Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Αποκόλληση (φούσκωμα) της Λαμαρίνας στο τροχόσπιτο.
από Patrinos Σήμερα στις 20:19

» "Logbook" Δυτική Ελλάδα - Κέρκυρα - Κεντρική Ελλάδα
από Γιωργάκος Σήμερα στις 17:00

» Μια πρωτη προσεγγιση για εξωτερικο
από Batfalcon Χθες στις 21:20

» Διακοπές στην Ήπειρο
από Batfalcon Χθες στις 18:38

» Συγκέντρωση Ταξιδιάρηδων στο Κρυονέρι Αιτωλοακαρνανίας
από Aigagros Τρι 14 Αυγ 2018 - 21:11

» ΖΗΤΗΤΑΙ ΤΡΑΠΕΖΙ ΓΙΑ ΤΑΒΒΕΡΤ
από geoman28 Τρι 14 Αυγ 2018 - 12:29

» Διεθνής ημέρα μπύρας
από Aigagros Τρι 7 Αυγ 2018 - 10:30

» Off road caravans
από Batfalcon Δευ 6 Αυγ 2018 - 9:44

» Μεταχειρισμένο τροχόσπιτο (... ρυμουλκούμενο).
από tabbert Σαβ 4 Αυγ 2018 - 19:27

» Σκηνή τροχοσπίτου (Μερος 2ο)
από Batfalcon Τετ 1 Αυγ 2018 - 22:11

» Camping Καλοκαίρι 2018
από Batfalcon Τρι 31 Ιουλ 2018 - 18:35

» για να μην νιωθω βλακας
από friar Δευ 30 Ιουλ 2018 - 22:58

» καταθεση πινακιδων
από ladakias Κυρ 29 Ιουλ 2018 - 13:23

» Καλοκαιρινές διαδρομές στην Θεσσαλονίκη
από Patrinos Κυρ 29 Ιουλ 2018 - 13:07

» Αθήνα - Θεσσαλονίκη χωρίς διόδια 21/5/2017 με χαρτογράφηση
από packman Παρ 27 Ιουλ 2018 - 11:26

» Η σκοτεινή πλευρά των φώτων led
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 21:41

» Σχαρα ποδηλατων σε Αυτοκινουμενο
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 20:55

» Πυρκαϊές 2018
από gsalonica Τετ 25 Ιουλ 2018 - 19:55

» Νέος Κ.Ο.Κ.
από Georgedim Τετ 25 Ιουλ 2018 - 17:03

» Σκηνές οροφής αυτοκινήτου ...
από Batfalcon Τετ 25 Ιουλ 2018 - 0:02

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Πήγαινε κάτω

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 1:38

Μια από τις περιοχές που επισκεφθήκαμε φέτος το καλοκαίρι στις διακοπές μας, ήταν και η μακρινή για εμάς περιοχή του ακριτικού Έβρου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία φορά που είχα επισκεφθεί - ζήσει για λίγο, σ’ αυτή την αγαπημένη γωνιά της πατρίδας μας και οφείλω να ομολογήσω ότι οι αλλαγές ήταν πολλές και αξιοσημείωτες.


Και μια που αρέσουν οι μύθοι & θρύλοι «περί ονομάτων» (…..Μάξιμος «ακούει» Very Happy ), μια μικρή παρένθεση.

Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, στο έργο του «Περί Ποταμών και Ορέων», ο ποταμός αυτός αρχικά ονομαζόταν Ρόμβος, ώσπου ο 'Εβρος, ο γιος του βασιλιά Κάσσανδρου, πνίγηκε για ν' αποφύγει τις συκοφαντίες της μητριάς του, περί βιασμού.

Η Θράκη, ….κατά την μυθολογία πάντα, ήταν κόρη του Ωκεανού και αδελφή της Ευρώπης, οι δε αρχαίοι Έλληνες θεωρούσαν τη Θράκη ως ξεχωριστή ήπειρο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Κάποιοι ιστορικοί και γλωσσολόγοι, υποστηρίζουν ότι η αρχαία Θράκη αποτελεί την αρχέγονη κοιτίδα των αυτόχθονων πρωτοελλήνων Πελασγών, από τους οποίους προήλθαν όλα τα υπόλοιπα Ελληνικά φύλα (Θράκες, ‘Ιωνες, Μακεδόνες, Δωριείς, Αχαιοί, Φρύγες κλπ). 

Κλείνει η παρένθεση και συνεχίζουμε.

Πρώτη μας στάση ήταν η Αλεξανδρούπολη, μια πόλη που καταφέρνει να σου φέρει στη μνήμη το μακρινό χθες και να αναδεικνύει γαλήνια την ομορφιά του σήμερα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η αρχαία κωμόπολη Σάλη (που ιστορικά τοποθετείται στη θέση της σημερινής πόλης), μετά τους Βυζαντινούς χρόνους και την κατάληψη της περιοχής από τους Οθωμανούς, δίνει τη θέση της στο μικρό ψαροχώρι Δεδέ-Αγάτς, που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «παλιό δέντρο ή δέντρο του ερημίτη».

Σύμφωνα με την παράδοση η ονομασία προέρχεται από τις πολλές βελανιδιές που σκίαζαν την παραλία («Ντεντέ-Αγατσλάρ»).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το 1871 φθάνει σε αυτό το μικρό ψαροχώρι, ασθμαίνοντας, ο σιδηρόδρομος και την 1η Ιουνίου του 1880 εγκαινιάζεται και τίθεται σε λειτουργία, για πρώτη φορά, ο περίφημος φάρος της. Το χωριό μεγαλώνει και αρχίζει να ανατέλλει μια πόλη. Σε αυτήν την καινούργια πόλη, της τότε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, συνωστίζονται Έλληνες, Αρμένιοι, Τούρκοι, Εβραίοι, Βούλγαροι.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Έμποροι, τεχνίτες, ναυτικοί συνθέτουν το νέο σκηνικό. Εδώ μαζεύονται τα εμπορεύματα από όλη τη Θράκη αλλά και την Ανατολική Ρωμυλία για να προωθηθούν σε άλλες αγορές. Μέχρι το 1912 στην πόλη υπάρχουν οκτώ προξενεία.

Ακολουθούν οι Βαλκανικοί πόλεμοι, η Βουλγαρική κατοχή (με τη συνθήκη Βουκουρεστίου, το καλοκαίρι του 1913) σφαγές, βιασμοί, λεηλασίες, ο Α’ Π.Π. και τελικά στις 14η Μαϊου 1920, έρχεται η πολυπόθητη  απελευθέρωση, αφού με τη συνθήκη του Νεϊγύ και μετέπειτα των Σεβρών, προβλέπονταν η ενσωμάτωση της Θράκης στην Ελλάδα και η ακούσια ανταλλαγή πληθυσμών.

Ο ναός της Αγ. Κυριακής, κοντά στο Δημοτικό στάδιο :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η πόλη μετά από πολλούς αιώνες, αποκτά ξανά ελληνικό όνομα, …ονομάζεται Νεάπολη. Δεν θα προλάβει όμως να συνηθίσει σε αυτό, επειδή οι τοπικές αρχές αποφασίζουν να την ξαναβαφτίσουν. Την ονομάζουν Αλεξανδρούπολη, προς τιμήν του βασιλιά Αλέξανδρου, ο οποίος πηγαίνοντας να απελευθερώσει την Αδριανούπολη, πέρασε από την περιοχή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όμως οι τότε μεγάλες Δυνάμεις (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία, έχοντας στο πλευρό τους και την Ιταλία) συνεχίζουν απτόητες να υπογράφουν συνθήκες και να εξυπηρετούν τα εκάστοτε συμφέροντα τους, ….με χαρακτηριστικά αρπακτικών που μοιράζουν τη λεία τους ….

Έτσι σε λιγότερο από 3 χρόνια, το 1923, με τη «συνθήκη της Λωζάνης», επικυρώνονται οι συνθήκες του Νεϊγύ και των Σεβρών, αλλά μας υποχρεώνουν στην άνευ όρων παράδοση της Ανατ. Θράκης στους Τούρκους, κόβοντας έτσι για πρώτη φορά στα δύο, το κορμί της καλλίγραμμης κόρης του Ωκεανού και της Παρθενόπης.

Ο στρατηγός Μαζαράκης που ηγήθηκε των Ελληνικών τμημάτων απελευθέρωσης :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η πόλη αναλαμβάνει το βάρος της στέγασης χιλιάδων Μικρασιατών προσφύγων, την απάλυνση του πόνου του ξεριζωμού τους και την προσφορά της ελπίδας ενός νέου ξεκινήματος.
 
Σήμερα όλα αυτά έχουν περάσει, αλλά (….θέλω να πιστεύω scratch.... ) δεν έχουν ξεχαστεί, και η πόλη ζει στους σύγχρονους ρυθμούς της.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στραμμένη στο Αιγαίο πέλαγος, με θέα τη Σαμοθράκη, υποδέχεται τους επισκέπτες της από Ανατολή και Δύση με φιλόξενο πνεύμα, παρέχοντας τους όλες τις δυνατές ανέσεις.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Οι πολυάριθμες γραφικές ταβέρνες, τα καφέ και μπαρ κατά μήκος της όμορφα διαμορφωμένης παραλιακής, οι κοντινές παραλίες της Ν. Χιλής και της Ν. Μάκρης, και οι πολυάριθμες δυνατότητες διασκέδασης, σπορ και διαμονής, εγγυώνται στους επισκέπτες της μια ευχάριστη ατμόσφαιρα διακοπών και μια άνετη παραμονή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εμείς προτιμήσαμε για διαμονή τον ευρύχωρο και δωρεάν χώρο parking, έξω από το Δημοτικό στάδιο της πόλης (40°50'37.03"Β -  25°51'53.60"Α), στην δυτική άκρη της παραλιακής λεωφόρου, όπου τους καλοκαιρινούς μήνες πεζοδρομείται μετά τις 18.00 – 01.00.

Δίπλα ακριβώς στο parking (40°50'40.24"Β -  25°51'55.22"Α), βρίσκεται το Κοινωνικό Φαρμακείο της πόλης, όπου στο περίβολο του υπάρχει βρύση για ανεφοδιασμό με νερό (αρκεί να έχετε μακρύ λάστιχο) και δυνατότητα αδειάσματος της χημικής τουαλέτας στο υπάρχον WC.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το "Πάρκο Προσκόπων", δίπλα στο ξενοδοχείο "Εγνατία", απέναντι από το parking :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στην είσοδο της πόλης, υπάρχει και λειτουργεί Δημοτικό camping (40°50'48.68"Β -  25°51'22.48"Α).
 
Επόμενος σταθμός μας, οι Φέρες. 

Ένας σχετικά άγνωστος τουριστικά προορισμός. Ο λόγος της επίσκεψης μας ήταν οι εκδηλώσεις για την πολιούχο της πόλης, Παναγία Κοσμοσώτειρα.
 
Ο κόσμος, λόγω ημέρας, πολύς και τα αυτοκίνητα ακόμη περισσότερα, όπου σε συνδυασμό με τους πολλούς σκαμμένους και σε κακή κατάσταση δρόμους και την πολύ υψηλή θερμοκρασία, δημιουργούσαν αντίξοες συνθήκες για περιπλάνηση στα πέριξ.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο ναός της Παναγίας Κοσμοσώτειρας, στέκεται επιβλητικός πάνω σε λόφο στο κέντρο της πόλης και αποτελεί σύμβολο της τέχνης και του πολιτισμού της Βυζαντινής Θράκης. Έχει ανακηρυχθεί προστάτιδα των απανταχού Θρακιωτών και προσκυνηματικό τους κέντρο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η Παναγιά η Κοσμοσώτειρα, λέγεται και Αγία Σοφιά της Θράκης, γιατί οι τεχνίτες που την κατασκεύασαν, είχαν ως πρότυπο το εσωτερικό της Αγιάς Σοφιάς στην Πόλη.
 
Ο ναός (….με μερικές νεώτερες προσθήκες και αναστηλώσεις), βρίσκεται εκεί σχεδόν 900 χρόνια (από τις αρχές του 12ο αιώνα μ.Χ.), και αποτελεί το καθολικό φρουριακού μοναστικού συγκροτήματος, που είχε θεμελιώσει και κτίσει ο βυζαντινός πρίγκιπας Ισαάκιος Κομνηνός, με το όνομα Μονή της Βήρας.

Ερείπια του φρουριακού συγκροτήματος σώζονται μέχρι σήμερα στο περίβολο του ναού :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Μολονότι δεν υπάρχουν σαφείς ιστορικές αποδείξεις, θρύλοι και παραδόσεις θέλουν στο εσωτερικό του ναού να αποτελεί μαυσωλείο της αυτοκρατορικής οικογένειας των Κομνηνών, και να έχουν ταφεί εκεί μέλη της, μηδέ εξαιρουμένου του ίδιου του ιδρυτή της μονής, Ισαάκιου Κομνηνού.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σε αυτό συνάδουν δύο γεγονότα.

Αφ’ ενός η ασυνήθιστη τοιχογραφία της Παναγίας, στο βόρειο τμήμα του ναού, που δείχνει με το δεξί της χέρι το πάτωμα του ναού, όπου οι ερευνητές το ερμηνεύουν ως προσπάθεια του καλλιτέχνη που φιλοτέχνησε την εικόνα, να αποκαλύψει το σημείο ταφής :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αφ’ ετέρου, σύμφωνα με τη διακεκριμένη Βυζαντινολόγο Ελένη Γλυκαντζή-Αρβελέρ, η ύπαρξη στον εξωτερικό τοίχο του ναού ενός ανάγλυφου μονοκέφαλου αετού, σύμβολο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας και των αυτοκρατόρων μέχρι τα τέλη του 13ου αιώνα :

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Ιστορικά την περιοχή την πρωτοαναφέρει ο Ηρόδοτος, κατά την εκστρατεία του Ξέρξη. Οι αρχαίοι Έλληνες ονόμαζαν την περιοχή «Βηρός», που σήμαινε στάσιμα νερά, βάλτος ή κατ’ άλλους από τα βυρσοδεψεία που υπήρχαν στη περιοχή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Όταν λοιπόν η Βήρα πέφτει στα χέρια των Τούρκων, αυτοί αδυνατούν να προφέρουν το «Β» (Βήρα) και αντ’ αυτού βάζουν το «Φ» (Φήρα), στη συνέχεια γίνεται Φέρα, Φερετζίκ (δηλ. μικρή Φέρα), και τελικά Φέρες.



Δωρεάν parking υπάρχει μπροστά στην εκκλησία (40°53'36.80"Β -  26°10'11.08"Α), λίγο κατηφορικό βέβαια, αλλά λόγω συνωστισμού προτιμήσαμε το ευρύχωρο και άνετο δωρεάν parking απέναντι από το σταθμό των ΚΤΕΛ (40°53'30.06"Β -  26°10'6.00"Α).
 
Δυνατότητα ανεφοδιασμού με νερό υπάρχει στο σταθμαρχείο, και στο κοντινό Γυμνάσιο.


Όπως είπαμε οι συνθήκες αποπνικτικής υγρασίας και ζέστης δεν μας επέτρεψαν να μείνουμε και να δούμε όσα θέλαμε (ερείπια της παλιάς Εγνατίας οδού, Λαογραφικό μουσείο, Βυζαντινό υδραγωγείο) και έτσι αναχωρήσαμε για τον επόμενο σταθμό μας τη Δαδιά.



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Συνεχίζεται……
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Patrinos Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 7:58


Μπράβο Γιώργο, ζωγράφισες πάλι  paint (όπως πάντα άλλωστε).

Συγχαρητήρια.  hi
avatar
Patrinos


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 8:37

Γιώργο πράγματι ζωγραφίζεις .

Μήπως τον ελεύθερο χρόνο σου για να αυξήσεις τα εισοδήματα σου να δούλευες ξεναγός.
Πολύ ξεναγοί θα ζήλευαν τη δουλειά σου .
Και απο μένα συγχαρητήρια φίλε !
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Πτέραρχος Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 9:50

Μπραβο Γιωργο
Με υγεια και εις αλλα τετοια.
Ωραιες φοτο και πολυ ωραιες και οι νυχτερινες yes2 .
avatar
Πτέραρχος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Aigagros Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 9:54

Ευχαριστούμε για το οδοιπορικό σου Γιώργο. Περάσατε κι εσείς ωραία κι εμείς είδαμε όμορφες εικόνες από τη μακρινή (για τους νότιους) Θράκη.
Με το καλό και στα επόμενα!
avatar
Aigagros


http://www.taxidiarides.gr

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από athanase Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 11:29

Γιώργο όπως πάντα εκτός από την απίθανη ιστορική... περιήγηση απολαύσαμε ωραίες φωτογραφίες και το ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ για μένα (και θα πρότεινα για πολλοστή φορά να γίνει βίωμα σε όλους μας) οι χρηστικές πληροφορίες, οι συντεταγμένες τα tips. Απαραίτητα  από τα ταξίδια μας μικρά ή μεγάλα. Όσοι από εμάς επισκέπτονται ή είναι γραμμένοι σε ξένα ταξιδιωτικά "φόρα", δεν νοείται περιγραφή χωρίς συντεταγμένες. 
Γι αυτούς τους λόγους το ευχαριστώ είναι Χ 2.
avatar
athanase


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από diamantino Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 15:17

athanase έγραψε:Γιώργο όπως πάντα εκτός από την απίθανη ιστορική... περιήγηση απολαύσαμε ωραίες φωτογραφίες και το ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ για μένα (και θα πρότεινα για πολλοστή φορά να γίνει βίωμα σε όλους μας) οι χρηστικές πληροφορίες, οι συντεταγμένες τα tips. Απαραίτητα  από τα ταξίδια μας μικρά ή μεγάλα. Όσοι από εμάς επισκέπτονται ή είναι γραμμένοι σε ξένα ταξιδιωτικά "φόρα", δεν νοείται περιγραφή χωρίς συντεταγμένες. 
Γι αυτούς τους λόγους το ευχαριστώ είναι Χ 2.

+1

Υ.Γ. Γιωργο,
εισαι πραγματικος ... θησαυρος ! ! !
avatar
diamantino


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 18:28

Βλέπουμε και μαθαίνουμε......καλή συνέχεια, than1
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 18:46

Γιώργο (georgedim) ... όπως πάντα, περιγραφικός,  με χρηστικές πληροφορίες και γλαφυρή παρουσίαση.
Μια παρουσίαση, "πασπαλισμένη" με αρκετά ιστορικά και λαογραφικά στοιχεία της περιοχής.

Ωραίο οδοιπορικό ... σ' ευχαριστούμε.

Με γύρισες αρκετά χρόνια πίσω ... σε προ τροχόσπιτου εποχές (... αρχές του '80) ...
Περπατήσαμε αντίστοιχα μονοπάτια ... με μια σκηνή και τα συν αυτή παρελκόμενα ... !
... αλλά ... άλλες εποχές τότε ... !!

ΥΓ : Σκέψου πάντως και την πρόταση του Γιωργάκου ! Rolling Eyes
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από jimasimak Την / Το Πεμ 4 Σεπ 2014 - 20:30

Γιωργο το ευχαριστουμε για τις τοσες πολλες και χρηστικες πληροφοριες ειναι
λιγο.
per2
avatar
jimasimak


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Κυρ 7 Σεπ 2014 - 17:53

Όσο κατευθυνόμασταν βοριότερα, τόσο και η θερμοκρασία ανέβαινε.

Μετά από 45 λεπτά διαδρομής (…κάπου 40 χλμ και κάτι από τις Φέρες), φθάσαμε στο χώρο του  Κέντρου Ενημέρωσης του δάσους Δαδιάς, (41° 7'22.68"Β -  26°13'40.94"Α), στην είσοδο του ομώνυμου δάσους, που δικαίως είναι το καμάρι της ευρύτερης περιοχής του Σουφλίου.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πρόκειται για μια περιοχή αδιαμφισβήτητης οικολογικής αξίας και μοναδικής ομορφιάς. Το δάσος της Δαδιάς, με πρωτοβουλία της WWF από το 1980  αποτελεί αυστηρά προστατευόμενη περιοχή και από το 2006 έχει επισήμως χαρακτηριστεί ως Εθνικό Πάρκο.

Η τεράστια περιοχή του πάρκου χωρίζεται σε τρεις ζώνες. Δύο κεντρικές ζώνες-πυρήνες απόλυτης προστασίας, όπου απαγορεύεται αυστηρά οποιαδήποτε ανθρώπινη δραστηριότητα, εκτός από την επιστημονική έρευνα, και μία μεγαλύτερη περιφερειακή ζώνη, στην οποία απαγορεύεται η βόσκηση και το κυνήγι, ενώ επιτρέπεται η υλοτομία και η δασική αναψυχή.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Είναι ένα από τα τελευταία καταφύγια αρπακτικών πουλιών σε όλη την Ευρώπη, και κατέχει ξεχωριστή γεωγραφική θέση σε διεθνές επίπεδο, καθώς βρίσκεται στο σταυροδρόμι μεταξύ Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής και κοντά στον ανατολικότερο μεταναστευτικό διάδρομο πολλών ειδών πουλιών.

Στο Εθνικό πάρκο συναντώνται τρία από τα τέσσερα είδη γύπα της Ευρώπης και βρίσκεται η μία από τις δύο τελευταίες Ευρωπαϊκές αποικίες (η άλλη βρίσκεται στην Ισπανία) του σπάνιου αρπακτικού Μαυρογύπα, που αποτελεί και το σύμβολο του δάσους.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το δάσος περικλείει ένα πραγματικό μωσαϊκό βιοτόπων και η ιδιαιτερότητα του βρίσκεται στο ότι έχει συγκεντρώσει και φιλοξενεί σχεδόν όλα τα αρπακτικά πτηνά και άγρια ζώα που έχουν εξαφανιστεί από την Ευρώπη ή βρίσκονται σε άμεσο κίνδυνο. Σύμφωνα με την ενημέρωση που μας έγινε, 8 από τα είδη της περιοχής είναι παγκοσμίως χαρακτηρισμένα ως κινδυνεύοντα.

Μετά την ενημέρωση, ακολουθεί επίσκεψη στο δάσος και το παρατηρητήριο αρπακτικών πουλιών.  Ο πιο ξεκούραστος τρόπος, ….έναντι ενός συμβολικού εισιτηρίου, είναι η μετάβαση στο παρατηρητήριο με το λεωφορειάκι του οικοτουριστικού κέντρου.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στην τιμή (4 ευρώ οι ενήλικες, 2 ευρώ τα παιδιά μέχρι 12 ετών) περιλαμβάνεται η συνοδεία ξεναγού, και η χρήση κιαλιών και τηλεσκοπίου για τη παρατήρηση των πουλιών. Η επίσκεψη ήταν διάρκειας περίπου 1 ώρας.

Εμείς δεν καταφέραμε να δούμε κάποιο αρπακτικό πτηνό, στις επονομαζόμενες «ταϊστρες», μια αποψιλωμένη από δένδρα απέναντι κορυφή, όπου οι άνθρωποι του κέντρου τους παρέχουν τροφή, μιας και οι καλύτερες ώρες είναι νωρίς το πρωϊ ή αργά το απόγευμα, (που βγαίνουν από τις φωλιές τους για να φάνε).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Θαυμάσαμε όμως μια καταπληκτική θέα μέχρι τον απέναντι λόφο της Γκίμπραινας, όπου πάντα σύμφωνα με τον ξεναγό, υπάρχουν ερείπια Βυζαντινού κάστρου, χτισμένου από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό που χρησίμευε για την επιτήρηση και προστασία της Εγνατίας οδού, από βόρειους επιδρομείς.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Εναλλακτικά από το σημείο αυτό ξεκινούν δύο σηματοδοτημένα μονοπάτια για περιήγηση μέσα στο όμορφο δάσος και μετάβαση ομοίως στο παρατηρητήριο πουλιών με διάρκεια βάδισης (…με επιστροφή) 2-3 ώρες (κάτι που έχω απολαύσει στο παρελθόν, …αλλά με 43 βαθμούς θερμοκρασία και καταμεσήμερο, ούτε σαν αστείο δεν έστεκε να το προτείνω στην συμβία και τα παιδιά).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Δίπλα στο κέντρο ενημέρωσης υπάρχει και ξενώνας, με δυνατότητα φιλοξενίας-διανυκτέρευσης κατόπιν συνεννόησης με τους υπεύθυνους του κέντρου, καθώς και αναψυκτήριο-καφέ για ξαπόστασμα.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Επιστρέφοντας στο Κέντρο Ενημέρωσης, πληροφορηθήκαμε ότι εδώ και λίγα χρόνια, ο δραστήριος αγροτοτουριστικός συνεταιρισμός γυναικών της Δαδιάς, με δικά του έξοδα και πρωτοβουλίες δημιούργησε στη δασική θέση «Κατραντζίδες», 9 χλμ. μετά τη Δαδιά, στον επαρχιακό δρόμο Δαδιάς-Λουτρού, έναν χώρο αναψυχής μέσα σ’ ένα παραδεισένιο τοπίο.
 
Όπως μας είπαν, είναι μια  έκταση μέσα στο δάσος με λιμνούλες, πάπιες, ψάρια, σκιουράκια, ξύλινα σπιτάκια, και ένα γήπεδο. Λόγω χρόνου δεν μπορέσαμε να το επισκεφθούμε, αλλά το κρατήσαμε στα υπ’ όψιν, ….σαν αφορμή για επόμενη επίσκεψη στη περιοχή (μαζί με την παρατήρηση των αρπακτικών).
 
Και λίγο λαογραφική ….ξενάγηση lol! , για το χωριό της Δαδιάς.


Αν και η αρχή της ιστορίας της Δαδιάς είναι χαμένη στην ομίχλη των χρόνων, οι μύθοι της περιοχής θέλουν οι κάτοικοι της περιοχής να έφθασαν εδώ από μια μεγάλη πόλη βορειότερα, που βρίσκονταν στη συμβολή του χειμάρρου Μαγγάζι (Μαυροπόταμου) με τον ποταμό Έβρο. Όταν λοιπόν έπεσε στη πόλη αυτή μια θανατηφόρα επιδημία, οι κάτοικοι της για να γλυτώσουν, αναγκάστηκαν να μετεγκατασταθούν. Έτσι έφθασαν στη περιοχή και έχτισαν τρία ξεχωριστά χωριά, ανάλογα με τις γνώσεις και τις δεξιότητες κάθε ομάδας κατοίκων.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Οι άρχοντες και οι μορφωμένοι έκτισαν την Κορνοφωλιά, οι οικοδόμοι την Λευκίμμη και οι υλοτόμοι τη σημερινή Δαδιά. Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας το χωριό ονομαζόταν «Τσιαμ-κιόϊ», δηλαδή Πευκοχώρι. Το σημερινό όνομα Δαδιά είναι πιο πρόσφατο, προερχόμενο από τη λέξη «δαδί» και σαφώς σχετίζεται με την ύπαρξη των εκτεταμένων πευκοδασών, την υλοτομία και τη χρήση του πεύκου σαν προσάναμμα (δαδί).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Επόμενη στάση μας η κοντινή Κορνοφωλιά και η ομώνυμη Ιερά μονή της Παναγιάς Πορταϊτισσας, που βρίσκεται στο λόφο Κουρί, δυτικά του χωριού (41° 9'30.60"Β - 26°17'17.49"Α).


Μοναστήρι με ιστορία τεσσάρων και πλέον αιώνων, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τους αγώνες και τη πίστη του Ελληνισμού του Καζά (=νομαρχίας) Ανδριανούπολης. Εδώ λειτουργούσε κρυφό σχολειό και απετέλεσε κέντρο οργάνωσης αντάρτικων ομάδων αντίστασης ενάντια στους Τούρκους κατακτητές.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Τα δύο σημαντικά ιερά κειμήλια της μονής (η εικόνα της Παναγιάς Πορταϊτισσας,. που όμοια της υπάρχει στη μονή Ιβήρων του Αγ. Όρους και το λείψανο του δεξιού ποδιού του Αγ. Χαραλάμπους) απετέλεσαν και αποτελούν σημαντικό προσκηνυματικό πόλο στην ευρύτερη περιοχή.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στην εξωτερική είσοδο της μονής υπάρχει βρύση, για πιθανό ανεφοδιασμό με νερό (41° 9'30.05"Β - 26°17'16.49"Α).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το χωριό Κορνοφωλιά, οφείλει το όνομα του στις πολλές κουρούνες της περιοχής (Κουρουνοφωλιά ή Κορνοφωλιά), ονομασία που απέκτησε μόλις το 18ο αιώνα. Επί Τουρκοκρατίας ονομάζονταν Καραμπουνάρ (=μαυροπήγαδο).

Κόντευε απόγευμα όταν φθάσαμε στο κοντινό Σουφλί.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Πόλη διάσημη για τη σηροτροφία της (εκτροφή μεταξοσκώληκων) και τους μορεώνες (μουριές) που υπήρχαν στη περιοχή.

Κάτω από τις παλιές κεραμοσκεπές και μέσα στα πλακόστρωτα σοκάκια του, ξετυλίγεται  η ιστορία του μεταξιού, ζωσμένη από τους θρύλους και τις παραδόσεις που ξεκινούν από την τρίτη χιλιετία π.Χ. στην Άπω Ανατολή, περνούν από το Βυζάντιο, όπου λέγεται πως έφεραν σπόρους μεταξιού δύο μοναχοί κρυφά μέσα στα μπαστούνια τους κι αναβιώνουν ως τις μέρες μας.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Από τα μέσα του 19ου αιώνα και για πάνω από 100 χρόνια, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘80, το Σουφλί ζούσε σχεδόν αποκλειστικά από την σηροτροφία και εξήγαγε στο εξωτερικό σημαντικές ποσότητες κουκουλιών και μεταξωτών.

Η αρχιτεκτονική των παλαιών σπιτιών της περιοχής καταδεικνύει την ανάπτυξη που είχε η παραγωγή μεταξιού, προσαρμοσμένη στις ανάγκες της σηροτροφίας (ψηλοτάβανα σπίτια για να τοποθετούνται οι "κρεβατίνες" με τους μεταξοσκώληκες).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στάθμευση στο χώρο έξω από τη Δημοτική Βιβλιοθήκη (41°11'39.15"Β - 26°18'25.39"Α) και απαραίτητη επίσκεψη στο «Μουσείο Μεταξιού» της πόλης.

Στο σημείο αυτό να τονίσω ότι οι δρόμοι της πόλης (πλην της κεντρικής οδού και του σημείου που σταθμεύσαμε είναι στενοί και ακατάλληλοι για μεγάλα οχήματα).


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Το μουσείο μεταξιού στεγάζεται πάνω στο κεντρικό δρόμο (41°11'37.02"Β - 26°18'17.80"Α), στο πανέμορφο νεοκλασικό αρχοντικό Κουρτίδη, που χτίστηκε το 1886 και αναπαλαιώθηκε πριν λίγα χρόνια.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Η ξενάγηση υποδειγματική και πληρέστατη, ο δε εκθεσιακός χώρος καλαίσθητος, με καλοδιατηρημένα μηχανήματα από τότε που το μετάξι παράγονταν παραδοσιακά και χειροποίητα.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Μοναδικά αριστουργήματα του χώρου όπως οι βαριές σιδερένιες πόρτες, τα παραθυρόφυλλα καθώς και η τοιχογραφία στο δωμάτιο του βαφείου βρέθηκαν και συντηρήθηκαν και παρουσιάζονται σήμερα ακριβώς όπως ήταν κατά την ανέγερση του κτηρίου.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Στο κτήριο αυτό παλαιότερα λειτουργούσε κατάστημα γενικού εμπορίου και κηροποιείο. Αυτό πιθανόν να δικαιολογεί και την ύπαρξη εσωτερικού πηγαδιού για λόγους πυρασφάλειας μαζί  με άλλα χαρακτηριστικά όπως οι μεταλλικές πόρτες.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Το Σουφλί σε γραπτά κείμενα αναφέρεται για πρώτη φορά από έναν Τούρκο περιηγητή περί τα τέλη του 17ου αιώνα. Την περίοδο εκείνη ήταν ένα κεφαλοχώρι της οθωμανικής αυτοκρατορίας, απαλλαγμένο από φόρους με φιρμάνι του Σουλτάνου. Η τουρκική ονομασία του ήταν Σοφουλού, που φανερώνει ότι πιθανότατα αποτελούσε κτήμα μοναστικού τάγματος που όντως καταμαρτυράται στην περιοχή (Σοφού = ασκητής, Σοφουλού = ασκητήριο, μοναστήρι).


Ο εγκαταλελειμμένος πλέον σταθμός της πόλης (κοντά στο σημείο που παρκάραμε), κλείνει μέσα του αναμνήσεις και ιστορίες:
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από την πόλη αυτή ξεκίνησε, ως παρατσούκλι, η ονομασία όλης της περιοχής του ν. Εβρου ως Γκατζολίας. Στο Σουφλί λοιπόν παλαιότερα υπήρχαν πολλά γαϊδούρια, τα οποία οι ντόπιοι τα έλεγαν γκάτζους. Έτσι οι υπηρετούντες εκεί στρατιώτες έβγαλαν κοροϊδευτικά όλη την περιοχή Γκατζολία και έμεινε να φωνάζουν τους κατοίκους Γκάτζολους.


Συνεχίζεται …..
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Κυρ 7 Σεπ 2014 - 18:16

Γιώργο στο Σουφλί παράλληλα με το δρόμο που είχατε σταθμεύσει είναι η σιδηροδρομική γραμμή .

Πέρναγα τις γραμμές και έβρισκα άνετο χώρο για παρκάρισμα δίπλα από τις γραμμές .
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Γιώργος Την / Το Τρι 9 Σεπ 2014 - 13:12

Οπως πάντα περιγραφικός και κατατοπιστικός ! ! cheers . . .  Γιώργη ευχαριστούμε.
avatar
Γιώργος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Georgedim Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 0:51

Επόμενος σταθμός το θρυλικό Διδυμότειχο. 

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Πρόκειται για μια πόλη πραγματικό μουσείο, που συνδυάζει φυσική ομορφιά, σημαντικά μνημεία, και ζωντανή μακραίωνη και ….μάλλον άγνωστη ιστορία, όπου κακώς (….κατ’ εμέ) έχει συνδεθεί μόνο με τους αρνητικούς συνειρμούς, όσων υπηρέτησαν τη θητεία τους στην περιοχή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Το Διδυμότειχο είναι η αρχαιότερη «εν ζωή» Θρακική πόλη, που αναφέρεται ιστορικά, πως είχε αναπτυγμένο εμπόριο τόσο με την Αθήνα, όσο και με άλλες Ελληνικές πόλεις και νησιά.

Είναι από τις λιγοστές περιπτώσεις στην μακραίωνη πορεία της ανθρωπότητας, όπου η πόλη αυτή δεν χάνεται ποτέ από το προσκήνιο, ξεκινώντας από τη νεολιθική περίοδο που φαίνεται πως έχει τις ρίζες της, φθάνοντας μέχρι και σήμερα, προσλαμβάνοντας και αφομοιώνοντας διάφορους λαούς και πολιτισμούς χωρίς όμως ποτέ να χάσει την Ελληνικότητα της.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η εικόνα του Σωτήρος Χριστού, στον ομώνυμο ναό, θεωρείται έργο του Ευαγγελιστή Λουκά :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Από τους μυθικούς Πελασγούς, τη ρωμαϊκή Πλωτινούπολη, τις μετέπειτα βαρβαρικές επιδρομές και καταλήψεις, περνάμε στο Βυζαντινό Διδυμότειχο, που επισήμως ιδρύεται γύρω στον 9ο μ.Χ. αιώνα, στην οχυρή θέση του λόφου Καλέ, πάνω από τη σημερινή πόλη.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ακολουθούν Οθωμανοί, Ρώσοι, Βούλγαροι, Σύμμαχοι και τελικά με τη συνθήκη των Σεβρών, περιέρχεται ξανά στην Ελλάδα τον Ιούλιο του 1920.
 
Αυτή η διαδοχή λαών και πολιτισμών αποτυπώνεται ξεκάθαρα στην αρχιτεκτονική της πόλης, που αποτελεί ένα πρωτότυπο μείγμα βαλκανικών, ανατολικών και νεοκλασικών επιδράσεων.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η ονομασία του σχετίζεται άμεσα με την οχύρωσή του. Ένα διπλό τείχος, που διακρίνεται μέχρι σήμερα, περιέβαλε τα ευάλωτα σημεία του λόφου. Αυτό το δίδυμο τείχος, κατά μια εκδοχή, έδωσε το όνομά του στην πόλη.

Κατά μια άλλη εκδοχή, αποδιδόμενη στη παλιά Τουρκική ονομασία Ντιμετόκα, η ονομασία πρέπει να σημαίνει «Διδυμάρικο κάστρο», από τα δυο παρακείμενα και συνεχόμενα φρούρια, του λόφου Καλέ και του διπλανού λόφου της Αγίας Πέτρας, που για ένα διάστημα, συνυπήρχαν.

Με τέτοια «βαριά» ιστορία, πως θα μπορούσαν να λείπουν οι θρύλοι.
Περιβαλλόμενοι από την μαγική αχλή των μύθων, ξεδιπλώνονται στις αφηγήσεις των κατοίκων του, προσδίδοντας του μια μυστηριακή και συνάμα ρομαντική ατμόσφαιρα.
 
Αναφέρω επιγραμματικά μερικούς : το βυζαντινό θρύλο του «Κουλά (= πύργου) της βασιλοπούλας» που θυσιάστηκε για να μην ατιμωθεί, το θρύλο του «Θησαυρού των σαράντα καμαρών (= δωματίων)» λόγω της δαιδαλώδους διάταξης των σπηλιών κάτω από το κάστρο, το θρύλο του «Σωτήρος Χριστού» και του «Καλέ παναϊρ» (= πανηγύρι του κάστρου), που ο εορτασμός του τηρείται ανελλειπώς εδώ και 800 χρόνια, ανήμερα της Πεντακοστής.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στην κεντρική πλατεία της πόλης βρίσκεται το γνωστό τέμενος του Σουλτάνου Βαγιαζήτ, χρονολογούμενο από τα τέλη του 14ου αιώνα, αποτελεί το παλαιότερο τέμενος της Ευρώπης, ενώ στο περιφερειακό δρόμο προς Λάβαρα βρίσκονται τα «Λουτρά των Ψιθύρων ή Λουτρά του Έρωτα», που επίσης είναι το αρχαιότερο σωζόμενο χαμάμ στην Ευρώπη και ευτυχώς έχουν ξεκινήσει, εδώ και ένα χρόνο, εργασίες αποκατάστασης και αναστήλωσης.

Εντύπωση μου έκανε το σχετικά νέο (λειτούργησε το 2000) Στρατιωτικό Μουσείο της πόλης, όπου σε έναν όμορφο και λιτό χώρο, αναδεικνύεται η ιστορία της Θράκης συνολικά, ενώ γίνεται ιδιαίτερη μνεία στα μνημεία που υπάρχουν στον Έβρο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εδώ βρίσκεται και η μεγαλύτερη συλλογή μεταλλίων και παρασήμων του Ελληνικού στρατού, από ιδρύσεως του.

Πιστεύω πως αξίζει την επίσκεψη, γιατί όλοι μικροί και μεγάλοι, ανεξαρτήτως πεποιθήσεων & προσανατολισμού, κάτι ωφελούμαστε, μαθαίνοντας κάποιες από τις άγνωστες πτυχές της πολύπαθης ιστορίας μας.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ακολούθως περάσαμε από το Λαογραφικό μουσείο της πόλης, με τα σπάνια εκθέματα και τις παραδοσιακές ενδυμασίες. Στην αυλή βρίσκεται ένας παλιός γιαχανάς (= σησαμελαιοτριβείο), από αυτούς που υπήρχαν στη πόλη μέχρι τη δεκαετία του 1960.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Στο Διδυμότειχο τύχαμε της φιλοξενίας & ξενάγησης παλαιών φίλων και ....συμπολεμιστών. Είχαμε σταθμεύσει στο parking του Ι.Ν. Παναγίας Ελευθερώτριας ( 41°20'56.67"Β - 26°29'48.61"Α).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Από την Ορεστιάδα περάσαμε χωρίς στάση, μιας και πέραν της εξαιρετικής ρυμοτομίας της, δεν είχε κάτι αξιόλογο να δούμε.
 
Είναι ίσως η νεότερη πόλη της Ελλάδας, μιας και μετρά λιγότερο από ένα αιώνα ζωής (ιδρύθηκε μόλις το 1923), από πρόσφυγες της Ανατολικής Θράκης που ξεριζώθηκαν από τα σπίτια τους.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Θυμίζω πως με τη συνθήκη της Λωζάνης, οι κάτοικοι του εγκατέλειψαν την παλιά τους πόλη, το γειτονικό Κάραγατς, που περιήλθε στους νικημένους, μετά το Α’ Π.Π. και τη Μικρασιατική εκστρατεία Τούρκους, οι οποίοι τελικά εμφανίσθηκαν ως νικητές, εκμεταλλευόμενοι τις αντιζηλίες των συμμάχων μας και την οικονομική αδυναμία της Ελλάδος.


Η Αδριανούπολη, όπως φαίνεται από το δρόμο Ορεστιάδας-Καστανιών :
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αισίως φθάσαμε στις Καστανιές. Τελευταίο σταθμό αυτού ταξιδιού μας.
 
Οι Καστανιές, στην κυριολεξία αποτελούν ακριτικό χωριό, μιας και τα τελευταία σπίτια του χωριού γειτνιάζουν με τη συνοριακή γραμμή.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ιστορικά το χωριό είναι ένα από τα παλαιότερα του νομού Έβρου με γηγενή πληθυσμό, δηλαδή πληθυσμό που δεν προέρχεται από πρόσφυγες, οι οποίοι μετακινήθηκαν από την Ανατολική Θράκη, την Ανατολική Ρωμυλία και τη Μικρά Ασία την εποχή των Βαλκανικών πολέμων και της Μικρασιατικής καταστροφής.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η πρώτη αναφορά για το χωριό γίνεται με την τούρκικη του ονομασία ως Τσιορέκ (Cörek), σε έγγραφα του 1485, όπου αναφέρονται χωριά της Οθωμανικής αυτοκρατορίας με εξολοκλήρου χριστιανικό πληθυσμό.
 
Μέχρι τη λειτουργία του συνοριακού σταθμού Κήπων, αποτελούσε τη μοναδική οδική είσοδο από Τουρκία στη χώρα μας και παραμένει το μοναδικό σημείο όπου τα σύνορα μας δεν ταυτίζονται με τον ποταμό Έβρο, αλλά είναι χερσαία.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Ο συνοριακός σταθμός Καστανιών, λέγεται και Καπίκουλε, (από το ομώνυμο τουρκικό τοπωνύμιο) και πρωτολειτούργησε το 1927. Απέχει μόλις 10 χιλιόμετρα από την Αδριανούπολη (Εντιρνέ για τους Τούρκους), μια από τις ιστορικότερες πόλεις της Ανατολικής Θράκης.

Το χωριό βρίσκεται στην εύφορη πεδιάδα της Ορεστιάδας, κοντά στη συμβολή των ποταμών Άρδα και Έβρου.
 
Παλαιότερα οι Καστανιές ήταν γνωστές για τις σκούπες τους. Για όσους δεν γνωρίζουν, το «σκουπόχορτο» ή επί το επιστημονικότερον «σόργον το σάρωθρον», είναι φυτό που καλλιεργείται αιώνες τώρα στην περιοχή. Με την κατάλληλη επεξεργασία αυτού του χόρτου φτιάχνονταν οι παλιές χειροποίητες σκούπες που είχαν οι μανάδες και οι γιαγιάδες μας, τις οποίες με δυσκολία πλέον βρίσκεις στην αγορά.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Σήμερα υπάρχει μόνο ένας τεχνίτης που ασχολείται περιστασιακά και τις πουλά σαν αναμνηστικά σε διερχόμενους τουρίστες.

Δίπλα στο χωριό. περνά ο ποταμός Άρδας και υπάρχει στις όχθες του …..εγκαταλελειμμένος δυστυχώς, ένας μοναδικός χώρος αναψυχής εκπληκτικής ομορφιάς και οικολογικής αξίας, που παίρνει ζωή εδώ και λίγα χρόνια κάθε καλοκαίρι, με τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ «Φιλίας Νέων Άρδα».

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Η περιοχή χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, με κυρίαρχο στοιχείο το νερό και προσφέρεται για διαμονή, αναψυχή και άσκηση αθλητικών δραστηριοτήτων.
 
Παρότι η περιοχή εντάσσεται στο πρόγραμμα NATURA 2000, ουδείς ενδιαφέρεται ....και όπως μας είπε ο κ. Τάκης, ένας συνταξιούχος που έχει αναλάβει, οικειοθελώς, την επίβλεψη του χώρου, κάθε χρόνο τα πράγματα γίνονται χειρότερα.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Η ταβέρνα-καφετέρια που υπήρχε δεκαετίες στο χώρο, αποτελώντας σημείο συνάντησης των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο, εδώ και 3 χρόνια έχει κλείσει.

Στην περιοχή υπάρχουν παροχές νερού, WC, ενώ ο κ. Τάκης προσφέρθηκε να μας παραχωρήσει και ρεύμα αν θέλαμε να διανυκτερεύσουμε ( 41°39'3.84"Β -  26°28'23.42"Α).

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Εδώ τελειώνει το περιηγητικό οδοιπορικό μας στον ακριτικό Έβρο, μιας και έπρεπε να ακολουθήσει η ….αναψυχή cheers .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
  
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
 
Κλείνοντας θα ήθελα να ζητήσω τη κατανόηση σας Embarassed , για την ….φλυαρία μου, αλλά έχω τους λόγους μου.
 
Μπορεί ο Έβρος να μην έχει την τουριστική αίγλη και υποδομή άλλων περιοχών της πατρίδας μας, έχει όμως μέρη απίθανα, παρθένα, ….ξεχασμένα, ….που κραυγάζουν Ελλάδα, έχοντας δώσει πολλά, δίχως να έχουν ζητήσει & πάρει τίποτα από αυτή.
 
Άνθρωποι με φιλόξενο και ανοικτό πνεύμα, που νοιάζονται, προσφέρουν, μοχθούν, ανησυχούν και περιμένουν.
 
Κοιτώντας γύρω σου σε ολόκληρο τον Έβρο, δεν χορταίνεις να γνωρίζεις και να απολαμβάνεις αυτή την άλλη Ελλάδα, που κανείς ποτέ δε μας έχει δείξει.
 

ΤΕΛΟΣ.
avatar
Georgedim
Admin


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από diamantino Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 2:42

Γιωργο ..... bravo

Μας ταξιδευεις και μας μορφωνεις ! ! !
avatar
diamantino


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από traveller Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 6:47

Γιωργο !!!! Τελεια η περιηγιση σου ...


Παντα ετσι να ταξιδευετε και να μας εημερωνετε ...


Σ'ευχαριστουμε !!! updown
avatar
traveller


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Patrinos Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 7:52

diamantino έγραψε:Γιωργο ..... bravo

Μας ταξιδευεις και μας μορφωνεις ! ! !
Σ' ευχαριστούμε hi
avatar
Patrinos


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Νικόλας Μητσόπουλος Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 9:27

Επιτέλους με γρήγορη σύνδεση- επέστρεψα Αθήνα- μπόρεσα να δω τις όμορφες και κατατοπιστικές φωτογραφίες σου! το οδοιπορικό μπορούσα και το διάβαζα κομμάτι κομμάτι! eye
 Άκρως ενημερωτικό σε σχέση με την ιστορία και συνάμα μια καλή παρουσίαση της σημερινής κατάστασης με τις αντίστοιχες συντεταγμένες!
Τι περισσότερο να περιμένει κανείς από έναν ταξιδιάρη! yes2 
Ένα μεγάλο ευχαριστώ!
Άντε και σύντομα στον δρόμο ξανά!smile1
avatar
Νικόλας Μητσόπουλος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από jimasimak Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 9:29

γιωργο ευχαριστουμε
avatar
jimasimak


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Γιωργάκος Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 9:52

Να είστε καλά Γιώργο να ταξιδεύετε και να μας ταξιδεύεις .

Δεν λέω και του χρόνου "τα ταξίδια των ταξιδιάρηδων είναι όλο το χρόνο".
avatar
Γιωργάκος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από Maximos Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 10:20

Πολύ όμορφο οδοιπορικό Γιώργο .
Ααα ... μου αρέσει και η φλυαρία σου ... με κατατοπίζει, μου δείχνει και με μαθαίνει ... !
Την απολαμβάνω ... !!

Στον επίλογο, γράφεις αρκετές αλήθειες ... αλλά ... ποιός ενδιαφέρεται και ποιός ασχολείται ...  

Σ' ευχαριστούμε για την περιήγηση και εύχομαι η επόμενη σύντομα !
avatar
Maximos
Admin


http://taxidiarides.forumgreek.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ, ….περιπλάνηση στους θρύλους, την ιστορία και τις ομορφιές του !!!

Δημοσίευση από caminador Την / Το Παρ 12 Σεπ 2014 - 19:15

Ζητάς την κατανόησή μας για πράγματα που τα έχουμε απόλυτη ανάγκη! Βλέπουμε και μαθαίνουμε, και σ`ευχαριστούμε πολύ 
                       hi7
avatar
caminador


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης