από βίλλες και φιδίσιοι  δρόμοι. Μου άρεσε και η θέα από ψηλά των  δρόμων πρόσβασης με τις οδογέφυρες και τα τούνελς.  Πεζόδρομοι οι τουριστικές διαδρομές, πολλά καταστήματα, εμπορικά, τουριστικά, μπαρ και εστιατόρια, οι τιμές πολύ καλές.  Κύριο αξιοθέατο  το Teatro Greco, με ΡωμαΪκές επεμβάσεις, εξαιρετικά ενδιαφέρον και για την ασυναγώνιστη θέα, με αυτά που βλέπεις καθήμενος στη κερκίδα, θα ήταν αδύνατο να αφοσιωθείς στην παράσταση. Εξαιρετική  θέα και από τη πλατεία της εκκλησίας του San Giuseppe με τα Βυζαντινά ψηφιδωτά, στο corso Umberto.

Στο δρόμο για τις Συρακούσες. Λόγω  αργίας  τράφικο,  πολλές παρέες διασκεδάζουν στην ύπαιθρο, σε εξοχικά σπίτια, εστιατόρια και άλλες εγκαταστάσεις αναψυχής. Σε δυο σημεία της διαδρομής  μαύρη λάβα είχε περάσει κάτω από το δρόμο, είδα σπίτια καμένα και  γκρεμισμένα. Προσπερνάμε τη Κατάνια και φτάνοντας στις Συρακούσες, αυτό που ξεχωρίζει από μακριά  είναι η οξεία- πολύπτυχη- πανύψηλη  νεωτεριστική απόληξη του”τρούλου”της νέας μητρόπολης αφιερωμένης στη Μαντόνα των Δακρύων.   Κατ`ευθείαν στο παλαιό αρχαιολογικό μουσείο που είναι δίπλα στα αρχαία λατομεία, κλειστό λόγο Πρωτομαγιάς, το παζάρι απ`έξω ανοιχτό, πήρα φιλμς κι`ένα ωραίο βιβλίο.  Είπαμε να χρησιμοποιήσουμε και το W.C. το αντίτιμο  500 λιρέτες, είχε και λίγη σειρά. Ένας 60ντάρης Σικελός ερώτησε από πού είμαστε, όταν  έμαθε έκανε σαν παιδί, η χαρά του ήταν απερίγραπτη,  χτυπώντας το στήθος του λέει,  Io vero Greco!  O πατέρας του, είπε,  όταν ήταν μικρός του διάβαζε Όμηρο, και ότι τον Ιούνιο θα επισκεφτεί τη κλασική Ελλάδα.

Στα λατομεία των Συρακουσών 7.000 περ.  αιχμάλωτοι, ηττημένοι  Αθηναίοι,  δούλεψαν πολύ σκληρά και πέθαναν από τις κακουχίες, επέζησαν ελάχιστοι τυχεροί που αφέθηκαν ελεύθεροι να γυρίσουν πίσω να εξιστορήσουν τα γεγονότα και τα δεινά τους (Σικελικά).  Όλος ο αρχαιολογικός χώρος είναι σαν κήπος  περιφραγμένος σ`ένα χαμηλότερο επίπεδο. Περπάτησα γύρω-γύρω μέχρι το Ελληνικό θέατρο,  φαίνονται το σπήλαιο “ το αυτί του Διονυσίου ”  που διέμεναν οι αιχμάλωτοι, ο τάφος του Αρχιμήδη, το Ρωμαικό αμφιθέατρο κ.α. Το  Ελληνικό θέατρο είναι ακριβώς διπλάσιο από του Ηρώδου του Αττικού , η ακτίνα του είναι 80μ. του Ηρωδου 40μ.και της Επιδαύρου 70μ. Οι Συρακούσες  ήταν πλουσιότερη,  και σε πληθυσμό, αντίζηλη  των Αθηνών.  Εδώ έκαναν πρεμιέρες  τα έργα του Ευριπίδη. Στη συνέχεια σταθμεύσαμε  στη παραλία της Νεάπολης κοντά στη γέφυρα που περνάει στη νήσο της Ορτυγίας όπου εγκαταστάθηκαν οι πρώτοι Κορίνθιοι έποικοι το 743 πΧ.
 Στη διαδρομή, από το Corso Matteoti  προς τη Piazza Duomo,όμορφα μπαρόκ κτήρια με πατινένια όψη,  δυο κολώνες με κιονόκρανα από το ναό του Απόλλωνα και μια υπέροχη κρήνη  της Άρτεμης (Diana), φτάνοντας στη πλατεία  βλέπω να εξέχουν  πολλές δωρικές κολώνες στη σειρά, σ`ένα μεγάλο τοίχολίγα ακόμη βήματα και είμαστε στη πλατεία, μπροστά στο παλαιό καθεδρικό της πόλης.  Μπαρόκ η πρόσοψη, μέσα, διαμορφωμένος πρόναος , ψηλά,  βιτρό με θέμα τον κριό των Συρακουσών, δυο ακόμη βήματα… γύρω- γύρω  όλες οι κολόνες του εξωτερικού περιστυλίου του ναού της Αθηνάς,  έχουν εντοιχιστεί στην εξωτερική τοιχοποιία του ναού, εξέχουν από μέσα όπως και απ`έξω
Ο ναός είναι δίπτερος  και  οι κολόνες του εσωτερικού περιστυλίου τα κιονόκρανα και τα επιστύλια είναι στη θέση τους… Ο ναός που από το 500 πΧ. Στέγαζε  τη δόξα της  Αθηνάς, είναι εντοιχισμένος, σκλαβωμένος.  Η Σάντα Λουτσία  πήρε τη θέση της Αθηνάς να προστατέψει τη πάλαι ποτέ ενδοξοτάτη πόλη των Συρακουσών.

  Φεύγοντας λογάριασα ότι αν δεν είχαν γίνει έτσι τα πράγματα, ο ναός της Αθηνάς θα είχε τη μοίρα τόσον άλλων που πέρασαν στην ανυπαρξία. Αισθάνομαι ευτυχής γι`αυτό που είδα και λύπη γιατί ίσως να μη ξαναδώ κάτι παρόμοιο.  Ο δρόμος  που σε βγάζει από τη πλατεία, σε πάει στη εντοιχισμένη πηγή της Αρετούσας  με τους παπύρους, στη παραλία. Αριστερά το ακρωτήριο της νήσου καλύπτεται ολόκληρο από το κάστρο του Μανιάκη, Βυζαντινού διοικητή της πόλης. Είναι νωρίς το απόγευμα, τόσο πολύ κόσμο να βολτάρει έχω χρόνια να δώ, διαδήλωση;
Θυμήθηκα ότι είναι Πρωτομαγιά, αργία και ευκαιρία για  Passeggiata, (απογευματινός περίπατος ή  νυφοπάζαρο) για τους παλαιούς, έτσι εξηγείται,  Δίπλα στη θάλασσα η κρήνη Αρετούσα συνεχίζει, πόσες χιλιάδες χρόνια πριν; και πόσα μετά; να αναβλύζει το νερό της που ήταν και ο λόγος της εδώ εγκατάστασης των αρχαίων Κορινθίων. Δίπλα στη πηγή το ορειχάλκινο σύμπλεγμα του Αλφειού και της νύμφης Αρετούσας, Ο μύθος είναι γνωστός, Σήμερα, 40 - 50 μέτρα από τη παραλία φαίνονται τα γλυκά νερά του Αλφειού;  να αναβλύζουν μες τη  Θάλασσα, μη μπορώντας ακόμη να ενωθούν με αυτά της αγαπημένης του Αρετούσας…

Φεύγουμε για Ακράγαντα, πριν τη Κατάνια τα Μέγαρα Υβλαία, το μόνο που γνωρίζω είναι ότι εδώ εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το Ιπποδάμειο πολεοδομικό σύστημα και αργότερα στο Πειραιά. Πολύ πράσινο, αναρωτιέμαι μήπως είμαι στην Ιρλανδία. Την ώρα του δειλινού προσπερνάμε την εντυπωσιακή πόλη Έννα, τον αφαλό  της Σικελίας, επάνω σε μια βραχώδη κορυφή. Η λατρεία της Δήμητρας επέζησε εδώ μέχρι το13ο αιώνα και αντικαταστάθηκε από την Παναγία, που οι γιορτές της συνέπιπταν με εκείνες της Δήμητρας. Μας έπιασε η νύχτα, βλέπουμε μόνο τα φώτα των πόλεων που προσπερνάμε  όμως, στο ουράνιο στερέωμα μας ακολουθούν τα`αστέρια και ο κομήτης του Halley. Η ταμπέλα στη τελευταία αερογέφυρα γράφεi Agrigento. Τα φώτα της πόλης μακριά και  ψηλά, κάποια στιγμή βλέπω από πάνω μου φωτισμένο στο κίτρινο χρώμα του χρυσού, έναν Παρθενώνα, πιο κάτω χρυσές κολώνες, σαν αστερισμούς στο ουράνιο στερέωμα. Δείπνο  και ύπνο, ανυπομονώ  τι θα δω την επομένη στη κάποτε ”Ωραιότερη από τις θνητές πόλεις” κατά το Πίνδαρο


Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Σαβ 12 Νοε 2016 - 20:10

Κώστα, Μπράβο σου ... cheers
Καταπληκτικό ημερολόγιο, με εξαιρετική γραφή και γλαφυρή γλώσσα. cheers cheers

Σ' ευχαριστούμε
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Σαβ 12 Νοε 2016 - 21:11

Μοναδική ξενάγηση ....στην καρδιά της Μεγάλης Ελλάδας !!!


Η "ζωντανή" περιγραφή υποκαθιστά την έλλειψη φωτογραφιών.


Κωνσταντίνε σ' ευχαριστούμε & αναμένουμε την συνέχεια.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από gsalonica Την / Το Κυρ 13 Νοε 2016 - 10:16

Σε ευχαριστούμε.
avatar
gsalonica


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Τρι 15 Νοε 2016 - 19:57

Παρασκευή 2  Μαίου.

Ακράγας – Σελινούντας—Πάνορμος (Palermo)

Ηλιόλουστο πρωινό, αφήνουμε το ξενοδοχείο,  έχει και μια φωτογραφική έκθεση για τον Luigi Pirantello διάσημο  τέκνο του Ακράγαντα, προορισμός η Κοιλάδα των ναών.  Εντυπωσιακή  τοποθεσία και η παρουσία τόσων ναών, στο υψηλότερο επίπεδο η σύγχρονη πόλη, χαμηλότερα το πλατό των ναών, μετά κτήματα με καλλιέργειες και τέλος  η καταγάλανη θάλασσα με πλατειές τουρκουάζ  λωρίδες, τέσσερα επίπεδα. Πρώτος σταθμός ο καλύτερα διατηρημένος ναός της Ομόνoιας  (Concordia) αυτόν που είδα φωτισμένο το προηγούμενο βράδυ,  και αυτός γλύτωσε γιατί είχε γίνει εκκλησία αλλά στη συνέχεια τoν αποκαταστήσανε.

 Προχωρούμε για το ναό της Ήρας, ανάμεσα σε ελιές, πεύκα, αμυγδαλιές, χαρουπιές, παπαρούνες και αγριολούλουδα, πήρα  ένα φύλλο  από άκανθο για ενθύμιο.  Είδαμε επίσης το ναό του Απόλλωνα  Τα ερείπια του τεράστιου, 113 Χ 54 μ. και ύψους 40μ.  ναού του Ολυμπίου Διός, με τους γιγάντιους Τελαμώνες που με τις πλάτες τους κρατούσαν περιφερειακά το βάρος της οροφής, μια τολμηρή γιγάντια κατασκευή. Των Διοσκούρων και  το ναό  του Vulcano, ο τελευταίος  είναι και το “σήμα κατατεθέν” του Ακράγαντα, έχει παραμείνει όρθια η αριστερή μπροστινή γωνία, ένα σύνολο από τέσσερις κολόνες  όπου στηρίζεται το ανάλογο μέρος του επιστηλίου με τα τρίγλυφα και μέρος του αετώματος. Υπάρχουν επίσης μικρότερα Ιερά της Δήμητρας , του Ασκληπιού κ.α. Στο καφέ του αρχ. χώρου βρήκα κι`ένα βιβλίο για το Agrigento, o υπότιτλος The fairest of mortal cities, δεν υπάρχει χρόνος για το μουσείο. Τυπώνω στο μυαλό μου ότι πρέπει να ξανάρθω, να δώ και τους ναούς φωτισμένους τη νύχτα.

Ξεκινούμε για τον Σελινούντα, πινακίδα δείχνει την κατεύθυνση για το επίνειο της πόλης, το Porto Empedokle, τιμή για τον πολυεπιστήμονα  πολίτη του  Ακράγαντα. Συνεχίζουμε παραλιακά δια μέσου τοποθεσιών θερινών διακοπών, προσπερνάμε και την Eraclea Minoa , αρχαιότατο εμπορικό ναυτικό σταθμό  Μινωϊτών, οικισμός και θέατρο. Μιάμιση ώρα δρόμος  από το Agrigento, η Marinella di Selinunte, όπως ονομάζεται σήμερα η πόλη, η ακρόπολη του Ελληνικού Σελινούντα είναι 1χμ. πιο πέρα. Η πόλη βρίσκεται σ`ένα ύψωμα 10π. μέτρων επάνω από όμορφη αμμουδερή παραλία, το “οροπέδιο της Μαριλένας”. Εδώ ακόμη και σήμερα χτίζουν σπίτια με Ελληνιστικές προσόψεις. Ήταν η ώρα του γεύματος, καθίσαμε σ`ένα εστιατόριο επάνω από την παραλία να δοκιμάσουμε τα frutti  di  mare του Σελινούντα, τσιπούρες, καλαμάρια  γλώσσες  κ.α. Από μπουφέ, με μεγάλη ποικιλία μεζέδων  το πρώτο πιάτο και συμβολική χρέωση.  Επεράσαμε όμορφα.

Επισκεφτήκαμε πρώτα τους ναούς που είναι δίπλα στη πόλη. Τρεις ναοί  όπου μόνο ο ένας,  είναι αναστηλωμένος,  ο ναός της Ήρας, αρκετά μεγάλος 62 Χ24,5μ. σε σχετικά καλή κατάσταση.  Πλάι του ένας μικρότερος, ο ναός  της Αθηνάς  και  μετά ο πολύ μεγάλος του Ολυμπίου Διός, περίπου 100μ. μήκος. Οι δυο τελευταίοι είναι στο έδαφος, τεράστιοi σωροί ερειπίων, ξεχωρίζουν όλα τα δομικά τους στοιχεία και οι τρεις  φτιάχτηκαν μεταξύ του 6ου και 5ου αιώνα.  Αναφέρονται με γράμματα του ΡωμαΪκου αλφαβήτου, η αφιέρωσή τους είναι υποθετική αλλά, το βρίσκω πολύ λογικό ο πιο μεγάλος να ήταν αφιερωμένος στο Δία.
 Με το αυτοκίνητο πήγαμε στο επόμενο χώρο στάθμευσης  για την αρχαία εντοιχισμένη πόλη. Σε ένα πλάτωμα εμπρός - επάνω από τη θάλασσα και δίπλα σ την εκβολή του  ποταμού Σελινούντα που στις όχθες του φύτρωναν τα αγριοσέληνα, ότι έχει απομείνει από τη πόλη. Η περιφέρεια του τείχους είναι 1,300π.μ., η οικοδόμηση στο Ιπποδάμειο σύστημα. Φαίνονται  οι πύλες της πόλης και τα θεμέλια των κτηρίων. Υπήρχαν και  4 ναοί ο ένας εκ των οποίων, στην ακρόπολη της πόλης. Του έχουν αναστηλώσει  12 κολόνες, ένα αμφιλεγόμενο  αποτέλεσμα, σκεφτείτε αποκατάσταση σπονδύλου ενός κίονα με κόκκινα ρωμαΪκά τούβλα, πολύ πρωτότυπο. Είπαν ότι αυτή ήταν μια προσπάθεια που έγινε στα τέλη του 19ου αι.

Ένας από τους ναούς ήταν αφιερωμένος στον Απόλλωνα, μέσα υπήρχε ένα  άγαλμα του θεού τόσο τέλειο που οι προσκυνητές τον φιλούσαν. Μετά τη ΡωμαΪκή κατάκτηση  ένα βράδυ, κάποιος αξιωματούχος πήγε να το κλέψει, όλη η πόλη σηκώθηκε στο πόδι και με μεγάλη προσπάθεια κατάφεραν να αποτρέψουν  να φύγει το άγαλμα από το ναό. Η διαμάχες μεταξύ των Ελληνικών πόλεων, οι λάθος συμμαχίες, η έλευση των Καρχηδονίων, οι σεισμοί και ο χρόνος δεν είναι  λίγοι  λόγοι γι`αυτό που βλέπουμε σήμερα.  Όμορφη η θέα του περιβάλλοντος  τοπίου από και προς, τις δυο τοποθεσίες.

 Επόμενη διανυκτέρευση στο Παλέρμο, φτάνουμε στη πόλη το σούρουπο, πρώτα φαίνεται το Μόντε Πελεγκρίνο, ένα όρος 600μ. ακρωτήριο, χαρακτηρίζει τη τοποθεσία της πόλης. Ο Γκαίτε το θεωρούσε το ομορφότερο του κόσμου. Σε λίγο θα χαθούμε στη κίνηση της μεγάλης πόλης. Eυχάριστη έκπληξη, το ξενοδοχείο είναι στο κέντρο της παλαιάς πόλης, απέναντι  από τη Piazza Pretoria με τη ομώνυμη  κρήνη, το δημαρχείο, δίπλα στο Quattro Canti. Στη διασταύρωση της Via Vittorio Emanuele  με τη Via Maqeda που είναι το σημείο 0. της πρωτεύουσας όπου αρχίζει η οδική  χιλιομέτρηση της νήσου.


Μετά το δείπνο και παρά τη προειδοποίηση του  Μπλε τουριστικού οδηγού και άλλων, να μην κυκλοφορείς νύχτα στην  πόλη, τρία ζευγάρια, μετά από συμβουλή της ρεσεψιόν, αφήσαμε  χρήματα, χρυσά και ρολόγια στο ξενοδοχείο, για μια μικρή βόλτα.  Περνάμε απέναντι  στη συναρπαστική  κρήνη Πρετόρια , εντυπωσιασμένοι από τα γλυπτά συμπλέγματα  βγάζουμε αναμνηστικές με φλας. Μυθολογικές μορφές, άνθρωποι, γοργόνες, σάτυροι, ζώα της στεριάς και της θάλασσας σε μια ”παγωμένη παράσταση.” Είδαμε μερικές όμορφες αυλές παλαιών κτηρίων, φτάσαμε μέχρι το Duomo,  κάναμε γύρω τη μητρόπολη και επιστρέψαμε σώοι.  Άδειοι δρόμοι, μερικά αυτοκίνητα πέρασαν με σχετικά μεγάλη ταχύτητα,  συναντήσαμε ελάχιστους άνδρες και μια κοπέλα, μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού, όλοι βιαστικοί, μαςκοιτούσαν με μισό μάτι, η ώρα ήταν 22:30΄.

Συνεχίζεται.
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 18 Νοε 2016 - 20:15

Σάββατο 3 Μαίου.  Παλέρμο.  Μεσσήνη.  Ρήγιο.

 Ωραίο πρωινό αλλά  πιέζει ο χρόνος,  το βράδυ  πρέπει να είμαστε στο Ρήγιο της Καλαβρίας , αναχωρούμε στις  1 το μεσημέρι . Ξεκινάμε για το μουσείο, το σπουδαιότερο της Σικελίας,  έχει μαζέψει τα καλύτερα της νήσου. Η αστυνομία πανταχού παρούσα, οπλισμός από αυτόματο και πάνω, μαύρο γυαλί, δεν σου επιτρέπουν φωτογραφίες.  Στο πρώτο τετράγωνο το Cuattro Candi, είναι κάτι που δεν μπορείς να το περιγράψεις, αξίζει να το δεις!  Σε ντοκυμαντέρ είχα δει  τη πορεία ενός θρησκευτικού-παραδοσιακού δρώμενου να περνά από κει, μουσική, κοστούμια,  ακροβατικά στον αέρα, πρωτότυπα πράγματα. Kρήνες και αγάλματα σε 4 επίπεδα ζωντανεύουν  τις τοξοειδείς  προσόψεις τεσσάρων κτηρίων μιας κυκλικής  διασταύρωσης, συμβολισμοί και  αισθητική, πάνω απ`όλα.

To κέντρο έχει πολλά υπέροχα κτήρια με διακοσμημένες προσόψεις αλλά τόσο μαυρισμένα από τα καυσαέρια που σε καταθλίβουν. Τώρα αρχίζουν να τα καθαρίζουν και να τα συντηρούν, είδαμε 2-3 περιπτώσεις, όμως αυτά τα μνημειακά αρχιτεκτονήματα είναι εκατοντάδες , εκτός από  μέγαρα έχει ανάκτορα, ψηφιδωτά , παντοκράτορες, Ελληνικές επιγραφές σε ναούς και μοναστήρια, καμπαναριά  μιναρέδες, κατακόμβες, τείχη,  όπερα, πάρκα.  Ενδιαφέροντα περίχωρα, το όρος Πελεγκρίνο, το Μοντέλο, το Μονρεάλε. Έχει πολλές τοπικές γιορτές και εκδηλώσεις , παραδοσιακές ενδυμασίες  με απομιμήσεις Βυζαντινών αμφίων.  Παλαιά το Παλέρμο ήταν μια μαγευτική πόλη που τα θαύματα της  συναγωνίζονταν αυτά της  Kόρδοβα και Κωνταντινούπολης.  
Μια ονειρεμένη πόλη  που οι Ισπανοί την έντυσαν με ένα πολυτελές ένδυμα μπαρόκ.  Σήμερα το Παλέρμο  σε πληγώνει,  μπορεί να δεις οτιδήποτε που δεν μπορείς να το φανταστείς. Το μουσείο ακυρώθηκε,  καλύτερα να δω εικόνες και να μπούμε λίγο στο ρυθμό της πόλης.  Όλες οι φυλές του κόσμου στα  “ανατολίτικα” υπαίθρια παζάρια,  πινακίδες οδών να είναι γραμμένες σε τρεις γλώσσες, την  εθνική, Αραβικά και Ισραηλίτικα. Πολλοί κάνουν δουλειές του ποδαριού, στους  δρόμους οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές.

Σε “λαΪκή” αγορά  ένας νεαρός αγωνίζεται να  σπρώξει ένα πεπαλαιωμένο τρίτροχο καρότσι στο λιθόστρωτο, είναι στολισμένο με λουλούδια και  σκεπασμένο με τζάμι,  επάνω έχει ένα πλαστικό αγαλματίδιο της Παναγίας σε μικρή βιτρίνα, μου ήρθαν στο νου τα αγαλματίδια από τερακότα των αρχαίων θεοτήτων,  όποιος είχε ευχαρίστηση έριχνε σε μια σχισμή ένα χιλιαρικάκι. Με αυτά και άλλα τελείωσε ο χρόνος,  Καλό το μουσείο αλά όχι και να φύγουμε αψώνιστοι, εξ`άλλου όλη η παλαιά πόλη είναι σαν μουσείο και υπάρχει η περίπτωση στο μέλλον να επιστρέψουμε.  Γυρίζοντας μπήκαμε και στη μητρόπολη, εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, πολλές βυζαντινές  εικόνες, ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική και διακόσμηση.


Στο δρόμο για τη Messina . Η διαδρομή θυμίζει βόρειο Κορινθιακό με έντονα σημάδια και εφαρμογές υποδομών που υποστηρίζουν τις οδικές και σιδηροδρομικές  μεταφορές καθώς και  μεταφορά ενέργειας. Περνούμε από υπέροχες τοποθεσίες και ιστορικές πόλεις όπως η Ημέρα (Termini  Imerese),  Κεφαλού (Cefalu) κάτω από έναν τεράστιο κάθετο βράχο και το καθεδρικό της να υψώνεται αρκετά ψηλά από τις παραδοσιακές στέγες των σπιτιών της πόλης. Πιο πέρα το Santo Stefano di Camastra με τα υπέροχα κεραμικά, ένα εργοστάσιο της φίατ  που βγάζει 500σαράκια,το Milazzo, λιμάνι για τα νησιά του Αιόλου, το πιο κοντινό,  το  Vulcano, φαίνεται.

Απόγευμα φτάσαμε στη Μεσσίνα, πλησιάζοντας από ψηλά είναι χάρμα οφθαλμών, μια ώρα στάση έξω από τον Βυζαντινό καθεδρικό για επίσκεψη. Έχει χτιστεί και  διακοσμηθεί κατ` αρχή από βυζαντινούς  τεχνίτες και αγιογράφους.  Έχει ”δει”  Άραβες, Νορμανδούς, Σουηβούς, Αραγονέζους, Ισπανούς, σεισμούς και αεροπορικές επιδρομές των συμμάχων το Β΄π.π. έχει ανακατασκευαστεί πολλές φορές.

 Τα στοιχεία της ξύλινης οροφής και στα τρία κλίτη  είναι διακοσμημένα  με γεωμετρικά σχήματα ίσως και φύλλα χρυσού, όλη η οροφή λάμπει. Δυο αρχαίες κολώνες, μια δωρικού και μια κορινθιακού ρυθμού, είναι εντοιχισμένες δεξιά κι`αριστερά από το Ιερό. Στο τρούλο  ψηφιδωτός ο Παντοκράτωρ,πολλά γλυπτά,και μια μεγάλη βυζαντινή εικόνα της Παναγίας  Γοργοεπηκόου  όπως και στο καθεδρικό του Παλέρμο. Στο δάπεδο είναι αποτυπωμένα  σε γραμμή όλα τα Ζώδια, κάποια γεωγραφική συντεταγμένη περνά απ`εκεί. Από τη πρωτοχριστιανική περίοδο διασώζεται ένα μεγάλο ξύλινο  διάζωμα, κάτι σαν ένα μικρό ωδείο όπου συνέρχονταν οι Χριστιανοί σε Εκκλησία.

Έξω στην piazza del Duomo  η εξαιρετική μαρμάρινη κρήνη  του Ωρίωνα και  το καμπαναριό με το αστρονομικό ρολόι.  Από πάνω προς τα κάτω, ένας λέοντας που βρυχάται κάθε μεσημέρι . Ένας κόκορας που λαλεί κάθε ώρα. Δυο κοπέλες που χτυπούν τις καμπάνες. Παραστάσεις που αλλάζουν, τώρα δείχνει δυο  κοιμισμένους Ρωμαίους στρατιώτες που φυλάνε τον άδειο τάφο του Χριστού, πρόσφατο το Πάσχα των Καθολικών. Ζώα που τραβούν άρματα με ηνιόχουςχους άλλα ζώα.

Επιβίβαση  στο φέρυ για τη Βίλλα σαν Τζιοβάννι στη Καλαβρία. Αποχαιρετώ τη Σικελία, τα αρχαία, τα Βυζαντινά μνημεία, τις Ελληνικές επιγραφές. Τα ονόματα οδών, πόλεων, διαφόρων προΪόντων, σου δίνουν την εντύπωση ότι είσαι σε μια άλλη Ελλάδα.  Διανυκτέρευση στο  Reggio,  είναι Σάββατο σούρουπο, έχει τράφικο, το ξενοδοχείο στη Lugomare Mateoti,  σε πρώτο πλάνο οι φοίνικες και στο βάθος ανάβουν τα φώτα της Μessina.

Μια μικρή βόλτα, πρώτη παράλληλος μετά τη παραλιακή, αιφνιδιαστήκαμε. Σάββατο- Πασεντζιάτα, βέβαια η λέξη “νυφοπάζαρο ” δεν ανταποκρίνεται στη σημερινή, πραγματικότητα, θα έλεγα μια παραδοσιακή τακτική κοινωνική εκδήλωση.  Το πλήθος, όλων των ηλικιών περπατούν σε παρέες  ή στέκονται σε πηγαδάκια, οικογένειες με τα παιδιά τους στην αγκαλιά, στα καροτσάκια ή κρατώντας τα απ`το χέρι, ντυμένοι με τα καλά τους και καλόγουστα , έκαναν τη βόλτα τους. Όταν συναντούσαν γνωστούς σταματούσαν να χαιρετηθούν, να μιλήσουν, να ανταλλάξουν κάποιο αστείο ή κάποιο πείραγμα οι νεώτεροι.

Επιστροφή για το αποχαιρετιστήριο  δείπνο, αύριο θα είμαστε σπίτι μας. Πρώτη φορά συνόδεψα επιτυχώς  θαλασσινό πιάτο με κόκκινο κρασί.  Η φίρμα του  εμφιαλωμένου  acqua oligominerale  ήταν “Mangiatorella”  (Stabilimento Mangiatorella di Stilo Reggio di Calabria)
Μια μικρή βόλτα να χωνέψουμε, μαζί μερικοί εθελοντές να δουν κι`αυτοί το πλήθος που βολτάρει. Ηταν όμως αργά, ελάχιστοι οι πεζοί και αυτοκίνητα πια  κυκλοφορούσαν στο οδόστρωμα. Παρηγορηθήκαμε με τις βιτρίνες  και διαβάζοντας ταμπέλες κι`επιγραφές. Ντιμίτριο…τάδε… πεντοκιρούργκο,  Σκαφίδις,  Τριπόδις, Καρίδις, Παλέστρα, Κεντρο ντι εστίτικα, Αγορά, Φαρμακία…

Συνεχίζεται...
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 25 Νοε 2016 - 18:48

Κυριακή 4 Μάη 1997     Κρότων

Τελευταία εικόνα, οι φοίνικες, ο θαλάσσιος δίαυλος που συνάντησε τη Σκύλα και τη Χάρυβδη  ο Οδυσσέας, το Stretto di Messina. Oι ακτές της Σικελίας  και πιο πίσω ο καπνός από τη χιονισμένη κορυφή της Αίτνας που από τις πλαγιές της εκσφενδόνιζε ογκόλιθους, από παγωμένη λάβα; ο Κύκλωπας.

Στο δρόμο για το Πρίντιζι προγραμματισμένη στάση στο Κρότωνα, (Crotone).  Ευχάριστη διαδρομή και μέσω Καταντζάρο πιάσαμε πάλι Ιόνιο, Πόλεις και χωριά, Σινόπολις,  Μίλιτο,  Πολίσθενα,  Πολίχωρο,  Δύναμι,  Μίρτο,  Θούριο.  Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα η παραλιακή διαδρομή. Επιγραφές, Ευκάλιπτους,  Υπερμόδα, Ηλιογραφία,  Πίτσο Γκρέκο,  Γκρέκο Μάρμι,  Πάντα Μάρκετ,  Μαραφιώτης,  Ινστιτούτο Σκολάστικο,  Λαμπαδάρις,   Άσσο,  Χοτέλ Μέλισσα,  βία Φώσκολο,  Ιππόλιτος κλαμπ,  Καντίνα Ενώτρια.  Πριν το Κρότωνα  αρκετά μακριά φαίνεται ένας φάρος και μια κολόνα που ονομάτισε το ακρωτήριο όπου βρίσκεται, Capo Colonna, είναι ο τελευταίος διασωθείς κίονας από τους 48 του ναού της Ήρας Λακινίας  που έγιναν δομικά στοιχεία για νεότερες κατασκευές

Σε μια σχετικά μικρή πλατεία του Κρότωνα, δίπατες κατοικίες με ξύλινα και μεταλλικά μπαλκόνια, μερικά καταστήματα  και μια τράπεζα με  Ελληνιστική πρόσοψη από πωρόλιθο, αέτωμα κολόνες κτλ. Ο κόσμος χαμογελαστός και φιλικός, ένας ευγενικός κύριος μας οδηγεί με το αυτοκίνητό του στη via Risorgimento, που είναι το κάστρο του “Ισπανού” Καρόλου του 5ου και το αρχαιολογικό μουσείο. Σπουδαιότερα εκθέματα ένας μικρός χρυσός Απόλλων, και oι συλλογές   νομισμάτων, σχεδόν όλες οι πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας είχαν εκδώσει δικά τους νομίσματα. Στο προαύλιο υπάρχουν πολλά αταξινόμητα αρχαία  δομικά  στοιχεία. Στη γειτονιά οικήματα διακοσμημένα με μαιάνδρους, εντύπωση μου κάνουν δυο ζωγραφιστά παράθυρα  σ`έναν πλαϊνό τοίχο  1ου ορόφου για αισθητικούς λόγους. Έγινε και μια ανταλλαγή προϊόντων, ένα πακέτο Άσσου με ένα μπουκάλι σπιτικό κρασί.

Φεύγοντας  απολαμβάνω τα χρώματα του Κρότωνα, από τη μια  τουρκουάζ  θάλασσα, από την άλλη, μια ακόμη θάλασσα από πολύχρωμα λουλούδια. Με εντυπωσίασε  η ευγένεια και η απλότητα των ανθρώπων, Ο  Κρότων των Αχαιών, ήταν μια πόλις- κράτος  από τις 20  της  Μ. Ελλάδας που συμμετείχε και αυτή   με δικές τις τριήρεις  στην ναυμαχία της Σαλαμίνας. Φιλοξένησε και το Πυθαγόρα μέχρι το τέλος της ζωής του. Αγώνας δρόμου και χρόνου να είμαστε στην ώρα μας στο λιμάνι, περνούμε από ωραίες παραλίες και τόπους διακοπών. Πολύ ενδιαφέρον το  Roceto Capo Spulico, όμορφες παραλίες,  πευκώνας και κάστρο. Το πλοίο της επιστροφής φρεσκοβαμμένο,  παλαιό,  δεν εμπνέει  εμπιστοσύνη, “πειρατικό” με σημαία Μάλτας  ή ”χάροντας” όπως δήλωσε αστειευόμενος ο οδηγός μας. Συνταξιδεύουμε με οδηγούς φορτηγών και μοσχαράκια γάλακτος.

Αναχώρηση την ώρα του δειλινού, ο ήλιος πάει να φωτίσει με το τελευταίο φως της ημέρας ότι έχει απομείνει από τους υπέροχους ναούς της Μεγάλης Ελλάδας. Είναι η ώρα που το γλυκό χρώμα του ήλιου χρυσώνει τον πωρόλιθο. Ξαναδίνω  υπόσχεση στον εαυτό μου όταν απαλλαγώ από την υποχρέωση της μισθωτής εργασίας  να επιστρέψω, να δω και άλλα. Το ταξίδι προς Πάτρα αρκετά καλό και σχετικά γρήγορο, το προσωπικό ευγενικό, η κουζίνα, βλέπε μάγειρας, εξαιρετική και οι μερίδες εξαιρετικότερες. Την επομένη στη Πάτρα το πλοίο δεν μπορούσε να  δέσει στην αποβάθρα, χρειάστηκε τη βοήθεια ενός ρυμουλκού.  Αφού έδεσε δεν κατέβαινε  η μπουκαπόρτα να κατεβούν τα οχήματα από το επάνω κατάστρωμα και χρειάστηκε τη βοήθεια ενός φορτηγού να την τραβήξει.

Και για του λόγου το αληθές….

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]i


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Η υπόσχεση της επιστροφής τηρήθηκε και πραγματοποιήθηκε το 2007, 24 ημέρες του Σεπτέμβρη επενδύθηκαν  στη Μεγάλη Ελλάδα.  Επέστρεψα καλύτερα  προετοιμασμένος και έχοντας άνεση χρόνου, αν και ο χρόνος ποτέ δεν αρκετός.  Οι φωτογραφίες αυτού του πρώτου ταξιδιού  του 1997, περιέχονται στην ανάρτηση,   ΜΕΓΑΛΗ ΕΛΛΑΔΑ …Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ,  στα ολοκληρωμένα ταξίδια  που είναι φωτογραφική κυρίως αφήγηση και των δυο ταξιδιών μαζί, που έγιναν με διαφορά 10 ετών και η “συγκομιδή” είναι αρκετά μεγάλη…

ΤΕΛΟΣ
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από friar Την / Το Παρ 25 Νοε 2016 - 19:01

Shocked Shocked Shocked
Wow.
τα διάβαζα πριν πάω, τα κοιτάζω πάλι τώρα.
"ο χρόνος δεν είναι ποτέ αρκετός"
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από caminador Την / Το Κυρ 27 Νοε 2016 - 14:44

Αγαπητέ Στάθη, πολύ σε ταλαιπώρησα φέτος, η πρόθεση μου ήταν σε ένα φόρουμ σαν το δικό μας να υπάρχει κι`ένα κεφάλαιο  με ημερολόγια ταξιδίων, βέβαια είναι λίγο παραδοσιακό, γιατί τα ταξίδια τώρα αποτυπώνονται on line και σε πραγματικό χρόνο.
Δεν υπήρχε λόγος να διαβάσεις πάλι γιατί έτσι κι`αλλιώς φέτος προβιβάστηκες στην επόμενη τάξη. Very Happy
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από friar Την / Το Κυρ 27 Νοε 2016 - 19:59

Ω ωραία, θα χαρεί και ο κηδεμόνας μου, μπορεί να μου πάρει και εκείνο το ποδήλατο που θέλω  Very Happy Very Happy

Πάντα απολαμβάνω τα κείμενα σου. Είναι και διδακτικά. Keep writing...
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Δευ 28 Νοε 2016 - 17:25

Η ιδέα με τα ημερολόγια, αρκετά καλή.
Από παλιά, είχα και συνεχίζω να έχω, μια ιδιαίτερη εκτίμηση στα ημερολόγια.
Σχεδόν σε κάθε εκδρομή, συνηθίζω να γράφω μια μικρή περίληψη των πεπραγμένων της ημέρας.
Δεν είναι βέβαια, έτσι γλαφυρά και αναλυτικά, όπως του Κώστα.
Σε κάποια μάλιστα, δεν ήμουν και τόσο συνεπής, θυμάμαι να υπάρχουν αρκετά κενά ...
Είχα  σαν σκέψη την καταγραφή τους, ο Κώστας μου έδωσε την αφορμή ...
... ελπίζω να καταφέρω να τη πραγματοποιήσω ... θα δείξει ...

Το ημερολόγιο, αποτελεί το καλύτερο συστατικό ανάμνησης ενός ταξιδιού ...
Θυμάσαι, πολλά "ξεχασμένα" γεγονότα, περισσότερα ακόμα και από τις αντίστοιχες φωτογραφίες ...!

Κώστα, να 'σαι καλά ... σ' ευχαριστούμε
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Παρ 2 Δεκ 2016 - 11:16

Το ημερολόγιο, αποτελεί το καλύτερο συστατικό ανάμνησης ενός ταξιδιού ...
Θυμάσαι, πολλά "ξεχασμένα" γεγονότα, περισσότερα ακόμα και από τις αντίστοιχες φωτογραφίες ...!"

yes2 
ειδικά τώρα με τις απαρχές του "άστα να πάνε (κοινώς Αλσχάιμερ)...
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: Ημερολόγιο ταξιδίου, 8 ημέρες στη Μεγάλη Ελλάδα, το1997.

Δημοσίευση από friar Την / Το Παρ 2 Δεκ 2016 - 13:53

Τα δικά μου ημερολόγια είναι σαν τα φωτογραφικά αλμπουμ των παιδιών μου.

Το πρώτο παιδί έχει τέσσερα άλμπουμ γεμάτα
Το δεύτερο δύο
Το τρίτο μισό και κάτι χύμα
Του τέταρτου παιδιού είναι ακόμα μέσα στην συσκευασία του

Έτσι και με τις εκδρομές
Την πρώτη βδομάδα αναλυτικότατα τα πάντα μέχρι και που κάναμε τσίσα.
Την δεύτερη έχει τις ταβέρνες
Την τρίτη μόνον τα καύσιμα
Την τέταρτη βδομάδα...  ε είχαμε άλλα πράμματα να κάνουμε... Embarassed
avatar
friar


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης