Translate into your language
Πρόσφατα Θέματα
» Τα παιδιά που κάνουν κάμπινγκ.
από caminador Σήμερα στις 10:08

» Από την Πάτρα στην Κορνουάλλη.
από Γιωργάκος Χθες στις 12:51

» Ιράν
από caminador Σαβ 15 Ιουν 2019 - 22:34

» Αυξήσεις τιμών στα Διόδια.
από aisxylos Σαβ 15 Ιουν 2019 - 18:31

» Τι είναι αυτό;
από Γιωργάκος Σαβ 15 Ιουν 2019 - 13:03

» Hoppy Pub Θεσσαλονίκη στις καλύτερες μπυραρίες του κόσμου.
από Georgedim Σαβ 15 Ιουν 2019 - 12:15

» Η ρύθμιση για την έλξη όλων των ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκούμενων οχημάτων
από Georgedim Σαβ 15 Ιουν 2019 - 11:49

» Άδεια λειτουργίας σταθμών βαρέων οχημάτων
από Georgedim Σαβ 15 Ιουν 2019 - 11:40

» ΣΤΑΜΠΙΛΙΖΑΤΕΡ
από triptec Σαβ 15 Ιουν 2019 - 9:57

» Camper Stop στα Τζουμέρκα
από friar Πεμ 13 Ιουν 2019 - 0:03

» Αμερικανίδα 21 χρονών ταξίδεψε σε 196 χώρες.
από caminador Τετ 12 Ιουν 2019 - 22:13

» Γκράζ, το σταυροδρόμι των πολιτισμών.
από Patrinos Τρι 11 Ιουν 2019 - 13:23

» Retro τροχόσπιτα
από Georgedim Τρι 11 Ιουν 2019 - 10:24

» Thetford C200
από ladakias Κυρ 9 Ιουν 2019 - 19:16

» Lada για τις διακοπές
από vzol48 Κυρ 2 Ιουν 2019 - 16:23

» Sterckeman 470pe 2002
από vzol48 Πεμ 30 Μάης 2019 - 20:11

» Η Ελληνική πρόταση για ταξίδια.
από sudwind Τρι 28 Μάης 2019 - 17:39

» Ιδιοκατασκευή για τους λάτρεις της μπύρας
από caminador Δευ 27 Μάης 2019 - 23:31

» ακτοπλοϊκή σύνδεση Τσεσμέ – Λαυρίου
από espresso Κυρ 26 Μάης 2019 - 18:55

» Κίνδυνος-θάνατος τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα σε περίπτωση τρακαρίσματος
από caminador Παρ 24 Μάης 2019 - 19:59

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
Ο ΚΑΙΡΟΣ
Like/Tweet/+1
Κοινωνική Δικτύωση

Κοινωνική Δικτύωση digg  Κοινωνική Δικτύωση delicious  Κοινωνική Δικτύωση reddit  Κοινωνική Δικτύωση slashdot  Κοινωνική Δικτύωση yahoo  Κοινωνική Δικτύωση google  Κοινωνική Δικτύωση live      

Επισημάνετε και μοιραστείτε την διεύθυνση του www.taxidiarides.gr στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης σας


Γαύδος (Λιβυκό πέλαγος) . . . Η νότια εσχατιά της Ελλάδας και της Ευρώπης

Πήγαινε κάτω

Γαύδος (Λιβυκό πέλαγος)  . . .   Η νότια εσχατιά της Ελλάδας και της Ευρώπης Empty Γαύδος (Λιβυκό πέλαγος) . . . Η νότια εσχατιά της Ελλάδας και της Ευρώπης

Δημοσίευση από Γιώργος Την / Το Σαβ 15 Οκτ 2011 - 12:46

Βρέθηκα στο νησί της Καλυψώς, στην αρχαία Ωγυγία, πριν από κάμποσα χρόνια στα πλαίσια της ανακάλυψης δύσκολων τουριστικών προορισμών τους οποίους κυνηγάω σαν παλαβός bounce και οι οποίοι με συγκινούν ιδιαίτερα. Με μαγεύουν αυτά τα μέρη I love you . Απεχθάνομαι την πισίνα και την οργανωμένη παραλία με την ξαπλώστρα και την πολυκοσμία. Ολο τον χρόνο κουμπωμένος μέσα στον καθωσπρεπισμό, νοιώθω ελεύθερος όταν παίρνω τον δρόμο για τέτοιους προορισμούς μακριά από συμβατικές καταστάσεις . . . . νοιώθω ελεύθερος σε τέτοια μέρη . . . όπως νοιώθω ελεύθερος και με το camping . . . . .

Όταν έφτασα στη Νότια Κρήτη, στην Χώρα Σφακίων, για να πάρω το καράβι για την Γαύδο η συνήθης ερώτηση που αντιμετώπισα ήταν « . . τι πας να κάνεις στην Γαύδο ; . . » . Μα γιατί με ρωτάνε όλοι αναρωτήθηκα Rolling Eyes . Τι θα πεί τι πάω να κάνω ; Απλά να συναντήσω όμορφα μέρη, όμορφες θάλασσες, την απόλυτη ηρεμία και ησυχία, . . . . . απλά να περάσω καλά . . . . . . . να αδειάσει το μυαλό μου επιτέλους. Μετά συνειδητοποίησα ότι οι ερωτήσεις, (μα απ' όλους ; ), δεν ήταν τυχαίες. Το νησί δεν είχε επαρκή τουριστική υποδομή, δεν διέθετε μέχρι πρότινος τουλάχιστον ρεύμα, τα άτομα που το επισκέπτονταν, (τουλάχιστον όταν πήγα), ήταν κάποιοι φευγάτοι, (σαν εμένα αλλά πολύ πιο νεώτεροι), που κυνηγούσαν την ταλαιπώρεια και την περιπέτεια. Σ’ όλα αυτά να προστεθεί και το γεγονός ότι, (λόγω της γειτνίασης του νησιού με τα διεθνή ύδατα του Λιβυκού πελάγους), ανθεί η φούντα και το λαθρεμπόριο. Οπότε ήταν λογικές οι ερωτήσεις και η καχυποψία για τον σκοπό του προορισμού μου και ακόμα πιο λογική η απορία τους. Εκτός όμως από το τελευταίο, (τις φούντες), τα υπόλοιπα δεν με χάλασαν καθόλου. Αντίθετα, ήταν ακριβώς όπως τα περίμενα και όπως τα είχα ονειρευτεί . . . . .

Εγκατέλειψα την σκηνή στο camping, (περιοχή Κίσσαμου), αφού πρώτα είχε μπεί η γλώσσα μέσα, ( Razz ), και είχα συνέλθει από το πέρασμα του φαραγγιού της Σαμαριάς που είχε προηγηθεί πριν δυό μέρες. Από την βόρεια πλευρά της μεγαλονήσου πέρασα στην νότια. Εφτασα στην Χώρα Σφακίων με το αυτοκίνητο το οποίο και εγκατέλειψα επίσης σε κάποιο παρακείμενο βενζινάδικο, αφού πρώτα αντιμετώπισα τον ίδιο καταιγισμό ερωτήσεων, (είχα συνηθίσει πιά ! ! ), για το τι πάω να κάνω στην Γαύδο ! ! ! Δόθηκαν οι δέουσες εξηγήσεις στον «ανακριτή» μου, ( ! ! ), λύθηκαν οι απορίες του και μόλις πρόλαβα να επιβιβαστώ με την Κούλη στο καραβάκι από την Χώρα Σφακίων. Ταξίδι περί τις δύο ώρες . . . και κατάπλους στον Καραβέ το λιμανάκι της Γαύδου.





Λιμανάκι Καραβέ . . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Το νησί βρίσκεται 48 χιλιόμετρα, (26 ναυτικά μίλια), νότια της Χώρας Σφακίων και η έκτασή του είναι 27 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Aπό την Αφρική απέχει 81 χιλιόμετρα, (150 ναυτικά μίλια). Οι μόνιμοι κάτοικοι είναι γύρω στους πενήντα, (50).Πιστεύεται study ότι είναι η αρχαία Ωγυγία, το νησί της Καλυψώς, όπου σύμφωνα με τον Όμηρο ναυάγησε ο Οδυσσέας. Λέγετε πως το παλάτι και η σπηλιά, όπου η όμορφη Καλυψώ κράτησε επτά, (7), ολόκληρα χρόνια αιχμάλωτο τον Οδυσσέα, βρίσκονταν στην τοποθεσία Ερρικιά, στη βορειοανατολική άκρη του νησιού. Στα μινωικά χρόνια η Γαύδος ήταν ενδιάμεσος σταθμός στο ταξίδι για την Αίγυπτο. Στο γειτονικό νησάκι Γαυδοπούλα έχει βρεθεί πρωτομινωικός οικισμός. Εδώ στην Γαύδο study βρέθηκε και ο Απόστολος Παύλος το 64 Μ.Χ. όταν το καράβι που τον πήγαινε στην Ρώμη για να τον δικάσουν, αναγκάστηκε να δέσει στο φυσικό λιμάνι του νησιού για να αποφύγει την θαλασσοταραχή ενώ στην συνέχεια το νησί υπήρξε ορμητήριο και καταφύγιο πειρατών.

Πρόκειται για ένα ήσυχο, πεδινό νησί με φυσικές παραλίες και μαγευτικές αμμουδιές, για ένα παρθένο μέρος που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα από τον πολύ κόσμο. Το μεγαλύτερο μέρος του νησιού είναι πράσινο με πεύκα, θάμνους και ένα είδος κέδρου παρόμοιο με αυτόν του Λιβάνου. Τα Βαστιανά είναι το νοτιότερο χωριό της Ευρώπης, ενώ στο ακρωτήριο Τρυπητή και συγκεκριμένα οι Καμάρες είναι το νοτιότερο σημείο της Ελλάδας και της Ευρώπης.




Στον δρόμο για το ακρωτήριο της Τρυπητής και τις Καμάρες, το νοτιώτερο
σημείο της Ελλάδας και της Ευρώπης. Ο δρόμος που βλέπετε, (το μονοπάτι για τα κατσίκια), οδηγούσε μέσα από φραγμένες ιδιοκτησίες τις οποίες τις παραβιάζαμε για να περάσομε Shocked . . . . .


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Δρόμος, (μονοπάτι), και παπάκι ΤΕΛΟΣ Wink . . . . Στο βάθος η παραλία της Τρυπητής . . . Πορεία περί τα σαράντα λεπτά με τα πόδια για να φτάσομε κάτω . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Το ακρωτήριο της Τρυπητής και οι Kαμάρες . . . . Στην συγκεκριμένη φωτογραφία και την συγκεκριμένη στιγμή είμαι ο νοτιώτερος άνθρωπος της Ελλάδας και της Ευρώπης Very Happy . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Σχεδόν όλοι κυκλοφορούν, (ή κυκλοφορούσαν τότε που πήγα πριν από καμιά δεκαριά χρόνια), ποδαράτοι. Υπάρχουν μόνον χωματόδρομοι, (τουλάχιστον όταν είχα πάει), και οι πιο πολλοί απ’ αυτούς είναι πραγματικά της συμφοράς. Είχα την τύχη όμως bounce ο ιδιοκτήτης του υποτυπώδους δωματίου, (έμεινα έξι μέρες – χρόνος υπέραρκετος), να διαθέτει ένα παπάκι και ένα παμπάλαιο Lada Niva. Επέλεξα και προτίμησα το παπάκι γιατί ήθελα να το παίξω τζόβενο Basketball ! ! ! Σε κάποια στροφή όμως ενός χωματόδρομου, (μονοπάτι για κατσίκια θα το έλεγα), και ενώ οδηγώντας θαύμαζα την θέα και την απεραντοσύνη του Λιβυκού πελάγους προσπαθώντας παράλληλα να ξεχωρίσω τις κορυφογραμμές της Αφρικής, άρπαξα μία τούμπα affraid η οποία μου έμεινε αλησμόνητη . Αμέσως η συμβία μου με απείλησε ότι δεν θα ξανανεβεί στο παπάκι, (έρωτας αγιάτρευτος I love you είναι αυτός και δεν μπορώ να λειτουργήσω χωρίς αυτήν Razz ), οπότε έκανα την καρδιά μου πέτρα και αναγκάστηκα να ξαναγυρίσω στην σιγουριά των τεσσάρων τροχών . . . στο Lada Niva.




Τα δωματιάκια που μείναμε . . . . και το παπάκι με το οποίο πήρα την τούμπα . . . .
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Εχει προηγηθεί η τούμπα που σας έλεγα με το παπάκι . . . . το αριστερό πόδι έχει το μαύρο του το χάλι και είναι σκεπασμένο με βρεγμένη πετσέτα ενώ στο δεξί διακρίνονται κι’ άλλα παράσημα από την πτώση . . . . . . Πάντως το ηθικό είναι ακμαίο Very Happy . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Αλλαγή σκηνικού πλέον και κυκλοφορία στα σίγουρα με το Lada Niva Razz . . . . Το χωριό Αμπελος . . . . . Χαρακτηριστική παλιά Γαυδιώτικη κατοικία . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Η παροχή ρεύματος πραγματοποιείται μόνο με γεννήτριες. Στο υποτυπώδες δωματιάκι που έμεινα η γεννήτρια, (γιά λόγους οικονομίας), σταματούσε γύρω στις 10 ώρα το βράδυ και μετά άρχιζε η ροματζάδα κάτω από το φως των κεριών ή του φεγγαριού. Το νησί είναι πλούσιο σε ψάρια, αστακούς, καραβίδες, γαρίδες, λόγω της θέσης του. Η Γαύδος προσφέρεται για ξεκούραστες, ανέμελες και συγχρόνως λιτές, (μα πολύ λιτές), διακοπές και διαθέτει καταπληκτικές παραλίες όπως το Σαρακήνικο, ο Ποταμός, ο Κόρφος και ο Αγιος Ιωάννης. Η τελευταία είναι ίσως η ομορφότερη του νησιού στους αμμόλοφους της οποίας και κάτω από τα κέδρα, διαμένει σε σκηνές η νεολαία και σε κατάσταση πραγματικά πρωτόγονη. Ενοικιαζόμενα λιτά δωμάτια και γραφικές ταβέρνες υπάρχουν τα περισσότερα στο Σαρακήνικο.




Στο βάθος η παραλία του Αγίου Ιωάννη . . . . διακρίνεται το νησάκι η Γαυδοπούλα και πιο πίσω τα βουνά της Κρήτης . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Τρεις φωτογραφίες από την παραλία του Αγίου Ιωάννη. Τις δύο πρώτες τις δημοσιεύω για να δείτε τον κόσμο που κυκλοφορεί και τις συνθήκες διαβίωσης και η πρώτη από αυτές τις δύο είναι λογοκριμένη γιατί αν με δείτε θα χάσετε πάσα ιδέα Razz ! ! . . . Οσοι είναι καλομαθημένοι δεν θα τους αρέσει η Γαύδος. Παρατηρείστε την παρέα από τα παιδιά. Αυτός που προηγείται είναι θεόγυμνος, (αυτό δεν είναι άσχημο Rolling Eyes ), αλλά είναι πασαλειμένος στην άμμο και στην βρώμα. Κουβαλάνε ποδαράτοι, μέσα στον ντάλακα και από απόσταση έξι χιλιομέτρων, προμήθειες και νερό. Τους ζήλεψα τους πιτσιρικάδες ίσως γιατί εγώ δεν μπορούσα να ζήσω όπως αυτοί . . . έστω και με την βρώμα . . . Αχ ρε αυτά τα άτιμα τα χρόνια ! ! ! Πίσω διακρίνονται οι περίφημοι κέδροι . . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Σαρακήνικο . . . . διακρίνεται το νησάκι Γαυδοπούλα . . . . και στο βάθος τα βουνά της Κρήτης . . . . .

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Το νησί δεν διαθέτει οργανωμένο camping αλλά αποτελεί τον παράδεισο για το ελεύθερο με ότι καλό και κακό συνεπάγεται αυτό. (η παραλία π.χ. του Αγίου Ιωάννη μύριζε σκ…..ά από απόσταση δύο χιλιομέτρων Crying or Very sad ). Συνδέεται ατμοπλοϊκά με την Κρήτη και συγκεκριμένα με τα Σφακιά και την Παλαιοχώρα Χανίων, όταν ο καιρός είναι καλός και με δρομολόγια σχεδόν κάθε μέρα τους καλοκαιρινούς μήνες, εάν και εφ’ όσον βεβαίως το επιτρέπει ο καιρός.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο φάρος της Γαύδου), (τον οποίον συνάντησα ερειπωμένο), κατασκευασμένος το 1880. Τώρα νομίζω ότι έχει αναστηλωθεί. Βρίσκεται κοντά στο χωριό Αμπελος και είχε εμβέλεια σαράντα δύο, (42), ναυτικά μίλια θεωρούμενος από τους πιο ισχυρούς της Μεσογείου. Λειτουργούσε με πετρέλαιο και φυτίλι και λένε ότι ήταν ο δεύτερος στο είδος του σ’ όλον τον κόσμο μετά από ένα άλλον στην Γη του Πυρός, στην Νότια Αμερική.




Ο φάρος της Γαύδου με θέα όλο το Λιβυκό πέλαγος


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]




Κατά την παραμονή μου στο νησί χτύπησα αλύπητα κάτι αστακούς περιποιημένους αλλά εκείνο το οποίο τσάκισα και σακάτεψα στην κυριολεξία ήταν το κατσίκι τους drunken . Αγριοκάτσικο αδέσποτο Γαύδου, μαγειρεμένο με διάφορες τοπικές συνταγές ! ! ! . . . . Πιο νόστιμο ακόμα και από αυτό της Σαμοθράκης η οποία θεωρείται από τους ειδικούς «κατσικολόγους» σαν η έδρα των απανταχού κατσικοφάγων. Ισως επειδή δεν έχουν φάει κατσίκι στην Γαύδο Rolling Eyes . . . . . . . ΠΡΟΣΟΧΗ : όχι στην Κρήτη . . . . στην Γαύδο . . . . υπάρχει τεράστια διαφορά Very Happy . . . . . .



ΤΕΛΟΣ




Το θέμα, που μόλις διαβάσατε, είναι κλειδωμένο.

Αν έχετε κάποιες απορίες, ή θέλετε περισσότερες διευκρινήσεις, σχετικά με αυτό το ταξίδι …
... μπορείτε να τις γράψετε εδώ ...
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]
...
... και θα υπάρξει ανταπόκριση, το ταχύτερο δυνατόν.

Σας ευχαριστούμε.
Γιώργος
Γιώργος


Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης